strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
Bractwo Ankh

EMAP:
Mean Machines Sega

TOP COW:
Bohaterowie
Andy Park - wywiad
Galeria rysowników

Regularna seria
Journeys
Wydania specjalne
Crossovery
TR Magazine

GLÉANT:
Dark AEons

DARK HORSE:
I regularna seria
II regularna seria
Survivor's Crusade
Frozen Omen
Wydania specjalne


  » TOP COW: Regularna seria

• Tomb Raider Preview

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Richard Isanove
Ilość stron: 16
Data wydania: październik 1999
Cena: $2.00
Uwagi: Trzy różne wersje okładek.

Wydanie jest wstępem do regularnej serii Tomb Raider. Zawiera wiele szkiców koncepcyjnych.



• Tomb Raider #0

Scenariusz: Fiona Avery
Szkic: Brian Ching
Tusz: Victor Liamas, Matt Banning, Jay Leisten
Kolor: Jonathan D. Sibal
Ilość stron: 22
Cena: $2.99
Data wydania: czerwiec 2001



Numer komiksu może dziwić polskiego czytelnika, jednakże w Ameryce wydania 0 i 1/2 są na porządku dziennym. Tym razem akcja toczy się w miejscowości Kolvik na wyspie Gotlandii. Pewien student zajmujący się runami zaginął w tajemniczych okolicznościach chwilę po tym, jak, wg własnego przekonania, odkrył nowy symbol. Przypadkiem kilka dni później do Kolviku przyjeżdża Lara Croft. Nie ma pojęcia o tajemniczym wydarzeniu. Przyjechała by się zrelaksować. Na miejscu spotyka dawnego przyjaciela, Charliego Bascoma - detektywa sądowego, który prowadzi sprawę zaginięcia studenta. Charlie prosi Larę o pomoc. Pani archeolog trafia na ślad pradawnej klątwy związanej z Aquilem - symbolem rzymskich legionów...



• Tomb Raider #1/2

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Michael Lopez i Eric Basaldua
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Jonathan D. Smith
Ilość stron: 18
Cena: $2.95
Data wydania: październik 2001



Komiks wydany z okazji Dnia Darmowego Komiksu. Podczas wyprawy w Himalaje w celu odnalezienia zaginionej korony Króla Artura Lara wspomina wydarzenia z młodości. Problemy w szkole, katastrofę, w której zginęli jej rodzice i narzeczony, walkę o przetrwanie... Właściwie dlaczego miss Croft tak pragnie zdobyć koronę? Czyżby chciała naprawić błędy młodości?



• Tomb Raider #1 - The Medusa Mask (1/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Eric Basaldua, Mario Alquiza
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: listopad 1999
Cena: $2.50
Uwagi: Osiem różnych wersji okładek.
Wydanie PL: TM Semic, 1/2001, cena: 6.95 zł


Pierwsza część cyklu "The Medusa Mask". Iran, Lara Croft ścigana przez wyznawców Allacha zdobywa Naszyjnik Sharahamu, skradziony kilka lat temu z muzeum z Izraela. Po dramatycznym pościgu Lara oddaje Izraelitom artefakt, po czym postanawia odpocząć na swym jachcie, na Morzu Śródziemnym. Towarzyszy jej ochroniarz rodziny Croftów, Hartford Compton. Mężczyzna służy Croftom od czasu wojny o Falklandy, w której uczestniczył razem z Richardem Croftem, ojcem Lary. Richard uratował życie Hartfordowi i od tego momentu Compton jest szoferem i ochroniarzem Croftów. Tymczasem jacht odwiedza dawny znajomy matki Lary, Paris d'Arseine. Prosi podróżniczkę, by odnalazła mityczną Maskę Meduzy. Ten artefakt według legend został stworzony przez mityczną Meduzę, która dzięki masce zyskała słynne spojrzenie śmierci. Paris informuje Larę, że ostatnio Maska znajdowała się na pokładzie hiszpańskiego galeonu, który zatonął w 1505 roku na Atlantyku. Lara godzi się na poszukiwania Maski i nurkuje w miejscu wskazanym przez znajomego matki. W zamian od Parisa oczekuje pewnej starej pamiątki. Następnie Croft odnajduje wrak statku oraz pewien tajemniczy przedmiot. Niestety ktoś bardzo chce jej przeszkodzić. Niespodziewanie pojawiają się napastnicy, podkładają ładunek wybuchowy na jachcie, natomiast Larę pozostawiają pod wodą, bez dopływu świeżego powietrza.



• Tomb Raider #2 - The Medusa Mask (2/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: grudzień 1999
Cena: $2.50
Uwagi: Trzy różne wersje okładek.
Wydanie PL: TM Semic, 1/2001, cena: 6.95 zł


Lara Croft walczy pod wodą z napastnikami. Po zwycięskiej walce dopływa do powierzchni, gdzie z opresji ratuje ją Compton. Ochroniarzowi Lary udało się wsiąść do helikoptera, znajdującego się na pokładzie, zanim uszkodzony wybuchem bomby jacht zatonął. Bohaterka następnie wspomina przeszłość: katastrofę lotniczą, zamach na jej rodzinę w Londynie, gdy była mała. Gdyby nie pomoc Comptona, już dawno by nie żyła. Tymczasem Lara i Hartford udają się do Aten, gdzie w hotelowym pokoju zastanawiają się co robić dalej. Odnaleziony pod wodą przedmiot okazał się znakiem rozpoznawczym byłego chłopaka Lary, Chase'a Carvera, awanturnika, łowcy skarbów i oszusta. Lara włamuje się do bazy danych linii lotniczych i dowiaduje się, że Chase Carver kilka godzin wcześniej poleciał do Katmandu, stolicy Nepalu. Na miejscu Lara i Compton wynajmują samochód, którym jadą na spotkanie z Tajem, lokalnym informatorem Lary. Nieoczekiwanie okazuje się, że Taj zdradził Larę i postanowił ją zabić za kłopoty, w które Lara go wpędziła podczas ostatniej wizyty w Nepalu. Nasłał na nią w ciemnym zaułku zabójców, którzy skierowali w Larę i Comptona grad strzał. Jedna z nich trafiła w Comptona. Niespodziewanie za plecami Lary pojawiła się tajemnicza postać, która chwyciła Larę i zaprowadziła do bezpiecznego pomieszczenia.



• Tomb Raider #3 - The Medusa Mask (3/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: styczeń 2000
Cena: $2.50
Uwagi: Dwie różne wersje okładek.
Wydanie PL: TM Semic, 2/2001, cena: 6.95 zł


Tajemniczą osobą okazał się Chase Carver, poszukiwacz przygód, który był niegdyś chłopakiem Lary. Mężczyzna na przywitanie nagle całuje Larę, mimo że ta się opiera. Następnie para dawnych przyjaciół ucieka przed tajemniczymi napastnikami nasłanymi przez Taja. W hotelu w Katmandu policjant informuje Larę, że nigdzie nie znaleziono ani ciała Comptona ani ciał napastników. Tymczasem Lara i Chase postanawiają wspólnie odnaleźć Maskę Meduzy. Chase wyjawia Larze, że we wraku hiszpańskiego galeonu znalazł jedynie butelkę z listem. Wiadomość napisał w 1505 roku niejaki francuski marynarz, Henri Triplette, który uciekł z tonącego statku z Maską Meduzy. Odnalazł go brytyjski statek, na pokładzie którego dopłynął aż do Chin. Następnie w Chinach Henri rozpoczął poszukiwania bezpiecznego miejsca, w którym mógł ukryć Maskę, poszukiwał legendarnego miejsca w Tybecie. Okazało się, że Chase wie o jakie miejsce chodzi, niedawno bowiem lawina oczyściła zbocze góry w Tybecie i odkryła usypany z kamieni znak klucza. Bohaterowie docierają na miejsce, wchodzą do jaskini, po czym tracą grunt pod nogami i spadają w przepaść.



• Tomb Raider #4 - The Medusa Mask (4/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: marzec 2000
Cena: $2.50
Uwagi: Dwie różne wersje okładek.
Wydanie PL: TM Semic, 2/2001, cena: 6.95 zł


Lara Croft i Chase Carver lądują w podziemnym jeziorze i odnajdują wielką pieczarę, pełną trupów i pułapek. Docierają do groty, w której znajduje się mityczna Maska Meduzy. Lara wspina się po nią. Niespodziewanie w jaskini pojawia się Compton, który jednak nie zginął w Nepalu. Ostrzega Larę przed najemnikami, których wysłał za nią Chase. Croft jest wściekła na siebie, że zaufała Chase'owi. Postanawia szybko uciec razem z Comptonem z jaskini. W tym momencie Hartford zabiera Larze Maskę Meduzy i rzuca w jej kierunku wyzwiska. Okazał się zdrajcą. Wyjawił Larze prawdę. Od lat nienawidził rodziny Croftów, bowiem Richard Croft, ojciec Lary, nigdy nie doceniał jego pracy. Compton przyznał się do tego, że to on dokonał sabotażu samolotu, w wyniku czego zginęli rodzice Lary i jej narzeczony. Lara także miała zginąć, wówczas on zgarnąłby całą fortunę Coftów fałszując testament. Lara katastrofę jednak przeżyła, ale nadszedł teraz moment gdy Compton postanowił się znów jej pozbyć. To on chciał ją zabić na Atlantyku wysyłając zabójców oraz także w Nepalu. Chciał także zdobyć Maskę, dzięki której uzyskałby upragnioną moc. Gdy Hartford wreszcie założył w jaskini Maskę, Lara strzeliła w jego kierunku z pistoletów. Mężczyzna zginął na miejscu. Croft zabrała artefakt i opuściła jaskinię razem z Carverem. Jakiś czas później Lara przebywała na swoim nowym jachcie na Morzu Śródziemnym, tym razem z Chasem. Przekazała Parisowi obiecaną Maskę, a ten w zamian dał jej pozytywkę przedstawiającą matkę Lary. Paris niegdyś się podkochiwał w Amelii Croft, zanim ta wyszła za lorda Richarda. Gdy Paris odleciał z jachtu, jego samolot eksplodował. Z pewnością nie mógł się powstrzymać przed założeniem maski, a to doprowadziło do jego śmierci.



• Tomb Raider #5 - Merlin Stone (1/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: maj 2000
Cena: $2.50
Uwagi: Dwie różne wersje okładek.
Wydanie PL: TM Semic, 3/2001, cena: 6.95 zł


Pierwsza część kolejnego cyklu pt. "Merlin Stone". Lara wraz z Chasem Carverem wyrusza do Nowego Meksyku w Stanach Zjednoczonych, gdzie na pustyni prowadzone są badania paleontologiczne. Przyjaciółka Lary z czasów szkolnych, Vanessa Fenway, odkryła w ziemi bardzo starą jaskinię, którą chciałaby pokazać pannie Croft. Lara wraz z Chasem jedzie pustynią jeepem, gdy niespodziewanie przed nimi przelatuje pteranodon, prehistoryczny gad latający. Zszokowani bohaterowie tracą kontrolę nad pojazdem i niemal giną w przepaści. Nagle na niebie pojawia się helikopter, którym przyleciała Vanessa, zaniepokojona spóźnieniem Lary. Następnie kobieta oprowadza Croft i Carvera po wykopaliskach. Pokazuje im dziwne wejście do jaskini oraz szkielet dinozaura, datowany na zaledwie kilka, a nie kilka milionów lat. Lara postanawia zbadać jaskinię. Wyrusza do podziemi razem z Vanessą i Chasem. W podziemnym tunelu bohaterowie odnajdują rysunki naskalne, świadczące o tym, że przodkowie ludzi i dinozaury żyli w tym samym czasie. Nagle Chase gdzieś się gubi w jaskini, natomiast Lara i Vanessa trafiają do przepięknej, prehistorycznej krainy, pełnej żywych dinozaurów. Niespodziewanie kobiety zostają zaatakowane przez wściekłego Tyranozaura.



• Tomb Raider #6 - Merlin Stone (2/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: 14 czerwca 2000
Cena: $2.50
Wydanie PL: TM Semic, 3/2001, cena: 6.95 zł


Lara Croft pokonuje Tyranozaura za pomocą swoich dwóch niezawodnych pistoletów. Następnie razem z Vanessą szuka w prehistorycznej krainie Chase'a. Gdy go odnajdują, okazuje się, że mężczyzna jest zahipnotyzowany i trzyma w ręku artefakt, Kamień Merlina. Carver został otumaniony przez niejaką Morgan Farrel, studentkę z grupy Vanessy. Farrel tak naprawdę okazała się czarodziejką zwaną Morgan Le Fay. Kobieta ta żyje już od czasu średniowiecza, pamięta nawet czasy czarownika Merlina z Camelot. Merlin za swego życia stworzył potężny artefakt, Kamień nazwany jego imieniem, który był ostatecznym dziełem jego magii. Kamień pozwalał mu na zaglądanie w przyszłość i przeszłość. Gdy Morgan chciała mu ukraść ten Kamień, Merlin na zawsze odesłał artefakt do prehistorii. Dopiero dzięki wykopaliskom Vanessy i odkryciu tajemniczego tunelu z portalem, prowadzącym do prehistorycznej krainy, Morgan mogła odnaleźć upragniony Kamień Merlina. Lara postanowiła przeszkodzić jej w zwycięstwie. Zabrała jej Kamień i strzeliła do niego z Beretty. Artefakt został zniszczony i portal czasoprzestrzenny prowadzący do tej krainy zaczął się zamykać. W ostatniej chwili Lara, Chase i Vanessa zdołali uciec. Morgan utkwiła w przeszłości otoczona przez grupę prymitywnych małpopodobnych ludzi. Tymczasem Vanessa była wniebowzięta. Zabrała ze sobą z przeszłości kość dinozaura z wyrzeźbionymi na niej rysunkami. W ten sposób uzyskała dowód, potwierdzający teorię, że ludzie i dinozaury żyli w tym samym czasie.



• Tomb Raider #7 - Dead Center (1/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: sierpień 2000
Cena: $2.50
Wydanie PL: TM Semic, 1/2002, cena: 6.95 zł


Lara Croft i Chase Carver przebywają obecnie w Los Angeles w policyjnej strzelnicy, którą udostępniła im koleżanka Lary, Connie Wasserman. Następnie Croft wyjaśnia Chase'owi, że nie jest gotowa na ponowny związek z Carverem, bowiem mężczyzna kilka lat temu zbyt mocno ją zranił. Croft wraca do portu, do swojego jachtu, nie zauważając, że ktoś ją śledzi. Następnego dnia zgłasza się do Lary Madeline Hovan, Amerykanka pochodząca z Nebraski, która zgłosiła się na stanowisko nowej sekretarki Lary i asystentki w jednym. Niespodziewanie nowa bohaterka odkrywa na jachcie Lary martwe ciało mężczyzny. Na jego ubraniu widnieje dziwny symbol, który okazuje się znakiem organizacji zwanej Północnymi Rycerzami. Lara budzi się i nie ma pojęcia jak ten człowiek znalazł się na jachcie i jak zginął. Wie jedynie, że Północni Rycerze to mit, legenda, nie spodziewała się jednak, że istnieją naprawdę. To organizacja powstała w dniu podpisania Deklaracji Niepodległości, której celem jest kontrola polityki w niemal wszystkich państwach na świecie. Dodatkowo na łóżku Lara znalazła dziwną kulę, pewien artefakt. Nagle na pokład wpadają uzbrojeni najemnicy. Chcą odzyskać kulę, zwaną Okiem Shaherettinu. Larze i Madeline udaje się uciec z jachtu za pomocą wodnego skutera. Płyną na południe.



• Tomb Raider #8 - Dead Center (2/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: wrzesień 2000
Cena: $2.50
Wydanie PL: TM Semic, 1/2002, cena: 6.95 zł


Lara weszła w posiadanie dziwnego przedmiotu, Oka Shaherettinu, dzięki któremu można przewidywać przyszłość. Artefakt powiązany jest z bardzo mroczną organizacją Północnych Rycerzy, o której wspominał niegdyś Larze jej ojciec. Organizacja ta ma w swym posiadaniu m.in. ciało Hitlera; broń, która zabiła Kennedy'ego oraz krzyż, na którym ukrzyżowano Jezusa. U wybrzeży Meksyku Lara i Madeline znajdują samolot, który okazał się środkiem transportu przemytników narkotyków. Croft zazwyczaj w takiej sytuacji powiadamia władze, teraz postanawia wykorzystać tę sytuację. Przy pomocy Madeline udaje się jej rozbroić przemytników i wsiąść do samolotu. Dzięki niemu może odnaleźć człowieka, który będzie potrafił wyjaśnić zagadkę Oka. Jest nim John Rivers, nauczyciel akademicki Lary, który uczył ją informatyki, a teraz jest jednym z głównych specjalistów od spraw zabezpieczeń w wywiadzie w Waszyngtonie. Kobiety dotarły do stolicy Stanów Zjednoczonych i spotkały się z Riversem. Niespodziewanie gdy Lara dotknęła Oka, zobaczyła w wizji nadbiegających Północnych Rycerzy, pora więc na ucieczkę z budynku. Tymczasem w siedzibie Północnych Rycerzy na Manhattanie w Nowym Jorku, przywódca organizacji - Roetek, postanawia za wszelką cenę odzyskać Oko. Wysyła oddział komandosów do Waszyngtonu. Żołnierze zatrzymują Larę, Madeline i Johna na ulicy.



• Tomb Raider #9 - Dead Center (3/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: listopad 2000
Cena: $2.50
Wydanie PL: TM Semic, 2/2002, cena: 6.95 zł


Lara, Madeline oraz John Rivers, dawny nauczyciel Lary, są otoczeni przez Północnych Rycerzy. W nieoczekiwanej chwili pomaga im Chase Carver, który przybył na ratunek. Mężczyzna wyjaśnił Larze, że kiedy zauważył w Los Angeles śledzącego Larę mężczyznę, postanowił udać się za nim. Najwyraźniej tajemnicza osoba była ranna i chciała przekazać Larze Oko Shaherettinu, byle tylko nie wpadło w ręce Roeteka. Nad ranem mężczyzna już nie żył. Chase także informuje, że żyje tylko jeden człowiek, który wystąpił z Północnych Rycerzy i żyje, mimo że organizacja uważa, że trzy lata temu zginął. Ten człowiek to Samuel Quill zamieszkujący bagna Luizjany. Croft wraz z Carverem i Riversem jadą w pobliże Nowego Orleanu. Lara ma nadzieję, że spotka tam byłego Północnego Rycerza, Quilla, który ostatecznie rozwiąże zagadkę Oka Shaherettinu. Już na miejscu okazuje się, że bagna Luizjany to bardzo nieprzyjazne miejsce. W pewnym momencie bohaterów atakują wściekłe krokodyle, po czym powstały w bagnie wir zaczyna wciągać podróżników. Lara traci przytomność.



• Tomb Raider #10 - Dead Center (4/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: grudzień 2000
Cena: $2.50
Wydanie PL: TM Semic, 2/2002, cena: 6.95 zł


Bohaterowie odnajdują Samuela Quilla, przywódcę Projektu Genesis mieszkającego w niegościnnych rejonach Luizjany. Projekt ten zakłada stworzenie idealnej społeczności. Niestety tropem Lary podążają Północni Rycerze, a na ich czele ich bezwzględny przywódca Roetek. Nie cofnie się on przed niczym, by zdobyć cel, czyli Oko Shaherettinu. Tymczasem Lara budzi się w dziwnie ozdobionym pokoju. Okazuje się, że znajduje się pod ziemią, w systemie tuneli Projektu Genesis. Spotyka się z Quillem, który twierdzi, że dzięki Oku widzi przyszłość. Niestety jego radość szybko zmienia się w rozpacz gdy okazuje się, że Północni Rycerze odnaleźli lokalizację jego podziemnego kompleksu. Lara razem z Chasem i Johnem walczą z Rycerzami. Quill niespodziewanie zabija Roeteka i całuje Larę, mówiąc, że widział dzięki Oku Shaherettinu przyszłość - przyszłość, w której on i Lara byli parą. Oburzona Croft chciała odebrać Quillowi artefakt, ale było już za późno. Samuel jej umknął, uciekając tunelem za pomocą podziemnej kolejki. Tymczasem po śmierci przywódcy Roeteka Północni Rycerze zarządzili odwrót, natomiast Lara, Chase i John wydostali się z podziemi na powierzchnię. Na ratunek przybyła helikopterem Madeline. Mimo że Quill zabrał Larze Oko, bohaterka przysięgła sobie, że odbierze mu kiedyś swoją własność.



• Tomb Raider #11 - Shangri-La (1/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Billy Tan
Tusz: Billy Tan
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: luty 2001
Cena: $2.50
Wydanie PL: Fun Media, 4/2002, cena: 9 zł


Panna Croft, niezwyciężona poszukiwaczka przygód, postanawia odnaleźć mityczną krainę Shangri-La. Legenda głosi, że w tym miejscu ludzie nie wiedzą co to choroba, ból, zmartwienie, po prostu żyją wiecznie. Od stuleci wiadomo, że kraina znajduje się w Himalajach, jednak nikt nie zna dokładnej lokalizacji. Lara wraz z Chasem postanawia uciec się do podstępu, by dostać się do Shangri-La. Wraz z Carverem przebywa w bazie wojskowej w Nepalu, gdzie kradnie nowy model helikoptera bojowego, który może dotrzeć do niedostępnych miejsc w Himalajach. Tylko w ten sposób można dolecieć do tajemniczej mgły, która kryje miasto Shangri-La. Croft ostatnio trafiła na mapę wskazującą prawdopodobną lokalizację miasta. Mapa wskazuje górę Kanczendzonga na granicy Nepalu i Indii, drugi co do wysokości szczyt Himalajów. Lara wraz z Chasem dociera do tajemniczej mgły. Croft wyskakuje z helikoptera zaopatrzona w narty, podczas gdy Chase odlatuje po "bagaż". Bohaterka dociera wreszcie do tajemniczego miasta. Niestety nagle atakuje ją wielki potwór, przypominający yeti. Stwór zrzuca Larę ze skarpy w przepaść.



• Tomb Raider #12 - Shangri-La (2/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Billy Tan
Tusz: Billy Tan
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: marzec 2001
Cena: $2.50
Wydanie PL: Fun Media, 4/2002, cena: 9 zł


Croft wpada do wody i traci przytomność. Budzi się w pięknym, ozdobionym pokoju. Następnie wita się z nią Mu'tin, mieszkanka Shangri-La. Tłumaczy Larze, że miasto zamieszkuje około 1200 osób. Wszyscy żyją tu spokojnie, nie ma kłótni, głodu czy chorób. Kraina jest swoistym innym wymiarem, gdzie czas się zatrzymał i wszyscy żyją wiecznie. Tłumaczy również, że stwór, który zaatakował Larę to Fen Tai, strażnik miasta. Lara Croft żyje przez kilka dni w Shangri-La, pamiętając jednak o prawdziwym celu swojej obecności w tym mieście. Próbuje uciec, jednak atakuje ją jeden ze strażników. Mu'tin jest zła na Larę i postanawia ją surowo ukarać za chęć ucieczki z tego cudownego miejsca. Zakłada jej Naszyjnik Przemiany, dzięki któremu Croft stanie się jednym ze strażników Fen Tai. Lara zaczyna się przemieniać w potwora. Na ratunek przybywa oczywiście Chase Carver. Ląduje helikopterem u podnóża miasta i strzela do strażników. Następnie Lara i Chase tłumaczą Mu'tin dlaczego tak bardzo zależało im na dotarciu do miasta. Otóż chcieli uratować umierającą panią Baker, która kilka miesięcy temu została potrącona przez ciężarówkę. Tylko obecność w Shangri-La mogłaby ją uleczyć. Kobieta jest bardzo bliska Larze, była jej nianią w dzieciństwie, a gdy umarła Amelia Croft, matka Lary, pani Baker ją poniekąd zastąpiła. Mu'tin spodobało się to wyjaśnienie. Zdjęła Naszyjnik z szyi Lary i Croft przestała się przemieniać w potwora. W ten sposób Croft i Chase mogli opuścić to miejsce, a pani Baker stała się nową mieszkanką Shangri-La. Jednak Larze było smutno opuszczać krainę, w której po raz pierwszy w życiu zaznała spokoju ducha.



• Tomb Raider #13 - The Last Gamble (1/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: kwiecień 2001
Cena: $2.50
Wydanie PL: Fun Media, 1/2003, cena: 9 zł


Lady Croft postanawia spróbować swych sił w Japonii. W Tokio bohaterka odzyskuje Jadeitowy Posążek, ukradziony niedawno przez Yakuzę, japońską mafię. Po zapierającej dech w piersiach walce, podczas której zdalnie pomaga jej asystentka Madeline, Lara udaje się do Bostonu, do mieszkania Chase'a. Mężczyzna ma za złe Larze, że mimo iż uczestniczy z nią od jakiegoś czasu w wyprawach, nie ma z tego zbytniego zysku. Croft postanawia mu się zrewanżować, więc proponuje mu wyprawę mającą na celu odnalezienie zaginionych łupów Krzysztofa Kolumba. Słynny podróżnik dotarł podczas swojej ostatniej, czwartej wyprawy w 1502 roku aż do Hondurasu, w ówczesnym czasie zamieszkanym przez Majów. Postanowił tam ukryć swoje skarby zagarnięte Indianom, by nie dostały się w ręce władców Hiszpanii. Miał zamiar po jakimś czasie wrócić po łupy, jednak nigdy mu się to nie udało. Lara przez ostatnie dwa miesiące badała notatki Kolumba oraz jego załogi i zlokalizowała jego łupy. Bohaterowie docierają do Hondurasu. W czasie wędrówki rozmawiają. Lara zarzuca Chase'owi błędy z przeszłości. Ma mu za złe, że gdy była w nim zakochana, Carver ją wykorzystał. Wiele lat temu, gdy bohaterowie byli parą, Chase grał w kasynie w Monako pieniędzmi Lary. Następnego dnia para miała nurkować w morzu w celu odnalezienia wraku hiszpańskiego galeonu. To było marzenie Lary, bowiem dopiero od niedawna interesowała się dawnymi skarbami. Niestety Chase przegrał wówczas jej pieniądze. Tymczasem w Hondurasie bohaterów zaatakował rozwścieczony hiszpański konkwistador.



• Tomb Raider #14 - The Last Gamble (2/2)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: 11 lipca 2001
Cena: $2.50
Wydanie PL: Fun Media, 1/2003, cena: 9 zł


Croft i Carver pokonują przeciwnika, który okazał się żywym trupem, mającym około 500 lat. Nagle obojgu wracają dawne wspomnienia. Lara cofa się pamięcią do momentu, gdy poznała Chase'a. Niestety w Monako mężczyzna oszukał ją, kradnąc z wraku hiszpańskiego statku stare monety, które Lara chciała zdobyć i oddać do muzeum. Jak się okazało, Chase przegrał w ruletce pieniądze od Lary, następnie pożyczył więcej od niejakiej Celeste. Także i tę sumę przegrał, więc postanowił wyprzedzić Larę, zdobyć bezcenne monety i przekazać je Celeste. Croft była wściekła, bo nie dość, że Carver spotykał się z inną kobietą, to na dodatek odebrał jej marzenie - zdobycie starych monet. Tymczasem w teraźniejszości Lara powoli zaczyna Chase'owi wybaczać dawne przykrości. Niestety otaczająca ich dżungla kryje wiele niebezpieczeństw, wobec tego muszą bardzo uważać. Wreszcie Lara i Chase Carver trafiają do schodkowej piramidy Majów. Niestety nie wszystko idzie po ich myśli. Chase co prawda zdobywa skrzynię z łupami Kolumba, lecz bohaterów atakują kościotrupy. Na dodatek w komnacie ulatnia się trujący gaz. Bohaterowie uciekają, niestety Chase zostaje z tyłu. Lara próbuje mu pomóc, lecz jest już za późno... Mężczyzna zginął. Załamana bohaterka wynosi jego ciało ze świątyni i wykopuje prowizoryczny grób. Następnie zasypuje Chase'a Carvera...



• Tomb Raider #15 - The Lucifer Text (1/1)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Francis Manapul
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: sierpień 2001


Minęły trzy dni od wyprawy do Hondurasu. Lara wciąż nie może otrząsnąć się po śmierci Chase'a. Wmawia sobie, że Carver był jej obojętny. Tymczasem na starym cmentarzu Copps Hill w Bostonie, otwartym w 1659 roku, zostaje odkopana trumna dawnej czarownicy, w której znajduje się tajemnicza księga - Tekst Lucyfera. Ma on moc wskrzeszania zmarłych. Lekkomyślny archeolog, profesor Walter Chemiski, niechcący przy jego pomocy budzi zmarłe osoby z owego cmentarza. Na szczęście zjawia się Lara, która przybyła do Bostonu w celu odebrania przesyłki z banku. Okazuje się, że Tekst Lucyfera co prawda przywraca do życia zmarłych, ale tylko tych, którzy zginęli z ręki złego człowieka. Tak się składa, że na cmentarzu byli pochowani głównie czarni niewolnicy, którzy zginęli przez białych. Lara odczytuje przeciwzaklęcie, trupy ponownie zapadają się pod ziemię, po czym Lara przekonuje profesora by ten ponownie zakopał księgę. Następnie panna Croft wraz z Madeline Hovan udają się do bostońskiego banku, gdzie Chase w testamencie zostawił dla Lary skromny depozyt - pierścionek i list, w którym prosi, aby pani archeolog odnalazła jego siostrę, z którą stracił kontakt już w dzieciństwie. Lara ma oddać jej ostatnią rodzinną pamiątkę - zaręczynowy pierścionek matki Chase'a. Lady Croft poszukuje siostry Carvera, a w międzyczasie ktoś kradnie z cmentarza Tekst Lucyfera. Lara dzięki swoim informatorom dowiaduje się, że siostra Chase'a nazywa się Kerri Masterson i jest policjantką w stanie Indiana. Odkrywa również, że Kerri niedawno kupiła bilet do Bostonu, a następnie do Hondurasu. Bohaterka łączy te fakty. Okazało się, że gdy Chase i Kerri byli mali, wychowywali się w biednej rodzinie. To dlatego Chase wiecznie szukał za życia zysków. Ponadto w dzieciństwie ojciec ich opuścił, a kilka lat później zmarła ich matka, po czym rodzeństwo zostało rozdzielone i umieszczone w różnych rodzinach zastępczych. Chase nigdy nie szukał siostry, bał się bowiem, że ta nigdy nie pokocha takiego awanturnika. Tymczasem Kerri tydzień temu wreszcie, po wielu latach poszukiwań, odnalazła trop brata. Niestety w tym czasie Chase był w Hondurasie, gdzie zginął. Było już za późno, więc Kerri ukradła Tekst Lucyfera z cmentarza, chciała bowiem ożywić brata. Lara dociera do Hondurasu i znajduje Kerri przy grobie Carvera. Przekonuje kobietę, że Chase dzięki tej księdze stanie się tylko stworem bez duszy. Siostra Carvera odkłada księgę i podąża za Larą. Następnie kobiety rozmawiają o tym jaki był Chase za życia. Croft przyznaje, że cały czas go kochała... Tymczasem gdzieś na sawannie w Kenii organizowane jest reality show pt. "The Last". Uczestniczy żyją w trudnych warunkach i mają nadzieję wygrać milion dolarów. Rozmawiają w namiocie, gdy nagle zaniepokoiło ich zniknięcie jednej z uczestniczki, która na chwilę wyszła z namiotu by rozpalić ognisko. Nigdzie jej nie ma, wyparowała. W tym momencie pozostali uczestnicy zostają wciągnięci pod ziemię przez przedziwne, obślizgłe macki.



• Tomb Raider #16 - Pieces of Zero (1/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: wrzesień 2001


Do drzwi Croft Manor puka staruszka. Przedstawia się jako pani Witherby, dawna opiekunka Lary. Niestety miss Croft aktualnie przebywa w Nowym Meksyku. Madeline nie ma powodu, by nie ufać starszej pani, więc zaprasza ją do środka. Tymczasem Lara uczestniczy w Nowym Meksyku w wyścigu na motorach. Pokonuje faworyta, Turka, po czym spotyka się z Sammy'm - swoim znajomym i jednocześnie pilotem samolotów i śmigłowców. Sammy niedawno pracował dla programu "The Last", pomagał przetransportować sprzęt do Afryki. Croft zostaje poproszona przez niego o odnalezienie w Kenii zaginionej ekipy telewizyjnego reality show. Pani archeolog nie okazuje zainteresowania sprawą, dopóki jej przyjaciel Sammy nie pokazuje jej niezwykłego ostrza znalezionego w obozie zaginionych. Taki przedmiot nie ma nawet prawa istnieć. Jest to zastygnięta tkanina, która zamieniła się w twardy metal. Croft zaintrygowana tym znaleziskiem leci do Kenii. Towarzyszy jej Sammy oraz producenci reality show - lesbijka Alissia Lee oraz Styles. Oboje są pod wielkim wrażeniem Lary Croft. Tymczasem w Croft Manor tajemnicza kobieta okazuje się oszustką. Przywiązuje Madeline do krzesła i przeszukuje bibliotekę Lary. Madeline odkrywa, że ta dziwna kobieta potrafi przybrać wygląd dowolnej osoby. Może być każdym. Tymczasem w Kenii bohaterowie docierają do obozowiska, gdzie zniknęli uczestnicy programu. Nie znajdują żadnych śladów. Nadeszła noc, wszyscy udali się do namiotów. W nocy Larę przebudziły dziwne odgłosy. Croft wychodzi z namiotu i nagle zostaje wessana pod ziemię przez dziwne macki.



• Tomb Raider #17 - Pieces of Zero (2/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: październik 2001


W Croft Manor nieoczekiwanie pojawia się Samuel Quill. Wydaje się, że wie wszystko o tajemniczej kobiecie, która zaatakowała i związała Madeline. Niestety dla dobra misji nie uwalnia z więzów Madeline. Chce za wszelką cenę powstrzymać dziwną kobietę. Tymczasem w Afryce Lara bierze kąpiel w rzece. Przygląda się jej ciekawska Alissia. Następnie Croft z Sammy'm oraz producentami reality show poszukuje jakiegokolwiek śladu zaginionych. Lady Croft zachowuje się dziwnie. Wydaje się być bardziej zainteresowana znalezieniem jakiegoś przedmiotu niż ludźmi, których ma odnaleźć. Dociera do szczeliny w gruncie i razem z towarzyszami schodzi do podziemi. Wewnątrz znajduje się olbrzymia pieczara z niezliczoną ilością korytarzy. Niespodziewanie w jaskini pojawia się Quill, który przybył powstrzymać kogoś, kogo nazwał Avatarem. Tymczasem w Croft Manor Madeline uwalnia się z więzów i dzwoni do Sammy'ego. Niestety sygnał jest słaby i podróżni zrozumieli jedynie, że Quill uwięził kobietę. Croft strzela do Quilla i oskarża go o bycie Avatarem, czyli osobą, która może przybrać dowolny kształt. Tak naprawdę to ona sama jest Avatarem, która przyjęła wygląd panny Croft. Tymczasem prawdziwa Lara wisi głęboko pod ziemią w pajęczynie utkanej przez śluz potwora. Kontynuacja tej historii w numerze #19.



• Tomb Raider #18 - Year of the Cat (1/1)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Gerardo Sandoval
Tusz: Marlo Alquiza
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Data wydania: listopad 2001
Cena: $2.50


Lara Croft tym razem wyrusza na wyprawę w głąb dżungli. Jej celem jest zaginiona świątynia, w której został ukryty tajemniczy Posążek Kota. Naszej bohaterce towarzyszy dziennikarz - Terrence Butterman. Lara pragnie udowodnić światu, że nie jest zwykłym rabusiem grobowców. Dla niej liczy się przede wszystkim wartość historyczna znalezionych przedmiotów. Większość artefaktów oddaje właścicielom lub do muzeum. Tymczasem aby dotrzeć do Posążka, trzeba najpierw pokonać istny podwodny tor przeszkód. Gdy Lara wraz z Terrence'm dociera do wejścia świątyni, odkrywa komnatę ze skarbami i ze złotym Berłem. Berło umożliwia im dotarcie do kolejnego pomieszczenia, gdzie znajduje się Posążek Kota. Legenda mówi, że właściciel tego artefaktu zyska dziewięć żyć. W tym momencie Terrence atakuje Larę. Okazało się, że ogrom otaczających go skarbów sprawił, że mężczyzna chce zarobić i dodatkowo zyskać moc dziewięciu żyć. Chwyta za posążek i... przemienia się w straszliwego potwora. Lara zapomniała go ostrzec, że właściciel Posążka co prawda zyska dziewięć żyć, ale w postaci stwora. Croft ucieka ze świątyni zatrzaskując wejście za pomocą znalezionego Berła. To jedyny sposób na otwarcie wrót, więc chciwy potwór, Terrence, utknął tam na wieki.



• Tomb Raider #19 - Pieces of Zero (3/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: styczeń 2002



Kontynuacja historii z numeru #17. Lara budzi się uwięziona w ciemnej jaskini w mackach koszmarnego monstrum, które wciągnęło ją pod ziemię. Udaje jej się uwolnić. Dzięki dziwnemu ostrzu zabija potwora i znajduje kapsułę przypominającą statek kosmiczny. Tymczasem Styles, Alissia, Sammy i fałszywa Lara nadal poszukują zaginionych uczestników reality show. Quill, który jak się okazuje nie zginął, leczy swoje rany dzięki posiadaniu nadprzyrodzonej mocy. Zamierza zapobiec "największej katastrofie w dziejach ludzkości". Dociera do prawdziwej Lary, której przed chwilą udało się oswobodzić z macek potwora. Nie zostało już po nim śladu z wyjątkiem zmasakrowanych ciał uczestników "The Last", które monstrum strawiło. Lara i Quill znajdują także dziwną kapsułę. Na arenie zdarzeń pojawia się Avatar pod postacią Lary. Uruchamia kapsułę, która okazała się pojazdem do sprowadzenia jej do domu. Do pojazdu wskakuje także Croft. Obie kobiety przenoszą się w przyszłość. Avatar przedstawia się jako Caronne, po czym zmienia swój wygląd na naturalny. Niestety wywiązuje się między nimi walka, podczas której Caronne niechcący naciska przycisk autolądowania. Pojazd skierował się na lądowisko, gdzie na Larę i Caronne czekają uzbrojeni żołnierze.



• Tomb Raider #20 - Pieces of Zero (4/4)

Scenariusz: Dan Jurgens
Szkic: Andy Park
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: marzec 2002



Quill zabiera Sammy'ego, Alissię i Styles'a do swojej willi w Alpach Szwajcarskich. Za pomocą Oka Shaherettinu próbuje zlokalizować Larę i sprowadzić ją z powrotem. To właśnie dzięki Oku dowiedział się jaka przyszłość czeka Ziemię i chciał temu zapobiec. Tymczasem w przyszłości, w roku 2158, miss Croft i Caronne zostają pojmane przez żołnierzy i ich dowódcę, Redstone'a. Lara jako osoba z przeszłości złamała jedną z podstawowych zasad - zobaczyła przyszłość. Może grozić jej za to pozostanie w przyszłych czasach do końca życia. Pannie Croft i Caronne udaje się uciec, lecz są ścigane przez żołnierzy. Gdy wydaje się, że to już koniec, zjawia się tajemniczy sprzymierzeniec, Quill. Mężczyzna wyjaśnia, że stał się dzięki artefaktom długowieczny, co ma swoje wady i zalety. Postanawia pomóc Larze wrócić do przeszłości. Niestety wehikuły czasu są zarezerwowane jedynie dla elit, więc Samuel próbuje odesłać Larę w inny sposób. Tymczasem Caronne wyjaśnia po co przybyła do XXI wieku. Otóż należy ona do tajnej organizacji, która przysięgła chronić ludzkość przed cywilizacjami pozaziemskimi. Jedna z nich postanowiła wysłać do ataku obcą istotę w kapsule, owego potwora. Jednak na skutek zaburzeń czasoprzestrzennych potwór zjawił się nie w XXII wieku, lecz w Kenii w XX wieku, na długo przed narodzinami Lary. Przez lata żył w uśpieniu aż do czasu, gdy został przebudzony przez uczestników reality show. Caronne potajemnie cofnęła się w przeszłość do XXI wieku, dotarła do Anglii i przeszukała bibliotekę Croft Manor w nadziei na znalezienie jakichś wskazówek o tym gdzie potwór mógłby się znajdować. W ostateczności to Lara zabiła potwora, a Caronne mogła wrócić do swych czasów tylko za pomocą wehikułu, którym przybyło monstrum. Niestety nie spodziewała się, że zostanie złapana przez żołnierzy. Zmiana przeszłości jest bowiem w XXII wieku bardzo poważnym przestępstwem. Na szczęście Quill uratował obie kobiety. Samuel wziął do ręki Oko Shaherettinu. W ten sposób wytworzyła się swoista więź z jego odpowiednikiem żyjącym ponad 150 lat wcześniej. Oko wytworzyło bramę czasoprzestrzenną, dzięki której Lara znalazła się ponownie w XXI wieku. Quill, Sammy, Alissia i Styles byli szczęśliwi, że Lara bezpiecznie wróciła do naszych czasów.



• Tomb Raider #21 - The Trap (1/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: kwiecień 2002



Do Croft Manor przybywają gangsterzy niejakiego Lorda Vymesa, który niedawno zaproponował Larze kradzież pewnych eksponatów z British Museum. Croft się nie zgodziła, nigdy bowiem niczego nie kradnie. Jeden z gangsterów, Adams, oskarża jednak Croft o to, że kiedy odmówiła wykradnięcia eksponatów z muzeum, to okradła samego Lorda. Jako dowód przedstawia kasetę video z nagraniem. Złodziejka jest rzeczywiście podobna do Lary, ale to nie panna Croft. Lara obiecuje odzyskać skradzione przedmioty z posiadłości Lorda Vymesa. Następnie przeszukuje stare księgi i okazuje się, że celem złodziejki są cztery Mandale, tybetańskie kamienie pochodzące z X wieku. Nagle Croft słyszy hałas w swoim dworku. Ktoś się włamał i ukradł z jej posiadłości Czerwoną Mandalę, którą niegdyś zdobyła. Lara ściga złodziejkę aż na dach Croft Manor, gdzie zauważa, że ma ona skrzydła przyczepione do ciała. Złodziejka mówi, że Mandale są jej potrzebne do uwolnienia jej sióstr z Pereł Samsary. Lara wpada na pewien trop. Dowiedziała się o tym, że cztery Mandale były niegdyś ukryte na tzw. Ścieżce Tygrysa w Himalajach, w wąwozie Taktsang. Croft dociera do Tybetu i odnajduje świątynię. Ma nadzieję, że gdy znajdzie Czarną Mandalę, trzecią z czterech, to napotka po drodze na złodziejkę i zażąda wyjaśnień. Wewnątrz podróżniczka odkrywa posąg wielkiej bogini buddyzmu oraz sztuczne, organiczne skrzydła. Gdy Croft odnalazła wreszcie czarny kamień, nagle zaatakowało ją pięć ożywionych posągów, strażników świątyni.



• Tomb Raider #22 - The Trap (2/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.50
Data wydania: 12 czerwca 2002



W posiadłości Lorda Vymesa w mieście Bath w Anglii trwa rozmowa Adamsa z samym Lordem. Vymes okazuje się upiornym demonem, a nie człowiekiem. Rozwścieczony niekompetencją swojego sługi Adamsa, Lord wchłania jego ciało. Tymczasem Lara pokonuje pięć rozwścieczonych posągów za pomocą broni i sprytu. Gdy dotyka Czarnej Mandali, nagle zostaje uwięziona w okrągłej bańce, z której nie może się wydostać. W bańce nie ma nic prócz kości. W pewnym momencie Croft dostrzega wyrysowane w posadzce inicjały "LB". Lydia Blake. Lara ją znała i nie może uwierzyć, że Lydia tu była. Niestety kobieta domyśla się, że ten szkielet należy właśnie do Lydii. Tymczasem na zewnątrz tybetańskiej świątyni pojawia się staruszka o imieniu Gomchenna wraz ze swoimi pomocnikami. Gdy dociera do wnętrza świątyni i spotyka posąg wielkiej bogini, wypija pewien eliksir. Substancja ją odmładza. Kobieta zakłada na plecy sztuczne, organiczne skrzydła, które wiele lat wcześniej znalazła w tej świątyni. Staje do walki z boginią, która nie chce jej przepuścić. Tylko jedna osoba może w środku świątyni szukać Mandali.



• Tomb Raider #23 - The Trap (3/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 31 lipca 2002


Lara uwięziona w bańce wspomina Lydię. Blake była podróżniczką, idolką Lary. Croft w dzieciństwie czytała jej ksiązki i bawiła się w ogrodzie wcielając się w Lydię. Tymczasem w buddyjskich zaświatach pewne bóstwo uwalnia z kajdan tysiącletniego tybetańskiego mnicha, Tsang Do Khyi. Mnich nosi na szyi perły, Perły Samsary, w których uwięzione są ludzkie dusze. Croft została uwięziona w jednej z Pereł, ponieważ w momencie zdobycia trzeciej, Czarnej Mandali nie miała przy sobie ani dwóch poprzednich kamieni, ani tygrysa. Mnich postanawia jej jednak pomóc. Pojawia się w bańce i tłumaczy Larze, że aby przeżyć, musi... umrzeć. Okazuje się także, że kości rozsypane w Perle nie należą do Lydii. Kobiecie udało się niegdyś wyjść z tej pułapki. Następnie mnich wraz z Larą podróżuje po zaświatach. Lara dociera do pewnego wzniesienia, gdzie musi wybrać właściwy klucz. W międzyczasie wychodzi na jaw, że to Lydia jest tą skrzydlatą złodziejką, która ukradła Mandale Lordowi Vymesowi oraz Larze. Chciała za ich pomocą uwolnić siostry. Siostrami nazwała demony zwane Asurami, które karmią się życiem innym ludzi. Najprawdopodobniej chciała w ten sposób przeszkodzić starzeniu się i zachować młody wygląd. Niestety nie tylko ona szukała Mandali. Pragnął ich także Lord Vymes, który tak naprawdę jest najpotężniejszym Asurem o imieniu Vayamasa, jedynym, którego nie udało się bóstwom buddyjskim zamknąć w Perłach Samsary. Kiedy Lara w końcu zdobywa w zaświatach właściwy klucz, wydostaje się z pułapki Samsary. Wraz z nią jest Tsang. Oboje wychodzą ze świątyni i widzą młodą Lydię Blake ze skrzydłami na plecach. Kobieta walczyła z posągiem wielkiej bogini, lecz nie udało jej się wejść do środka świątyni. Teraz, gdy Lara wyszła, bogini zniknęła. Niespodziewanie Croft wręczyła Lydii Czarną Mandalę, mówiąc, że lepiej by kamień był w posiadaniu jej, a nie demona Vayamasy. Lara uznała bowiem, że jest coś winna Lydii, gdyż czytała w dzieciństwie jej książki i przez lata była ona jej natchnieniem.



• Tomb Raider #24 - Medusa's Garden (1/1)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Gerardo Sandoval
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 18 września 2002



• Tomb Raider #25 - Endgame (1/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Michael Turner
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 23 października 2002



Pierwsza część Crossoveru Tomb Raider/Witchblade/Evo. Zeszyt przygotowany przez ekipę odpowiedzialną za regularną serię TR. Serię „End Game” należy czytać w kolejności: TR #25, Witchblade #60, Evo #1 oraz Witchblade #61 (epilog – Lara już tu nie występuje)



• Tomb Raider #26 - Abyss (1/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 5 luty 2003




Lara balansuje na granicy życia i śmierci - jako archeolog ryzykowała przez całe życie, ale nigdy przedtem nie była aż tak blisko przekroczenia tej cienkij linii! Tym razem musi uciec przed starożytnym Egipcjaninem, który chce aby ta toważyszyła mu w życiu pozagrobowym. Czego tym razem nasza bohaterka dokona dla uratowania własnej skóry?



• Tomb Raider #27 - Abyss (2/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Randy Green
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 26 lutego 2003




Faraon Amenhotep chce aby Lara zapłaciła za każdy zabrany artefakt. Jak ma to zrobić? Dołączyć do niego i stać się królową . Kontynuacja historii z poprzedniego wydania.



• Tomb Raider #28 - Abyss (3/3)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Scott Benefiel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 26 marca 2003




Trzecia i ostatnia część historii "Abyss".



• Tomb Raider #29 - Strange Flesh (1/2)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Gerardo Sandoval
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 23 kwietnia 2003




Lara wraca i jest naprawdę wkurzona! Podczas jej nieobecności Lord Vymes (wróg Lady Croft) odebrał jej wszystko co miała i kochała. Ale Lara, która dopiero co przeżyła prawdziwe piekło łatwo się nie zatrzyma i nic jej nie przeszkodzi w odzyskaniu tego co do niej należy. W końcu teraz to już sprawa osobista!



• Tomb Raider #30 - Strange Flesh (2/2)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 48
Cena: $4.99
Data wydania: 14 maja 2003




Druga część opowieści pt. "Strange Flesh" kontynuuje wątek pojmanego chłopca przetrzymywanego w watykańskim więzieniu. Lara musi uwolnić Valaya - bez niego nigdy nie odnajdzie magicznej Wody Życia i Śmierci, a jej kochanek, Tsang, zostanie na zawsze stracony. Jednak nawet jeśli Lara pokona Sectour'a, który strzeże celi Valaya, napotka największe zagrożenie dla swojego zdrowia - zobaczy co jej największy wróg, Lord Vymes, zrobił Tsangowi.



• Tomb Raider #31 - Conqvista (1/1)

Scenariusz: John Ney Rieber
Szkic: Pop Mahn
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 11 czerwca 2003




W tym epizodzie razem z Larą odwiedzimy Gwatemalę w poszukiwaniu skarbu Majów. Nic jednak nie będzie takie jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka.



• Tomb Raider #32 - Angel of Darkness (1/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 20 sierpnia 2003




Pierwsza część trylogii Angel of Darkness opartej na fabule gry o tym samym tytule.



• Tomb Raider #33 - Angel of Darkness (2/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 17 września 2003




Drugi (z trzech) epizod "Angel of Darkness".



• Tomb Raider #34 - Angel of Darkness (3/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Jonathan D. Smith
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 29 października 2003




Trzecia i ostatnia część z cyklu Angel of Darkness.



• Tomb Raider #35 - The Black Legion (1/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tony Daniel
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 26 listopada 2003




Lara Croft będzie musiała zmierzyć się z przeciwnościami losu, tym razem z motocyklistami, grzechotnikami oraz z organizacją zwaną Czarnym Legionem. Czy coś może pójść źle? Znając pannę Croft, raczej nie.



• Tomb Raider #36 - The Black Legion (2/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 14 stycznia 2004




Druga część historii rozpoczętej w 35. numerze.



• Tomb Raider #37 - The Black Legion (3/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tony Daniel
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: styczeń 2004




Zagubiona w górach Arizony Lara Croft musi zmierzyć się z trzema potężnymi wrogami - pustynią, Lady Jasmine wraz z kompanami oraz Joe Notaferid'owi z którym nasza bohaterka kiedyś tańczyła, a obecnie jest on opętany przez mściwego Boga Piorunów ochraniającego zaginioną holenderską kopalnię złota.



• Tomb Raider #38 - Bloodstone (1/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: marzec 2004




Lara jest na tropie brutalnych morderstw mających miejsce na terenie całej Anglii. Ślady prowadzą ją do współczesnego zakonu Druidów próbujących odblokować antyczne moce od wieków kryjące się w Stonehenge.



• Tomb Raider #39 - Bloodstone (2/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: marzec 2004




Lara jest na tropie brutalnych morderstw mających miejsce na terenie całej Anglii. Ślady prowadzą ją do współczesnego zakonu Druidów próbujących odblokować antyczne moce od wieków kryjące się w Stonehenge. Wszystkim czego potrzebują jest ludzka ofiara. Wygląda na to, że Lara pojawi się tam w najmniej odpowiednim momencie...



• Tomb Raider #40 - Risen (1/1)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Edwin David
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 31 marca 2004




Fani Chase’a Carvera powinni się ucieszyć. Lara będzie uczestniczyć w wyprawie w przedziwne miejsce, gdzie będzie walczyć z tajemniczą siłą. W pewnym momencie wyda jej się, że widzi Carvera, którego uważała za zmarłego. Kiedyś nie przyznawała się do uczucia jakim go darzyła, ale teraz wie, że to była miłość.



• Tomb Raider #41 - Spirit Walker (1/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Adam Hughes
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 21 kwietnia 2004




Lara spotyka się z J. Bradley'em Aulgood'em, kierownikiem międzynarodowej korporacji, który zleca jej wyprawę do Nowej Zelandii w poszukiwaniu mistycznego amuletu liczącego sobie pięć tysięcy lat. Jak się okazuje Aulgood za plecami Lady Croft postarał się aby ta wyprawa była jej ostatnią. Co z tego wyniknie?



• Tomb Raider #42 - Spirit Walker (2/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Adam Hughes
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 12 maja 2004




Wystawiona do wiatru przez szefa międzynarodowej korporacji Lara Croft jedzie do Australii aby powstrzymać go przed użyciem antycznego uroku skradzionego w XVIII wieku Aborygenom. Jeśli misja się nie powiedzie, zły człowiek stanie się silniejszy niż kiedykolwiek.



• Tomb Raider #43 - Tower of Souls (1/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Tyson Wengler
Kolor: Adam Hughes
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 16 czerwca 2004




Tym razem Lara Croft odwiedzi Irlandzkie wsie w poszukiwaniu legendarnego talizmanu pochowanego pod średniowiecznym zamkiem w którym to wieki temu odbywały się brutalne tortury. Co się stanie gdy Lara odkryje, że zamek stał się miejscem wiecznej męki dla nieszczęśliwych duchów uwiezionych w środku? Przekonamy się o tym w dwuczęściowej opowieści, którą zapoczątkuje ten numer.



• Tomb Raider #44 - Tower of Souls (2/2)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Wilson Tortosa
Tusz: Tyson Wengler
Kolor: Adam Hughes
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 21 lipca 2004




Uwięziona w nawiedzonym Irlandzkim zamku Lara musi stawić czoło dziesiątkom zadręczonych dusz oraz złemu szlachcicowi, który przeżył kilka wieków dzięki mocy poszukiwanego przez Lady Croft talizmanu. Jeżeli nie uda jej się zwyciężyć będzie musiała pozostać w zamczysku na zawsze.



• Tomb Raider #45 - Inner Demons (1/1)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Mike Choi
Tusz: Jonathan Sibal
Kolor: Tyson Wengler
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 8 września 2004




Lara po odkryciu, że potężny przeciwnik wydał na nią wyrok śmierci, postanawia zwiększyć swoje zdolności walki. Rozpoczyna poszukiwania legendarnej, okrytej tajemnicą postaci, Dark Master'a, którego umiejętności w sztuce walki są prawie tak samo wielkie jak jego wiedza o mistycyzmie.



• Tomb Raider #46 - Gathering Storm (1/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Eric Basaldua
Tusz: Tyson Wengler
Kolor: Adam Hughes / Eric Basaldua
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: 29 września 2004




Sara Pezzini, bohaterka komiksu Witchblade, kontaktuje się z Larą Croft aby przekazać jej ważną informację - wpływowa postać ze świata Top Cow została zamordowana. Lara rozpoczyna poszukiwania zaginionego artefaktu, który ma związek ze sprawą o której wspominała Sara. Śledztwo doprowadza naszą bohaterkę aż do Watykanu...



• Tomb Raider #47 - Gathering Storm (2/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Eric Basaldua
Tusz: Tyson Wengler
Kolor: Adam Hughes / Eric Basaldua
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: Październik 2004




Lara poszukuje starożytnego artefaktu znanego jako Rapture i niespodziewanie na jej drodze staje silna przeciwniczka reprezentująca Watykan. Jej zadaniem jest za wszelką cenę powstrzymać Croft.



• Tomb Raider #48 - Gathering Storm (3/3)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Leonard Kirk
Tusz: Tyson Wengler
Kolor: Adam Hughes / Eric Basaldua
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: Listopad 2004




Lara Croft znalazła sobie sprzymierzeńca, który może jej towarzyszyć w poszukiwaniach starożytnego artefaktu znanego jako Rapture. Pomocniczką jest niejaka Magdalena. Wspólnie muszą nie tylko stawić czoła Carlosowi DeLarch, ale także wielkiemu, szwedzkiemu strażnikowi, któremu Watykan nakazał powstrzymanie Lary.



• Tomb Raider #49 - Vendetta (1/1)

Scenariusz: James Bonny
Szkic: Tyler Kirkham
Tusz: Sal Regla
Kolor: Tyson Wengler
Okładka: Adam Hughes
Ilość stron: 32
Cena: $2.99
Data wydania: Grudzień 2004



Lara Croft musi stawić czoła dwójce dobrze jej znanych, mocnych przeciwników - Lady Jasmine oraz złemu przemysłowcowi, J. Bradley'owi Aulgood'owi, których jedynym pragnieniem jest zemścić się na podróżniczce.



• Tomb Raider #50 - Alpha/Omega (1/1)

Scenariusz: Dan Slott
Szkic: Francis Manapul
Kolor: Brian Buccellato
Okładka: Adam Hughes
Ilość stron: 40
Cena: $3.99
Data wydania: Styczeń 2005




Akcja komiksu przeniesiona jest 500 lat w przyszłość. Grupa złodziei korzystających z supernowoczesnych technologii włamuje się do sekretnych komnat pod Croft Manor... aby splądrować grobowiec Lary. Każdy przedmiot znajdujący się w krypcie kryje jakąś historię z życia najwybitniejszego łowcy skarbów świata, Lady Lary Croft.