Pochodnia

Lara znajduje ją zaraz po rozpoczęciu przygody. Na początku można ją odpalać tylko od ognia. Potem działa jak latarka - "na zawołanie".





Czekan
(dostępne generalne upgrade'y: 2)

Uniwersalne narzędzie, które pomaga we wszystkim, od wspinaczki, przez załatwianie przeciwników, zapewne aż po grillowanie w przerwach między przygodami. Można nim otwierać drzwi i rozwalać skrzynki. Przydaje się też do dobijania zawodników, którzy nie chcą grzecznie odejść, po nażarciu się ołowiu.

Dostępne wersje: podważający; wzmocniony; wspinaczkowy






Łuk
(dostępne generalne upgrade'y: 3)

Broń dobra na każdą sytuację, choć może nieco zniechęcać na samym początku gry. Wtedy Lara nie może nosić wielu strzał, a do tego - trzeba opanować sterowanie. Po przebrnięciu przez te problemy, łuk staje się jedną z najlepszych opcji. Idealny do odwracania uwagi wroga, albo załatwiania przeciwników po cichu, bez podnoszenia alarmu. Ale jeśli już dookoła Lary zrobi się głośno - wtedy łuk też się sprawdza. Zwłaszcza w dalszej częsci gry, kiedy strzały można podpalać. Nie wspominając już o napalmie... Najlepiej celować w głowę przeciwnika.
Poza zabijaniem, łuk przyda się też do normalnego przechodzenia gry. Pomaga w robieniu mostów linowych i przyciąganiu przedmiotów.
Przy użyciu warto pamiętać, że dłuższe naciąganie cięciwy zwiększa moc strzału. Ale nie można przegiąć, bo Lara w pewnym momencie nie wyrabia - i puszcza strzałę.

Dostępne wersje: prowizoryczny; refleksyjny; bloczkowy; sportowy


Możliwości rozbudowy:

strzały z liną - pomagają w ciągnięciu przedmiotów i robieniu mostów linowych. Stają się dostępne jako alternatywny tryb strzału.
strzały zapalające - podpalają cel przy uderzeniu, bo strzała i ogień w oku przeciwnika są lepsze niż sama strzała
strzały z napalmem - rozprzestrzeniają ogień po wystrzeleniu [koszt: 350pt.]
wybuchowe strzały - wybuchają po kontakcie z przeszkodą [koszt: 650pt.]
wzmocnione ramiona - pozwalają na silniejsze naciągnięcie, a to zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 250pt.]
pleciona cięciwa /wymagane wzmocnione ramiona/ - zwiększa obrażenia zadawane przez strzały [koszt: 250pt.]
ciężarki stabilizujące /wymagana pleciona cięciwa/ - zwiększają celność, a co za tym idzie - łuk zabiera więcej punktów życia przeciwnikom [koszt: 300pt.]
strzały przebijające - przechodzą przez tarcze i część uzbrojenia przeciwników. Miękkie cele to dla nich nie przeszkoda, dzięki temu można ustrzelić kilku wrogów na raz [koszt: 650pt.]
cięciwa z owijką - strzały lecą z większą prędkością i zadają większe obrażenia [koszt: 200pt.]
spust z kółka na klucze /wymaga cięciwy z owijką/ - daje jeszcze większą szybkostrzelność [koszt: 250pt.]






Broń krótka
(dostępne generalne upgrade'y: 2)

Dobry na małe grupy przeciwników. Nadaje się do szybkiego załatwiania wrogów, najlepiej szybkim strzałem w głowę.

Dostępne wersje: pistolet samopowtarzalny; taktyczny; magnum


Możliwości rozbudowy:

stabilizator serii - pozwala na potrójne strzały [koszt: 450pt.]
dłuższy magazynek - mieści 10 nabojów [koszt: 200pt.]
pojemny magazynek /wymaga dłuższego magazynka/ - mieści 12-cie nabojów [koszt: 250pt.]
reduktor odrzutu - zwiększa celność, a co za tym idzie - zadawane obrażenia [koszt: 200pt.]
hamulec wylotowy /wymaga reduktora odrzutu/ - zwiększa celność i zadawane obrażenia [koszt: 250pt.]
szlifowany zamek - poprawia osiągi mechaniczne, co zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 400pt.]
osłona uchwytu - pozwala na szybsze przeładowywanie broni [koszt: 325pt.]
czuły spust - zwiększa tempo wystrzeliwania amunicji [koszt: 300pt.]
ergonomiczny uchwyt - ogumiona rączka zmniejsza odrzut [koszt: 300pt.]
tłumik - strzały są cichsze, ale przez to też słabsze [koszt: 350pt.]






Strzelba
(dostępne generalne upgrade'y: 2)

Na wyjątkowo upierdliwych, opancerzonych przeciwników - jak znalazł. Niezła w sytuacjach kryzysowych, kiedy wroga - albo grupę wrogów - trzeba załatwić jak najszybciej. Z tym że uwaga - broń trzeba przeładować.

Dostępne wersje: strzelba; ulepszona strzelba; strzelba bojowa


Możliwości rozbudowy:

dławik - dodaje alternatywny tryb strzelania, w którym śrut jest bardziej skupiony. To zwiększa zasięg broni [koszt: 400pt.]
naboje zapalające - zmodyfikowany wylot lufy pomaga w szybszym wykończeniu przeciwnika, pokrywając śrut środkiem zapalającym [koszt: 400pt.]
osłona lufy - umożliwia lepsze posługiwanie się bronią dzięki wydłużeniu lufy; a to z kolei - zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 325pt.]
zmodyfikowana komora /wymagana osłona lufy/ - pozwala zadawać przeciwnikom większe obrażenia [koszt: 325pt.]
szlifowany zamek - przyspiesza ładowanie nabojów i umożliwia szybsze oddawanie kolejnych strzałów [koszt: 300pt.]
wyściełany uchwyt - pozwala na lepszą stabilizację broni, czyli zwiększa jej celność [koszt: 300pt.]
kolba z owijką /wymagany wyściełany uchwyt/ - pomaga w jeszcze stabilniejszym utrzymaniu broni [koszt: 300pt.]
podajnik nabojów - dzięki niemu nie trzeba ładować każdego naboju indywidualnie [koszt: 350pt.]
magazynek bębnowy /wymaganypodajnik nabojów/ - przyspiesza przeładowywanie i powiększa pojemność magazynka do 12 nabojów.






Broń maszynowa
(dostępne generalne upgrade'y: 2)

Co prawda celownik przy strzelaniu lata jak pijany komar, ale nic to... Bardzo dobra broń na duże grupy przeciwników - mocnych przeciwników. Z czasem zyskuje granatnik, a wtedy to klękajcie narody.

Dostępne wersje: karabin z II wojny światowej; szybki karabin; karabin szturmowy


Możliwości rozbudowy:

granatnik - zdjęty z wieżyczki wroga, wzmacnia broń
granaty odłamkowe /wymagany granatnik/ - przy wybuchu rozrzucają odłamki, obezwładniając wrogów na większym obszarze [koszt: 500pt.]
pojemny magazynek - pozwala na załadowanie dodatkowych 15 nabojów [koszt: 225pt.]
osłona lufy - umożliwia łatwiejsze posługiwanie się bronią, a dzięki temu - zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 350pt.]
gwintowana lufa /wymagana osłona lufy/ - zwiększa szybkość wystrzału, a to zwiększa obrażenia u przeciwników [koszt: 400pt.]
wyściełana kolba - pomaga w poprawieniu stabilności broni [koszt: 300pt.]
hamulec wylotowy /wymagana wyściełana kolba/ - zmniejsza odrzut [koszt: 350pt.]
sklejone taśmą magazynki - dwa magazynki - to podwojenie liczby nabojów [koszt: 300pt.]
polerowany wyrzutnik - zwiększa szybkostrzelność [koszt: 250pt.]
luneta - pozwala na większe zbliżenie, czyli na lepsze wycelowanie w przeciwnika [koszt: 250pt.]
tłumik - umożliwia oddawanie cichszych strzałów, kosztem zmniejszenia mocy wystrzału [koszt: 500pt.]