![]() | strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | ||||||||||||
![]() | |||||||||||||
![]() | ![]() | ||||||||||||
Strona główna działu -> Przed premierą -> Krótki opis -> Levele -> Dane techniczne -> Gdzie kupić Screeny Rendery Lokacje Przeciwnicy Bronie Klawiszologia Pojazdy Solucja Tłumaczenia Cheaty Okładki Soundtrack Times Level Anulowany TR4 Gold |
ANULOWANY PROJEKT TOMB RAIDER 4 GOLD Philip Campbell, członek zespołu, który stworzył dodatki Gold do trzech pierwszych części serii Tomb Raider, ujawnił, że Eidos planował również wydanie Tomb Raider 4 Gold. Mimo że gra była w fazie realizacji (stworzono zarys fabuły kolejnych dodatkowych leveli), ostatecznie projekt został anulowany. Stało się tak tuż po premierze gry Tomb Raider: Chronicles. Wówczas Eidos zamknął oddział firmy zajmujacy się Goldami. Wskutek tego tradycja związana z wydawaniem Golda do każdej podstawowej części Tomb Raidera, została ostatecznie przerwana. Poniżej zamieszczamy zarys fabuły poszczególnych planowanych leveli według pomysłu Philipa Campbella. STRESZCZENIE FABUŁY Mówi się, że znana z opowieści Fontanna Młodości znajduje się w samym centrum wiru zwanego Trójkątem Bermudzkim – krążą nawet opowieści, że ta „fontanna” jest nie tylko odnowicielem życiowej energii, ale również może być drogą do niebiańskiego stanu Nirwany (lub też prawdziwej lokalizacji Atlantydy)... W mitologii Trójkąt Bermudzki jest postrzegany jako ciąg trzech linii, z trzema narożnikami umiejscowionymi poprzez silne i magiczne „generatory”. Przypadkowo, w momencie gdy Lara próbowała rozwiązać tą tajemnicę, wylała filiżankę herbaty i w ten sposób odkryła, że Trójkąt Bermudzki mógł zostać umieszczony w złej pozycji. Prosta zmiana kalkulacji geometrii ujawniła trzy nowe, prawdopodobne lokacje tych generatorów. Jeden z nich znajduje się w Nowym Orleanie... • Poziom pierwszy – Mardi Gras* (Inspiracja: "Angel Heart", "Żyj i pozwól umrzeć" oraz "Dzikość serca") ![]() * Tłusty Wtorek, odpowiednik naszego Tłustego Czwartku, a także nazwa różnego typu festiwali lub parad ulicznych. • Poziom drugi – Plantacja (Inspiracja - "Angel Heart", "Mandingo", "Śmiertelne Manewry" oraz "Uwolnienie") Lara odkrywa, że odbiornik znajduje się na starej plantacji głęboko wśród bagien Luizjany. Wydaje się, że właściciel plantacji, generał Beauregard, był kochankiem Marie Laveau i to w tym miejscu odprawiała ona swoje ceremonie voodoo, napędzane starożytną mocą statuetki/generatora. Sztuka voodoo może być postrzegana jako magiczne połączenie z prymitywną przeszłością, ale moc Laveau nie była zbyt wielka z powodu faktu, że trzy generatory nie były na swoich miejscach. W związku z tym jej wyznawcy mogli jedynie uzyskać wizje Nirwany podobne do transu, a potem odnowić się jako zombie. Statua została przeniesiona do Nowego Orleanu podczas wojny secesyjnej, po porażce Beauregarda pod Shiloh. Lara podróżuje pomiędzy bagnami namorzynowymi, farmami aligatorów, mija ceremonie voodoo i zombie powstający z grobów, wreszcie ustawia na swoim miejscu statuę i otrzymuje wizję lokalizacji następnego odbiornika... W tym momencie odkrywa, że jej przeciwnikiem podczas tej przygody jest Dr Ya Ya, kapłan voodoo robiący wszystko, by zachować sekret fontanny w tajemnicy (pochodzi on od prawdziwych mieszkańców Arawak, do których należała ta kultura). • Poziom trzeci – Port Royal (Inspiracja – Berberia, "Bunt na Bounty", "Piraci z Karaibów") ![]() • Poziom czwarty – Złote Miasto (Inspiracja – azteckie legendy, hiszpańskie galeony, "Legacy of Kain", "Lawrence z Arabii", "Jazon i Argonauci") ![]() • Poziom piąty – Kwatera Dr. Ya Ya (Inspiracja – "Człowiek ze złotym pistoletem", domy strachów, "Park Jurajski") Energia wyzwolona po odnalezieniu dwóch statuetek wskazuje miejsce trzeciego odbiornika – opuszczoną wyspę w pobliżu Bermudów. Przybywając tam, Lara staje oko w oko ze swoim przeciwnikiem, Dr. Ya Ya i zaskoczona odkrywa, że trzecia statua nie zaginęła w żaden sposób, tylko po prostu leży kilka metrów od jej odbiornika, ciągle uważnie pilnowana przez Dr. Ya Ya. Okazuje się, że strzeże on sekretu swoich przodków, Arawaków, którzy opuścili padół ziemski, by żyć w Nirwanie. Żaden obcy nigdy nie odnowi Fontanny Młodości, a Ya Ya był pewien, że brakujące statuetki nigdy nie będą na nowo połączone, by utworzyć trójkąt... Każda kreatura, którą dotąd pokonaliśmy, powraca w swojej nowej postaci jako zombie i ściga Larę poprzez urządzone w stylu lat 60-tych pokoje, śmiertelny basen, salę luster, cmentarz, kaplicę i podziemne grobowce znajdujące się na szatańskiej wyspie Dr. Ya Ya. Czy w takim razie uda się Larze odzyskać trzecią statuę...? • Poziom szósty – Fontanna Młodości ![]() Albo w stylu Mrocznego Rycerza i niezłego chwytu marketingowego – Lara kończy grę w wieku lat 14, zostaje stworzona na nowo i ma znowu mnóstwo czasu na kolejne przygody... • Poziomy dodatkowe 1. Wyspa Pitcairn – Lara odkrywa, że linia mocy wydobywająca się z osi Trójkąta Bermudzkiego prowadzi do wyspy Pictairn, w pobliżu Tahiti. Śledząc wędrówkę skradzionej statuetki, odkrywa, że podróż Bligha na statku Bounty z Tahiti na Karaiby była tak naprawdę przykrywką dla odzyskania statuetki. Na Pictairn, ostatecznym miejscu spoczynku buntowników, Lara spotyka ducha Fletchera Christiana, głęboko w jaskiniach pod wyspą... 2. Statek parowy – krótki etap, wzorowany na poziomie z pociągiem w TR4, ale ze statkiem parowym zamiast pociągu. To dobry środek komunikacji, używany w Nowym Orleanie. 3. Cmentarzysko zatopionych statków – najróżniejsze rodzaje statków zaginionych na wodach Trójkąta Bermudzkiego. Odkryj sekret Marii Celeste i przejdź się po żyjącej wyspie na Morzu Sargassowym. Tłumaczenie: e_g © WoTR 2011 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||
![]() |