
NietoperzNajprostszy do pokonania przeciwnik, wystarczy kilka strzałów ze zwykłych pistoletów. Trzeba też pamiętać, żeby nie dopuścić go zbyt blisko, ponieważ wtedy będzie nas atakował z góry i nie będzie się dało do niego strzelać.
WilkKilka strzałów z pistoletów załatwia sprawę. Wilki mogą jednak skasować trochę naszej energii, jeśli spotkamy większe stadko, ale wtedy także nie powinno być z nimi problemów. Używanie shotguna to tylko marnowanie cennej amunicji. Wilki atakować nas będą w Peru.
NiedźwiedźPrzeciwnik o wiele silniejszy od nietoperzy i wilków. Najlepszym wyjściem jest starać się nie dopuścić go do siebie (skoki, uniki, wyższe półki, na które się nie dostanie). Występuje w Peru.
RaptorGroźne czerwone zwierzątko, które biega bardzo szybko i tak samo atakuje. Dodatkowo jego ataki są bardzo silne. Shotgun konieczny. Najlepiej też trzymać się jak najdalej i nie dać mu do siebie podejść, więc skoki i korzystanie z możliwości potężnego strzału w przypływie adrenaliny - wymagane. Raptor zamieszkuje Peru.
T-RexJeden z bossów TRA. Pokonanie go jest możliwe poprzez stosowanie przypływu adrenaliny. Jeśli dodatkowo uda się nam skierować przeciwnika na niebezpieczne kolczatki, potyczka nie będzie bardzo trudna (dokładny opis pokonania go jest dostępny w solucji).
LewTrudniejszy przeciwnik pojawiający się w Klasztorze. Mimo, że pada po kilku strzałach z shotguna, trzeba trzymać się daleko, a zwykłymi pistoletami lepiej nie wojować.
GorylGroźniejsza wersja goryla z TR1. Atakuje stadami, czasem ciska w Larę głazami, których należy unikać. Shotgun jest najodpowiedniejszą bronią.
SzczurPrzeciwnik porównywalny do nietoperza. Używanie czegoś innego niż podstawowe pistolety, to jak strzelanie z armaty do komara.
KrokodylPrzeciwnik nie jest trudny do pokonania, wystarczają w zupełności zwykłe pistolety. Należy jednak uważać, by nie spotkać się z nim w wodzie - tam Lara jest bezbronna.
PanteraEgipski odpowiednik lwa. Taktyka pokonania pantery nie powinna się różnić, użycie shotguna czy opcji strzału w przypływie adrenaliny jest na miejscu.
MumiaSzybka, duża i wściekła... Jednak wbrew temu, jakie sprawia wrażenie, jest do pokonania o wiele prostsza niż jej wersja z TR1. Shotgun lub zwykłe pistolety wystarczą, o ile dorzucimy opcję adrenaliny.
CentaurWystępuje w dwóch odmianach. Pierwsza, którą spotkamy w Egipcie to groźniejsza wersja mumii, podobnie jak ta - słabsza niż poprzednik z TR1. Druga odmiana to boss na zakończenie leveli w Klasztorze (dokładny opis pokonania go jest dostępny w solucji).
MutantPotworne stwory zamieszkujące Zaginioną Wyspę, występuje także odmiana latająca. Nie są bardzo trudne do pokonania, jednak amunicja uzi nie zostanie na nich na pewno zmarnotrawiona.
Wielki mutant (Torso)Pokonanie go jest o wiele bardziej trudne niż było w TR1. Arena walki nie jest duża, a tam gdzie się kończy, zaczyna się olbrzymia i głęboka przepaść. Taktyka pokonania bossa polaga na takim korzystaniu ze strzału w przypływie adrenaliny, aby potwór spadł w przepaść i zwisał na krawędzi trzymając się ręką. Wtedy należy w nią wycelować i strzelać. Po jakimś czasie znów używamy opcji adrenaliny, ręka Torso powinna zaklinować się w podłożu, a wtedy w nią strzelamy. Gdy ręka całkiem odpadnie, znów zwalamy Torso w przepaść, a gdy zawiśnie strzelamy w drugą rękę, aż boss spadnie w przepaść.
NatlaOstatni boss w grze. Pokonanie Natli można podzielić na dwie części. W pierwszej strzelamy w jej skrzydła, unikamy kul ognia i kopniaków przeciwniczki. W części drugiej Natla jest pozbawiona skrzydeł. Strzelamy do niej unikając ciągle kul ognia, a kiedy zostanie wypełniony pasek adrenaliny używamy opcji potężnego strzału, kiedy to się uda strzelamy w zielone światełko na jej plecach i tak aż do całkowitego wyeliminowania z gry naszej głównej przeciwniczki.