![]() | strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | |||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||
![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||
Strona główna działu -> Opis gry -> Fabuła -> Galeria -> Filmik | ![]() OPIS GRY ![]() Rozgrywka w LCR polegała na zwiedzaniu kilku lokacji w Ameryce Środkowej, gdzie Lara szukała artefaktów. Gra była turowa - za pomocą stukania palcem po ekranie biegliśmy do przodu (skokowo, a nie dynamicznie jak w Relic Run), zużywając punkty energii. Gdy się one skończyły, należało cierpliwie poczekać na ich uzupełnienie lub też można było je dokupić za prawdziwe pieniądze. W trakcie kolejnych tur Lara losowo natrafiała na pułapki, skrzynie ze skarbami, broń i amunicję oraz na przeciwników - tych ostatnich pokonywała za pomocą odnalezionych pukawek. Potyczki z wrogami zostały pokazane w podobny sposób jak w wielu innych karciankach - zdobyte przez nas karty miały współczynniki ataku i obrony, podobnie jak te wystawione przez przeciwników. Naprzemiennie ruch wykonywał gracz i wróg - aż do skutku, czyli do momentu, gdy pasek energii wroga lub Lary został wyczerpany. W grze mieliśmy do dyspozycji dziesięć różnych klas Lary Croft, od archeologa, poprzez łowcę, na ochroniarzu kończąc - wszystkie te klasy zostały zobrazowane innymi zestawami strojów i dostępnych broni. Warto dodać, że wśród ciuszków pojawiła się np. zimowa kurtka z TR3. A po co Lara w kolejnych turach biegła i szukała artefaktów? Po to, by je odnaleźć zanim zrobią to inne... Lary. Tak, w grze poruszono wątek równoległych wymiarów, w których żyją inne wersje Lary Croft i każda z nich chce tego samego - odnaleźć jak najwięcej artefaktów. Dzięki temu pomysłowi możliwe były potyczki z innymi graczami, którzy także pobrali aplikację. Twórcy organizowali nawet eventy, podczas których wielu graczy, czyli wiele Lar z równoległych światów, jednocześnie zmagało się ze specjalnymi bossami. Dodajmy, że nasza panna Croft nie była zupełnie sama. Towarzyszyła jej Teg, która pełniła funkcję samouczka i popychała fabułę do przodu. Historia była zaprezentowana w formie niemych dialogów, którym towarzyszyła muzyka znana z pierwszej trylogii TR od Crystal Dynamics. Prawdopodobnie gra miała być często aktualizowana poprzez dodawanie nowych lokacji. Wersja udostępniona w Australii i Nowej Zelandii zawierała tylko kilka miejscówek z Ameryki Środkowej, ale była możliwość zobaczenia całej mapy świata, co sugeruje, że z biegiem czasu mieliśmy przenieść się także na inne kontynenty. Tak jednak ostatecznie się nie stało, ponieważ projekt został zakończony w fazie testów. Tym samym druga w historii serii wirtualna karcianka nie przyjęła się na rynku - podobnie było z wydaną w 2006 roku grą Lara Croft's Poker Party. Lara ostatnio badała aztecki mit o pięciu słońcach. Aztekowie wierzyli, że świat do tej pory był czterokrotnie tworzony i następnie niszczony przez Tezcatlipocę, boga zła i ciemności. Obecnie żyjemy w epoce piątego słońca, a zły bóg jest unieszkodliwiony. Croft postanowiła znaleźć skarb Tezcatlipoci i w tym celu udała się do Meksyku, a konkretnie do Palenque, gdzie znajdują się słynne ruiny świątyń poprzedników Azteków, czyli Majów. Tam bohaterka trafia na tytułowe zwierciadło - dotyka je, a ono rozbłyska oślepiającym światłem. Lara traci przytomność i po chwili budzi ją Teg Alexander, która tłumaczy, że Croft dokonała strasznej rzeczy - otworzyła drzwi do innych światów, które dało się otworzyć tylko raz na 500 lat. Teg tłumaczy, że jest członkiem Strażników, którzy strzegli tych i innych drzwi przez ostatnie 1200 lat. Okazuje się, że aktywacja jednych drzwi spowodowała otwarcie tysiąca kolejnych w naszym świecie jak i w tysiącu równoległych wymiarów. Teraz Lara i Teg muszą zrobić wszystko, by powstrzymać przechodzące przez portale potwory z innych światów, a także inne Lary, które szukają artefaktów, ale niekoniecznie mają dobre zamiary tak jak "nasza" Lara. W tym celu Croft i Teg muszą pozamykać poszczególne lustrzane drzwi - zlikwidowanie każdego z takich przejść wymaga znalezienia sześciu artefaktów. Część z nich Lara znajduje w skrzyniach, a inne musi odebrać innym Larom, tocząc z nimi walkę. Musi się spieszyć, bo im dłużej portale są otwarte, tym większe ryzyko zachwiania równowagi pomiędzy światami i zapanowania chaosu. ![]() Kobiety docierają wreszcie do świątyni w Palenque i ku przerażeniu Teg okazuje się, że pierwszego Obsydianowego Noża nie ma tam, gdzie powinien być. Towarzyszka Lary informuje, że w takim razie podróżniczki muszą udać się do Copán, miasta Majów położonego w zachodniej części Hondurasu. Tam znajdują kolejne drzwi, które należy zamknąć, a także walczą m.in. z wężami, wściekłymi małpami, jaguarami, nieśmiertelnymi strażnikami i ponownie z innymi Larami. Na swej drodze Croft trafia również na dziewczynkę Anę, którą postanawia się zaopiekować i strzec przed nagualizmem, czyli kultem religijnym związanym z ludźmi, którzy potrafią przyjąć formę zwierząt. W trakcie długiej wędrówki bohaterkom udało się zamknąć wiele drzwi prowadzących do innych światów, a także znaleźć sześć Obsydianowych Noży. Kobiety odwiedziły następujące miejsca na świecie: w Ameryce Środkowej - Palenque w Meksyku, Copán w Hondurasie, Belize, Morze Karaibskie; w Ameryce Południowej - Amazonię, Wyspę Wielkanocną, Wyżynę Gujańską, Machu Picchu w Peru; w Europie - Ateny w Grecji, Pompeje i Sycylię we Włoszech, Tarragonę w Hiszpanii; w Afryce - Abu Simbel, Gizę i Luksor w Egipcie oraz oazę Ghadamis w Libii. Wreszcie po odszukaniu ostatniego noża Zakazane Drzwi zostają unieszkodliwione, a tym samym naszemu światu już nie grozi powrót złego boga Tezcatlipoci. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||
![]() |