przeciwnicy



rekin

Pierwszy przeciwnik w grze. Nie atakowany nie powinien sprawiać większych problemów. Jeśli jednak za bardzo się do niego zbliżymy lub sprowokujemy, zaczyna kąsać. Zapach krwi może sprowadzić ich całe stadko. Tego przeciwnika najlepiej załatwić kilkoma strzałami z harpuna lub pistoletami (drugi sposób zdecydowanie bardziej czasochłonny i sprawdza się tylko na krótkich dystansach).



meduza

Niepozorne stworzenie, z którym spotkamy się w głębinach Morza Śródziemnego. Potrafi zaczarować swoimi wdziękami, ale nie dajcie się zwieść! Gdy Lara zbliży się do ich nici, potrafią całkiem mocno poparzyć. Nie można ich zabić. Aby uniknąć obrażeń, należy je omijać.



kraken

Legendarny stwór morski, pilnujący wejścia do tajemniczych wrót. Jest ślepy, ale całkiem dobrze wyczuwa ruchy Lary. Trzeba uważać na jego macki, którymi zaczyna szalenie machać gdy tylko poczuje zagrożenie. Nie da się go pokonać żadną bronią. Jest na niego jednak sprytny sposób...



najemnik na statku

Pierwszy raz spotykamy się z nim na statku dryfującym po morzu Śródziemnym, a później Andamańskim. Bezlitośnie strzela do nas z kałasznikowa, potrafi kopać, wzywać wsparcie, a nawet ostrzegać towarzyszy przed zbliżającym się granatem. Mimo wszystko, nie jest opornym przeciwnikiem - kilka strzałów z pistoletów zdecydowanie wystarczy.



najemnik

W tej wersji pojawia się tylko w Meksyku. Od swojego towarzysza ze statku różni się jedynie ubiorem. Podobnie jak on, nie robi większych problemów i pozbywamy się go w ten sam sposób - wystarczy kilka strzałów z pistoletów, żeby dał nam spokój.



mały pająk

Pojawia się praktycznie wszędzie. Wyskakuje w najmniej spodziewanych momentach. Atakuje w większych grupkach. Może być niebezpieczny, jeśli się go prędko nie zlikwiduje. Kilka szybkich strzałów ze zwykłych pistoletów i jesteśmy bezpieczni.



tygrys

Wątpliwą przyjemność spotkania go mamy w Tajlandii. Jest bardzo szybki, a kiedy pojawia się w większej grupie, potrafi okrążyć Larę i wtedy zaatakować. Zabiera przy tym całkiem sporą część energii. Najlepszym sposobem na tego przeciwnika jest użycie broni ze środkiem usypiającym. Bardzo szybko uspokaja to zwierzaka i daje czas na ucieczkę. Dla tradycjonalistów lepszym wyjściem będą pewnie pistolety albo shotgun.



jaszczurka czerwona

Spotykamy ją w Tajlandii. Jest bardzo szybkim, skocznym i dość groźnym przeciwnikiem. Atakuje w stadzie. Dzięki temu potrafi bardzo szybko okrążyć Larę i nieprzerwanie atakować. Bardzo dobrą bronią przeciwko tego typu jaszczurkom jest shotgun.



jaszczurka zielona

Również pojawia się w Tajlandii. Jest groźniejsza od jaszczurki czerwonej - potrafi pluć jadem, który szybko kasuje nasz pasek energii. Dodatkowo jest bardzo szybka i niebezpieczna, chociaż zdecydowanie mniej skoczna. Często atakuje całym stadem. Świetnym sposobem na tego przeciwnika jest shotgun.



nietoperz

Małe i niepozorne stworzenie, które "towarzyszy" nam przez większą część gry. Nie jest zbyt niebezpieczny, jednak jeśli pozwolimy mu się za bardzo zbliżyć, potrafi całkiem dotkliwie zranić. Dobry refleks i zwykłe pistolety zdecydowanie wystarczą.



pantera

Spotykamy ją w Meksyku. Podobnie jak tygrysy, jest bardzo szybka i bezlitosna. Uwaga - potrafi zaatakować Larę nawet, gdy ta jedzie motorem. Odrobina cierpliwości, kilka strzałów z pistoletów lub poczciwego shotguna i będzie po kłopocie.



duży pająk

Mamy z nim do czynienia we wszystkich Podświatach. Dopóki nie zaatakuje, bardzo ciężko wyczuć jego obecność. Potrafi chodzić po ścianach, przeważnie atakuje w grupie, jest bardzo szybki i - gdy pozwolimy mu zbytnio do siebie podejść - niebezpieczny. Jeśli panujemy nad odpowiednim dystansem, zwykłe pistolety wystarczą. W cięższych przypadkach shotgun, lub nawet granaty.



thrall - zwierzę

Z tym przeciwnikiem spotykamy się w Xibalbie i w jeszcze jednym, dość nietypowym dla niego miejscu. Jest to strażnik Krainy Umarłych, który wcielił się w postać bardzo szybkiego i skocznego szkieletu zwierzęcia. Refleks i pistolety to najlepsza kombinacja przeciwko niemu. Thralle to magiczne stworzenia, które nawet powalone potrafią się po pewnym czasie zregenerować. Aby tego uniknąć należy podejść do leżącego stwora i użyć klawisz akcji.



thrall - strażnik

Ten przeciwnik po raz pierwszy atakuje nas w Xibalbie i nieustannie śledzi w innych Podświatach. Jest podobny do szkieletu człowieka. Bardzo szybki i zwinny. Trzeba na niego uważać, gdyż pojawia się czasem w bardzo licznej grupie, a wtedy może być ciężki do upolowania. Thrall ten również potrafi się regenerować. Gdy mamy do czynienia z większym stadem, bardzo dobrym sposobem jest wykończenie upartych stworów granatami. Rozpadną się wtedy na kawałki, dzięki czemu będziemy mogli poprowadzić Larę dalej.



thrall - troll

Pojawia się w Valhalli i uporczywie towarzyszy nam aż do końca gry. Jest dość wolny i niezbyt inteligentny. Nadrabia jednak ogromną siłą i wytrzymałością. Zwykłe pistolety to wybór dla wyczynowców, innym zdecydowanie polecamy shotguna. Jako że jest to thrall, warto pamiętać o wykończeniu go klawiszem akcji.



Natla

Była bogini Atlantydy, postać znana z poprzednich części gry. Nie mamy okazji na bezpośrednią walkę w grze, ale trzeba uważać na płomienie, którymi jak zwykle próbuje utrudnić Larze uratowanie świata.