lokacje


Morze Śródziemne

Początek wyprawy dookoła świata. Początkowo zanurzamy się w odmęty ciepłego morza, stawiając czoła rekinom i meduzom. Trzeba przeszukać całkiem spory kawałek dna morskiego, w celu uruchomienia mechanizmu, który zaprowadzi nas do mitycznej świątyni. Lara będzie musiała sobie poradzić z ogromnym Krakenem, który strzeże potężnego artefaktu. Podczas przemierzania krętych korytarzy warto uważać na zdradzieckie gzymsy i śliskie powierzchnie, które mogą przysporzyć wiele problemów. W końcowym etapie tego levelu, odwiedzimy również statek Amandy, która ukryła w nim coś, czego Lara nie spodziewała się znów zobaczyć.


Tajlandia

Bujna, tropikalna roślinność i ciepłe wody Morza Indyjskiego wydają się być idealnym miejscem na odpoczynek. Niestety, Lara będzie musiała poczekać z wakacjami. Jak udało się jej dowiedzieć, gdzieś w głębi dżungli znajduje się kompleks świątyń, który skrywa cenne odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Gęsta roślinność jest świetną kryjówką dla wygłodniałych tygrysów, a ciemne jaskinie żerowiskiem nietoperzy. Żeby nie było za łatwo, dołączą do nich olbrzymie jaszczury.


Posiadłość Croftów

Po raz drugi w historii serii, dom Lary stał się poziomem mającym duże znaczenie w fabule. Kiedy bohaterka dowiedziała się, że gdzieś w komnatach, pod posiadłością, znajduje się kolejny fragment artefaktu, nie mogła odpuścić dowiedzenia się, co takiego skrywają podziemia jej domu. Jak się później okazuje, Lara spotka tam stworzenia, jakich nigdy wcześniej nie widziała. To jednak nie koniec kłopotów - tajemnicza postać wysadza cały budynek w powietrze...


Południowy Meksyk

Ruiny świątyń Majów skrywają trzecią i ostatnią część artefaktu, który umożliwia władanie młotem Thora. Jednak zanim Lara go zdobędzie, będzie musiała rozwiązać szereg zagadek, które umożliwią otwarcie wrót do Xibalby. Obszar jest na tyle rozległy, że wskazane jest używanie motoru. Pozastawiane przez kłusowników zasadzki często będą bez niego niemożliwe do ominięcia. Oprócz ludzi, pojawiają się tu krwiożercze, czarne pantery. Często atakują w grupach.


Xibalba

Ciąg dalszy wyprawy w Meksyku. Tym razem miss Croft zwiedza królestwo umarłych. W poszukiwaniu ostatniej części artefaktu – pasa Thora, musi stawić czoła czterem wyzwaniom, które przygotowali starożytni władcy. Zaczynając od unikania ostrych jak brzytwa sztyletów, na buchających ze wszystkich stron płomieniach kończąc. Kiedy upora się z tymi trudnościami, wejdzie do właściwego królestwa umarłych. Pamiętacie dziwne stworzenia z krypty w domu Lary? Przygotujcie się na jeszcze większą dawkę emocji, bo oprócz znanych nam już potworów, pojawią się zmarli wojownicy. Za wszelką cenę będą chcieli pozbawić bohaterkę życia. Uwaga na niebieską maź! Kto do niej wpadnie, zmienia się w półżywe monstrum - thralla!


Wyspa Jan Mayen

Po zdobyciu obu rękawic i pasa Thora, Larze brakuje tylko jednej rzeczy, do rozwikłania zagadki Avalonu. Aby zdobyć młot nordyckiego boga burz, nasza bohaterka udaje się na pokrytą śniegiem wyspę Jan Mayen. To tutaj odnajdzie Valhallę. Każdy upadek może skończyć się bolesną śmiercią, cenne więc okażą się akrobatyczne umiejętności Lary. To w tej lokacji po raz kolejny pojawia się motor, który znacznie ułatwi i przyspieszy przemieszczanie się.


Valhalla

Po dostaniu się do mistycznego pałacu umarłych, pozostaje jeszcze pokonanie prostej z pozoru drogi. Żeby jednak nie było za prosto, antyczny mechanizm uruchomił wielkie młoty, które uniemożliwiają dotarcie do młota Thora. Przeciskając się przez wąskie szczeliny, skacząc nad przepaściami i uciekając przed walącą się spod nóg podłogą, Lara napotka nowego przeciwnika – trolla. Pokonanie go nie jest tak proste, ze względu na gabaryty i siłę jaką dysponuje.


Morze Andamskie

Kolejne odwiedziny na statku Amandy. Etap dość krótki, polegający głównie na oczyszczeniu sobie drogi do komory Natli.


Morze Arktyczne

Lara wyrusza w poszukiwanie Helheimu. Zdobyte przez nią dane nie są na tyle dokładne, aby dostać się bezpośrednio do świątyni. Nie pozostaje nic innego, jak tylko zanurkować w odmęty lodowatych wód Morza Arktycznego i zobaczyć na własne oczy, to co zostało przysłonięte przez wodę. A tam, jak przystało na Tomb Raidera - ślady starożytnej cywilizacji. W ich eksploracji będą przeszkadzały agresywne rekiny.


Helheim

Ostateczny cel wyprawy jest już w zasięgu ręki, lecz hordy thralli skutecznie będą uprzykrzać eksplorację mistycznej krainy. Po raz kolejny Lara będzie balansować na krawędziach i bujać się na linach. Wszystko po to, żeby nie wpaść do Eitru. Czy Larze uda się uniknąć zagłady świata, doprowadzając do tajemniczej 7. ery?