opis postaci



Lara Croft

Lady Lara Croft jest hrabiną z jedenastego pokolenia. W wieku dziewięciu lat, przeżyła katastrofę samolotu, która odebrała życie jej matce. Przetrwała samotną, dziesięciodniową przeprawę przez Himalaje, jedno z najbardziej nieprzyjaznych miejsc na świecie. Jednym z czynników motywujących Larę do wypraw była tajemnica zniknięcia jej matki, Amelii Croft. Kierując się badaniami swojego ojca Lara dowiaduje się m.in. o Scionie, Atlantydzie, Excaliburze oraz Avalonie. Próbując rozwikłać zagadkę podróżuje po całym świecie, spotykając na swojej drodze potężnych wrogów, którzy w jakiś sposób są związani z jej osobistą historią...



Jacqueline Natla

Członkini Triumwiratu legendarnych władców Atlantydy, zostaje surowo ukarana za zdradę oraz sprzeniewierzenie się Tihocanowi i Qualopecowi. Kiedy poznajemy ją w Tomb Raider Anniversary, jest właścicielką światowej korporacji Natla Technologies. Wykorzystując Larę chce zdobyć wszystkie części artefaktu Scion, dzięki któremu będzie mogła odzyskać swoją moc, doprowadzając do rozpoczęcia 7 Ery, która ma być początkiem końca obecnego porządku świata. Legendarna przeciwniczka powraca w Underworld i wydaje się znać jeszcze więcej szczegółów dotyczących życia Lary, niż mogłoby się wydawać. Jakie naprawdę są jej intencje?



Amanda Evert

Dawna przyjaciółka Lary, jej historię poznajemy w Tomb Raider Legend. Zmienia się, kiedy zostaje pogrzebana żywcem w grobowcu Tiwanaku; znajduje tam potężny artefakt dający jej możliwość władania nadludzką mocą. Staje się główną przeciwniczką Lary, żadną zemsty za pozostawienie jej w walących się ruinach. Również poszukuje fragmentów Excalibura, dzięki któremu mogłaby przenieść się do mitycznego Avalonu. W Underworld powraca zawiązując sojusz z Natlą; mimo, że łączą je wspólne interesy, to każda z nich ma swój własny cel w zdobyciu legendarnego Mjolnira…



Sobowtór

Kreatura stworzona przez Natlę, pierwszy raz spotykamy ją w Wielkiej Piramidzie, gdzie jest jedynie naśladującym Larę potworem mającym za zadanie spowolnienie jej w dotarciu na szczyt budowli. W Underworld ponownie zostaje powołana do życia. Tym razem posiada własny rozum, jest znacznie silniejsza, szybsza i o wiele groźniejsza…



Zip

Zip to technik w drużynie Lary, odpowiedzialny za dostarczanie technicznego i logistycznego wsparcia w jej przedsięwzięciach na całym świecie. Wielokrotnie pomaga bohaterce zapewniając kontakt z jej rezydencją. Dowcipny i ironiczny, posiada jednak olbrzymią techniczną wiedzę, która niejednokrotnie ratuje Larę z opresji.



Alister Fletcher

Alister jest badaczem, asystentem Lary, dostarczającym kolejne nieprzeniknione, historyczne informacje. Jest kimś, z kim można omawiać swoje pomysły i zapewnia szybkie, dodatkowe badania, podczas gdy Lara jest w terenie. Razem z Zipem stanowią nierozłączny zespół, który stanowi nieocenioną pomoc oraz wsparcie dla bohaterki, również w sprawach osobistych.



Winston Smith

Rodzina Smithów służyła Croftom od wielu pokoleń. Winston zaczął pracę jako lokaj w Croft Manor po zakończeniu swojej służby wojskowej. Na stałe wprowadził się do posiadłości w Surrey po śmierci żony, na długo przed urodzinami Lary. Od 14 lutego 1968 roku spełnia wszystkie zachcianki panny Croft, której do dziś nigdy nie zawiódł. Jego lojalność wobec pracodawców jest niepodważalna.