I. POCZĄTEK // II. WIOSKA W GÓRACH // III. MIASTO UBOGICH // IV. PLAŻA WRAKÓW



II. WIOSKA W GÓRACH



Wioska w Górach // Podejście do Bazy // Baza w Górach // Okolice Bazy
Wioska na Ścianie Klifu // Wioska w Górach // Przełęcz
Klasztor przy Rozpadlinie // Wioska w Górach // Zejście z Góry



Wioska w Górach

Po scence naciśnij Q, by zobaczyć ślady wilków. W budynku naprzeciwko obozu Płaskowyż znajdziesz posąg (1) – odpal pochodnię od pobliskiej latarni i zapal go, by rozpocząć wyzwanie Oświecenie. Wbiegnij na dach budynku obok – znajdziesz tam geoskrzynkę (1). Póki co, nie dostaniesz się do obszaru na wschodzie, oznaczonego jaśniejszym kolorem, wrócisz tam później, gdy zdobędziesz linę. Skacz dalej po dachach, na ładunek owinięty liną i do dużego budynku tak, by znaleźć się na balkonie. Idź w kierunku schodów i skręć pod nimi w prawo – w rogu pomieszczenia znajdziesz dokument (1). Zejdź na sam dół i zlokalizuj relikt (1) – Srebrną Buteleczkę. Reliktu obok nie znajdziesz bez możliwości wyważania drzwi, więc na razie się nim nie przejmuj. Wyjdź po schodach na samą górę i z końca balkonu wyskocz na belki. Wyskocz na dach i zbierz jaja z gniazda (1) – rozpoczyna się wyzwanie Podbieranie Jaj. Tuż obok na półce skalnej znajdziesz geoskrzynkę (2). Zeskocz na dół lub zjedź po linie i idź do wraku samolotu. Przebiegnij na drugą stronę i wyjdź na skały. Teraz wróć po wraku i skocz ku deskom. Wspinaj się dalej aż dotrzesz do jaskini. Wejdź do środka – znajdziesz tam to, czego szukasz. W drodze powrotnej przygotuj się na QTE (na przemian A i D, F, szybko E, znów F i F).

Wyjdź na zewnątrz i zjedź po linie, po czym wróć do Rotha. Zdobędziesz ulepszony czekan, który pozwoli ci na wspinanie się po ścianach – możesz je dostrzec po wciśnięciu Q. Przy ścianie podskocz i naciśnij raz E, by rozpocząć wspinaczkę. Jeśli przeskakujesz z czekanem, musisz ponownie nacisnąć E, by się wbić. Kiedy dotrzesz na górę, tuż przed wejściem do oznaczonego strzałkami grobowca znajdziesz w strumieniu geoskrzynkę (3).

Grobowiec Niegodnych (A): Przejdź przez długi korytarz aż do pomieszczenia za małym wodospadem. Przeskocz na kraty, gdzie wiszą trupy w kokonach i szybko ruszaj na drugą stronę, zanim ta swoista winda zjedzie na dół. Zapal pochodnię i wróć na kraty. Podpal wszystkie kokony. Teraz wróć, skąd przyszedłeś i zepchnij klatkę w dół (F). Wracaj na kraty i skocz na skały z lewej. Wyjdź na górę i otwórz skrzynię – znajdziesz w niej mapę reliktów w Górskiej Wiosce.

Po wyjściu z grobowca skręć w prawo i wyjdź po skałach na górę. Zabij opryszków – gdy przestaną gadać, zabij tego z lewej, który stoi, potem jego kucającego towarzysza, na końcu zajmij się tym z prawej. W chatce z lewej znajdziesz na ziemi geoskrzynkę (4). Po wspięciu się na poddasze znajdziesz relikt (2) – Yagen – a na samym dachu drugie gniazdo z jajami (2). W chatce naprzeciwko znajdziesz dokument (2), a na jej dachu – geoskrzynkę (5). Z dachu skocz na platformę z lewej i odpal pochodnię, po czym obróć się na zachód i przeskocz po skałach do posągu (2). Wróć do latarni, od której zapaliłeś pochodnię i skocz na skały z lewej, by wspinać się dalej. Przebiegnij po moście, wbij się czekanem w skałę i wyjdź na górę. Zjedź po linie i rozpraw się z opryszkami. Przejdź przez szczelinę w skale.


Podejście do Bazy

Tuż przy obozie Zawalony Tunel znajdziesz relikt (1) – Brązowa Chińska Moneta. Tuż przy samochodzie znajdziesz geoskrzynkę (1). Ruszaj naprzód – pierwszego opryszka możesz zajść od tyłu i udusić. Ustrzel przeciwnika z prawej, tego z lewej ustrzel lub uduś, na końcu zajmij się tym, który spawa. Uważaj na reflektor i wejdź do budynku. Podkradnij się i uduś spawacza. Wyjdź po schodach na górę. Z lewej strony znajdziesz skrzynkę z reliktem (2) – Miedziana Japońska Moneta. Dalej czeka cię walka z kolejnymi wrogami, ale poradzisz sobie bez problemu. Przeskocz przez pomost i obejdź budynek dookoła, by znaleźć geoskrzynkę (2). Wróć i wyjdź na górę, po czym zjedź po linie.


Baza w Górach

Gdy wyjdziesz z wody, na stoliku przed sobą znajdziesz dokument (1). Wyjdź na górę i zajmij się zaworem. Przejdź przez szczelinę i rozpraw się z wrogami. Możesz spowodować, że zginą od wybuchu beczki, nawet jeśli strzelisz do niej z łuku, albo możesz zająć się nimi w tradycyjny sposób. Gdy oczyścisz przejście, rozejrzyj się po pomieszczeniach wokół. Zapal pochodnię i idź do pomieszczenia po lewej stronie od miejsca, gdzie stali bandyci, by spalić wiszący na ścianie transparent (1) – rozpoczyna się wyzwanie Niewierząca. Wyjdź na górę, ale uważaj – wybiegnie kolejny wróg. Na końcu korytarza przejdź przez niewielkie okienko na górze. Gdy zeskoczysz, obejrzyj się za siebie. Podnieś jedną z lamp i rzuć w transparent (2) na ścianie. Przejdź przez otwór nad pancerną szybą i odkręć zawór z prawej. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i przerzuć zapaloną lampę przez okienko. W pomieszczeniu, gdzie była pancerna szyba, z prawej strony jest transparent (3). Idź naprzód – naprzeciwko wejścia znajdziesz dokument (2), z prawej strony pomieszczenia – geoskrzynkę (1). Idź dalej i ciesz się nowo zdobytą bronią maszynową, radośnie zabijając przeciwników. Przeszukaj ciała i skręć w lewo – rozpraw się z kolejnym wrogiem i odpal pochodnię. Teraz możesz wrócić do poprzedniego pomieszczenia, skręcić w lewo i przejść przez drzwi – znajdziesz tam czwarty transparent (4) na ścianie. Wróć też do tego oznaczonego numerem 3. Gdy znów będziesz w miejscu, gdzie wrogowie cię oślepili, po prawej stronie znajdziesz geoskrzynkę (2). Możesz też wspiąć się na górę, by odpocząć przy obozie Sala Map. Wróć do pomieszczenia, gdzie odpaliłeś pochodnię, wyważ drzwi – po prawej znajdziesz piąty transparent (5). Zanim opuścisz zniszczony terminal, obróć się i zgarnij ostatni dokument (3). Przejdź przez szczelinę – oznaczoną kredą i przedostań się do końca, wyważ kopnięciami przejście.


Okolice Bazy

Zejdź na most i przygotuj się na QTE (na przemian A i D, na końcu F). Za samochodem znajdziesz geoskrzynkę (1). Przygotuj się na długą walkę z przeciwnikami – warto strzelić w beczki, by pozbyć się ich z piętrowego budynku. Gdy rozprawisz się z pierwszą falą, wyjdź na budynek wysunięty najdalej na południe, by zgarnąć relikt (1) – Japońskie Nieśmiertelniki. Wejdź na pierwsze piętro budynku na północy – znajdziesz tam dokument (1). Idź w lewo i rozpraw się z kolejnymi wrogami. Gdy zejdziesz na dół, przygotuj się do walki z wrogiem z tarczą – nie jest trudny do pokonania, wystarczy wciskać Shift, gdy atakuje i od razu strzelać, zanim zdąży się zasłonić. Po rozprawieniu się z nim i przeszukaniu otrzymasz pierwszą część broni – łuk. Gdy pokonasz uzbrojonego, od razu przygotuj się na zastrzelenie piromanty przy wejściu.

Wyjdź na górę po schodach i skręć w lewo – na końcu wyważ drzwi – znajdziesz za nimi relikt (2) – Odznakę Strzelca Wyborowego. Wróć i wyjdź na górę na zewnątrz. Tuż przy obozowisku Wieża Radiowa znajdziesz dokument (2). Skorzystaj z liny przy ognisku by zjechać na dach budynku i zgarnąć mapę skarbów. Wróć do ogniska i idź ku drugiej linie, przejdź po niej do wieży. Puść linę i znajdź drabinę, by zacząć wspinaczkę.

Na górze wciśnij D lub A, by przekręcić pokrętłem, a gdy złapiesz sygnał, wciśnij E i znów kręć, by wyciszyć szum. Gdy będzie gotowe, wciśnij E. Po scence zjedź na dół na linie. Idź do pobliskiego pomieszczenia i zabierz krzesiwo. Podejdź do zaworu przy zbiornikach i odkręć go (E). Podpal kałużę.

Gdy zaczniesz zjeżdżać w dół, steruj tak, by omijać przeszkody. Na końcu wciśnij E, by złapać się krawędzi i biegnij w prawo, by uniknąć bolesnej śmierci.


Wioska na Ścianie Klifu

Czeka cię bieg, ale nie jest trudny – nie wolno się tylko zatrzymywać. Po scence rozpraw się z przeciwnikiem z tarczą. W pomieszczeniu z lewej wyjdź na podwyższenie i skocz na wyższe piętro, gdzie znajdziesz metalową skrzynię z surowcami. Biegnij po schodach, przeskocz przez przepaść – kolejny obóz przed Tobą. Idź po kamiennych schodach na górę i przygotuj się na strzelaninę z dość niewygodnej pozycji. Gdy się uwolnisz, znajdziesz linę. Trzymając PPM, wciśnij ŚPM, by strzelić w podporę domku, skąd strzelają wrogowie, i go zniszczyć.

Gdy rozprawisz się z wrogami, zniszcz podporę drugiego budynku, po czym przyciągnij do siebie obwiązany liną ładunek znajdujący się z prawej strony. Wskocz na niego i idź w lewo. Możesz wskoczyć do drugiego uszkodzonego budynku i zebrać surowce. Dalej idź ścieżką w prawo, stań przy słupku i wystrzel strzałę z liną, by utworzyć pomost, przejdź na drugą stronę, skręć w prawo, zniszcz drzwi i ruszaj śmiało przed siebie.


Wioska w Górach

Możesz odpocząć przy obozie Widok na Wioskę. Zejdź schodami na dół i utwórz pomost z liny. Gdy zjedziesz na dół, wejdź przez dziurę do domku. Gdy pozbędziesz się wrogów, zbierz skrzynki, by znaleźć drugą część łuku. W środku domku znajdziesz też relikt (3) – Fiolkę z Ziołowym Lekarstwem. Wyjdź na górę po schodach, by zapalić kolejny posąg (3). Zjedź po linie w dół i zapal kolejny posąg (4) z lewej, który mijałeś po drodze. Wróć na dół – pod schodami znajdziesz geoskrzynkę (6). Idź po schodach na górę i utwórz most. Przejdź na drugą stronę i zabij dwóch przeciwników. We wnęce z lewej znajdziesz kolejny posąg (5). Wróć i zrób sobie pomost. Przejdź na drugą stronę – znajdziesz wejście do grobowca.

Sala Przejścia (Grobowiec B): Tradycyjnie na początku jest długi korytarz. Zbierz skrzynkę po drodze – powinna być w niej część broni maszynowej. Wyjdź na górę po deskach i pobiegnij do budynku. Skręć w lewo i zablokuj porywisty wiatr, podbiegnij do mechanizmu na środku i przekręć korbą. Gdy otworzy się dolny panel wskocz na platformę, następnie poczekaj, aż cię wywieje na górę i skocz ku krawędzi. Przesuwaj się w lewo, skocz na balkon i idź po skarb: część do krótkiej broni i mapę.

Po wyjściu z grobowca skręć w lewo i utwórz pomost do posągu (6). Opuść się na dół i obejdź skały, by znaleźć gniazdo (3). Wróć i przejdź przez powalone drzewo – pod zadaszeniem znajdziesz relikt (4) – Stara Fotografia. Utwórz pomost do najbliższej wysepki, gdzie znajdziesz geoskrzynkę (7). Skocz ku sąsiedniej skale na południe od miejsca, gdzie stoisz, obejdź ją i zapal posąg (7). Utwórz pomost od słupka posągu, przejedź po linie i skocz na półkę skalną z prawej. Zgarnij jaja z gniazda (4) i wróć. Obejdź skałę i wyjdź do góry, by zdobyć dokument (3). Wróć do posągu 6 i kieruj się na wschód. Po zjeździe na linie zgarnij dokument (4). Wróć na wysepkę z dokumentem (3) i utwórz pomost do miejsca, z którego widać niebieski dym.


Przełęcz

Nie ma tu nic bardziej skomplikowanego niż podążanie naprzód – aż do mostu.


Klasztor przy Rozpadlinie

Po scence rozbujaj się na linie i wciskaj szybko E, by opaść na ziemię. Potem wydostań się na zewnątrz. Gdy zdobędziesz strzelbę, będziesz mógł niszczyć drewniane przeszkody. Przeskocz na drugą stronę i idź aż do pomieszczenia z okienkiem. Rozpraw się z przeciwnikami – najprościej to zrobić za pomocą czekana – wystarczy naciskać F. Trzy trafienia i po wrogu.

Rozbujaj dzwon za pomocą strzały z liną, by zniszczyć bramę. Idź naprzód aż do obozu. Zniszcz przeszkodę i wyjdź na zewnątrz. Poruszaj się wzdłuż ściany i wespnij się do budynku. Czeka cię walka. Po zabiciu dwóch pierwszych wrogów wyjdą dwaj następni: uważaj na tego z karabinem – zabij go, zanim zajmiesz się przeciwnikiem z tarczą. Idź na górę – wyskoczy kolejny wróg.

Przekręć pierwszy kołowrót i rozbujaj ciężar na linie, by zniszczyć pierwszą kolumnę. Zablokuj otwory i otwórz te z drugiej strony, po czym zniszcz drugą kolumnę. Wybiegną na ciebie wrogowie – kiedy zobaczysz opancerzonego przeciwnika, najprościej będzie go potraktować strzelbą. Jeśli go przeszukasz, znajdziesz część łuku. Ponownie otwórz pierwsze klapy i rozbujaj ciężar.

Biegnij przed siebie lewą stroną. Po króciutkiej scence biegnij dalej i skocz na most. Zaczniesz się zsuwać – niszcz przeszkody strzelając do nich.


Wioska w Górach

Za obozem skręć w lewo i zapal posąg (8). Wróć i stwórz most z liny, przejdź na drugą stronę i zbierz z końca klifu geoskrzynkę (8). Z tego miejsca możesz spokojnie zdjąć przeciwników na dole. Skocz na belkę i przejdź do posągu (9). Zejdź na dół i wejdź do strumienia, by zgarnąć geoskrzynkę (9). Idź tam, gdzie zabiłeś bandytów. Zrób pomost i zjedź – po prawej przed wejściem do budynku znajdziesz geoskrzynkę (10).

Wbiegnij na dzwon w domku i wskocz na górę – znajdziesz tam dokument (5). Wróć na dół i rozwal drugie przejście. Przeskocz na drugą stronę i dalej, przez most, do obozowiska, przy którym znajdziesz dokument (6). Teraz możesz pozbierać pozostałe skarby. Wyjdź na górę do wcześniej niedostępnego obszaru, by zdobyć ostatnie jaja z gniazda (5), posąg (10), geoskrzynkę (11) (by ją dostać, wyjdź na górę po schodach przy posągu) i relikt (5) – Nieśmiertelniki Piechoty Morskiej USA, znajdujące się w domku. Zejdź na dół i po kadłubie samolotu dostań się na półkę skalną, gdzie znajdziesz geoskrzynkę (12). Wróć do posągu (1) i wejdź do strumienia z prawej – pod wodospadem znajdziesz geoskrzynkę (13). Znów wróć do posągu (1) i idź naprzód – teraz możesz otworzyć drzwi, za którymi jest ukryty relikt (6) – Suszony Korzeń Gobo.

Przejdź przez duży budynek za posągiem (tak jak przy pierwszej wizycie w wiosce w górach) i wyjdź na górę po wraku samolotu i skałach. Wspinaj się na górę tak jak za pierwszym razem, aż do skrótu przy posągu (4). Z miejsca, gdzie stoi posąg, wskocz na dach budynku i stamtąd skocz na linę. Przepraw się na drugą stronę – dalej odnalezienie trasy do budynku, w którym leżał relikt (3), powinno być proste. Zniszcz przeszkodę i zabierz dokument (7). Teraz możesz wrócić do punktu wyjścia. Znów wyjdź na górę po wraku i zeskocz na daszek budynku, gdzie znajdziesz geoskrzynkę (14). Zeskocz na dół – tuż obok znajdziesz ostatnią geoskrzynkę (15). Gratulacje – żadna z następnych lokacji nie będzie tak skomplikowana, jeśli chodzi o znajdźki.

Wróć do obozu i do budynku, w którym znajdował się dokument (5) i po wejściu do środka idź na wprost. Przeskocz przez przepaść, zjedź po linie i przygotuj się na wciśnięcie E i walkę z wrogami. Pamiętaj, by ich przeszukać – możesz znaleźć fragmenty broni. Podpal zbiornik, rzucając w niego lampą. Zejdź ścieżką z lewej i rozpraw się z wrogami wedle uznania – możesz zestrzelić na nich wiszącą lampę.


Zejście z Góry

Zejdź do strumienia i przygotuj się na zjazd – musisz po prostu omijać przeszkody i w odpowiednich momentach strzelać, co ze slow-mo będzie proste. Potem zostaje tylko QTE (E, potem Shift) i lot z omijaniem drzew.