I. POCZĄTEK // II. WIOSKA W GÓRACH // III. MIASTO UBOGICH // IV. PLAŻA WRAKÓW



III. MIASTO UBOGICH



Miasto Ubogich // Wejście do Jaskini // Jaskinie Geotermiczne // Twierdza Solarii
Wieża Twierdzy // Las na Szczycie // Miasto Ubogich // Gondola



Miasto Ubogich

Gdy zjedziesz na dół, znajdziesz się w obskurnej wiosce. Wejdź do budynku na wprost do wody i przejdź przez zalany korytarz, ale nie wychodź na zewnątrz – łatwo będzie się tam kryć przed ostrzałem. Pozbądź się wrogów, po czym kieruj się w prawo. Idź jedyną dostępną ścieżką – gdy przeskoczysz przez przepaść, zabij trzech kolejnych wrogów. Otwórz klapę helikoptera strzałą z liną. W środku znajdziesz zapalniczkę. Po scence przygotuj się na sporo strzelania – na szczęście wszędzie jest pełno wybuchających beczek, dzięki czemu możesz pozbywać się kilku wrogów naraz. Po pokonaniu grupy możesz odpocząć przy obozie Wzgórze z Helikopterem.

Zejdź na dół po schodach i zbierz skrzynkę pod nimi – może być w niej fragment broni. Tuż po zejściu ze schodów znajdziesz krzyż (1) – strzel, by go podpalić, a następnie powal strzałą z liną, by rozpocząć wyzwanie Detronizację. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć pięć krzyży, choć na mapce jest ich aż osiem. Zniszcz deski pod budynkiem, z którego wybiegali wrogowie, by zdobyć relikt (1) – Ozdobne Inro. Możesz iść dalej na wschód i zabić następnych przeciwników. W budynku oznaczonym na mapie ciemniejszym kolorem znajdziesz na górze relikt (2) – Metalowe Inro, a jeszcze wyżej – dokument (1). Zejdź na dół, zniszcz deski za pomocą strzelby i zabierz geoskrzynkę (1). Idź na południe i zlokalizuj geoskrzynkę (2) – jest w budynku za kolejnymi deskami. Wyjdź nieco wyżej i zniszcz deski blokujące przejście, by zabrać relikt (3) – Nefrytowy Koń. Z dachu tego budynku łatwo dostrzec kolejny krzyż (2).

Idź na południe do grobowca. Po drodze zniszcz kolejny krzyż (3). Gdy wejdziesz do budynku oznaczonego białymi znakami, uwolnij się z pułapki i rozpraw z kolejną grupą przeciwników. Przeszukaj zabitych i zniszcz przejście na północny-zachód od wejścia do grobowca, by zgarnąć relikt (4) – Nefrytowy Bawół. Idź do grobowca i otwórz przejście strzałą z liną – tuż po zeskoczeniu w dół znajdziesz geoskrzynkę (3).

Studnia Łez (Grobowiec A): Po przejściu długiego korytarza (pamiętaj o zbieraniu skrzynek, by zdobyć część broni) znajdziesz się przy obozowisku. Podnoś leżące dookoła kanistry i wrzuć je na wiszące na środku kraty. Gdy krata się obniży, wejdź na nią i wyrzuć je znów na zewnątrz. Biegnij na górę, skocz na nią i skocz w lewo, zanim znów opadnie. Na końcu korytarza znajdziesz mapę Miasta Ubogich, z którą powinieneś bez kłopotu znaleźć wszystkie dokumenty, relikty i geoskrzynki. Do tej pory powinieneś mieć już rozwinięty instynkt przetrwania, który znacząco ułatwi poszukiwanie skarbów.

Udaj się na środek po ostatnie znajdźki. Dokument (2) znajdziesz na samym dole budynku, dokument (3) nieco wyżej, geoskrzynkę (4) – w niewielkim pomieszczeniu zabitym deskami. Wyjdź na dach budynku, w którym leżały dokumenty i idź na północny-zachód, by zestrzelić krzyż (4). Pod tym samym budynkiem znajdziesz geoskrzynkę (5). Jeśli chcesz, możesz wspiąć się na górę, by zniszczyć alarm (1) – w ten sposób rozpoczniesz wyzwanie Wielka Cisza. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć cztery alarmy, choć w lokacji jest ich pięć.

Gdy skończysz przeszukiwanie, udaj się do celu misji na południu mapy. Czeka cię krótka przeprawa z kolejną falą wrogów. Gdy zabijesz wszystkich, podejdź do bramy i podpal z łuku materiał (przycisk „1”, by wybrać zapalające strzały). Podnieś bramę kołowrotem. Po prawej znajdziesz obóz. Jeśli zamiast ześliznąć się po błocie skierujesz się na balkony z lewej, możesz zniszczyć deski i zgarnąć dokument (4). Przepraw się przez jezioro błota, wyjdź po schodach i dostań na drugą stronę, by porozmawiać z Grimem. Idź w lewo i skocz na drabinę. Po scence rozpraw się z hordą przeciwników - najprościej z karabinu maszynowego. Zeskocz z platformy, na której jesteś i zbierz geoskrzynkę (6) tuż przy schodach na górę. Wejdź z powrotem i skorzystaj z liny.

Zniszcz alarm (2), którego używali przeciwnicy, po czym zejdź na dół, idź na wschód i zniszcz przeszkodę blokującą dziurę w siatce. Idź po geoskrzynkę (7) znajdującą się na kamieniu przy pomoście. W pobliskim budynku znajdziesz relikt (5) – Inro Dowódcy. Omiń ten budynek z lewej i idź po schodach na górę. Zniszcz deski i zabierz geoskrzynkę (8). Prawdopodobnie będziesz musiał zabić kilku wrogów. Cofnij się na moście i po oznaczonych na biało deskach wespnij się wyżej, by zlokalizować krzyż (5). Znów kieruj się na północ i wspinaj się do góry – znajdziesz tam alarm (3). Idź dalej i zjedź po linie na dół. Zabij wrogów i cofnij się nieco, po czym skieruj się na północ do wąskiego przejścia, zniszcz deski i zgarnij relikt (6) – Inro Skryby. Obejdź konstrukcję z drugiej strony i zabierz geoskrzynkę (9). Przeskocz za obracające się ramiona wiatraka i zabij pozostałych. Skręć w lewo i wyjdź wyżej, po czym znów w lewo – dostrzeżesz alarm (4), który możesz zniszczyć. Stąd też możesz zestrzelić krzyż (6). Wyjdź na górę – stąd możesz zniszczyć kolejny krzyż (7). Zgarnij geoskrzynkę (10).

Wróć na dół – tam, gdzie pokonałeś ostatnich wrogów – i tym razem idź na południe. Zeskocz na niższy poziom, po czym podejdź na zachód kilka kroków, zejdź po schodach i zgarnij dokument (5) znajdujący się pod zadaszeniem. Kilka kroków dalej znajdziesz geoskrzynkę (11). Na końcu zniszcz alarm (5). Cofnij się nieco i idź na południe, zniszcz przeszkodę strzelbą i zgarnij geoskrzynkę (12). Wróć i skręć w lewo, zeskocz na dół i zabierz geoskrzynkę (13). Wyjdź na górę i idź na wprost do grobowca. Po drodze zobaczysz obóz Wiatrak oraz spójrz wyżej - możesz zestrzelić krzyż (8). Gdy wejdziesz w korytarz, skręć w lewo do wnęki po geoskrzynkę (14).

Komnata Sądu (Grobowiec B): Zjedź w dół i złap się krawędzi (E), po czym przesuwaj się w prawo i wyjdź na górę. Teraz już prosto aż do grobowca. Weź kanister leżący na ziemi i rzuć go na deski obok posągu drugiego po lewej stronie. Rozbujaj ciężar z prawej i zniszcz deski, by strącić jeszcze jeden kanister. Dorzuć go do pozostałych. Gdy wszystkie spadną, umieść je na końcu platformy, z której możesz wziąć rozbieg ku ścianie do wspinaczki. Wyjdź na górę i zgarnij część broni i mapę geoskrzynek.

Po wyjściu z grobowca skręć w prawo, przed kotłami skręć w lewo na schody i zgarnij relikt (7) – Nefrytowe Naczynie. Wróć, miń kotły i udaj się w lewo na górę po geoskrzynkę (15). Wróć na górę, w pobliże miejsca, gdzie zawracają skrzynki z ładunkami. Wskocz na jedną z nich i pojedź do Grima. Rozpraw się z przeciwnikami i przejdź po linie na drugą stronę. Wyjdź na górę i po linie dostań się na skały – przygotuj się na wbicie czekana. Na górze pod zadaszeniem znajdziesz ostatni obóz.

Przebiegnij po moście i wespnij się przez okno do pomieszczenia. Wyjdź na górę i idź naprzód - tutaj droga jest tylko jedna. Słuchaj poleceń Rotha, gdy będziesz przesuwać się po krawędzi mostu. Kiedy spadniesz, złap się belek (E), wyjdź na górę i ruszaj przed siebie. Przeskocz na dach, skręć w prawo i skocz na drugi dach. Biegnij do przodu i nie zatrzymuj się. Na końcu wbij się czekanem w skałę i wejdź do jaskini.


Wejście do Jaskini

Idź w jedynym słusznym kierunku.


Jaskinie Geotermiczne

Idź aż zobaczysz ulatniający się gaz. Strzel, by odblokować sobie przejście. Idź do obozowiska – w pobliżu znajdziesz dokument (1). Idź dalej – zobaczysz scenkę. Strzel, by przepłoszyć napastników. Zejdź na dół i odblokuj nowe przejście, odkręcając zawór i w niego strzelając. Wypatruj zwisających kokonów – jeden z takich worków (1) znajdziesz po zejściu na dół i skręceniu w lewo. Podpal go, a aktywujesz wyzwanie Podpalaczka. Jeśli pójdziesz dalej w lewo i przejdziesz przez chmurę gazu, zaatakuje cię szaleniec. Zabij go i wyjdź na górę po geoskrzynkę (1). Zejdź na dół i włącz instynkt przetrwania, by dostrzec wiszący w korytarzu worek (2). Zawróć odrobinę i ze skał na środku zgarnij relikt (1) – Wachlarz pogrzebowy. Wróć i idź dalej wzdłuż lewej ściany – w korytarzu na ziemi znajdziesz geoskrzynkę (2). Idąc dalej korytarzem natkniesz się na trzeci worek (3). Dotrzyj do bramy, odkręć znajdujący się przy niej zawór i strzel z łuku w gaz, by odblokować drogę.

Kiedy przejdziesz dalej, skryj się za przeszkodami po prawej i poczekaj na dobry moment, by wyeliminować przeciwników. Poczekaj, aż jeden z wrogów odejdzie, po czym wyeliminuj ich po cichu. Na ziemi w swojej kryjówce znajdziesz geoskrzynkę (3). Nieco dalej napotkasz dwóch przeciwników – poczekaj, aż jeden odejdzie naprawić usterkę, ustrzel tego, który został, po czym wyeliminuj drugiego. Przy pierwszym z nich znajdziesz dokument (2).

Wyjdź po schodkach na górę do obozu Katakumby – tuż przy nim znajdziesz relikt (2) – Wachlarz Ślubny. Zejdź nieco na dół i odkręć gaz, po czym strzel w niego zapaloną strzałą. Zanim zejdziesz do końca, wespnij się po deskach na górę po mapę skarbów. Po zrzuconej skrzyni idź na górę. Pozbądź się przeciwników, pozostając na platformie. Zanim zeskoczysz, obróć się w tył i zestrzel worek (4). Zejdź na dół i zgarnij geoskrzynkę (4). Na końcu korytarza znajdziesz kolejny worek (5) – gdy go ustrzelisz, wdrap się po ścianie z lewej.

Zlikwiduj po cichu przeciwnika, który stoi na drodze i rozejrzyj się za workiem (6). Wybierz zapalone strzały i przez szczelinę, przez którą patrzył wróg, strzel w gaz, by zabić wszystkich zgromadzonych na dole. U stóp ołtarza znajdziesz dokument (3), a za nim – relikt (3) – Jedwabny Wachlarz z Napisem. Wyjdź na górę po schodkach – po lewej znajdziesz ostatnią geoskrzynkę (5). Szarpnij za ramię owiązane liną, odkręć gaz i strzel, by spowodować wybuch. Ruszaj nowo otwartym przejściem i nie zatrzymuj się. Wyjdź na górę i zabij czterech przeciwników.

Wyjdź po schodkach i odkręć gaz, po czym go podpal. Wyjdź na górę i po wiszącej platformie dostań się na wrak samolotu. Strzel w najbliższy ulatniający się gaz i zaraz potem w drugi – jeśli dobrze wymierzysz czas, pocisk rozbije przeszkodę. Po scence obejdź wrak dookoła i przeskocz na platformę. Odkręć oba zawory i ustaw się za przeszkodą tak, by strzelić w oba strumienie gazu naraz. Kieruj się ku wiszącym klatkom i przeskocz po nich do wyjścia. Biegnij naprzód i na końcu wyważ drzwi.


Twierdza Solarii

Biegnij naprzód i ewentualnie przeszukuj ciała poległych. Wyjdź na zewnątrz i biegnij po dachu. Wyjdź po ścianie i skacz w lewo. Wyjdź na platformy i do przodu – droga jest tylko jedna. Po scence znów czeka cię bieganie. Zjedź po linie za przeciwnikami. Zaczną cię atakować, więc wykończ ich po kolei, w razie potrzeby ucieknij za inną przeszkodę. Przez wyrwę przeskocz na drugą stronę i wyjdź na górę. Pobiegnij dalej – po scence czeka cię nieco dłuższa walka, ale przynajmniej odzyskasz wyposażenie. Przeszukaj w miarę możliwości ciała zabitych i idź do wyjścia po prawej stronie. W korytarzu będziesz mieć trochę frajdy z wybijania kolejnych fal przeciwników.

Po scence biegnij od przeszkody do przeszkody (możesz wspomagać się Shiftem) i wyjdź po ścianie z lewej. Zjedź po linie, po scence wystrzel z granatnika (ŚPM).

Zniszcz drzwi granatnikiem i ciesz się nową zabawką. Przejdź nieco dalej i skryj się za ścianą z lewej – beczki z prawej to nie jest dobry pomysł. Wyeliminuj wrogów i odpocznij przy ognisku. Wyjdź po ścianie na górę i idź korytarzem, otwórz przejście granatnikiem i po scence zjedź po linie z prawej. Znów otwórz przejście i poczuj się jak na strzelnicy. Do wrogów najlepiej strzelać z karabinu albo granatnika. Warto włączać instynkt przetrwania (Q), by móc ich dostrzec. Kiedy zobaczysz kolejnego przeciwnika, który robi ogień zaporowy, biegaj od przeszkody do przeszkody, wspomagając się Shiftem. Dotrzyj do ściany po lewej i wyjdź po deskach na górę. Pozbądź się szeregowych strzelających i zjedź po linie na drugą stronę. Przez szczelinę strzel z granatnika w kierunku ostrzeliwującego (ŚPM) i zjedź po linie na dół. Wespnij się na budynki z prawej i zjedź po linie na drugą stronę. Wyjdź po ścianie i biegnij tam, gdzie wskazuje kamera.


Wieża Twierdzy

Zjedź po linie na most i biegnij przed siebie. QTE – A+D, na końcu F. Biegnij dalej, zanim wszystko się zawali. Kamera pokaże ci, dokąd podążyć. Po scence biegnij do helikoptera.


Las na Szczycie

Tuż przy stosie znajdziesz dokument (1). Możesz iść do obozu i rozdać punkty, jeśli jakieś masz. Na pierwszej polance między drzewami znajdziesz relikt (1) – Sztylet Dynastii Chou. Przed tobą wyzwanie Grzybobranie – pierwszą kępkę grzybów (1) znajdziesz przy ogonie rozbitego helikoptera. Kolejne grzyby (2) za drzewem w pobliżu przodu maszyny. Z drugiej strony polany znajdziesz geoskrzynkę (1). Gdy podejdziesz bliżej i usłyszysz rozmawiających strażników, zerknij w lewo – znajdziesz grzyby (3). Idź i eliminuj pierwszego wroga z łuku, by nie wzbudzić alarmu. Przy brzegu znajdziesz kępkę grzybów (4). Ustrzel wroga przy moście i zbierz grzyby (5) w północnej części mapy. Najprościej będzie zająć się znajdźkami, gdy już zabijesz strażników w okolicy (łatwiej zacząć ich eliminować, idąc od południowej strony i stopniowo przesuwając się na północ. Na końcu mostu w północnej części natkniesz się na grzyby (6). Tuż obok jest wejście do grobowca – warto tam zajrzeć, by zdobyć mapę.

Azyl Burzowej Gwardii (Grobowiec): Gdy dojdziesz do grobowca, wykorzystaj swój instynkt, by odkryć ścianę do wspinaczki z prawej. Strzel zapaloną strzałą w znajdujące się nad nią przeszkody. To samo zrób z beczkami naprzeciwko wejścia. Możesz zapalić wiszące lampy, ale nie jest to konieczne. Kiedy wybuchnie gaz, wyjdź na górę i skręć w lewo. Musisz skoczyć z belki na ślepo na ścianę do wspinaczki – pamiętaj, by wcisnąć E. Wdrap się na górę i zbierz skarb – mapę reliktów. Wróć do lasu.

Niedaleko znajdziesz obóz Domek Myśliwski. Dzięki systemowi szybkiej podróży możesz cofnąć się do obozu Ruiny w Lesie – mając teraz granatnik możesz dostać się do zamkniętego pomieszczenia w Grobowcu Samolot na Bagnach. W domku przy obozie znajdziesz dokument (2). Idąc od chaty na południe obejdź skały i zbierz grzyby (7). Cofnij się trochę i zniszcz deski blokujące przejście na górze. Wdrap się tam, przejdź przez korytarz i na końcu wyskocz i wbij się czekanem w skałę. Jeśli się nie uda – próbuj dalej – da się, choć jest to bardzo trudne. Przejdź w prawo i skocz na półkę skalną, zgarnij geoskrzynkę (2). Wróć po półce i zeskocz do wody – pod skałą znajdziesz geoskrzynkę (3). By wziąć relikt (2) – Nefrytowy Sztylet Ceremonialny, cofnij się do skał na wschodzie przy rozbitym samolocie i wdrap się na nie, przejdź po linie na platformę i skocz stamtąd na półkę skalną. Idź na południowy kraniec mapy i zbierz grzyby (8). By zdobyć geoskrzynkę (4), zniszcz podporę pobliskiego domku na klifie i stamtąd przeskocz na półkę skalną.

Przy klifie w zachodniej części mapy znajdziesz skały, po których można się wspiąć – najłatwiej je dostrzec, wciskając Q. Przejdź po złamanym drzewie, które jest w pobliżu i skocz na nie. Wyjdź na górę i skocz w prawo. Przejdź po linie na platformę i zgarnij relikt (3) – Japoński Sztylet Ceremonialny. Wróć na dół – najlepiej zjedź po linie z powrotem i od palika na półce, na którą się wspiąłeś, utwórz most na dół. Wybiegnij na skały, w których pobliżu wylądowałeś i skocz na półkę skalną po grzyby (9). Udaj się do celu misji we wschodniej części mapy i przygotuj się na przeprawę z wrogami. Raczej trudno będzie nie wzbudzić alarmu, zatem czeka cię radosna wyrzynka z karabinem. Uważaj na wilki, które będą biegły na ciebie. Na schodkach znajdziesz ostatnią kępkę grzybów (10).

Wejdź do jaskini, przez most i zniszcz drzwi. Gdy wejdziesz do pomieszczenia, gdzie wisi jeleń, wejdź po drabince z lewej, a kiedy obróci się stojak na środku, skacz, złap za drążek i skocz na skałę do wspinaczki. Niedaleko, wśród kości przy ołtarzu, znajdziesz ostatnią geoskrzynkę (5). Jedyna droga prowadzi do Miasta Ubogich.


Miasto Ubogich

Zjedź po linie, przejdź przez otwór w skale. Przejdź po linach do miejsca, gdzie zawraca transport skrzyń i kiedy podjedzie platforma, wskocz na nią.


Gondola

Gdy dojedziesz do końca, strzel do słupa owiniętego liną i zjedź na dół. Obejdź konstrukcję i wyjdź po żółtych prętach na górę. Pobaw się w strzelnicę i obejrzyj scenkę. Wyjdź po żółtych belkach na górę i biegnij w lewo. Przy zjeździe naciskaj Shift, kiedy na chwilę zwolni czas, by puszczać liny w odpowiednich momentach, po drodze musisz też strzelić w przeszkodę. Wyjdź z wody na platformę i przejdź przez szczelinę w skale.