|
|
| |
| Pochodnia
Lara znajduje ją zaraz po rozpoczęciu przygody. Na początku można ją odpalać tylko od ognia. Potem działa jak latarka - "na zawołanie". |
|
Czekan (dostępne generalne upgrade'y: 2)
Uniwersalne narzędzie, które pomaga we wszystkim, od wspinaczki, przez załatwianie przeciwników, zapewne aż po grillowanie w przerwach między przygodami. Można nim otwierać drzwi i rozwalać skrzynki. Przydaje się też do dobijania zawodników, którzy nie chcą grzecznie odejść, po nażarciu się ołowiu.
Dostępne wersje: podważający; wzmocniony; wspinaczkowy |
|
Łuk (dostępne generalne upgrade'y: 3)
Broń dobra na każdą sytuację, choć może nieco zniechęcać na samym początku gry. Wtedy Lara nie może nosić wielu strzał, a do tego - trzeba opanować sterowanie. Po przebrnięciu przez te problemy, łuk staje się jedną z najlepszych opcji. Idealny do odwracania uwagi wroga, albo załatwiania przeciwników po cichu, bez podnoszenia alarmu. Ale jeśli już dookoła Lary zrobi się głośno - wtedy łuk też się sprawdza. Zwłaszcza w dalszej częsci gry, kiedy strzały można podpalać. Nie wspominając już o napalmie... Najlepiej celować w głowę przeciwnika. Poza zabijaniem, łuk przyda się też do normalnego przechodzenia gry. Pomaga w robieniu mostów linowych i przyciąganiu przedmiotów. Przy użyciu warto pamiętać, że dłuższe naciąganie cięciwy zwiększa moc strzału. Ale nie można przegiąć, bo Lara w pewnym momencie nie wyrabia - i puszcza strzałę.
Dostępne wersje: prowizoryczny; refleksyjny; bloczkowy; sportowy |
Możliwości rozbudowy:
• strzały z liną - pomagają w ciągnięciu przedmiotów i robieniu mostów linowych. Stają się dostępne jako alternatywny tryb strzału.
• strzały zapalające - podpalają cel przy uderzeniu, bo strzała i ogień w oku przeciwnika są lepsze niż sama strzała
• strzały z napalmem - rozprzestrzeniają ogień po wystrzeleniu [koszt: 350pt.]
• wybuchowe strzały - wybuchają po kontakcie z przeszkodą [koszt: 650pt.]
• wzmocnione ramiona - pozwalają na silniejsze naciągnięcie, a to zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 250pt.]
• pleciona cięciwa /wymagane wzmocnione ramiona/ - zwiększa obrażenia zadawane przez strzały [koszt: 250pt.]
• ciężarki stabilizujące /wymagana pleciona cięciwa/ - zwiększają celność, a co za tym idzie - łuk zabiera więcej punktów życia przeciwnikom [koszt: 300pt.]
• strzały przebijające - przechodzą przez tarcze i część uzbrojenia przeciwników. Miękkie cele to dla nich nie przeszkoda, dzięki temu można ustrzelić kilku wrogów na raz [koszt: 650pt.]
• cięciwa z owijką - strzały lecą z większą prędkością i zadają większe obrażenia [koszt: 200pt.]
• spust z kółka na klucze /wymaga cięciwy z owijką/ - daje jeszcze większą szybkostrzelność [koszt: 250pt.]
|
| |
| Broń krótka (dostępne generalne upgrade'y: 2)
Dobry na małe grupy przeciwników. Nadaje się do szybkiego załatwiania wrogów, najlepiej szybkim strzałem w głowę.
Dostępne wersje: pistolet samopowtarzalny; taktyczny; magnum |
Możliwości rozbudowy:
• stabilizator serii - pozwala na potrójne strzały [koszt: 450pt.]
• dłuższy magazynek - mieści 10 nabojów [koszt: 200pt.]
• pojemny magazynek /wymaga dłuższego magazynka/ - mieści 12-cie nabojów [koszt: 250pt.]
• reduktor odrzutu - zwiększa celność, a co za tym idzie - zadawane obrażenia [koszt: 200pt.]
• hamulec wylotowy /wymaga reduktora odrzutu/ - zwiększa celność i zadawane obrażenia [koszt: 250pt.]
• szlifowany zamek - poprawia osiągi mechaniczne, co zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 400pt.]
• osłona uchwytu - pozwala na szybsze przeładowywanie broni [koszt: 325pt.]
• czuły spust - zwiększa tempo wystrzeliwania amunicji [koszt: 300pt.]
• ergonomiczny uchwyt - ogumiona rączka zmniejsza odrzut [koszt: 300pt.]
• tłumik - strzały są cichsze, ale przez to też słabsze [koszt: 350pt.] |
| |
| Strzelba (dostępne generalne upgrade'y: 2)
Na wyjątkowo upierdliwych, opancerzonych przeciwników - jak znalazł. Niezła w sytuacjach kryzysowych, kiedy wroga - albo grupę wrogów - trzeba załatwić jak najszybciej. Z tym że uwaga - broń trzeba przeładować.
Dostępne wersje: strzelba; ulepszona strzelba; strzelba bojowa |
Możliwości rozbudowy:
• dławik - dodaje alternatywny tryb strzelania, w którym śrut jest bardziej skupiony. To zwiększa zasięg broni [koszt: 400pt.]
• naboje zapalające - zmodyfikowany wylot lufy pomaga w szybszym wykończeniu przeciwnika, pokrywając śrut środkiem zapalającym [koszt: 400pt.]
• osłona lufy - umożliwia lepsze posługiwanie się bronią dzięki wydłużeniu lufy; a to z kolei - zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 325pt.]
• zmodyfikowana komora /wymagana osłona lufy/ - pozwala zadawać przeciwnikom większe obrażenia [koszt: 325pt.]
• szlifowany zamek - przyspiesza ładowanie nabojów i umożliwia szybsze oddawanie kolejnych strzałów [koszt: 300pt.]
• wyściełany uchwyt - pozwala na lepszą stabilizację broni, czyli zwiększa jej celność [koszt: 300pt.]
• kolba z owijką /wymagany wyściełany uchwyt/ - pomaga w jeszcze stabilniejszym utrzymaniu broni [koszt: 300pt.]
• podajnik nabojów - dzięki niemu nie trzeba ładować każdego naboju indywidualnie [koszt: 350pt.]
• magazynek bębnowy /wymaganypodajnik nabojów/ - przyspiesza przeładowywanie i powiększa pojemność magazynka do 12 nabojów. |
| |
| Broń maszynowa (dostępne generalne upgrade'y: 2)
Co prawda celownik przy strzelaniu lata jak pijany komar, ale nic to... Bardzo dobra broń na duże grupy przeciwników - mocnych przeciwników. Z czasem zyskuje granatnik, a wtedy to klękajcie narody.
Dostępne wersje: karabin z II wojny światowej; szybki karabin; karabin szturmowy |
Możliwości rozbudowy:
• granatnik - zdjęty z wieżyczki wroga, wzmacnia broń
• granaty odłamkowe /wymagany granatnik/ - przy wybuchu rozrzucają odłamki, obezwładniając wrogów na większym obszarze [koszt: 500pt.]
• pojemny magazynek - pozwala na załadowanie dodatkowych 15 nabojów [koszt: 225pt.]
• osłona lufy - umożliwia łatwiejsze posługiwanie się bronią, a dzięki temu - zwiększa zadawane obrażenia [koszt: 350pt.]
• gwintowana lufa /wymagana osłona lufy/ - zwiększa szybkość wystrzału, a to zwiększa obrażenia u przeciwników [koszt: 400pt.]
• wyściełana kolba - pomaga w poprawieniu stabilności broni [koszt: 300pt.]
• hamulec wylotowy /wymagana wyściełana kolba/ - zmniejsza odrzut [koszt: 350pt.]
• sklejone taśmą magazynki - dwa magazynki - to podwojenie liczby nabojów [koszt: 300pt.]
• polerowany wyrzutnik - zwiększa szybkostrzelność [koszt: 250pt.]
• luneta - pozwala na większe zbliżenie, czyli na lepsze wycelowanie w przeciwnika [koszt: 250pt.]
• tłumik - umożliwia oddawanie cichszych strzałów, kosztem zmniejszenia mocy wystrzału [koszt: 500pt.]
|
|
| |
| |