Korzystając z serwisu WoTR zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies do celów statystycznych. Więcej o cookies powie Ci Google.

strona główna // grupa na fb // facebook // instagram // youtube // kontakt



Tomb Raider I
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider IV
Tomb Raider V
Tomb Raider I Gold
Tomb Raider II Gold
Tomb Raider III Gold
TR Angel of Darkness
Tomb Raider Legend
Tomb Raider Anniversary
Tomb Raider Underworld
TR Underworld DLC
Tomb Raider (2013)
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider


Tomb Raider Movie
Cradle of Life
Re\Visioned
Tomb Raider (2018)


The Guardian of Light
The Temple of Osiris
Lara Croft Reflections
Lara Croft Relic Run
Lara Croft GO


Nightmare Stone
Curse of the Sword
The Prophecy


The Osiris Codex
Quest for Cinnabar
Elixir of Life
N-Gage
Puzzle Paradox


Apocalypse
Reckoning
Action Adventure
Gry losowe


Komiks
Książki
Przewodniki


Lara Croft
Modelki
Cosplay
Figurki
Gadżety
Parki rozrywki


Teksty
Historia serii
Powstawanie gry


Galeria
Download


Fanpage na Facebooku
Grupa na Facebooku
Kanał YouTube
Instagram
Forum
Steam Community
Flickr
FanArt
Kontakt z WoTR
Linki


U2 Corner
Archiwum
Nagrody
Wyszukiwarka


NATHAN MCCREE WYPUŚCI NOWY ALBUM MUZYCZNY!



24 lipca 2021, by Cez
Connelly zamyka sklep, McCree wypuszcza miksy
Mamy dla Was dwie ważne, muzyczne informacje - dobrą i złą. Zła jest taka, że na początku sierpnia Peter Connelly zamknie swój sklep, w którym można kupić m.in. album Tomb Raider: The Dark Angel Symphony. Z kolei dobra informacja jest taka, że kompozytor Nathan McCree w przyszłym tygodniu wypuści nowość - miksy albumu The Tomb Raider Suite wykonane na syntezatorze.

Peter Connelly, autor albumu Tomb Raider: The Dark Angel Symphony z muzyką z gier TR4, TR5 i Angel of Darkness poinformował, że po 8 sierpnia zakupy w jego sklepie nie będą już możliwe. Kompozytor zamierza zamknąć sklep, ponieważ, jak sam przyznaje, koszt jego utrzymania przekracza zyski. Oznacza to, że jeśli ktoś z Was nie ma jeszcze w swojej kolekcji albumu The Dark Angel Symphony lub gadżetów (np. t-shirty, dziennik Kurtisa), może złożyć zamówienie najpóźniej w niedzielę 8 sierpnia. Jeśli chodzi o osoby, które nabyły produkty cyfrowe w tym sklepie - Connelly uspokaja, że nabywcy nadal będą mieli dostęp do tych plików.


Nathan McCree, autor albumu The Tomb Raider Suite z muzyką z gier TR1, TR2 i TR3 poinformował, że w najbliższy piątek 30 lipca opublikuje nowość - podwójny album o nazwie The Synth Mixes, na którym znajdą się wszystkie utwory zawarte na orkiestrowym krążku TR Suite, ale tym razem zarejestrowane w inny sposób - z użyciem syntezatorów Roland JV1080, na których McCree w latach 90-tych skomponował soundtracki do trzech pierwszych Tomb Raiderów. Innymi słowy - dźwiękowy powrót do korzeni. Kompozytor informuje, że w pierwszej kolejności album The Synth Mixes zadebiutuje w jego sklepie, a później będzie dostępny w serwisach streamingowych. Niewykluczone, że album mógłby zostać wydany na CD i winylu, ale będzie to zależało od skali zainteresowania.

Nathan McCree zapowiada również, że za jakiś czas ujawni kolejne nowości: film dokumentalny o powstawaniu The Tomb Raider Suite, oryginalne soundtracki trzech pierwszych Tomb Raiderów oraz trasę koncertową promującą TR Suite.

   


16 lipca 2021, by Cez
Ta książka opowie o początkach serii Tomb Raider
Od wielu lat w mediach oraz wśród fanów Lary krąży wiele legend o początkach serii Tomb Raider. Daryl Baxter postanowił sprawdzić, jak było naprawdę i w tym celu napisał nieoficjalną książkę pt. "The Making of Tomb Raider". Publikacja ukaże się 30 października w języku angielskim i będzie liczyła 144 strony oraz 80 kolorowych ilustracji. Autor nie wyklucza, że w przyszłości mogłaby się pojawić wersja polska.

W 2016 roku ukazała się oficjalna książka "20 Years of Tomb Raider" autorstwa Meagan Marie, w której temat genezy serii potraktowano skrótowo. Daryl Baxter postanowił dokładniej zbadać lata 1994-1998, w czasie których pierwotny, sześcioosobowy zespół stworzył gry Tomb Raider I i Tomb Raider II. W tym celu przeprowadził rozmowy m.in. z Jeremym Heath-Smithem, Gavinem Rummerym, Paulem Dauglasem, Heather Stevens (dawniej Gibson), Shelley Blond, Judith Gibbins, Susie Hamilton, czy z Nathanem McCree. Autor skontaktował się również z twórcą postaci Lary, czyli z Tobym Gardem, ale ten nie zgodził się na wywiad.


"Chciałem napisać książkę, która opowiedziałaby historię z punktu widzenia zespołu i jasno określałaby, kto co stworzył" - przekazał nam Daryl Baxter. Autor nie wyklucza, że w przyszłości mogłaby powstać kontynuacja, która opowiedziałaby o zespole, który tworzył gry od Tomb Raider III po Angel of Darkness.

Daryl Baxter napisał książkę "The Making of Tomb Raider" w dziewięć miesięcy. Publikacja zostanie wydana przez Pen & Sword. Obecnie książkę można zamówić jedynie na stronie tego wydawnictwa w cenie 20 funtów (link!), jednak autor zapewnia, że wkrótce pojawi się również możliwość zakupu poprzez sklep Amazon, Apple czy Waterstones.

To nie koniec nowości związanych z książką. 23 października w Derby w Anglii, czyli w mieście, w którym powstała seria Tomb Raider, odbędzie się nieoficjalny, jednodniowy event dla fanów z okazji 25-lecia serii. Będzie w nim uczestniczył autor książki oraz twórcy klasycznych Tomb Raiderów, m.in. Heather Stevens i Peter Barnard, a także Judith Gibbins, czyli jeden z głosów Lary. Bilet na to spotkanie kosztuje 25 funtów. Więcej informacji można znaleźć tutaj. Daryl Baxter deklaruje, że osoby, które nabędą jego książkę na tym spotkaniu, otrzymają 5 funtów zniżki.

   


13 lipca 2021, by Cez
Atrybuty Lary na okładce książki kucharskiej
Poznaliśmy ostateczny projekt okładki oficjalnej książki kucharskiej i przewodnika w jednym, czyli "Tomb Raider: The Official Cookbook and Travel Guide". Na grafice na pierwszym planie widzimy peruwiańskie danie Lomo Saltado, którego przepis znajdzie się w publikacji, a dookoła można zauważyć dodatki, które spodobają się fanom: atlantydzki artefakt Scion, lenonki Lary oraz czekan.


Książka "Tomb Raider: The Official Cookbook and Travel Guide" autorstwa Sebastiana Haley'a, Meagan Marie i Tary Theoharis zostanie wydana przez Insight Editions 26 października tego roku i będzie zawierała 144 strony wypełnione ponad czterdziestoma przepisami kulinarnymi z całego świata. W publikacji pojawią się opisy poszczególnych dań pochodzących z krajów, które Lara odwiedziła w ciągu 25 lat, a także opisy tych miejsc w formie przewodnika. Dodatkowo prócz zdjęć potraw w książce mają się znaleźć grafiki z Larą Croft. Cena książki wynosi 30 dolarów, czyli ok. 115 zł.

   


12 lipca 2021, by Cez
Oto co mogło dziać się po Angel of Darkness
Od 18 lat fani Lary zastanawiają się, jak mogła wyglądać kontynuacja Tomb Raider: The Angel of Darkness. Czy Kurtis Trent przeżył? Na czym miała polegać kolejna misja Lary? Scenarzysta AoD, Murti Schofield, kilka dni temu upublicznił ogromny zbiór dokumentów, luźnych notatek, z których wyłania się obraz tego, co mogło nastąpić dalej >> KLIK! Poniżej zamieszczamy naszą próbę zebrania kluczowych informacji na temat The Lost Dominion i The Dreams of Resurrection - dwóch kontynuacji Angel of Darkness. Dodajmy, że nie jest to opis w żaden sposób kanoniczny, a jedna z wielu możliwych interpretacji zapisków Murtiego.

Tomb Raider: The Angel of Darkness

- Gra pierwotnie miała się składać z czterech lokacji: Paryża, Pragi, zamku Kriegler w Niemczech i z Kapadocji w Turcji. Turcja została stosunkowo wcześnie wycięta i przesunięta do sequela, a finał AoD miał się rozgrywać na zamku. Ostatecznie zamek również wycięto, przez co tajne laboratorium XV-wiecznego alchemika Pietera Van Eckhardta z Niemiec przeniesiono do Pragi. W efekcie levele na zamku okazały się zbędne i nie planowano ich w sequelu.


Tomb Raider: The Lost Dominion

- Lara, Kurtis i Karel (ostatni żywy przedstawiciel rasy upadłych aniołów Nephilim) przeżyli zakończenie Angel of Darkness, a Eckhardt faktycznie zginął.

- Ciężko ranny członek Lux Veritatis Kurtis Trent wyczołgał się z Krypty Trofeów, znalazł bezpieczne miejsce i zapadł w śpiączkę. Po jakimś czasie przebudził się, uciekł z praskiej twierdzy Strahov i dostał się do Stanów Zjednoczonych, konkretnie w rodzinne strony w Utah, gdzie jego matka pomogła mu całkowicie wyzdrowieć. Inna wersja mówi o tym, że Kurtis wszedł do podziemi zamku Kriegler i tam skorzystał z komory uzdrawiającej.

- Po jakimś czasie Kurtis na pokładzie statku transatlantyckiego NATO dostał się do Europy. Od swojego znajomego dowiedział się, że dziwne zjawiska mają miejsce w południowej Francji, konkretnie w regionie Languedoc. Postanawia zbadać tę sprawę i trafia do ruin zamku Montségur związanego z Templariuszami. Tam odkrywa wskazówki na temat tego, gdzie Lux Veritatis ukryło dwa ostatnie ciała Śpiących Nephilim. Trop prowadzi do Kapadocji w Turcji.

- Tuż po wydarzeniach z AoD Lara Croft postanawia wrócić do północnej Afryki i odnaleźć swoją mentorkę Putai. Po jakimś czasie do Lary docierają plotki o tym, że Karel jednak żyje i działa w podziemnym kompleksie w Kapadocji w Turcji. Na miejscu okazuje się, że to jeden z wielu kompleksów zbudowanych w XV wieku przez Eckhardta (inne są na terenie Rosji i Skandynawii), w których szalony alchemik próbował ożywić rasę Nephilim. W tym celu kilkaset lat temu tworzył hybrydy z genami ludzi i Nephilim. Po tym jak Eckhardt został uwięziony na setki lat na zamku Kriegler przez Lux Veritatis, owoce jego eksperymentów wymieszały swoje geny ze zwykłymi ludźmi. W efekcie powstały rody, których przedstawiciele charakteryzują się specjalnymi zdolnościami. Niewykluczone, że ród Croftów i Trentów wywodzi się właśnie od krzyżówek ludzi z Nephilim.


- Lara weszła do jaskiń w Kapadocji, gdzie ku jej zaskoczeniu natrafiła także na Kurtisa. Para bohaterów ponownie zmierzyła się z Kabałą, na czele której wcześniej stał Eckhardt. Okazało się, że po jego śmierci zmiennokształtny Karel przyjął jego formę i udawał alchemika przed innymi żyjącymi członkami Kabały (mowa o najemniku Martenie Gundersonie i praskim bibliotekarzu Lutherze Rouzicu). Dodatkowo w poszukiwaniach dwóch ostatnich Śpiących Karelowi pomagała Morgau Vasiley, córka zmarłego Mathiasa Vasiley'a, którego mieszkanie Lara odwiedziła w AoD w Pradze. Okazuje się, że Mathias był byłym, zbuntowanym członkiem Lux Veritatis, który nauczył swoją córkę tajnik bractwa. Kobieta została jednak pojmana przez Karela, zmanipulowana i zmieniona genetycznie, tak że pełniła rolę prawej ręki Karela.

- W Kapadocji Lara, Kurtis i Kabała odkrywają, że spośród dwóch pozostałych Śpiących przetrwał tylko jeden. Co bohaterowie postanawiają zrobić z ostatnim Nephilim? To nie zostało przez scenarzystę w notatkach sprecyzowane, choć z tego co opiszemy poniżej może wynikać, że ostatniego Śpiącego pozostawiono przy życiu. Z notatek scenarzysty wiadomo jedynie, że z Kapadocji bohaterowie postanowili ruszyć na Antarktydę, gdzie zaprowadził ich kolejny trop. Okazało się, że pod koniec II wojny światowej hitlerowcy uciekli nie tylko do Ameryki Południowej, ale i założyli tajną bazę na Antarktydzie, gdzie kontynuowali swoje nieludzkie eksperymenty rozpoczęte w obozach koncentracyjnych. Część z nich była związana właśnie z wyhodowaniem hybryd Nephilim.

- Bohaterowie unieszkodliwiają bazę na Antarktydzie, gdzie dochodzi do finałowej konfrontacji z Karelem. W jej trakcie Karel przekonuje Larę i Kurtisa, że walka nie jest potrzebna - jedyne do czego on dąży to przetrwanie swojego gatunku, a nie wytępienie ludzi. Karel namawia Kurtisa do tego, by ten odbudował Lux Veritatis i pogodził działalność tego zakonu z istnieniem rasy Nephilim.

Tomb Raider: The Dreams of Resurrection

- Fabuła tej części nie jest w żaden sposób opisana, znany jest jedynie powyższy tytuł roboczy. Scenarzysta nie zdradził, jakie lokacje mieliby odwiedzić bohaterowie (kto wie, może wspomniana wcześniej Rosja i Skandynawia?). Wiadomo jedynie, że kluczową rolę w trzeciej części trylogii miała odegrać zbuntowana ex-Lux Veritatis, czyli Morgau Vasiley. Początkowo miała być bardzo wrogo nastawiona wobec Lary i Kurtisa, ale pod koniec gry miała przejść na dobrą stronę. Tytuł trzeciej części wskazuje, że mogło w tej grze dojść do planowanego przez Karela wskrzeszenia rasy Nephilim, ale w sposób pokojowy. Dodatkowo Core Design planowało po premierze finału trylogii wypuścić spin-off pt. Demon Hunter, w którym główną rolę otrzymałby Kurtis Trent. Bohater odbudowałby bractwo Lux Veritatis i wraz z Morgau Vasiley polowałby na tytułowe demony.

   


9 lipca 2021, by Cez
Słynny Indiana Jones wpłynął na TR4 i TR5
W serwisie YouTube możecie zobaczyć bardzo ciekawy wywiad z twórcami gier Tomb Raider IV i Tomb Raider V z dawnej firmy Core Design. Niemal dwugodzinną rozmowę poprowadziły przedstawicielki studia Crystal Dynamics. W trakcie wywiadu ciekawostki na temat TR4 i TR5 ujawnił projektant poziomów i scenarzysta Andy Sandham, projektant modeli i animacji Jerr O'Carroll, a także programista sztucznej inteligencji Tom Scutt. Film wraz z angielskimi napisami możecie zobaczyć »TUTAJ«!.

Dzięki długiej rozmowie poznaliśmy wiele ciekawostek, anegdot i smaczków dotyczących powstawania dwóch ostatnich klasycznych Tomb Raiderów. Przykładowo ujawniono, że nad TR4 pracowało zaledwie od 8 do 10 osób. Wielu fanów zastanawiało się, w jaki sposób twórcy tak dobrze odwzorowali egipskie lokacje i mitologię, skoro nie byli w tamtym czasie w Egipcie, a jedynie korzystali z książek oraz z ekspozycji w British Museum. Okazuje się, że twórcom bardzo pomógł kolega Toma Scutta, Kieron O'Hara, który specjalizuje się w tematyce starożytnego Egiptu. Jednym z jego pomysłów była widowiskowa walka Lary z Setem na końcu gry. O'Hara chciał, by Lara zyskała moc Horusa i stała się na czas walki olbrzymem. W efekcie ogromna panna Croft i wielki Set mieli stoczyć finałowy pojedynek na tle piramid. Z powodu ograniczeń technicznych nie udało się zrealizować tej wizji. Tutaj oraz tutaj możecie ściągnąć dwa pliki PDF z bardzo wstępnymi wersjami scenariusza nakreślonymi przez O'Harę.


Dowiedzieliśmy się również, że w TR4 zabrakło Croft Manor, ponieważ twórcy chcieli stworzyć prolog z samouczkiem na wzór przygody młodego Indiany Jonesa z filmu "Indiana Jones i Ostatnia Krucjata". Andy Sandham potwierdził, że na końcu TR4 twórcy autentycznie chcieli w tajemnicy przed szefami zabić Larę. Powodem było zmęczenie i niezwykle szybkie tempo pracy. Dowiedzieliśmy się także, że po wydaniu TR3 twórcy zakładali, że TR4 będzie składać się z różnorodnych lokacji, jednak szefostwo zdecydowało, że pora wrócić do grobowców i to najlepiej w obrębie jednego kraju - padło na Egipt.

W wywiadzie rozmawiano także o TR5. Okazuje się, że struktura tej części ponownie została zainspirowana przygodami innego słynnego archeologa. Twórcom spodobał się serial "Kroniki młodego Indiany Jonesa", w którym w każdym odcinku ukazywano inną przygodę z dzieciństwa i młodości Jonesa. Gdy po TR4 twórcy zostali po raz kolejny zmuszeni przez Eidosa, by stworzyć TR5, wybrali właśnie taki epizodyczny styl narracji.

   


8 lipca 2021, by Cez
Otwarto gigantyczne archiwum Angel of Darkness!
Na taką niespodziankę fani Tomb Raider: The Angel of Darkness czekali aż 18 lat! Scenarzysta tej gry Murti Schofield otworzył własną stronę internetową, na której zawarł prawdziwą kopalnię informacji na temat swoich pomysłów związanych z m.in. dokończeniem urwanych wątków w grze sprzed 18 lat. Link do strony znajdziecie »TUTAJ«!

Co można znaleźć na stronie Murtiego? Twórca zaprezentował wiele swoich projektów, ale to właśnie sekcja dotycząca Angel of Darkness wzbudziła największe zainteresowanie fanów Lary. Schofield zamieścił gigantyczny zbiór swoich notatek, które tworzył przed wydaniem Angel of Darkness, a także po. Twórca uprzedza, że w wielu jego zapiskach fani znajdą sprzeczne informacje, a to dlatego, że pochodzą one z różnych etapów powstawania gry. AoD był tworzony w latach 2000-2003 i jak powszechnie wiadomo proces produkcji był niezwykle burzliwy. W miarę upływu czasu twórcy wycinali całe sekcje gry i przez to scenarzysta musiał wielokrotnie modyfikować całą fabułę. To właśnie w jego zapiskach można znaleźć informacje na temat pierwotnego kształtu Angel of Darkness, który miał się składać nie tylko z leveli w Paryżu i Pradze, ale także z zamku Kriegler w Niemczech oraz z jaskiń w Kapadocji w Turcji. Z luźnych notatek autora wyłania się szkic tego, co mogliśmy zobaczyć w dwóch kontynuacjach Angel of Darkness, czyli w anulowanych grach The Lost Dominion oraz The Dreams of Resurrection, a także w solowej grze z Kurtisem Trentem.


Ważną sekcją strony Murtiego jest rozdział zatytułowany The Myth of El Hawa - jest to szczegółowo rozpisana opowieść o tym, co się działo między grami Tomb Raider IV a Angel of Darkness. Mowa o okresie, kiedy to Larą zaopiekowała się szamanka Putai po jej tragicznym wypadku w Wielkiej Piramidzie. Bohaterka sporo czasu spędziła z koczowniczym plemieniem, by po jakimś czasie powrócić do Europy, a konkretnie do Paryża na prośbę jej dawnego mentora Wernera Von Croya.

Na koniec dodajmy, że studio Crystal Dynamics udostępniło dwa niesamowite dokumenty - opisy postaci z Angel of Darkness. Pierwszy plik (link!) zawiera spis bohaterów datowany na lipiec 2000 roku, a drugi (link!) na grudzień 2000 roku. Widać wyraźnie, w jaki sposób zmieniały się pomysły twórców na bardzo wczesnym etapie produkcji.

   


6 lipca 2021, by Cez
Fani tworzą nowe okładki Angel of Darkness
Z okazji 25-lecia serii Tomb Raider lipiec poświęcamy grze Tomb Raider: The Angel of Darkness z 2003 roku. Na prośbę studia Crystal Dynamics utalentowani artyści przygotowują nowe wersje okładek wszystkich głównych części gier z Larą Croft. W przypadku TR6 na remake okładki stworzony przez artystę musimy jeszcze poczekać. W zamian Crystalsi postanowili wcześniej opublikować cztery okładki stworzone przez utalentowanych fanów.


Powyżej widzicie pracę, którą zaprojektował Caleb Groves, fan Lary ze Stanów Zjednoczonych. Caleb był w siódmym niebie w momencie, gdy dostał propozycję stworzenia swojej wersji okładki do Angel of Darkness. Twórca swoją pracę zaprojektował w stylu wycinanki. Na początku każdego kolejnego tygodnia lipca studio Crystal Dynamics będzie prezentować trzy kolejne okładki autorstwa fanów. Zaglądajcie na nasz fanpage na Facebooku, by nie przegapić.

P.S. News, który właśnie czytacie, to dokładnie TRZYTYSIĘCZNY news w historii serwisu World of Tomb Raider! :)

   


28 czerwca 2021, by Cez
Zdobądź cenne filmowe gadżety sprzed 20 lat!
Obiecywaliśmy kolejną zabawę, tym razem związaną z 20-leciem filmu Tomb Raider - oto i jest! :) Tym razem wyłonimy trzech zwycięzców - każdy z nich otrzyma jeden z trzech cennych gadżetów promujących Tomb Raider Movie z 2001 roku. Aby wziąć udział w zabawie, należy być członkiem naszej facebookowej Grupy World of Tomb Raider - LaraCroft.PL i wykonać bardzo proste zadanie.


Uczestnicy naszego najnowszego konkursu muszą pisemnie odpowiedzieć na pytanie: wyobraź sobie, że w kolejnym filmie Tomb Raider miałaby zagrać zarówno Alicia Vikander w roli Lary, ale także i Angelina Jolie. W kogo mogłaby wcielić się Jolie? Opisz krótko tę rolę. Odpowiedzi należy zamieścić w komentarzu pod POSTEM KONKURSOWYM. Pod wskazanym linkiem znajduje się również szczegółowy regulamin zabawy.

Za pierwsze miejsce przyznamy nigdy nieotwieraną podkładkę pod myszkę z 2001 roku promującą pierwszy Tomb Raider Movie, za drugie nigdy niewydaną w Polsce powieść Mela Odoma, będącą adaptacją scenariusza filmu Tomb Raider z 2001 roku, a za trzecie oficjalny przewodnik po filmie w wersji polskiej. Sponsorem nagród jest Awe - założyciel dawnej, zarchiwizowanej strony Tomb Raider PL (link!).

Odpowiedzi należy zamieścić do środy 7 lipca 2021 roku do godziny 16:00! Powodzenia!

UPDATE (08.07)
Jurorzy zdecydowali, że: I miejsce zdobył Michał Wrzesiński, który wygrywa podkładkę pod myszkę, II miejsce zdobył Marek Kaciński, który wygrywa powieść Mela Odoma w j. angielskim, III miejsce zdobył Stanley Ozansky, który wygrywa oficjalny przewodnik po filmie w wersji polskiej. Gratulujemy! :)

   


27 czerwca 2021, by Cez & Krystianovsky
Ana chce zabić Larę - plotki o nowym filmie
Mamy dla Was nową porcję nieoficjalnych informacji na temat kolejnego filmu z Alicią Vikander o roboczym tytule Tomb Raider: Obsidian. Tradycyjnie pochodzą one z serwisu Geek Vibes Nation, który cyklicznie ujawnia nowości.

Według wspomnianego źródła fabuła ma się koncentrować wokół powiązanej z Majami przygody Lary w Ameryce Środkowej. W tym samym czasie Ana Miller, która obecnie stoi na czele Trójcy, zleca jej zabójstwo. Gdy na stanowisku reżysera stał Ben Wheatley, mówiło się o tym, że kolejny film połączy fabułę Shadow of the Tomb Raider z Rise of the Tomb Raider. Z powyższego zarysu wynika, że w przypadku nowej reżyserki i scenarzystki Mishy Green może być podobnie.


Serwis Geek Vibes Nation ujawnia również, że aktualnie organizowane są castingi do następujących ról: Kita - dziewczyna o majańskim pochodzeniu i latynoskim wyglądzie w wieku 10-14 lat, Andi - przyjaciółka Lary Croft, Afroamerykanka w wieku 20-30 lat oraz wspomniany w poprzednim newsie Rourke, czyli płatny zabójca w wieku 30-40 lat. Jako miejsce realizacji zdjęć nadal podaje się studio Leavesden w Anglii oraz studio w Kapsztadzie w RPA, ale może się to jeszcze zmienić.

Spekuluje się, że zdjęcia mogłyby ruszyć w styczniu 2022 roku. Jeśli tak faktycznie się stanie, to niewykluczone, że premiera filmu mogłaby się odbyć na przełomie 2022 i 2023 roku.

   


24 czerwca 2021, by Cez
Mimo pożaru nadal istnieje. Historia Croft Manor
Mamy dla Was kolejną niespodziankę z okazji 25-lecia serii Tomb Raider! To niezwykle obszerny i wyczerpujący artykuł autorstwa Krystiana Horwacika o Croft Manor, czyli o posiadłości rodu Croftów. Pełny artykuł znajdziecie w dziale Teksty!

W czerwcu skupiamy się na przypominajkach związanych z grą Tomb Raider V, w której klasyczny Dwór Croftów pojawił się po raz ostatni w cutscenkach. To dobry moment, by przypomnieć sobie historię Croft Manor, po którym mogliśmy pobiegać nie tylko w pierwszych Tomb Raiderach, ale także w trylogii Legend oraz trylogii surwiwalowej. Mało tego - posiadłość Croftów pojawiła się również w każdym z trzech filmów Tomb Raider czy w komiksach.


Niezwykle bogaty w detale artykuł "Historia, znaczenie i ciekawostki o Croft Manor, czyli tajemnice posiadłości Lary Croft" przygotował Krystian Horwacik - nasz wieloletni czytelnik, a od kilku miesięcy współpracownik i moderator Grupy World of Tomb Raider - LaraCroft.PL na Facebooku. Dodatkowe wsparcie merytoryczne zapewnił Krystianowi nasz redaktor Kyo. W tekście znajdziecie m.in. analizę obrazów, które pojawiły się w klasycznych wersjach Croft Manor, czy też próbę odpowiedzi na pytanie, jakie istniejące w rzeczywistości pałace mogły zainspirować twórców z Core Design do stworzenia tej lokacji. Krystian odpowiada też na pytanie, w jakim celu dodano Croft Manor w TR1 - czy aby na pewno tylko jako samouczek? I wreszcie dlaczego ten element gry tak bardzo wpisał się w historię serii, że twórcom nie udało się z niego zrezygnować, nawet mimo spalenia tego wirtualnego dworu w Tomb Raider Underworld?

Tego wszystkiego dowiecie się z prawdopodobnie najobszerniejszego i najbardziej szczegółowego opracowania o Croft Manor na świecie! Miłej lektury! Jeszcze raz przypominamy LINK!

   


23 czerwca 2021, by Redakcja
Oceniliśmy Wasze autorskie komiksy! [WYNIKI]
Znamy wyniki! Wiemy, kto wygrał polskie Tomb Raider Archiwa oraz komiksy z młodą Larą ufundowane przez wydawnictwo Scream Comics! Przed Wami zwycięskie prace konkursowe, czyli minikomiksy z Larą Croft.

Redakcja i moderacja serwisu World of Tomb Raider zdecydowały, że na pierwsze miejsce najbardziej zasługuje Paweł Szustakowski! Serdecznie gratulujemy! Według nas krótki komiks tego autora spokojnie mógłby znaleźć się w środku Archiwów, ponieważ prezentuje wysoki poziom zarówno pod względem rysunku, jak i kolorystyki. Bardzo spodobała nam się również ukazana historyjka o poszukiwaniu przez Larę artefaktu, jakim jest drugi tom Tomb Raider Archiwa. Pawle - autentycznie zdobyłeś ten artefakt - drugi tom jest już Twój! :) Na uwagę zasługują również detale w zwycięskiej pracy. Widzimy, że Lara dostała się do jaskini po wygranej walce z T-Rexem, a samo wejście do pieczary to… logo wydawnictwa Scream Comics. Brawa za pomysłowość!


Drugie miejsce zajęła urocza praca Zofii Słowik, która narysowała krótką, wzruszającą historyjkę. Panna Croft postanowiła nagrodzić swojego niezwykle pracowitego, cierpliwego i wiernego lokaja, czyli Winstona. Zofia wygrywa komiks Tomb Raider: Piekło - gratulujemy!


Trzecie miejsce należy do Patrycji Górskiej, która przysłała nam ręcznie narysowaną i pokolorowaną krótką historyjkę pt. "Lara Croft i klątwa pantofelka". Za ten minikomiks z zaskakującym i zabawnym zakończeniem Patrycja otrzyma od wydawnictwa Scream Comics tomik Tomb Raider: Krucjata Ocalonej. Gratulujemy!


Zarówno zwycięskie jak i wyróżnione prace znajdziecie na naszym fanpage'u na Facebooku! Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za nadesłane prace - każda była zupełnie inna, więc wybór "TOP 3" nie był wcale taki łatwy. Jeszcze raz gratulujemy zwycięzcom i jednocześnie zapraszamy wszystkich do obiecanego konkursu filmowego, który wkrótce zostanie ogłoszony w naszej Grupie World of Tomb Raider - LaraCroft.PL na Facebooku.

   


18 czerwca 2021, by Cez
Komiksowe Archiwa tom 2 i 3 już dostępne!
Są! Dwa Tomb Raider Archiwa, na które czekaliśmy nieco dłużej niż wydawnictwo Scream Comics to pierwotnie zakładało, dziś oficjalnie zadebiutowały! Tym samym po raz pierwszy w historii serii Tomb Raider zeszyty regularnej serii wydawnictwa Top Cow o numerach #16-24 i #26-50 ukazały się w języku polskim! Pełny wykaz tych numerów wraz ze streszczeniami (także brakującego zeszytu #25) znajdziecie w dziale Komiks.

UWAGA! Przypominamy, że m.in. drugi tom Archiwów możecie wygrać w naszym konkursie! Na zgłoszenia czekamy do poniedziałku 21 czerwca włącznie. Regulamin znajdziecie w newsie z 8 czerwca.

Drugi tom Tomb Raider Archiwa składa się z 488 stron i twardej okładki w większym niż zwykle formacie 20x31 cm. Tom zawiera zeszyty #16-24 i #26-34. Cena detaliczna wynosi 249,99 zł. W USA wspomniany tom został wydany w czerwcu 2017 roku przez wydawnictwo Dark Horse. Niestety zeszyt #25 nie jest uwzględniony ze względu na brak porozumienia między Dark Horse a Top Cow w kwestii obecności w tym numerze postaci Sary Pezzini. Opis wydawcy: "Lara Croft obawia się tylko jednego - nudy. W pogoni za przygodą i najrzadszymi skarbami, Lara przemierza świat, a nawet trafia do miejsc, których nie ma na mapie. Wyrusz z nią na najbardziej niezwykłą wyprawę, gdy połączy siły z łowcą skarbów z przyszłości, stawi czoła egipskim bogom w zaświatach, i będzie szukać miłości".


Z kolei trzeci tom Tomb Raider Archiwa składa się z 424 stron i zeszytów #35-50. Cena detaliczna wynosi 229,99 zł. W USA wspomniany tom ukazał się w październiku 2017 roku. Opis wydawcy: "Dołącz do Lary Croft, gdy poprowadzi śledztwo, poszukując zaginionej kopalni złota na pustyni w Arizonie, przeprowadzi egzorcyzmy w nawiedzonym zamku w Irlandii, zostanie wrobiona w zabójstwo w Stonehenge i po raz ostatni ujrzy Chase'a Carvera. Wybierz się także na zwiedzanie Muzeum Croft, w odległej o pięćset lat przyszłości, gdzie zgromadzone przez nią zbiory bezcennych artefaktów przyciągają jej podobnych poszukiwaczy przygód".

Archiwa jak i wcześniej wydane po polsku komiksy z młodą Larą możecie kupić np. tutaj, tutaj lub tutaj. Nie wiadomo, czy Scream Comics wyda po polsku ostatni, czwarty tom Archiwów. Wydawnictwo uzależnia to od wyników sprzedaży pozostałych przygód Lary.

   


15 czerwca 2021, by Cez
20 lat temu zadebiutował filmowy Tomb Raider!
"Tak, czas leci" - mówiła Lara Croft w Tomb Raider Movie z 2001 roku. Tak, czas naprawdę szybko leci. Może wydawać się to Wam szokujące, ale właśnie dziś minęło dokładnie 20 lat od amerykańskiej premiery pierwszego filmu z Larą Croft, w którą wcieliła się oscarowa aktorka Angelina Jolie.

Wbijajcie na nasz kanał w serwisie YouTube, bo z okazji 20-lecia Tomb Raider Movie mamy dla Was niespodzianki z polskim akcentem - archiwalne filmiki, reklamówki, zwiastuny czy wywiady z polskim lektorem emitowane dwie dekady temu w polskiej telewizji i w kinach. Dziś popołudniu na naszym kanale pojawi się polski, dwuminutowy zwiastun sprzed 20 lat, a kolejne atrakcje w kolejnych dniach!


Choć amerykańska premiera filmu odbyła się 15 czerwca 2001 roku, to Polacy musieli na premierę poczekać aż do 10 sierpnia. Z kolei pierwsza telewizyjna emisja Tomb Raider Movie w Polsce nastąpiła 5 stycznia 2003 roku na Canal+, a jeśli chodzi o telewizję ogólnodostępną, to film zadebiutował w TVN 19 marca 2004 roku - na naszym kanale na YouTube wstawiliśmy zwiastun tego wydarzenia :)

Jeszcze w czerwcu z okazji 20-lecia pierwszej kinowej przygody Lary ogłosimy konkurs z nagrodami filmowymi dedykowanymi członkom naszej nowej Grupy World of Tomb Raider - LaraCroft.PL na Facebooku! Dołącz, by nie przegapić szansy na wygraną! Tymczasem przypominamy, że trwa konkurs komiksowy organizowany wspólnie z wydawnictwem Scream Comics. Szczegóły w newsie z 8 czerwca.

   


12 czerwca 2021, by Cez
Szukają aktora, który zagra komandora Rourke'a
Serwis Geek Vibes Nation dostarczył nowej porcji informacji na temat realizowanego drugiego filmu z Alicią Vikander o roboczym tytule Tomb Raider: Obsidian, który z powodu pandemii jest znacznie opóźniony. Aktualnie filmowcy szukają aktorka, który zagra antagonistę, czyli Rourke'a.

Podczas nowego castingu filmowcy poszukują mężczyzny w wieku 30 lub 40 lat, który urodą będzie przypominał Roberta Pattisona. Rourke został określony jako międzynarodowy zabójca, który będzie pełnił rolę głównego męskiego, choć czarnego charakteru. Komandora Rourke'a po raz pierwszy zobaczyliśmy w grze Shadow of the Tomb Raider, gdzie był dowódcą wojsk Trójcy. Z kolei w Rise of the Tomb Raider słyszeliśmy jedynie jego głos.


Jeśli informacje Geek Vibes Nations potwierdzą się, oznacza to, że mimo zmiany na stanowisku reżysera, kolejny film wciąż będzie bazował na najnowszych grach z serii. Przypomnijmy, że gdy reżyserem był Ben Wheatley mówiono, że drugi film z Alicią będzie łączył fabułę Rise of the Tomb Raider z Shadow of the Tomb Raider. Po wybraniu Mishy Green na stanowisko reżyserki i scenarzystki, spekulowano, że film może opowiedzieć zupełnie nową, świeżą historię, jednak poszukiwania Rourke'a mogą świadczyć o tym, że nadal możemy mieć do czynienia z realizacją pierwotnego pomysłu.

Czwarty film z serii Tomb Raider miał zadebiutować w marcu tego roku. Nowa data premiery nie została jeszcze wyznaczona.

   


8 czerwca 2021, by Cez
KONKURS! Wygraj Tomb Raider Archiwa po polsku!
Mamy przyjemność ogłosić kolejny konkurs, tym razem związany z nowościami komiksowymi! Za nami premiera polskich wydań przygód młodej Lary Croft, a także pierwszego tomu Tomb Raider Archiwa z Larą klasyczną. Z kolei przed nami premiera tomu drugiego i trzeciego Archiwów, co powinno nastąpić około 21 czerwca. Wraz z polskim wydawnictwem Scream Comics organizujemy konkurs, w którym można wygrać warty 250 zł drugi tom Archiwów jak i Krucjatę Ocalonej oraz Piekło. To właśnie do Scream Comics odezwaliśmy się wiosną 2019 roku z pytaniem, czy wydawca byłby zainteresowany publikacją klasycznych komiksów, czyli Archiwów, po polsku. Jak wiadomo, udało się! :) Przy okazji zapraszamy do naszej nowej Grupy WoTR - LaraCroft.PL na Facebooku, gdzie polscy fani recenzują poszczególne historie wchodzące w skład Archiwów.


Regulamin konkursu:

1. W konkursie może wziąć udział każdy z wyjątkiem redaktorów i moderatorów serwisu World of Tomb Raider oraz pracowników wydawnictwa Scream Comics.

2. W konkursie wyłonionych zostanie trzech zwycięzców. Za pierwsze miejsce zostanie przyznane polskie wydanie komiksu Tomb Raider Archiwa, Tom 2, za drugie komiks Tomb Raider: Piekło, a za trzecie komiks Tomb Raider: Krucjata Ocalonej. Sponsorem wszystkich nagród jest polskie wydawnictwo Scream Comics.

3. Aby wziąć udział w konkursie, należy stworzyć swój własny, krótki, maksymalnie jednostronicowy komiks z Larą Croft i wraz z imieniem i nazwiskiem uczestnika przesłać go mailem na adres redakcjawotr@gmail.com w temacie wpisując "Konkurs komiksowy". Zgłoszenia przyjmujemy od 8 do 21 czerwca 2021 r. do godziny 23:59. Jeden uczestnik może przesłać maksymalnie jeden komiks w formie pojedynczego pliku w formacie JPG lub PNG. Tematyka krótkiego komiksu jest dowolna. Może on się składać z własnoręcznie narysowanych przez uczestnika fanartów, czyli grafik/rysunków, bądź może składać się z dowolnych grafik/screenów/szkiców/rysunków pochodzących z oficjalnych źródeł: np. z gier Tomb Raider, filmów, komiksów, gadżetów itp. Uczestnik może w komiksie zawrzeć swoje własne niepublikowane wcześniej fanarty, jednak zabronione jest wykorzystanie fanartów osób trzecich. Komiks musi się składać minimum z dwóch kadrów i może być ułożony w pionie lub poziomie. Prócz postaci Lary Croft w krótkim komiksie koniecznie należy zawrzeć minimum jeden tzw. dymek, czyli wypowiedź postaci lub przynajmniej jedną belkę z tekstem narratora. Słowa muszą być zapisane w języku polskim. Warunkiem przyjęcia komiksu jest to, aby nie był on wcześniej nigdzie publikowany.

4. Po 21 czerwca 2021 r. redakcja i moderacja serwisu World of Tomb Raider wybierze trzy najciekawsze komiksy i przyzna im miejsca od pierwszego do trzeciego. Wyniki konkursu zostaną opublikowane maksymalnie do 25 czerwca 2021 r. w serwisie WoTR oraz na stronach wydawnictwa Scream Comics. Nagrody zostaną wysłane wyłącznie na adresy na terenie Polski za pośrednictwem poczty lub paczkomatu.

5. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (zgodnie z Ust. z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych - Dz. U. Nr 101/2002, poz. 926 z późn. zm. i zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. - Dz. U. UE L 119 z 2016 r., str.1-88) przez World of Tomb Raider i Scream Comics wyłącznie na potrzeby przeprowadzenia konkursu. Uczestnik wyraża również zgodę na publikację swojego imienia i nazwiska oraz przesłanej pracy na stronach World of Tomb Raider i wydawnictwa Scream Comics.

   

Starsze newsy znajdziesz w ARCHIWUM!


»24.06.2021
Teksty
Obszerny artykuł o historii i znaczeniu Croft Manor

»21.04.2021
Cosplay
Zdjęcia i opis polskiej cosplayerki Gnipahellir

»17.04.2021
FanArt
18 nowych prac

»17.04.2021
Tomb Raider (2018)
Dwa niewykorzystane plakaty filmowe

»11.04.2021
Komiks
Streszczenia zeszytów #0, #1/2, #24-50 i crossoveru Endgame





Wczytywanie

















Copyright © 2002 - 2021   World of Tomb Raider - www.LaraCroft.pl. All rights reserved!
Lara Croft and Tomb Raider are trademarks or registered trademarks of Square Enix Ltd.