Przepiękna kraina, położona wysoko w Andach, gdzie oprócz zamarzniętych, śnieżnych terenów odnaleźć można Zaginioną Dolinę, kwitnącą prehistorycznym życiem. Tylko tutaj możemy spotkać prawdziwe dinozaury - raptory lub tyranozaura - czy też wygłodniałe wilki i niedźwiedzie. Prócz tego, jaskinie Andów kryją w sobie zaginione miasto Inków, Vilcabamba. Mimo, że osada jest od dawna opuszczona, prastare, antyczne mechanizmy nadal sprawnie działają. Dzięki temu możemy dotrzeć do Grobowca Qualopeca. W tej lokacji Lara Croft spotyka Larsona Conway'a, który podobnie jak ona, pragnie zdobyć pierwszą cześć atlantydzkiego Scionu. Levele z tej części gry są stosunkowo łatwe.

Levele: Mountain Caves, City of Vilcabamba, The Lost Valley, Tomb of Qualopec




Na wysokim wzgórzu, wzorowanym na Meteorach, znajduje się antyczny klasztor, w którym podziwiać można klasyczną architekturę grecką. Głęboko pod ziemią natrafimy na pomieszczenia greckich bogów z Olimpu – Posejdona, Damoklesa, Hefajstosa oraz Atlasa. W każdym z nich przyjdzie nam rozwiązywać skomplikowane zagadki. Nie zabrakło oczywiście Koloseum, gdzie stoczymy walki z rozwścieczonymi małpami i tygrysami. Znajduje się tu także potężna Cysterna, miejsce dzięki któremu Lara trafi do grobowca Tihocana. Na drodze stanie jej przyjaciel Larsona, francuz Pierre DuPont, pragnący odszukać drugą część Scionu. Zagadki i wspinaczka stają się coraz trudniejsze.

Levele: St. Francis Folly, The Coliseum, Midas's Palace, Tomb of Tihocan




Poruszamy się po prastarym egipskim mieście Khamoon. Gdzie się nie rozejrzeć, wszędzie tylko starożytne ruiny, mumie, piasek, a na ścianach przepiękne egipskie hieroglify czy płaskorzeźby skarabeuszy. Lara Croft próbuje tu odszukać trzecią, ostatnią część Scionu. W tym celu podąża w głąb świątyń, omijając diabelskie pułapki, np. ostrza czy zapadające się ściany. Wspinaczka w egipskich lokacjach jest niezwykle trudna i nie raz trzeba będzie użyć linki z hakiem w celu bezpiecznego dotarcia na drugą stronę pomieszczenia. Prócz miasta Khamoon odwiedzimy też okolice monumentalnego, podziemnego Sfinksa. Spotkamy tu wielu niebezpiecznych przeciwników, takich jak dzikie pumy czy krwiożercze, czasem nawet latające, mumie.

Levele: Temple of Khamoon, Obelisk of Khamoon, Sanctuary of the Scion




Ten mityczny, prastary ląd w chwili obecnej ogranicza się do małej, wulkanicznej wyspy gdzieś na Morzu Śródziemnym. Korporacja Natla Technologies wydrążyła podziemne tunele w celu dotarcia do wielkich wrót, wiodących do ruin zaginionej, atlantydzkiej piramidy. Niestety, to niegdyś tętniące życiem miejsce, dziś jest swoistym ulem, gdzie hodowane są przeraźliwe mutanty, mające pomóc w zawładnięciu światem. Apokaliptyczny plan Natli musi zostać przerwany przez Larę Croft. W tej lokacji przyjdzie nam zmierzyć się z wieloma bardzo trudnymi czasówkami, które trzeba pokonać broniąc się równocześnie przed atakującymi atlantydzkimi mutantami.

Levele: Natla's Mines, The Great Pyramid, Final Conflict




Rodowy dwór Croftów znajdujący się w Surrey w Anglii zmienił się nie do poznania względem oryginalnego Tomb Raidera. Projekt wnętrza przypomina ten poznany w filmie „Lara Croft: Tomb Raider”. Po powrocie z mitycznej Atlantydy Lara zastała w swojej rezydencji niesamowity bałagan. Podczas jej nieobecności ekipa remontowa uszkodziła dopływ wody do dworu. Ponadto przywieziono wiele skrzyń ze starożytnymi artefaktami. Zadaniem lady Croft jest zaprowadzenie w swej posiadłości porządku. Nie zabrakło oczywiście szwędającego się tu i tam lokaja Lary, Winstona. Tym razem możemy podziwiać nie tylko wnętrze dworku Lary, ale także jej piękny ogród.