strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Solucja
Tłumaczenia
-> Kambodża
-> Dolina Królów
-> Karnak
-> Aleksandria
-> Kair
-> Giza
-> Times Exclusive Level
-> Nazwy leveli
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Times Level
Anulowany TR4 Gold


  » Kambodża


Angkor Wat – dialogi z levelu treningowego

Werner: Dotarliśmy więc do starożytnego sanktuarium. Nikt nie przebywał w tym grobowcu od wielu stuleci.
Lara: To miejsce przyprawia mnie o dreszcze... nie licząc pana.

KAMBODŻA, 1984
Werner: - Bądź ostrożna. Nie wszystko jest takie czym się wydaje. Pułapki tylko czekają by je ktoś aktywował. Trzymaj się blisko mnie i rób to, co ci mówię.
- Uczciwi ludzie często ginęli przez zgromadzoną tu wiedzę, natomiast ludzie okrutni wymieniali się informacjami zawartymi w tym miejscu. Musimy okazać szacunek. Nie będziemy zbaczać z głównego szlaku, a ty będziesz dokładnie wykonywać moje polecania. Tędy!
- Oto pierwsza przeszkoda, dzięki której przetestujemy twoje umiejętności. Naciśnij klawisz wolnego chodzenia oraz strzałkę do przodu.
- No dalej, dziecko. Nie bój się. To zaledwie początek niebezpieczeństw, które czekają nas dalej. Naciśnij równocześnie strzałkę do przodu i przycisk skoku.
- Cierpliwości. Brak szacunku jest źródłem nieostrożności. Nasza droga prowadzi koło tego strumienia.
- Ta luka jest szersza, a jej krawędź zdradziecka. Podejdź do krawędzi, a następnie naciśnij strzałkę do przodu i skok. Kiedy będziesz leciała w powietrzu, naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. Złapiesz się krawędzi.
- Przytrzymaj klawisz akcji i wciśnij strzałkę w górę.

Werner: Ach, niezła rozgrzewka, prawda? Jeszcze jedna przeszkoda. Chyba, że chcesz przerwę na… herbatkę?
Lara: Dałabym radę wypić podczas skoku. Jednak bałabym się, że herbata wyleje się na pana ładne ciuchy.

Werner: - Tym razem potrzebny jest rozbieg. Pójdę pierwszy.
- Uważaj. Nie mamy czasu na żadne błędy. Podejdź do krawędzi, a następnie zrób kilka kroków do tyłu, by mieć miejsce na rozbieg.
- Teraz naciśnij strzałkę do przodu i w odpowiedniej chwili klawisz skoku. Następnie wciśnij przycisk akcji by złapać się krawędzi.

Werner: Oto przydatna wnęka wyrzeźbiona przez czas i niewidoczna dla niewytrenowanego oka.
Lara: Werner, jest pan superbohaterem.
Werner: O tak, super…manem. Dość żartów.

Werner: - Podbiegnij do ściany. Naciśnij skok i przycisk akcji, a następnie przesuwaj się w prawo wzdłuż krawędzi.
- Dobrze. Teraz naciśnij strzałkę do przodu, by się wspiąć.
- To wysoka krawędź. Musisz ostrożnie z niej zejść. Odwróć się twarzą do wejścia i naciśnij strzałkę do tyłu równocześnie przytrzymując klawisz akcji. Następnie puść ten klawisz, wówczas skoczysz bezpiecznie na ziemię.

Werner: Kolejna szansa na uzyskanie umiejętności. Mechanizm aktywujący most znajduje się po drugiej stronie strumienia. Te wody wypływają z komnat i pieczar znajdujących się wewnątrz tych prehistorycznych wzgórz. W związku z tym te wody…
Lara: …są lodowate. A pan zamierza przejść sobie mostem u góry.

Werner: Możesz tutaj popływać za pomocą klawisza skoku. Użyj klawiszy kierunkowych by poruszać się w wodzie. Może znajdziesz tam jakieś zagubione artefakty.
Lara: Nic tylko wodorosty.
Werner: Tym razem bez żadnych nagród, Laro. Użyj teraz strzałki do przodu, w prawo lub lewo by dopłynąć na powierzchni wody aż do krawędzi. Następnie naciśnij klawisz akcji by wyjść na brzeg.

Werner: Poszukaj jakiejś dźwigni lub przełącznika. Musi coś tam być. Gdy to znajdziesz, użyj klawisza akcji by aktywować urządzenie.

Werner: Moja droga, przeziębisz się w tych mokrych ubraniach. Szybka wspinaczka po tej drabinie cię wysuszy.
Lara: Nie wiedziałam, że jest pan taki troskliwy.
Werner: Droga Laro, jesteś bardzo wartościową osobą.
Lara: Ach, jakie to romantyczne.
Werner: Tak, nieco.

Werner: - Podejdź do drabiny. Naciśnij i przytrzymaj przycisk akcji. Cały czas trzymaj przycisk i użyj strzałki do przodu by wspiąć się na samą górę.
- Znajdziesz tam kolejną dźwignię. Pociągnij za nią i szybko tu wracaj. Nasza wyprawa niedługo dotrze do celu.
- Przed nami wiszące winorośle. Naciśnij skok oraz przytrzymaj klawisz akcji by chwycić za winorośl.
- Naciskaj strzałkę do przodu by przejść na drugą stronę. Cały czas wciskaj klawisz akcji, bo inaczej znów wylądujesz w wodzie.

Werner: Nie ma nic o tym w zapiskach. Obawiam się, że można to otworzyć tylko gdzieś od wewnątrz. Musimy ostrożnie wedrzeć się poprzez te kraty i unikać pułapek.
Lara: Rozumiem, że mówiąc „my”, miał pan na myśli mnie.
Werner: Zgadza się. Mój ciężki ekwipunek mógłby aktywować pułapki. Ty przejdziesz niezauważona.
Lara: Jakie to wygodne.

Werner: Stań twarzą zwróconą do tej kraty. Następnie wciśnij i przytrzymaj klawisz kucania. Naciśnij strzałkę do przodu by wedrzeć się do tej wnęki. Bądź ostrożna.

Werner: Znalazłaś plecak. Miejmy nadzieję, że będziesz miała więcej szczęścia niż jego poprzedni właściciel.
Lara: Sama dbam o własne szczęście. Co teraz?
Werner: Zbliżamy się. Oczy starożytnych zwrócone są w naszą stronę, a ich zemsta byłaby okrutna. Musimy biec jak najszybciej! Podczas biegu wciśnij przycisk sprintu by przyspieszyć.

Werner: Przeciśnij się! Naciśnij klawisz skoku by zrobić salto do przodu!

Werner: Jesteśmy w Ogrodzie Pięciu Wież. Dobra robota, dziecko. Po prawej stronie Ścieżka Heretyków, po lewej Droga Cnotliwych.
Jeśli nie zebrałeś 8 czaszek, usłyszysz:
Lara: A więc wie pan, że jestem miłośniczką sztuk pięknych.
Jeśli zebrałeś 8 czaszek, usłyszysz:
Lara: Mam ochotę na małą herezję.

Werner: Robi się coraz ciekawiej. Jak widzisz słabi sobie tu nie poradzą. Myślisz, że poradzisz sobie?
Lara: Zaczynam się do tego przyzwyczajać.

Werner: - Drzwi przed nami muszą zostać otwarte przez dwie osoby. Wespnij się na ten balkonik koło drzwi. Ja uruchomię przełącznik na dole.
- Naciśnij strzałkę do przodu oraz przycisk akcji. Gdy będziesz trzymała się krawędzi, naciśnij kucanie. Wówczas wślizgniesz się do szczeliny.
- Rozbujaj się na linie. Skocz w jej kierunku, przytrzymaj przycisk akcji by chwycić za linę i puść przycisk gdy będziesz chciała puścić linę.


Race for the Iris – początek levelu

Werner: Zbliżamy się do celu. Jesteś wzorową uczennicą, Laro, jednak nie poznałaś jeszcze głównej istoty przygód, czyli pragnienia zwycięstwa za wszelką cenę. Zobaczymy jak sobie poradzisz, drogie dziecko. Ciekawe kto pierwszy dobiegnie do kamienia Iris.
Lara: Uważaj na swój tyłek, starcze. Nie okażę litości.
Werner: Na to liczyłem! Liczę do trzech: raz… dwa…


Race for the Iris – koniec levelu

Gdy wygrasz wyścig, usłyszysz:
Werner: No proszę, uczennica pokonała mistrza. Gratuluję. Weź swoją nagrodę z cokołu. Zasłużyłaś na nią.
Lara: W czasie gdy szukał pan drogi by tu dotrzeć, ja obejrzałam inskrypcje. Ostrzegają przed zemstą tych, którzy zabiorą artefakt.

Gdy przegrasz wyścig, usłyszysz:
Werner: Ha! Nie jestem jeszcze taki stary, prawda? Podejdź tu, dziecko. Dwie osoby są potrzebne by uruchomić ten mechanizm.
Lara: Inskrypcje ostrzegają przez zemstą tych, którzy zabiorą artefakt.

Następnie:
Werner: Starożytne hokus pokus. Zapomnij o tych bzdurach i podejdź tu.
Lara: Nie chciałabym natknąć się na zatrute strzały czy też śmiertelne pułapki. Powinniśmy okazać temu miejscu nieco szacunku.
Werner: Więc to ty jesteś światowej sławy podróżnikiem-archeologiem, Larą Croft, tak? Nie, to ja Werner Von Croy jestem szanowanym archeologiem, a ty zrobisz to co mówię. Idź tam i pociągnij za dźwignię!
Lara: Jak pan to wcześniej określił? Brak szacunku jest źródłem nieostrożności?
Werner: Mam tego dość. Pociągnij za dźwignię, panno Croft!
Lara: Na pana odpowiedzialność, panie Von Croy.
Werner: Zaufaj doświadczonemu, drogie dziecko, a nauczysz się o wiele więcej niż proste…
Lara: A nie mówiłam.
Werner: Moja noga! Utknęła! Moja noga utknęła! Pomóż mi, Laro! Pomocy!
Lara: Proszę się trzymać! Idę po pana!
Werner!


  » Egipt - Dolina Królów


The Tomb of Seth– początek levelu

EGIPT, CZASY OBECNE

Burial Chambers – koniec levelu

Lara: Ja, Semerkhet, Wieli Kapłan Horusa, (przechodzi w głos Semerkheta) ostrzegam, że ten kto zabierze Amulet, uwolni Seta. Tego, który u zarania ludzkości krążył po świecie w towarzystwie szakali i który znów opanuje świat. Set, źródło zła, znowu powstanie gdy nadejdzie nowe tysiąclecie. Wokół niego idą plagi i szarańcza. (Przechodzi w głos Lary) Żniwa gniją pod bezsłonecznym niebem.
Widzę, że wrócił mój zaufany przewodnik.
Ahmed: Oddawaj Amulet, kobieto!
Lara: Aby go zniszczyć niebo musi się podzielić i uwolnić światło boga słońca Horusa, które unicestwi władcę ciemności, Seta.
Nie robiłabym tego na twoim miejscu.


KV5 – koniec levelu

Werner: Głupcy! Croft was przechytrzyła, a teraz ucieka.
Ahmed: Amulet, Herr Von Croy! Mówi o kapłanie Semerkhecie!
Werner: O Semerkhecie…


KV5 – koniec levelu

Jean-Yves: Mon dieu (fr. „mój boże”)! Lara?
Lara: Jean-Yves, mój serdeczny przyjacielu.
Jean-Yves: Mam przeczucie, że to nie wizyta towarzyska.
Lara: Tylko jeśli chcesz, by Von Croy wprosił się na przyjęcie.
Jean-Yves: Von Croy?
Lara: Chyba szuka tego.
Jean-Yves: Amulet Horusa. Niemal legendarny artefakt. Zatem musiałaś odnaleźć i otworzyć grobowiec Seta. To nie wróży niczego dobrego. Tłumaczenie z hebrajskiego: “Ten, kto zabierze Amulet, ponownie uwolni złe moce Seta. A wówczas Set przemówi: ‘Jestem cieniem zasłaniającym słońce. Jestem tym, który przyniesie plagi. Mój gniew dosięgnie cały świat i będzie trwał po wsze czasy.’ (Przechodzi w głos Semerkheta) Moc potrzebna do wezwania boga słońca Horusa w celu pokonania Seta, może być ukazana tylko temu, kto przyniesie Amulet do świątyni Semerkheta w Karnaku. (Przechodzi w głos Jean-Yves’a) Ceremonia dobiegnie końca, gdy Pancerz Horusa przywoła boga słońca.” Pancerz Horusa. Na wykopaliskach w Aleksandrii moi ludzie wspominali o tym z lękiem.
Lara: Zapewne Pancerz Horusa jest kolejnym celem Von Croy’a.
Jean-Yves: Tylko ktoś nieświadomy tych prastarych proroctw mógłby chcieć uwolnić tak wszechpotężne moce. Ach, no tak. Wypuściłaś Seta. Ale skąd mogłaś wiedzieć, moja droga?
Lara: W takim razie czas, by poukładać sprawy jak należy i usunąć przeszkody z mojej drogi.


  » Egipt - Karnak


Great Hypostyle Hall – środek levelu

Werner: Złapcie ją!


Sacred Lake – koniec levelu

Werner: Panno Croft!
Lara: Von Croy.
Werner: Wydajesz się być czymś bardzo zajęta, moja droga. Czy czasem o czymś nie zapomniałaś?
Lara: O niczym, czego nie byłabym w stanie później odzyskać, mój drogi.
Werner: Wiesz, że podziwiam twoją wytrwałość, ale obawiam się, że tym razem przetestujesz ją… jak wy to mówicie… do maksimum.
Lara: Jak zwykle czarujący. Jeżeli uraz do mnie jest spowodowany twoją nogą, to wiedz, że główną przyczyną urazu była zabawa z dźwigniami.
Werner: Dość tych nudnych żartów, panno Croft. Już czas byś zdała sobie sprawę... Panno Croft?
Sprawdźmy ponownie twoje umiejętności sprinterskie.


Tomb of Semerkhet – zasady gry w Seneta

By wygrać grę, należy umieścić wszystkie swoje pionki z planszy na ostatnim kwadracie ze znakiem Ankh. Podczas swojej kolejki, obracaj złote urządzenie. Wynik tego rzutu stanowi ukazana liczba białych pól.

Jeśli nie pojawi się żadne białe pole, wówczas twój rzut wynosi „sześć”. Jeśli wyrzucisz „szóstkę” lub pionek zatrzyma się na jednym z pól ze znakiem Ankh, otrzymujesz dodatkowy rzut. Jeśli pionek zatrzyma się na polu zajmowanym przez pionek przeciwnika, strącasz go na pole startowe.


Tomb of Semerkhet – koniec levelu

Lara: Za zasługi podczas służby dla boga słońca, Horusa, w czasie plag. Jeśli czytasz tę inskrypcję, oznacza to, że władca ciemności jest znów wolny. (Przechodzi w głos Semerkheta) Set został wypuszczony i może chodzić pomiędzy śmiertelnikami, przygotowując swoją armię ciemności. Ten, kto zabrał Amulet i wypuścił złe moce Seta, powinien zwrócić się o pomoc do boga słońca, Horusa, który włada odpowiednią mocą światła zdolną do ponownego uwięzienia Seta. Za pomocą Amuletu oraz Pancerza Horusa można pokonać Seta na wieki. Przywołaj moc Horusa poprzez światło milenijnych konstelacji, które wpada do jego świątyni pod wieczną piramidą i oświetla jego posąg. Dzięki Amuletowi i Pancerzowi, Horus ponownie stanie do walki i pokona Seta.


Guardian of Semerkhet – koniec levelu

Lara: Ręce do góry! Zabierz mnie do Von Croy’a. Dokąd zmierza?
Ahmed: Tracisz czas.
Lara: To twój punkt widzenia! Powinniście nauczyć się dobrych manier. Mów natychmiast albo to ty stracisz swój cenny czas.
Ahmed: Aleksandria.
Lara: Twoja siła robocza się nieco spóźni.


  » Egipt - Aleksandria


Alexandria – środek levelu

Jean-Yves: Lara, ty żyjesz! Bałem się o ciebie. Co z…?
Lara: Von Croy zabrał Amulet.
Jean-Yves: Niedobrze. Na szczęście nie ma jeszcze Pancerza. Jest jeszcze czas by przygotować się na nadejście Seta.
Lara: Jean, jestem już zmęczona. Daj dziewczynie odpocząć.
Jean-Yves: Moja droga, odpoczniesz, gdy będzie po wszystkim. Teraz niestety musimy szybko działać. Moi ludzie nurkują w zatoce w poszukiwaniu ruin zaginionego Pałacu Kleopatry.
Lara: Kleopatry?
Jean-Yves: Zgadza się. Ona wiedziała, że pancerz jest bardzo ważny i go tu sprowadziła. Później jego części zostały nieco rozrzucone, ale…
Lara: Gdzie mam zacząć poszukiwania?
Jean-Yves: W katakumbach pod Aleksandrią. Moi pracownicy odkopali komnatę prowadzącą do Wielkiej Biblioteki. To zgadzałoby się z rzekomą lokalizacją Pałacu. Niestety nie znaleźliśmy jeszcze wejścia.
Lara: Zaprowadź mnie tam.
Jean-Yves: Jest mały problem.
Lara: Von Croy.
Jean-Yves: Tak. Jego wykopaliska się rozrastają, często przecinają moje tunele. Oczywiście moi ludzie przestaną tam pracować, gdy tylko ekipa Von Croy’a wkroczy na scenę.
Lara: Czas, bym przedstawiła się taniej sile roboczej Wernera.
Jean-Yves: Po pierwsze, dostań się do katakumb. Von Croy całkowicie je odciął i boję się, że wkrótce zdobędzie Pancerz.
Lara: Po moim trupie.
Jean-Yves: Tego też się obawiam. Będę tu na ciebie czekał. Jeśli będziesz potrzebować pomocy, wróć tutaj. Życzę dużo szczęścia. Będziesz tego potrzebowała.
Lara: Sama dbam o własne szczęście.


Alexandria – scenka przed udaniem się do Coastal Ruins

Jean-Yves: Potrzebujesz więcej informacji? Myślę, że jakieś części Pancerza mogą być tutaj w mieście. Lokalny kolekcjoner miał małą wystawę i rzekomo posiadał jedną z części. Ciężko powiedzieć czy to prawda. Ten człowiek był głupcem. Opuścił swoją wystawę zabijając ją deskami. Jeśli Von Croy jeszcze się tam nie dostał, to być może jest to dobre miejsce na rozpoczęcie poszukiwań.


Alexandria – scenka po wizycie w Coastal Ruins

Jean-Yves: Lara, poczytałem trochę i dowiedziałem się, że prawdopodobnie jakaś część Pancerza jest ukryta w katakumbach. Jednak musisz być ostrożna. Słowa ludzi Von Croy’a dotarły do mnie poprzez podziemne tunele. Podobno potwory Seta zaczęły się wdzierać do miasta i gromadzą się wokół zabytkowych miejsc. Pospiesz się, znajdź bibliotekę.


Alexandria – scenka po wizycie w Catacombs i Temple of Poseidon

Jean-Yves: Witaj, Laro. Pamiętaj, że gdzieś w bibliotece znajdziesz wskazówki dotyczące lokalizacji Pałacu Kleopatry. Von Croy nawet się nie dowie, że odnalazłaś bibliotekę. Dowiedziałem się dzięki moim kontaktom, że zatrudnił lokalnych pracowników i ze zdwojoną siłą szuka innego wejścia. W chwili obecnej mamy nad nim przewagę, ale obawiam się, że musimy działać szybko, jeśli chcemy nadal być na prowadzeniu. Pamiętaj, że Wielka Biblioteka była czymś w rodzaju uniwersytetu w starożytnej Aleksandrii. Jest pełna wiedzy, zagadek i wynalazków. Musisz się tam szybko dostać. Powodzenia, przyjaciółko.


Hall of Demetrius – koniec levelu

Lara: Rytualna Tablica została zasypana piachem pod cytadelą (przechodzi w głos Semerkheta) w Saladinie, w starożytnym Kairze. Przepowiadała odległą przyszłość, kiedy to podczas millenium gwiazdy z konstelacji Oriona zbliżą się do siebie. Wówczas odbędzie się ceremonia i Set zostanie pogrzebany.
Werner: Witaj, moja droga. Kolejna niezapowiedziana wizyta. Widzę, że znalazłaś manuskrypt, który odkopaliśmy. Ciekawa lektura, prawda?
Lara: Ciekawa tylko wówczas, gdy wiesz jaką treść zawiera.
Werner: Tak, tak. Zgadza się, moja droga. Sam Pancerz nie jest niczym użytecznym. Jednak razem z Amuletem i Rytualną Tablicą staje się niezmiernie ważnym, historycznym artefaktem, starszym od Biblii o setki lat.
Lara: Tutaj chodzi o większą stawkę niż o jakieś kolekcjonowanie artefaktów, Von Croy. Wiesz co to Armagedon? Mogłoby być nieprzyjemnie, nawet jak na ciebie.
Werner: Ponowne wskrzeszenie Seta, umieszczenie Pancerza na posągu o północy podczas nadejścia nowego millenium i takie tam? Nigdy nie wierzyłem w te magiczne hokus pokus.
Głupcy! Za nią!


Alexandria – scenka po wizycie w Hall of Demetrius

Jean-Yves: Lara, tym razem naprawdę zbiłaś Von Croy’a z tropu. Gdyby nie powaga tej sytuacji, świętowalibyśmy. Od teraz musimy być jeszcze ostrożniejsi. On teraz będzie jeszcze bardziej zdesperowany i niebezpieczny. Uważaj na siebie. Użyj artefaktu by dostać się do Pałacu Kleopatry i znajdź tam pozostałe części Pancerza. Bądź ostrożna… i staraj się za bardzo nie podziwiać widoków, dobrze?


Cleopatra's Palaces – koniec levelu

Werner: Gratulacje! A więc przetrwałaś, by cieszyć się kolejnym dniem. Mam nadzieję, że odnalazłaś cały Pancerz. Jean-Yves zaprowadzi nas do Kairu, obawiam się, że nie do końca dobrowolnie. Proponuję prostą wymianę: jego życie za Pancerz Horusa. Nie zastanawiaj się nad tym zbyt długo. Twój skruszony Werner.


  » Egipt - Kair


Citadel Gate – początek levelu

Azizus: Na Boga, co tu się dzieje? Gdzie moi pozostali ludzie?
Lara: Rozprawiłam się z kilkoma z nich. Blokowali wszystkie wyjścia z miasta.
Azizus: Tak, tak. To dobrze. Musisz pomóc nam... obronić miasto.
Lara: Przybyłam tu tylko po wskazówki. Muszę dostać się do cytadeli.
Azizus: Niedobrze. To właśnie tam dzieją się najgorsze rzeczy.
Lara: Najgorsze?
Azizus: Zauważyliśmy to, gdy niebo pociemniało. Potwór ze starożytnej historii. Przebiegło przez moich ludzi jak błyskawica. Udało mi się postawić ciężarówkę pełną amunicji na wprost bestii. Miałem pomysł by wysadzić ładunki wybuchowe, ale to coś stawało się coraz silniejsze i nam na to nie pozwoliło. Zachowywało się jakby znało nasze zamiary.
Lara: Potwór czy też nie, ja muszę się dostać do tego budynku, sierżancie.
Azizus: Musisz być odważna. Możliwe. Gdy się wycofywaliśmy, zaminowaliśmy kilka ulic, by zapobiec skażeniu. Dwóch moich ludzi wciąż tam jest, niedaleko północnego cmentarza. Jeden z nich zna częstotliwość detonatora min. Drugi z nich ma drugą część kodów, potrzebną do wysadzenia ładunków wybuchowych.
Lara: A gdy już ich znajdę?
Azizus: Powiedz im, że przysłał cię sierżant Azizus. Słyszałem odgłos twojego motoru. Gdy już zdobędziesz kody, zabierz mnie do ciężarówki z amunicją. Postaram się przełamać blokadę. Pospiesz się! Nie pożyję zbyt długo.


Citadel Gate – koniec levelu

Azizus: Twój motor potrzebuje usprawnienia, by mógł pokonywać większe przeszkody. Tlenek azotu w połączeniu z gaźnikiem powinien dać maszynie niezłe przyspieszenie. Idź już! Przynieś mi kody!


Street Bazar – początek levelu

Lara: Odłóż broń. Przysłał mnie Azizus.
Żołnierz: Pomóż mi, Angielko. Wykrwawię się na śmierć. Próbowałem się ukryć, ale te stworzenia wyczuły zapach krwi.
Lara: Przyszłam po częstotliwość min. Muszę zanieść je Azizusowi przez ten park rozrywki, zachowując przy tym obie nogi.
Żołnierz: Przygotowałem z tych min niezłą zasadzkę. Pewnie i tak nam to nie pomoże. Wszyscy są martwi albo właśnie umierają.
Lara: Gdzie jest reszta? Potrzebuję kodów do ładunków.
Żołnierz: Saida, mój kolega, leży za mostem na dachu meczetu. Gdy się wycofywaliśmy, coś zupełnie nam nieznanego wyłoniło się z cienia jak błyskawica i odgryzło mu głowę.
Lara: A kody?
Żołnierz: Były w jego głowie! Teraz są wewnątrz tego potwora!
Lara: Potrzebuję tych kodów!
Żołnierz: Przeszukaj jego ciało. Nic więcej nie wiem. Zostaw mnie tu, jestem za słaby i muszę przygotować się na spotkanie z moim Bogiem.


Citadel Gate – koniec levelu

Azizus: Jesteś silną kobietą.
Lara: Ty także sobie nieźle dajesz radę, sierżancie. Oto kody. Co teraz?
Azizus: Po tym wszystkim przez co przeszliśmy, to konieczność. To tylko zabezpieczenie.
Lara: Przeciwko komu?
Azizus: Przeciw tobie, byś nie mogła powstrzymać mnie przed wypełnieniem obowiązku. Ktoś musi poprowadzić tę ciężarówkę.
Lara: Kamikaze.
Azizus: Jestem to winny mojej ojczyźnie. Do zobaczenia w przyszłym życiu, przyjaciółko.


Citadel – początek levelu

Jean-Yves: Dzięki Bogu udało ci się! Von Croy... widziałem go na własne oczy. Na słowo nikomu bym w to nie uwierzył. Jest opętany przez Seta!
Lara: Uciekaj stąd, Jean. Mam złe przeczucie co do tego miejsca.
Jean-Yves: Werner kopie pod cytadelą, by odnaleźć grobowce Krzyżowców, które zawierają wskazówki dotyczące położenia Rytualnej Tablicy. Tablica zawiera inskrypcje potrzebne do przywołania Seta. Bądź ostrożna, Laro. Obawiam się, że pod ziemią znajdują się rzeczy, których nie powinien oglądać żaden śmiałek.
Lara: Nie jestem mężczyzną, Jean. Zawsze jestem bardzo, bardzo ostrożna.

Werner: Mamy to. Starożytna Rytualna Tablica. Weź ją i przygotuj oraz zobacz czy, panna Croft czasem nie przybyła z naszym Pancerzem.


Citadel – koniec levelu

Werner: Podejdź tu, Laro. Czekałem na ciebie. Chodź tu, dziecko. Nie bój się swojego starego znajomego. Potrzebuję jedynie Pancerza, który przyniosłaś.
Lara: Co dostanę w zamian?
Werner: Nabędziesz ogromnej siły, podczas gdy ludzie wokół będą słabnąć. Będziesz mogła kontrolować niesamowitą moc, np. życie i śmierć tych, którzy będą tobie podlegać, w zamian będą ci bić pokłony i oddawać ci cześć.
Lara: Mam już tego dość. Poza tym daj szakalowi dłoń, a odgryzie ci całe ramię.
Wściekłe wycie.


  » Egipt - Giza


The Sphinx Complex – środek levelu

Lara: Inskrypcje mówią: „Pewnej nocy podczas snu przyszedł do mnie duch Sfinksa. Przemówił do mnie słowami przepełnionymi wielką mądrością: Tutmozisie, tutaj jest twoje prawdziwe przeznaczenie, Egipt na zawsze będzie pod twoim panowanie. W zamian chroń mnie przed działaniem piasków czasu. Za twego panowania chcę być wolny od stóp do głów. W ten sposób obaj będziemy mogli podziwiać piękno tworzenia.”


Menkaure's Pyramid – środek levelu


Gdy zabijesz skorpiona, a żołnierz przeżyje, usłyszysz:
Żołnierz: Niech żyje Allah. Przez moment myślałem, że jestem już martwy. Proszę cię, dla swego bezpieczeństwa weź te klucze i ukryj się w piramidzie Mykerinosa. Ratuj się przed tymi potworami!


Temple of Horus – środek levelu

Set: Mój żałosny kuzyn znów powrócił do gwiazd. To ja ponownie będę władał światem. Podejdź, uklęknij i bij pokłony przed swym bogiem, zanim zakończy on twe bezwartościowe życie.


Temple of Horus – koniec levelu

Werner: Pospiesz się, dziewczyno. Zanim się wszystko zawali!
Lara: Wróciłeś, Werner? Bez Seta?
Werner: Nie mamy czasu! Ręka, Laro! Podaj mi rękę! Złap moją rękę! Podciągnę cię!
Lara: Dobrze cię znów widzieć, Werner.
Werner: Nie mógłbym cię zostawić!


  » Dialogi z dodatkowego levelu “Times Exclusive Level”


The Times Exclusive – początek levelu

GROBOWIEC KRÓLA. BADANIA FINANSOWANE PRZEZ „TIMES”
Lara: Pierwsze odkrycie grobowca Tutanchamona… I co dalej?
Stothard: To oryginalny materiał Howarda Cartera. Wczoraj rano otrzymaliśmy to od naszego korespondenta z Egiptu.
Lara: ‘Grobowiec Tutanchamona. Nowe tunele’. Rozumiem. A mogłam jeszcze poleżeć w łóżku.
Stothard: Nasz człowiek natknął się na te tunele podczas nowych wykopalisk. Po tym jak otrzymaliśmy tę informację, usłyszeliśmy dodatkowo, że rozgorączkowany odkrył zupełnie nowy grobowiec.
Lara: A jednak robi się ciekawie. Czyj grobowiec?
Stothard: Nie wiemy, dlatego cię wezwaliśmy.
Lara: Rozejrzę się.
Stothard: Zaczekaj! Nigdzie nie dotrzesz bez informacji, które mamy od Cartera. To on pierwszy odkrył grobowiec Tutanchamona i napisał dla nas o tym artykuły. Fotografie odkrytej komory i jego notatki leżą w naszym archiwum. Bezcenne dla poszukiwacza grobowców.
Lara: Zobaczymy. Gdzie znajdę te archiwa?

ARCHIWA
Lara: Czas dokończyć to, co zaczął Carter.


  » Nazwy leveli


Tomb Raider: The Last Revelation – Ostatnie Odkrycie

Kambodża

- Angkor Wat
- Wyścig po Iris

Dolina Królów

- Grobowiec Seta
- Zagrzebane Komnaty
- Dolina Królów
- Stanowisko KV5

Karnak

- Świątynia w Karnaku
- Wielka Sala Hipostylowa
- Święte jezioro
- Grobowiec Semerkheta
- Strażnik Semerkheta
- Pustynna kolej

Aleksandria

- Aleksandria
- Przybrzeżne ruiny
- Katakumby
- Świątynia Posejdona
- Zaginiona Biblioteka
- Sala Demetriusza
- Faros, Świątynia Izydy
- Pałace Kleopatry

Kair

- Miasto Umarłych
- Komnaty Tuluna
- Wrota Cytadeli
- Okopy
- Uliczny bazar
- Cytadela

Giza

- Sfinks
- Pod Sfinksem
- Piramida Mykerinosa
- Wewnątrz Piramidy Mykerinosa
- Mastaby
- Wielka Piramida
- Piramidy królowej Cheopsa
- Wewnątrz Wielkiej Piramidy
- Świątynia Horusa

Level Bonusowy

- Specjalny Level Magazynu Times

Tłumaczenie: Cez
© WoTR 2007