strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Solucja
Tłumaczenia
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Times Level
Anulowany TR4 Gold


ANULOWANY PROJEKT TOMB RAIDER 4 GOLD


Philip Campbell, członek zespołu, który stworzył dodatki Gold do trzech pierwszych części serii Tomb Raider, ujawnił, że Eidos planował również wydanie Tomb Raider 4 Gold. Mimo że gra była w fazie realizacji (stworzono zarys fabuły kolejnych dodatkowych leveli), ostatecznie projekt został anulowany. Stało się tak tuż po premierze gry Tomb Raider: Chronicles. Wówczas Eidos zamknął oddział firmy zajmujacy się Goldami. Wskutek tego tradycja związana z wydawaniem Golda do każdej podstawowej części Tomb Raidera, została ostatecznie przerwana. Poniżej zamieszczamy zarys fabuły poszczególnych planowanych leveli według pomysłu Philipa Campbella.


STRESZCZENIE FABUŁY

Mówi się, że znana z opowieści Fontanna Młodości znajduje się w samym centrum wiru zwanego Trójkątem Bermudzkim – krążą nawet opowieści, że ta „fontanna” jest nie tylko odnowicielem życiowej energii, ale również może być drogą do niebiańskiego stanu Nirwany (lub też prawdziwej lokalizacji Atlantydy)...

W mitologii Trójkąt Bermudzki jest postrzegany jako ciąg trzech linii, z trzema narożnikami umiejscowionymi poprzez silne i magiczne „generatory”. Przypadkowo, w momencie gdy Lara próbowała rozwiązać tą tajemnicę, wylała filiżankę herbaty i w ten sposób odkryła, że Trójkąt Bermudzki mógł zostać umieszczony w złej pozycji. Prosta zmiana kalkulacji geometrii ujawniła trzy nowe, prawdopodobne lokacje tych generatorów. Jeden z nich znajduje się w Nowym Orleanie...


Poziom pierwszy – Mardi Gras*

(Inspiracja: "Angel Heart", "Żyj i pozwól umrzeć" oraz "Dzikość serca")

Wierząc, że generatory wspomniane w legendzie są tak naprawdę statuetkami ludzkiej wielkości, zamkniętymi w magicznych odbiornikach, Lara rozpoczyna swoje poszukiwania pierwszej lokacji. Poprzez świąteczne ulice Nowego Orleanu, magazyn wypełniony wielkimi balonami z helem i podziemny, jazzowy club voodoo, Lara poszukuje statuetki, w końcu docierając do słynnego grobowca Marie Laevau, królowej voodoo. To tutaj Lara odkrywa statuetkę głęboko w podziemnym labiryncie pod przypominającymi miasto grobowcami. Ale żadnego śladu odbiornika... W tym poziomie magia voodoo jest nieokiełznana, z zombie, duchami i pso-willkami wysłanymi przez nieznanego napastnika, by utrudnić jej drogę.

* Tłusty Wtorek, odpowiednik naszego Tłustego Czwartku, a także nazwa różnego typu festiwali lub parad ulicznych.


Poziom drugi – Plantacja

(Inspiracja - "Angel Heart", "Mandingo", "Śmiertelne Manewry" oraz "Uwolnienie")

Lara odkrywa, że odbiornik znajduje się na starej plantacji głęboko wśród bagien Luizjany. Wydaje się, że właściciel plantacji, generał Beauregard, był kochankiem Marie Laveau i to w tym miejscu odprawiała ona swoje ceremonie voodoo, napędzane starożytną mocą statuetki/generatora. Sztuka voodoo może być postrzegana jako magiczne połączenie z prymitywną przeszłością, ale moc Laveau nie była zbyt wielka z powodu faktu, że trzy generatory nie były na swoich miejscach. W związku z tym jej wyznawcy mogli jedynie uzyskać wizje Nirwany podobne do transu, a potem odnowić się jako zombie. Statua została przeniesiona do Nowego Orleanu podczas wojny secesyjnej, po porażce Beauregarda pod Shiloh. Lara podróżuje pomiędzy bagnami namorzynowymi, farmami aligatorów, mija ceremonie voodoo i zombie powstający z grobów, wreszcie ustawia na swoim miejscu statuę i otrzymuje wizję lokalizacji następnego odbiornika... W tym momencie odkrywa, że jej przeciwnikiem podczas tej przygody jest Dr Ya Ya, kapłan voodoo robiący wszystko, by zachować sekret fontanny w tajemnicy (pochodzi on od prawdziwych mieszkańców Arawak, do których należała ta kultura).


Poziom trzeci – Port Royal

(Inspiracja – Berberia, "Bunt na Bounty", "Piraci z Karaibów")

Historyczne miasto Port Royal znajduje się na następnym wierzchołku trójkąta. Lara odkrywa, że odbiornik jest w rzeczy samej zakopany w tej części miasta, która zniknęła pod wodą w wielkim trzęsieniu ziemi w 1692 roku. Przemierza na swoim motocyklu wyspę wypełnioną barakami i dowiaduje się, że statua została skradziona przez Coronado i jego hiszpańskich konkwistadorów w 1545 roku, a potem rzekomo przeniesiona do Siedmiu Złotych Miast Cibolii, gdzieś na przejętych przez Hiszpanię terenach. Zmagając się z odnowionymi przez magię voodoo piratami, duchami pierwotnymi, rekinami młotami i czarnymi szczurami, Lara zdaje sobie sprawę z tego, że żeby dostać się do legendarnego Złotego Miasta, musi to zrobić poprzez wizję podczas ceremonii voodoo, oraz że jakimś cudem będzie musiała przenieść statuę z duchowego wymiaru do fizycznego świata wśród błyszczących wód Karaibów...


Poziom czwarty – Złote Miasto

(Inspiracja – azteckie legendy, hiszpańskie galeony, "Legacy of Kain", "Lawrence z Arabii", "Jazon i Argonauci")

Lara dostaje się do Złotego Miasta Cibolii poprzez trans voodoo. W tym właśnie miejscu zmaga się z dwoma ciągle zmieniającymi się stanami miasta – raz będącego wspaniałą, złotą piramidą, a raz przezroczystym mirażem, migoczącym na pustyni. Musi znaleźć statuę i przenieść ją z pustynnego stanu mirażu do błyszczącej wizji Złotego Miasta. Przeciwko niej staną duchy konkwistadorów, jeźdźcy konni, wojownicze szkielety i latające, mityczne bestie. Dopiero gdy statua zostanie odnaleziona i przeniesiona z jej fizycznej lokacji - zakopanej głęboko pod piaskiem pustyni, do jej duchowego miejsca w złotej świątyni, będzie można przenieść ją poprzez trans voodoo do jej prawdziwego domu w Port Royal.


Poziom piąty – Kwatera Dr. Ya Ya

(Inspiracja – "Człowiek ze złotym pistoletem", domy strachów, "Park Jurajski")

Energia wyzwolona po odnalezieniu dwóch statuetek wskazuje miejsce trzeciego odbiornika – opuszczoną wyspę w pobliżu Bermudów. Przybywając tam, Lara staje oko w oko ze swoim przeciwnikiem, Dr. Ya Ya i zaskoczona odkrywa, że trzecia statua nie zaginęła w żaden sposób, tylko po prostu leży kilka metrów od jej odbiornika, ciągle uważnie pilnowana przez Dr. Ya Ya. Okazuje się, że strzeże on sekretu swoich przodków, Arawaków, którzy opuścili padół ziemski, by żyć w Nirwanie. Żaden obcy nigdy nie odnowi Fontanny Młodości, a Ya Ya był pewien, że brakujące statuetki nigdy nie będą na nowo połączone, by utworzyć trójkąt... Każda kreatura, którą dotąd pokonaliśmy, powraca w swojej nowej postaci jako zombie i ściga Larę poprzez urządzone w stylu lat 60-tych pokoje, śmiertelny basen, salę luster, cmentarz, kaplicę i podziemne grobowce znajdujące się na szatańskiej wyspie Dr. Ya Ya. Czy w takim razie uda się Larze odzyskać trzecią statuę...?


Poziom szósty – Fontanna Młodości

W tym surrealistycznym i starożytnym poziomie Lara umiera – tak, właśnie tak, umiera – podczas gdy wielki wir, który jest jednocześnie Fontanną Młodości i bramą do Nirwany wiruje wokół niej... Dr Ya Ya zwyciężył i dochował tajemnicy swoich przodków... czy aby na pewno? Poprzez zrządzenie losu, ciało Lary zostaje pochłonięte przez wir i rozpoczyna się odnowienie – wyłania się młoda Lara... by bez wątpienia pokonać wszystko, odkryć sekret prawdziwej Atlantydy, stać się dorosłą Larą raz jeszcze, zniszczyć bramę i tym samym uratować ludzkość...

Albo w stylu Mrocznego Rycerza i niezłego chwytu marketingowego – Lara kończy grę w wieku lat 14, zostaje stworzona na nowo i ma znowu mnóstwo czasu na kolejne przygody...


Poziomy dodatkowe

1. Wyspa Pitcairn – Lara odkrywa, że linia mocy wydobywająca się z osi Trójkąta Bermudzkiego prowadzi do wyspy Pictairn, w pobliżu Tahiti. Śledząc wędrówkę skradzionej statuetki, odkrywa, że podróż Bligha na statku Bounty z Tahiti na Karaiby była tak naprawdę przykrywką dla odzyskania statuetki. Na Pictairn, ostatecznym miejscu spoczynku buntowników, Lara spotyka ducha Fletchera Christiana, głęboko w jaskiniach pod wyspą...

2. Statek parowy – krótki etap, wzorowany na poziomie z pociągiem w TR4, ale ze statkiem parowym zamiast pociągu. To dobry środek komunikacji, używany w Nowym Orleanie.

3. Cmentarzysko zatopionych statków – najróżniejsze rodzaje statków zaginionych na wodach Trójkąta Bermudzkiego. Odkryj sekret Marii Celeste i przejdź się po żyjącej wyspie na Morzu Sargassowym.


Tłumaczenie: e_g
© WoTR 2011