"W najmroczniejszym zakamarku każdej duszy drzemie cień zła"
Werner Von Croy


Parisian Back Streets
Gdy Lara odsapnie omiń pieska i weź batona. Wdrap się na zielony śmietnik po lewej. Podciągnij się wyżej, stąd możesz skoczyć po apteczkę na drugiej stronie. Wróć, przeskocz dziurę i wdrap się na górę po drabinie. Przejdź dalej i wejdź do pomieszczenia przez okno, tam przeszukaj szafki. Wyjdź i wdrap się po drabinie. Zbierz pieniądze i skocz na drugą stronę. Po lewej znajdziesz batona. Idź prosto, przejdź kładkę i wdrap się na górę po rynnie. Złap się gzymsu i przesuwaj się w prawo, gdy pod nogami będziesz miał daszek, zeskocz na niego i odpocznij. Przesuwaj się dalej aż zobaczysz miejsce gdzie można się podciągnąć na dach. Za budką stoi beczka, tam znajdziesz małą apteczkę. Podejdź do baczki stojącej na drugim końcu dachu i pociągnij ją do siebie. Poniżej jest łom. Weź go i otwórz nim budkę na dachu, Lara stanie się silniejsza. Przeszukaj szafki. Wróć tam gdzie znalazłeś łom, złap się gzymsu i przesuwaj się w prawo aż Lara sama opadnie. Przejdź dalej. Za rogiem stoi odwrócony strażnik, zakradnij się i weź klucz, który leży na deskach po lewej. Wróć do bramy, otwórz ją zejdź w dół.

Derelict Apartament Block
Teraz jesteś „ ścigany” więc musisz się spieszyć. Najlepiej zastaw szafka po prawej drzwi i biegnij na górę. Na każdym piętrze w korytarzu leży apteczka lub lekarstwo, zbierz je. Po chwili zobaczysz jak do domu wpada brygada i rzuca granaty dymne. Biegnij dalej, przeskocz dziurę w schodach, potem większą dziurę na kolejnym piętrze. Przy schodach przesuń szafkę i wbiegnij wyżej. Skręć w korytarz po lewej i wejdź do pokoju. Przybędzie ci więcej mocy. Lara odetchnie teraz powietrzem ale nie na długo. Przeszukaj szafki i leć wyżej. Droga jest zagrodzona przez belki, musisz skorzystać z innej drogi. Na półpiętrze przesuń pudło i skocz z niego w stronę barierki, złap się i podciągnij. Przejdź przez drzwi podnieś klucz z podłogi i weź ten co wisi na ścianie. Uruchom windę i zjedź nią na 2 piętro, przeskocz dziurę i używając klucza wejdź do pokoju. Przeszukaj szafki zabierz ich zawartość. Wróć windą na samą górę do pokoju gdzie uruchomiłeś windę i przejdź przez białe drzwi.

Indusrtial Roof Tops
Wejdź na beczkę, a z niej na drabinę. Złap się sznura i przesuwaj się po nim aż będziesz nad dachem podciągnij wtedy nogi. Zeskocz w bezpiecznym miejscu. Uważaj bo cały czas jesteś na celowniku snajpera z helikoptera. Pobiegnij za skrzynki i weź apteczkę. Zjedź po dachu na metalowy mostek. Wywarz drzwi, weź pieniądze i idź przed siebie. Przejdź przez kolejne pomieszczenie, tu zabierz batona i nabój, a potem przez mostek. Nie wchodź przez drzwi tylko zejdź na dół po drabinie. Na dole pociągnij pudło z beczką pod drabinę, Lara w ten sposób wzmocni swoje nogi. Idź w lewo, po drodze podnieś nabój, gdy dojdziesz do ogrodzenia skręć w zaułek po lewej i podnieś apteczkę. Wróć, zastrzel pieska i przejdź przez ogrodzenie w miejscu gdzie nie ma drutu kolczastego. W czerwonym kontenerze znajdziesz magazynek. Nic tu po tobie. Wróć i przeczołgaj się pod drzwiami garażu. Weź apteczkę po czym skocz na skrzynkę, a z niej na kładkę po lewej. Przejdź po niej i przeskocz na jaśniejszą kładkę. Podciągnij się i wdrap się na drabinę. Weź nabój, przeskocz przez dziurę i przejdź przez drzwi, a potem przez korytarz. Otwórz drzwi, znajdziesz się na zewnątrz budynku. Skocz na schody i zejdź niżej - wzbogacisz się o parę monet. Z powrotem n górę i przez drzwi, po drabinie i znowu drzwi. Teraz jesteś na dachu. Za budką są pieniądze. Przy prawej krawędzi brakuje fragmentu siatki, wykorzystaj to i skocz wyżej na mały daszek. Zejdź po drabince i weź apteczkę. Wróć na dach i podejdź do krawędzi.

Margot Covier’s Apartment
Rozmawiając z Panią Margot wybieraj następujące kwestie:
1. Can I get you anything.
2. Who was the commision from ?
3. Were you able to help him?
4. Werner didn’t scare easily.
5. We argued, I can remember that. And gunfire.
6. Mademoiselle, I was a good friend of Werner’s. I didn’t kill him. I didn’t !
7. I really am going to need Werner’s notebook.
Po rozmowie musisz działać szybko. Pobiegnij do kuchni i złap butelek wina. Wróć do pokoju i z biurka wyciągnij tabletki, weź też pierścionek (leży koło lampki). W tej chwili pod dom podjedzie policja. Na końcu korytarza są drzwi. Uciekaj przez nie.

Parisian Ghetto
Po przebudzeniu się, wyjdź z autobusu i pobiegnij w lewo. Pogadaj z tutejszymi bezdomnymi i wróć do autobusu. Wskocz na dach, przejdź pod siatką tam gdzie jest apteczka. Na ścianie po prawej jest siatka, złap się jej i wejdź wyżej na kładkę. Gdy już tu jesteś, możesz skoczyć z rozbiegu w lewo na równoległa kładkę. Podejdź do jej krawędzi i skocz na gzyms. Przyklej się plecami do ściany i przesuwaj się w bok aż do końca. Gdy weźmiesz kasę i batona wróć i skacząc przez dziurę w płocie, skieruj się w stronę kolesia. Omiń go jednak i pójdź prosto i w lewo, a znajdziesz kolejne pieniądze. Wróć i pogadaj z facetem. Lara ważniejsze rzeczy zanotuje w notebook’u. Po rozmowie przejdź przez drzwi obok niego. Zagadaj z blondyneczką, a dowiesz się m.in., że ma na imię Janice. Warto na początku rozejrzeć się po okolicy i pozbierać porozrzucane wszędzie pieniądze. Od Janice pójdź w prawo. Widzisz studzienkę kanalizacyjną ? Wejdź do niej, pójdź w lewy korytarz, gdy dotrzesz do pomieszczenia z odrapaną ścianą wdrap się po niej, z niej na półkę, potem na drugą po przeciwnej stronie. Wczołgaj się do otworu, w okrągłym pomieszczeniu do kolejnego i tak znajdziesz się na zewnątrz. Pozbieraj wszystkie ‘skarby’ i przejdź przez furtkę. Tak dotarłeś do Bernarda. Teraz wybór należy do ciebie: albo zagadasz z Bernardem i da ci zadanie albo pójdziesz do Cafe Metro i wykonasz zadanie Pierre’a. Pierre: Pójdź do Cafe Metro i porozmawiaj z Pierrem, a da ci klucz. Pójdź do blondyneczki i skręć w lewo. Zobaczysz teraz kolesia na motorku, który wcześniej siedział w Cafe Metro. Widzisz drzwi nad którymi wisi napis ‘Garage’? Wejdź w uliczkę obok i przejdź przez drzwi. Skieruj się na wprost i przesuń dźwignie – zgasły światła. Poczekaj chwile a strażnik sam przyjdzie, teraz znienacka możesz zastosować na nim cios karate. Udaj się tam skąd wyszedł, po drodze zabierając nabój. Zgarnij wszystko co leży na biurku. Wróć i przejdź przez drzwi. Porozmawiaj z Bernardem:
1. You should be more polite to strangers. You never know who they are.
2. I’m triyng to find someone.
3. Here. Now how do I find Bouchard?
Dostaniesz klucze, także udaj się do drzwi z napisem ‘Garage’ I przejdź przez nie. Zabierz klucz mechaniczny ze stołu i przeszukaj obie szafki. Podnieś samochód do góry za pomocą przycisku po lewej i pociągnij za dźwignię koło stołu. Otworzy się klapa w podłodze, a Lara stanie się silniejsza. Wejdź po schodkach, wyważ drzwi, zabierz broń i nabój ze stołu, wróć i wskocz w otwór w podłodze. Zeskocz na skrzynki, zbierz z jednej z nich przedmioty i po drabinie w górę. W kolejnym pomieszczeniu naciśnij przycisk, po chwili przyjdzie strażnik, którego musisz skasować. Weź butelkę szampana i to co ci zostawił nieboszczyk, przejdź przez drzwi, po schodach i przez kolejne drzwi. Którą drogę nie wybrałeś i tak dotarłeś do wielkiej hali.

The Serpent Rouge
Na dzień dobry załatw strażników i weź od nich broń. Udaj się za bar i zgarnij wszystko co tylko się da. Pociągnij dźwignie a przyjadą dwa magazynki. Skieruj się na miejsce DJ-a. Weź płytę i apteczkę po lewej i pociągnij za dźwignię. Teraz zacznie się impreza, załatw dwóch gości, zobacz czy czegoś nie pozostawili.. Wbiegnij na górę i wykończ jeszcze jednego gościa i biegnij aż natkniesz się na pudło. Przesuń je w stronę barierki i wejdź na nie. Podciągnij się na metalowa konstrukcję i idź powoli przed siebie. Zobaczysz że część konstrukcji opada więc musisz wziąć rozpęd i skoczyć na drugą stronę. Złap apteczkę i rozwal dwóch ochroniarzy. Zbierz wszystko i podejdź do rozwalonej barierki. Gdy światła zjadą na dół, skocz na nie. Teraz spuść się i przesuwaj po wewnętrznej krawędzi w lewo aż będziesz się mógł podciągnąć. Teraz przyczep się pionowemu kawałkowi konstrukcji i wejdź na górę. Skocz po przekątnej. Teraz możesz skoczyć na kładkę. Wejdź po drabinie i idź przed siebie. Zjedź po pochylni, odbijając się przy końcu aby wylądować na kładce. Przeskocz przez dziurę po lewej, rozpędź się i doskocz do metalowej konstrukcji. Przesuń się w lewo i wespnij na górę. Przeskocz na kładkę obok małej budki. Aby mieć więcej siły kopnij podniesiony most. Teraz możesz otworzyć drzwiczki. Weź klucz, który leży na podłodze i pociągnij pierwszą dźwignię 2 razy a druga raz. Gdy zejdziesz na dół po drabinie znajdziesz batonika. Wróć. Przejdź przez most i po drabinie w górę. Otwórz skrzynkę i wyjmij z niej pudełko. Jeśli chce ci się jeszcze raz zejść na sam dół to możesz wejść do pomieszczenia na dole i wziąć klucz i pieniądze. Etap zakończysz przechodząc przez zielone drzwi w budce na górze.

Parisian Ghetto
Zejdź na dół po drabinie i zeskocz dwa razy niżej. Jeśli wykonywałeś zadanie dla Bernarda to oddaj mu pudełko za co on da ci hasło. Podejdź teraz do ochroniarza przy bramie i powiedz mu hasło, a wpuści Cię do środka. Jeżeli robiłeś zadanie dla Pierr’a pudełko oddaj mu, za co otrzymasz kod do drzwi. Wyjdź z baru i idź prosto aż zobaczysz po lewej, obok śmietnika drzwi z domofonem. Wpisz kod: 15328 i wejdź do środka. Na górę i przez drzwi.

St. Aacard’s Graveyard
Pogadaj z Francine, przeszukaj szafki i wyjdź na balkon. Przeskocz przez dziurę, przejdź przez barierkę i po rynnie w gorę. Teraz biegnij cały czas przed siebie, bo podłoga się zapada. Gdy zatrzymasz się już w bezpiecznym miejscu, złap się krawędzi i przesuwaj w lewo aż będziesz mógł zeskoczyć. Złap się teraz czerwonego drutu i przejdź na sąsiedni balkon. Z niego spuść się na daszek nagrobka. Z niego zejdź na ziemie. Jeżeli wszedłeś tu podając hasło ochroniarzowi od razu jesteś w tym miejscu bez zbędnych kombinacji. Zabij pieska i pobuszuj trochę w krzakach i między grobowcami. Musisz się dostać na ogrodzony kawałek terenu. Wróć na wspomniany daszek po lewej stronie. Teraz musisz skakać po dachach tak aby dostać się za ogrodzenie. Gdy już tam jesteś rozwal drzwi naprzeciwko pomnika, a Lara stanie się silniejsza. Podejdź do pomnika anioła od tyłu i popchnij go, wskocz do wyrwy.

Bouchard’s Hideout
Na dzień dobry rozwal szczura. Teraz biegnij szybko, za nim podłoga się załamie. (Jeśli wpadniesz do dołu to da się z niego łatwo wydostać). Prze tobą duża dziura, złap się więc rurki po prawej i przesuwaj się, a pokonasz przeszkodę. Biegnij dalej. Podłoga znowu się zawali, a Lara wpadnie do wody. Podpłyń do ściany obrośniętej rośliną i wyczołgaj się stamtąd. W końcu dotrzesz do ślepego zaułka. Najpierw pociągnij do siebie duży głaz, tak aby obsypało się trochę gruzu, po czym rozwal kratkę po prawej i wczołgaj się tam. Weź magazynek i przejdź przez parę drzwi. Idź w lewo, skocz do wody, podpłyń kawałek i wyjdź po drugiej stronie. Wejdź do pomieszczenia z uszkodzona rurą i przejdź przez dziurę w ścianie. Przejdź przez cele i podejdź do chorego, zabierz apteczkę. Wyjdź, skręć w lewo i przejdź przez drzwi. Porozmawiaj z Bouchardem:
1. Easy Bouchard. I lost that freind yesterday. Now I’m wanted for his murder.
2. What would you suggest?
3. Passports!
Po rozmowie pociągnij dźwignie i pobiegnij do celi, która się otworzyła. Przesuń pudło pod drzwi, wejdź na nie, a z niego na górę. Przesuń dźwignię, zejdź na dół, weź magazynek i wróć do Boucharda. Przejdź przez otwarte drzwi.

St. Aicard’s Church
Znalazłeś się w kościele, w którym odbywają się walki bokserskie. Podejdź do grubszego faceta i załóż się z nim o złoty zegarek. Postaw na któregoś zawodnika, a może ci się poszczęści. Podbiegnij do pomnika na środku i przesuń pudło. Lara stanie się silniejsza. Wdrap się na górę i złap się gzymsu. Przesuwaj się w prawo i rób odpoczynki na kolumnach. W końcu dotrzesz do apteczki. Po przeciwnej stronie leży magazynek. Gdy dojdziesz do końca, przeskocz balustradę. Wejdź do środka organów i zabierz pierścionek. Zeskocz na ziemie i opuść kościółek.

Parisian Ghetto
Udaj się w stronę Janice i skręć w prawo. Po lewej stroni znajduje się lombard /Pawnshop/. Wejdź do środka, przejdź na zaplecze i podejdź do ciała. podnieś portfel i obejrzyj go w menu, a zobaczysz kartkę z kodem. Wpisz 14529 obok żelaznych drzwi. Dostaniesz się do składu broni i innych przydatnych rzeczy. gdy weźmiesz ostatnią z nich, drzwi się zatrzasną i uruchomi się bomba. Szybko wciśnij żółty przycisk na ścianie, wybiegnij i skręć w prawo. W podłodze jest klapa, podnieś ja i zeskocz na dół. Co sił biegnij w dół i zeskocz jeszcze raz niżej i znowu przed siebie. W ten sposób uda ci się wydostać z pułapki.

Louvre Strom Drains
Lara wreszcie nałożyła normalne ciuszkiJ. Idź przed siebie, zabij szczura i weź batonik. Pobiegnij na schody, a znajdziesz apteczkę. Wróć i biegnij tunelem z wodą, skręć w lewo i płyń aż do drabiny. Wejdź po niej i biegnij tunelem aż dotrzesz do wodospadu, po drodze weź amunicję. Po lewej jest rura, wdrap się po niej na metalową kładkę. Przejdź po niej i naciśnij przełącznik. Zobaczysz że wentylator się zatrzymał. Wróć na dół i skręć w tunel po lewej, wejdź po drabince i podejdź do wiatraka. Przekręć go ile możesz, a Lara stanie się silniejsza. Przeczołgaj się między śmigłami i przebiegnij przez tunel, na jego końcu przekręć zawór. Wróć do wodospadu i znowu wejdź po rurze, teraz przejdź przez most w żółto-czarne pasy i przekręć zawór. Weź amunicję i doskocz do rozwalonej drabiny, wdrap się wyżej i dojdź do kolejnej drabiny. Znowu wyżej, zrób kilka kroków po kładce i doskocz do rury. Przed siebie aż na małą platformę. przekręć koło i wróć. Opuść się na kładkę, gdy będziesz w połowie drogi i weź amunicję. Teraz musisz zejść z powrotem na sam dół. Pójdź w kolejny tunel i w drugim pomieszczeniu przekręć koło i wróć do wodospadu. Wskocz do wody i płyń przed siebie. Kiedy wypłyniesz zbliż się do rozwalonej siatki i wdrap się na nią. Idź, aż Lara powie ze może skorzystać z liny, zrób to i przesuń się na środek. Zeskocz na kładkę i przekręć zawór. Z powrotem na sznur i idź do końca, zeskocz, i wdrap się wyżej. Przeskocz dziurę i przekręć, ostatni już , zawór. Wróć i przejdź pod kratą. Wskocz do dziury w ścianie a zjedziesz niżej. Teraz musisz wdrapać się do miejsca skąd leciała woda. Gdy już tam będziesz, przejdź przez drzwi i podejdź do krawędzi. Zeskocz na kładkę niżej i idź w prawo. Podejdź do rury i załóż ładunek. Teraz wykonaj szybki skok do tyłu, a zanurkujesz w wodzie. Nie wypływaj na powierzchnię, gdyż jest tam olej, który natychmiast cię zabije. Popłyń więc do otworów w ścianie i skręć w lewo, w końcu wypłyniesz na powierzchnię. Musisz dotrzeć do dziury którą zrobiłeś w ścianie. Unikaj płomieni, a bez problemu się tam dostaniesz. (jeśli zrobiłeś dziurę wyżej, to dostaniesz się tam podczepiając się liny). Za nią skręć w prawo i do wrót.

Louvre Galleries
Idź po schodach po drodze załatw strażnika i weź to co pozostawił. Na samej górze przejdź przez drzwi. Teraz spokojnie bo pomieszczenie jest zabezpieczone laserami. Wskocz na szklaną szafkę, a z niej na płaskorzeźbę po lewej i zgarnij apteczkę. Weź duży rozpęd i przeskocz przez lasery. Gdy wylądujesz na kolejnej szafce musisz wyczuć moment gdy lasery zjadą na dół i przeskoczyć je. Kolejny laser działa na podobnej zasadzie, wyłączając się na parę sekund. Znowu rozpęd i jesteś na kolejnej szafce. Spuść się ostrożnie z jej prawej krawędzi i przesuwaj się, aż pod nogami nie będziesz miał laserów. Ostatnia przeszkoda: Podejdź w prawo i wskocz na szafkę, złap się gzymsu i w prawo. Teraz możesz przejść przez drzwi. (Jeśli ci się nie udało, to po zabiciu strażnika wduś żółty przycisk na początku sali, a zaczniesz do nowa. Przeczołgaj się pod pierwszymi laserami. Przejdź w prawo, przyklej się do ściany i zakradnij do strażnika. Wykończ go i zabierz kartę, którą pozostawił. Przejdź przez drzwi, których pilnował i usuń ‘niepotrzebnych’ ludzi.. W pokoju z Mona Lisa, przesuń małą szafkę, która stoi w rogu. Dzięki temu Lara poczuje się silniejsza. Teraz podejdź do szafki stojącej na środku i przesuń ja w stronę obrazu Mona Lisy. Teraz musisz działać szybko. korzystając z czytnika, wyłącz lasery wokół obrazu, i wskocz na dużą szafkę, a z niej w stronę obrazu. Złap się krawędzi, wczołgaj się do szybu wentylacyjnego. Idź przed siebie aż dotrzesz do drabiny. Wdrap się na górę i rozwal kratkę. Zlikwiduj strażnika i wejdź na dach. Skręć w prawo, wejdź na szarą białą szafkę, potem na rurę, podskocz i podciągnij się wyżej. Idź ostrożnie aż dotrzesz do liny, przejdź po niej na drugą stronę. Po rynnie zejdź niżej i wejdź do budynku przez okno. Pozbądź się strażnika, zabierz mu klucz i wróć znowu na rynnę. Wdrap się wyżej i skręć w prawo. Pokonaj małe ogrodzenie i zasuwaj po dachu. Wyważ łomem kłódkę, i wejdź przez drzwi w siatce, potem na urządzenie i wczołgaj się od szybu. Zejdź niżej i idź przed siebie aż dotrzesz do magazynu. Przejdź przez drzwi i wejdź do pierwszego pomieszczenia. zwracając uwagę na zamknięta szafkę. Wejdź do następnego pokoju, zlikwiduj strażnika i podejdź do komputera po lewej. Obejrzy dokładnie pokój, przybliż kamerę, a znajdzie zapisany na kartce kod. Opuść pomieszczenie zabierając po drodze broń z półki po lewej. Wyjdź i idź do drzwi na końcu korytarza. Wpisz 14639 aby je otworzyć. Przeszukaj całe biuro, a dowiesz się paru ważnych informacji i zdobędziesz kartę. Otwórz nią drzwi na drugim końcu korytarza, zejdź po schodach, załatw strażnika. Przez korytarz i w prawo. Kartą otwórz drzwi i przejdź przez nie. Na dół do piwnicy i do oświetlonego pokoju. Przejdź przez duże, żelazne wrota.

The Archeological Dig
Idź, a z budki wyjdzie strażnik. Załatw go i wejdź do środka. Przesuń dźwignię aby wyłączyć generator. Idź dalej i kolejny strażnik do załatwienia. Zbieraj wszystko co ci zostawiają umarli. Kilka kroków dalej następna budka. Wejdź do środka i zabierz wydruk. Wróć, wykończ strażnika i skorzystaj z dużych niebieskich wrót. Podejdź do komputera i dzięki sonarowi poszukaj szczątków przypominających głowę kota. Złap wydruk i wyjdź stąd. Kieruj się wzdłuż siatki, zejdź po drabinie, w prawo i kolejna drabiną niżej. Zrób kilka kroków, a następnie wdrap się wyżej. Przeskocz na drugą stronę i niżej. Zabij strażnika i zeskocz na ziemię. Wejdź na drabinkę po lewej i na górę po ścianie. teraz złap się sufitu i szybko przetransportuj się na drugą stronę. Wejdź wyżej i wduś migający przycisk, aby obniżyć windę. Przeskocz przez barierkę, tak aby na niej wylądować. Podejdź do maszyny. Otwórz notatnik na ostatniej stronie i zapamiętaj ustawienie znaków. Patrząc od środka będą to: roślinka, okrąg z kropka w środku, znak który znalazłeś przy szczątkach i księżyc. Za każdym razem gdy ustawisz odpowiedni symbol zablokuj go aby się nie przekręcał i ustawiaj inne. Gdy ustawienie będzie odpowiednie, otworzą się wrota powyżej. Z windy przeskocz na głaz, a z niego wdrap się wyżej. Przejdź do wrót i skocz do środka.

Tomb Of Ancients
Przejdź kilka kroków i opuść się na belkę a z niej na ziemię. Kiedy dotrzesz do krawędzi zobaczysz wielkie pomieszczenie. Zejdź niżej po ścianie. Uważaj na nietoperze, jeśli trzeba to strzelaj. Przeskocz na pal wystający ze ściany, a z niego do dziury w ścianie. Powoli spuszczaj się, aż dojdziesz na sam dół. przeskocz na drugą stronę mostu i zgarnij bandaże. Wróć z powrotem. Widzisz po prawej stronie półkę, na której nie ma pomnika? Musisz tam doskoczyć. Podciągnij się i doskocz do pomnika po lewej. trzymając się krawędzi przesuwaj się w lewo aż będziesz mógł zeskoczyć. Zrób dwa kroki i podejdź do krawędzi, złap się ściany i schodź na sam dół. Odpocznij i złap się znowu ściany, przesuwaj się w lewo. Skocz na pal wystający ze ściany i pociągnij dźwignie. Spowoduje to, ze ściany wysuną się półki, po których musisz skakać aż dotrzesz na sam dół. gdy będziesz na ziemi, omiń trupa z mieczem i pobiegnij do dziury w ścianie. Wczołgaj się tam i pociągnij dźwignie, a zmienisz ustawienie bloków. Wyjdź stąd i wejdź na najniżej położony z nich. Znowu musisz skakać z bloku na blok aż do ostatniego, wtedy podskocz i podciągnij się do niszy. Pociągnij dźwignię, a otworzy się zapadnia na samym dole. Teraz czeka cię droga powrotna na dół. Skocz do otworu i biegnij korytarzem aż do drzwi. Otwórz je kopniakiem, a Lara stanie się silniejsza. Zbierz dobra i idź dalej. Przejdź przez drzwi. Kiedy znajdziesz się w pomieszczeniu, wrota zamknął się za tobą. Pociągnij dźwignie i biegnij szybko na drugi koniec sali zanim drzwi się zamknął. Uważaj na zatrute strzałki i przeskakuj przez ostrza. Przejdź przez drzwi, a potem kolejne.

The Hall Of Seasons
Wbiegnij na środek lokacji, nie zajmuj się trupem. Widzisz koło, podzielone na cztery części? Na każdej z nich jest rysunek przedstawiający żywioł: wodę, ogień, ziemię i wiatr. Na początku stań na części z falami, a otworzą się trzy drzwi. Wejdź w te po lewej i pociągnij za dźwignię. Przejdź pod metalową bramą i skręć w lewo do metalowych drzwi.

Neptune’s Hall
Musisz uważać na ognistego potwora i unikać jego ataków. Zbierz amunicję i wbiegnij do małego korytarza z fontanną. Wskocz do wody i popłyń w dół. W dużym pomieszczeniu, popłyń do wnęki z ruchomymi ostrzami i pociągnij dźwignię. Wypłyń z powrotem na powierzchnie i wbiegnij do pomieszczenia z potworem. Wskocz do wody i zanurkuj. W jednej ze ścian jest otwór, a nim dźwignia, której musisz użyć. Wypłyń na powierzchnię i podpłyń do głowy Neptuna. Wyjdź przez drzwi nad nim i w korytarzu weź apteczkę. Wróć do wody. W przejściu po lewej znajdziesz amunicję, a w tym po prawej tunel z wodą do którego musisz popłynąć. Płyń przed siebie, zgarnij apteczkę, przepłyń przez dziurę w kratach i zaczerpnij powietrza. Zanurkuj i płyń przed siebie tak, aby ominąć kolce. Kiedy już je miniesz, popłyń w prawo weź magazynek i zaczerpnij powietrza. Znowu zanurkuj i płyń przed siebie aż dopłyniesz do dużego pomieszczeni z kolumna na środku. Weź kryształ i pociągnij dźwignie znajdującą się poniżej. Wypłyń na powierzchnię, przepłyń pod głowa Neptuna po czym wynurz się w pomieszczeniu, z którego zacząłeś wędrówkę. Wróć do Hall of Seasons I stań na tej części, która przedstawia wiatr Wejdź w drzwi po prawej i przesuń dźwignię. Przejdź przez wrota.

The Breath Of Hades
Skręć w prawo I przesuń ścianę, złap amunicję i użyj dźwignię . Teraz musisz skakać po ruchomych palach aż dostaniesz się na drugą stronę. Uważaj na podmuchy wiatrów. Staraj się skakać na dalsze pale, a powinno się udać. Zabierz klejnot i wróć tą samą drogą. Wróć do głównego pomieszczenia i stań na tej części, na której jest narysowana gwiazda. Wybierz drzwi po prawej, pociągnij dźwignię i przejdź przez wrota.

The Sanctuary Of Flame
Tu również musisz skakać po platformach żeby dostać się na drugą stronę. Uważaj na lawę. Zabierz amulet. Po prawej stronie są platformy po których możesz dostać się do nisz. Znajdziesz tam magazynek i bandaże. Wróć zejdź po schodach, podejdź do krawędzi i poczekaj aż pojawią się platformy. Skacz po nich aż dotrzesz do wyjścia. Teraz stan na ostatnim kawałku okręgu i wybierz środkowe drzwi. Przesuń dźwignię i pobiegnij do wrót.

Wrath Of The Beast
Od razu idź w lewo I pamiętaj żeby nie wskakiwać na małe skały. Wskoocz na mały mostek i biegnij co sił przed siebie za nim podłoga się zapadnie i wyskocz do następnej skały. Teraz przylep się do ściany i przesuwaj się po krawędzi. Biegnij teraz szybko i wyskocz na środkowa półkę a z niej na tą po prawej. Nie zatrzymuj się tylko skacz na następną. Na schodkach jesteś już bezpieczny. Teraz przeskocz dalej i szybko na następną półkę. Znowu wyżej. Biegnij szybko po mostku i wyskocz w stronę amuletu. Weź go, a przepaść zamieni się w podłogę. Omijaj wojowników i jak najszybciej pociągnij za dwie dźwignię. Jeśli zostaniesz trafiony i zaczniesz się palić przebiegnij przez małe wodospady. Gdy drzwi będą otwarte skieruj się w ich stronę.

The Hall Of Seasons
Podbiegnij do miejsca skąd wszedłeś do tej sali po raz pierwszy i umieść kamienie cztery kamienie pod obrazami. Teraz wejdź do Wrath of The Best tylko złymi drzwiami. Podłoga się zapadnie i wpadniesz do środka. Biegnij przez korytarz i unikaj różnych pułapek. We wnękach po prawej możesz zebrać jakieś skarby. Gdy dotrzesz do drzwi po prawej, przejdź przez nie i zejdź na dół po schodach. Znajdziesz się w dużej lokacji, w której musisz przekręcić cztery zawory. Pierwszy jest zraz po lewej od wejścia. Teraz zejdź na sam dół, przy centralnej części jest drabina, wejdź po niej. Złap się łańcucha i przesuń się na drugą stronę. Wdrap się na gorę i wykonaj skok w tył, a wylądujesz na kładce. Wejdź wyżej przekręć drugi zawór. Teraz musisz skoczyć na kładek taczającą generator i znaleźć łańcuch, który musisz wykorzystać. Po drabinie i już masz trzeci zawór. Wróć po łańcuchu na kładkę i zeskocz na tą niżej. Przekręć ostatni zawór i uważając na ostrza musisz wyjść stąd ta samą drogą co przyszedłeś. Znajdź w korytarzu metalową windę i pociągnij ją raz, odwróć się i weź magazynki, znowu pociągnij i przejdź przez drzwi. Wskocz na rozwaloną kopułę, a z niej na ruchomą platformę. Przeskakuj z jednej na drugą, a jak będziesz już u samej góry , podskocz i wdrap się na okrągłą kładkę. Przejdź po niej i przeskocz na stały grunt. Pobiegnij na schody i omijaj szkielety, wdrap się wyżej. Biegnij dalej aż droga się skończy. Po lewej jest ściana po której możesz się wspiąć, wdrap się, pociągnij dźwignię i idź w kierunku otwartych drzwi. gdy już tam dotrzesz, popchnij ścianę, a Lara stanie się silniejsza, złap apteczkę. Teraz wróć do dźwigni, którą przed chwila przesunąłeś i wdrap się po ścianie wyżej. Kiedy Lara zawiśnie i odwróci się od ściany od razu skieruj ją na lewo. Spróbuj dotrzeć do małej półki skalnej, aby na niej odpocząć. Kontynuuj swoja drogę i gdy sufit się skończy, Lara powinna złapać się ściany i wejść wyżej. Na samej górze przesuń się w lewo. W ten sposób dotrzesz do małego pomieszczenia, przejdź przez wrota...

Boss – Czerwony Duch
Od razu padnij na czworaka, wtedy duch nic Ci nie zrobi. Obejdź na czworaka całe pomieszczenie i zbierz wszystkie dobra. Teraz ustaw się niedaleko tej figury, przy której jest niebieskie światełko. Wyciągnij pistolet i nadal na czworaka, strzelaj do ducha. Po serii zobaczysz że duch, na chwilkę się zatrzymał, wykorzystaj więc tą chwilę, podbiegnij do światła i weź je. Padnij na czworaka, bo duch znowu ożył, a jego dotkniecie może skończyć się tragicznie. Przejdź przez wrota, po schodach w dół, teraz masz już spokój, idź przed siebie..

Tomb Of Ancient
Zobaczysz ze korytarz zalewa woda. Płyń w górę, aż dotrzesz do głównego pomieszczenia. Pamiętasz już którędy się tutaj dostałeś? Popłyń więc tam, na samą górę.

The Archeological Dig
Biegnij przed siebie, wskocz na pudło, a z niego przez płot. Przejdź przez żelazne drzwi po prawej.

Galleries Under Siegie
Idź po schodach na górę, po drodze pozbywając się strażnika. Zobaczysz teraz jak do budynku dostają się nieprzyjaciele i rzucają gaz. Załatw strażnika i weź jego broń. Musisz założyć maskę przeciwgazowa, a takie były w szafce w jednym z pomieszczeń. Przebiegnij przez salę, gdzie wcześniej unikałeś laserów i załatw kolejnego strażnika. W korytarzu następnego i jeszcze jeden, zabierz to co pozostawił i leć na gorę. Wejdź do pierwszego pomieszczenie, przejdź przez szklane drzwi i podejdź do szafki z maskami. Weź jedną, a Lara powie że teraz może szybciej biegać. Nałóż maskę i biegnij z powrotem. Załatw trzech żołnierzy i wejdź w drzwi po lewej, potem znowu w lewo. Zejdź po schodach pozbywając się nieprzyjacieli. Przejdź do głównego pomieszczenia i obejrzyj bardzo ciekawy film :-)

Von Croy’s Apartment
Podnieś laskę I przejdź w prawo. Zbierz amunicje i pistolet. Po chwili do pokoju wejdzie snajper, ale po krótkiej wymianie ognia powinien odpuścić. Podejdź do komputera, a ara zdobędzie parę informacji. Udaj się do kuchni i pozabieraj przedmioty ze stołu, teraz pójdź za schody i otwórz drzwi, Lara stanie się silniejsza. Weź magazynki i wbiegnij na górę do łazienki, weź apteczkę. Przejdź do sypialni, podejdź do biurka, a usłyszysz kilka nowych informacji. Zbierz magazynek, zejdź na dół i wyjdź z apartamentu. Przejdź przez czerwone drzwi i zbierz dobra. Wróć i przejdź przez otwarte drzwi po prawej. Zbierz magazynki, a przez ścianę wpadnie snajper. Po wymianie ognia, przejdź przez dziurę i pozbieraj to co zostawił. Wyjdź na korytarz i pokonaj lasery, najlepiej skokiem w tył. Za rogiem zobaczysz eksplozje. przejdź w prawo i przeskocz na pozostały w całości fragment schodów, a z niego już na sam dół. Złap magazynki i apteczkę. Wejdź po schodach z powrotem na górę. Kiedy przejdziesz kilka kroków prze korytarz, lasery uaktywnią się i nie będzie już drogi odwrotu. musisz pokonać ten korytarz, uważając na lasery i snajpera. Najpierw schowaj się do pierwszej wnęki i weź magazynki, potem do drugiej, przeczekaj lasery, podejdź i rozwal gościa.

The Monstrum Crimescene
Zimno i ciemno, Praga. Podbiegnij do czerwonego auta i porozmawiaj z reporterem, a dowiesz się paru ciekawych rzeczy. Za nim znajduje się alejka, pobiegnij w nią i załatw gościa. Weź młotek, który ci zostawił i wróć na plac. Pobiegnij na drugą stronę w kolejną alejką. Pozbądź się faceta i poszukaj krat na ziemi. Podnieś je i zeskocz. Biegnij przed siebie, w prawo i w dziurę w ścianie. Wejdź po schodach i wejdź do pomieszczenia na ich górze. Porozmawiaj sobie z Bouchardem. Teraz przejdź przez drewniane drzwi, a znajdziesz się w dużym domu. Wejdź po schodach i przesuń szafkę w kierunku rusztowania, Lara stanie się silniejsza. Po pudełku dostań się na kładkę, a z niej na tą po lewej. Pociągnij za łańcuch, a otworzy się skrytka z apteczka, którą możesz wziąć. Przeskocz na drugą stronę i pociągnij za drugi łańcuch. Zobaczysz teraz kawałek podłogi z liczbą III. Zejdź na dół, podejdź do zegara i ustaw godzinę trzecią. Otworzyłeś przejście, zejdź na dół i posłuchaj paru informacji. Przed biurkiem leży kartka z kodem, podnieś ją. Przeczytaj kod 31597 i wpisz go koło obrazu. Złap przedmiot i wróć do pomieszczenia, w którym zostawiłeś ‘przyjaciela’. Nie będzie go tam więc wyjdź na korytarz, odkryjesz że Bouchard nie żyje. Przeszukaj ciało i weź kluczyki. Zejdź ze schodów i przejdź przez czerwone drzwi. Na zewnątrz pogadaj z reporterem.

The Strahov Fortress
Biegnij przed siebie aż dotrzesz do kontenera, w którym jest apteczka. Wyjdź i po krótkiej animacji wskocz na najbliższy z kontenerów, a z niego na dwa po lewej stronie. teraz musisz wskoczyć na klimatyzator. Z rozbiegu przeskocz na platformę. Zachowuj się cicho i idź po woli dalej, zejdź po drabinie, znowu po cichu dalej i po drabinie w górę. Przejdź przez drzwi po prawej i otwórz kartą następne. Zlikwiduj dwóch strażników i wejdź po drabinie tej najbliżej wejścia. Załatw strażnika stojącego w pomieszczeniu na górze i udaj się tam. Weź to co zostawił i przesuń dźwignię. Teraz musisz dostać się do budki, po bardzo wysokiej drabinie. Gdy już tam wejdziesz zobaczysz jak Lara niszczy karabinki. Zejdź na sam dół i przejdź przez zielone drzwi. Pójdź w prawo, Lara zauważy rurkę którą może wykorzystać. Załatw pieski aby ci nie przeszkadzały i podsuń pudło po lewej do pozostałych, natomiast pudło po prawej do siatki i maksymalnie w lewo. Wejdź na nie i przesuń skrzynkę przed sobą do przodu, wejdź na nią i pociągnij najwyżej stojącą skrzynkę do siebie. Teraz podejdź do niej z drugiej strony uważając na gaz lecący z rurki i dopchaj ją do siatki. Lara poczuje się silniejsza, więc znajdź dwa pudła, jedno na drugim i przesuń je w kierunku wentylatora. Wejdź po nich na górę i przekręć zawór, wyłączając w ten sposób gaz płynący w rurze. Wróć do niej i przedostań się za ogrodzenie. Wejdź na małą drabinkę przed tobą i przesuń dźwignię. Ostrza rozetną jeden szyb. Musisz się dostać do jego środka więc wespnij się na słup po lewej i idź, a gdy będziesz na jego końcu, szybko opuść się i złap. Czołgaj się przed siebie, zejdź niżej i obejrzyj scenkę. Czołgaj się dalej, zeskocz niżej i rozwal strażnika. Weź kartę która ci zostawił. strzel w czerwoną butlę, a koło, które się potoczy rozwali wszystkie ładunki wybuchowe. Podejdź do jednej z półek i zabierz broń. Udaj się do baraku i otwórz drzwi za pomocą karty. Pozbądź się wszystkich strażników, którzy tam będą. Przeszukaj pomieszczenie i pozbieraj parę drobiazgów. Podejdź do komputerów i wduś przycisk na panelu. Obejrzyj filmik. Wyjdź z baraku i udaj się w stronę laserów. Pójdź jeszcze do pomieszczenia po lewej, będą tam spalone zwłoki, zabierz apteczkę z szafki. Wróć i przeskocz lasery skokiem w tył, teraz na pudło i z niego znowu skokiem w tył i ostatnie lasery. Udaj się teraz do zielonych drzwi, otwórz je kartą i przejdź przez nie.

The Bio-research Facillity
Idź przed siebie aż do fontanny I pogadaj ze stojącym tam ogrodnikiem. Gdy zostaniesz już sama podejdź do fontanny i pociągnij za głowę, z której nie leci woda. Otworzy się przejście, udaj się tam. Wejdź na górę i naciśnij przełącznik, a otworzą się drzwi po drugiej stronie w ogrodzie. Biegnij tam i wduś żółty przycisk. Znajdziesz się w dużej lokacji, a po chwili w twoją stronę będzie biegł stwór na dwóch nogach. Załatw go i uważaj na inne, turlające się robaki. Biegnij po schodach, po prawej na gorę i zbierz magazynki. Pobiegnij teraz na druga stronę i też pozbieraj amunicję. Odnajdź obrośniętą rurę, złap się jej i wędruj do góry. Teraz musisz przekręcić dwa zawory aby otworzyło się przejście w jednym z inkubatorów. gdy już to zrobisz, zejdź po drabince i wskocz do dziury. Wpadniesz do wody. Wypłyń i przejdź do następnego pomieszczenia. Ustaw się równo do drabinki, zjedź trochę po pochylni, wyskocz i złap się jej. Na prawo, przez dziurę i na gorę. Zbierz dobra i znowu na dół. Przeskocz na rurę i przekręć zawór, w ten sposób odetniesz dopływ pary. Wróć na górę, przeskocz dziurę i przesuwaj się wzdłuż ściany aż dotrzesz do rury. Na górę i w lewo na kładkę. Teraz musisz wziąć duży rozpęd i skoczyć tak żeby złapać się barierki. Wespnij się i zejdź na dół. naciśnij przycisk i przejdź przez drzwi. Udaj się w stronę schodów, a zobaczysz jak roślina owija się wokół wrót, które musisz otworzyć .W pomieszczeniu, przesuń stół i przyjrzyj się planszy z czerwonym iksem. Przekręć zawory od lewej: pierwszy, drugi oraz czwarty, naciśnij dźwignie. Przejdź prze otwarte drzwi i rozwal faceta w kombinezonie. Weź kartę, którą ci zostawił. Przebiegnij na środek i po drabinie na górę. W lewo i po schodach na górę. Skacząc po platformach przedostań się na kładkę. Jeśli chcesz możesz też zjechać po pochylni, złapać się krawędzi i delikatnie opuścić na dół. Znajdziesz apteczkę, ale musisz pokonywać z powrotem drogę na górę. W każdym razie, pobiegnij do strażnika którego widziałeś po drugiej stronie drzwi i pozbądź się go. Pobiegnij dalej i przeskocz dziurę, a Lara stanie się silniejsza. Zgarnij apteczkę i wróć się do dużej przepaści, którą widziałeś wcześniej. możesz ją bez problemu pokonać, biegnij dalej aż dotrzesz do ściany porośniętej bluszczem. Wdrap się po niej i podciągnij się na platformę. Obejrzyj filmik. weź od nieżywego człowieka kartę i wróć do przepaści. Zestrzel strażnika, który znajduje się niżej i przejdź na około w to miejsca, Odnajdź kartę, która powinna leżeć na miejscu nieboszczyka, weź magazynek i zejdź po drabince. Udaj się do miejsc z trzema czytnikami kart. Użyj ich i przejdź przez drzwi. W zagazowanym pomieszczeniu znajdziesz magazynki. Wróć wyżej, przejdź po kładce i wciśnij żółty przycisk. Przejdź do bliźniaczego pomieszczenia.

The Sanitarium
Oto i nasz bohater. Pójdź w prawo i weź magazynek, zejdź niżej i kolejny magazynek. Naprzeciwko ciebie jest drabinka, doskocz więc do nie i zejdź w dół. Przeskocz na platformę, z niej na tą niże i znowu magazynek Wejdź do szybu i otwórz klapę w podłodze. Zejdź po dwóch drabinach i przeskocz na platformę przed tobą. Przejdź przez drzwi i zastrzel potwora. Idź przed siebie aż zobaczysz jak cos zabiera ciało człowieka. Podnieś amunicje i zastrzel kolejnego mutanta. Wejdź do celi i porozmawiaj z gościem. Wyjdź i podejdź do bramy po prawej. Dzięki swoim nadprzyrodzonym zdolnościom odnajdziesz kod do bramy. Wpisz go: 06289. Teraz idź cały czas przed siebie aż dojdziesz do zdemolowanej stołówki. Pozbieraj parę rzeczy i zapamiętaj numer, który znajduje się obok drzwi. Idź dalej, a dotrzesz do prosektorium. Zabierz kartę i magazynek od martwego naukowca. Wróć do stołówki, znajdziesz tam drzwi na kartę. Przejdź przez nie i na górę. Weź apteczkę, przeskocz dziurę i podejdź do panelu. Wpisz 38471, zeskocz na dół i udaj się do otwartych drzwi. Zlikwiduj gościa i rozwal kratę. Wczołgaj się do szybu, wkrótce wylądujesz w laboratorium. Zobaczysz jak bestia zabija naukowca. Znowu krata i kilka kroków. Zeskocz, rozwal butle, i pociągnij za dźwignię. przeczołgaj się pod wentylatorem, wejdź do szybu, a potem w prawo.

Maximum Containment Area
Idź przed siebie. Po prawej, możesz przeskoczyć zieloną wodę i wziąć magazynek. Idź dale j prosto, skręć w prawo i podejdź do żelaznych drzwi. Znowu użyjesz swych mocy. Wróć do recepcji i wpisz kod który zobaczyłeś przed chwila 17068. Odblokujesz drzwi, idź tam. Uważaj bo po chwili do pokoju wpadnie mutant, który nie szybko da się załatwić. Zabierz kartę, i parę innych rzeczy z biurka, wyjdź i skręć w lewo. Użyj karty i idź w prawo, aż dotrzesz do kolejnych drzwi na kartę. Zostaw potwory w spokoju, bo szkoda na nie amunicji. Zejdź na dół....

Boss – Best
Teraz stoisz oko w oko z potworem. Strzelaj do niego aż padnie, po chwili wstanie się i ucieknie. Zbierz przez ten czas apteczkę i magazynek. Po chwili twój przeciwnik wróci. Znowu strzelaj aż padnie...Za którymś razem, Kurtis podejdzie i wbije mu sztylet. Walka się wtedy zakończy. Pociągnij za dźwignie i wracaj do Lary...

Aquatic Research Area
Wduś żółty przycisk I od razu skieruj się w lewo (nie na drabinkę!), opuść się na dół. Teraz musisz być bardzo ostrożny gdyż w tym pomieszczeniu znajdują się dwa działka. Czołgając się podejdź do pudła, koło karabinu, wstań i zrób skok w tył tak żeby wylądować przy zaworze. Przekręć go i odczekaj aż całe pomieszczenie pokryje mgła. Teraz jesteś bezpieczny. Wdrap się na rurkę, a z niej po gzymsie na prawą stronę. Opuść się i idź przed siebie, naciśnij żółty przycisk i przejdź przez drzwi. Przejdź przez drzwi koło kamery, wyciągnij broń i strzelaj aż nastąpi wybuch. Zejdź na dół, użyj przycisku, przejdź przez drzwi i skorzystaj z drabiny. Idź dalej, a dotrzesz do dużej lokacji ze zbiornikami wodnymi. Udaj się w prawo i wskocz do wody. Popłyń do okna, naciśnij przycisk po lewej i przepłyń do następnego pomieszczenia. Wynurz się na powierzchni, i wyjdź z pomieszczenia otwierając drzwi przyciskiem. Udaj się do drzwi, które się otworzyły, przejdź przez korytarz i podejdź do kamery. Obejrzyj pokój i podejdź do windy. Zjedź nią piętro niżej. Na dół po schodach i w oszklonym pomieszczeniu przywróć zasilanie. Wróć windą na górę do głównego pomieszczenia i w prawo po schodach. Na samej górze zobaczysz żelazny kubeł, pociągnij go do siebie i wciśnij żółty przycisk. Kubeł przejedzie parę metrów, teraz musisz go pchać do pokoju. Ustaw go pod rynną i pociągnij za dźwignię. Musisz odstawić kubeł na miejsce tym samym sposobem. Lara stanie się przez to silniejsza. Wróć tam gdzie wskoczyłeś do wody i wejdź po schodach, a później po drabinie. Przyciśnij dwa guziki i obejrzyj pomieszczenia. Wyjdź i schodkami na dół. Wespnij się po róże, potem po kolejnej i po gzymsie. Powinno Ci starczyć sił. Wejdź na kładkę i wduś przycisk, przewieziesz się w ten sposób na drugą stronę. Wejdź do pomieszczenia wduś przycisk, spuszczając w ten sposób jedzenie do basenu, wyjdź drugimi drzwiami. Załatw strażnika i opróżnij szafki. Wróć w skocz do wody. Pociągnij pierwsza dźwignię i wpłyń w otwarty tunel i wynurz się na powierzchni.

Vault Of Trophies
Gdy Lara założy kombinezon możesz płynąc dalej. Naciśnij dźwignie i płyń tam gdzie się otworzył właz. Unikając kolców płyń przed siebie. Skręć w lewo, niżej po czym w prawo. Wyjdź i zabierz parę rzeczy, w tym baterie z powietrzem. nałóż ją i płyń dalej. Wyważ ścianę, a dotrzesz do dużego pomieszczenia. Nad obrazem jest ścianka, którą możesz wyburzyć i w razie czego zaczerpnąć powietrza. Pociągnij za łańcuchy Vasiley i Limoux i płyń ku górze. Po wyjściu biegnij. gdy dotrzesz do przepaści, pociągnij za dźwignie po lewej, Lara stanie się silniejsza. Teraz skocz na małą platformę (drugą od lewej), skacz dalej aż dotrzesz na stały grunt. W pokoju, uważając na trupy pociągnij za dźwignię koło kominka, przebiegnij na drugą stronę pokoju i użyj łańcucha. Wdrap się po odsłoniętej ścianie na belkę, z niej na drucianą kładkę. Podczep się góry i idź aż do żyrandola, opadnij na niego, a otworzy się skrytka. Zeskocz na dół i złap obraz, po przeciwnej stronie znajdziesz apteczkę. Przeczołgaj się w miejscu gdzie był kominek i przejdź przez drzwi. Wskocz do wody i płyń przed siebie (jest tylko jedna droga. Wypłyń ku powierzchni....

Boaz Returns
Znowu jesteś Kurtisem i musisz stawić czoło potworowi. Strzelaj mu prosto w twarz aż zacznie rzygać zieloną mazią. Wtedy musisz celować w jedną z czterech łusek. Po chwili powinieneś ją zlikwidować. I znowu to samo. Na arenie walki znajdziesz magazynek. Powtarzaj tą czynność aż odpadną wszystkie łuski, a potwór przemieni się w latającego stworka. Teraz musisz bez przerwy do niego strzelać...

Last Domain
Najpierw wybierz drogę po prawej. Przeskocz w bezpieczne miejsce i przeskakuj aż dotrzesz do dźwigni. Pociągnij ją. odwróć się i przeskocz na most. Wróć do głównego pomieszczenia i zgarnij dobra w otwartej niszy. Teraz idź w prawo. Musisz teraz nacisnąć dźwignie i szybko biec na drugą stronę lokacji bo otwiera ona kratę. Jeśli już ci się uda przeskocz na pierwszą platformę, a z niej na drabinę po lewej. Teraz na górę, przeskocz dziurę w moście, na drugą stronę i wduś przycisk. Zejdź niżej i kieruj się w stronę drzwi. Teraz ujrzysz coś bardzo interesującego.

Eckhardt’s Lab
Idź przed siebie. Widzisz wystającą krawędź? Doskocz do niej i wydostań się stad. (nie skacz do wody). Idź na górę po schodach i zabierz pierwszą fiolkę. Pociągnij za dźwignię i użyj drabiny po prawej. Pójdź w lewo, zbierz dobra i po drabinie. Przeskocz na klatkę, zabierz fiolkę i wydostań się na zewnątrz. Skocz na dach klatki i rozejrzyj się za szybem, znajdziesz w nim ostatnią fiolkę. Wdrap się po ścianie i biegnij na drugą stronę. Pierwsza fiolkę wsadź przy drewnianej budowli, skorzystaj z drabiny, umieść fiolkę i wróć na ziemie. Ostatnią z nich włóż koło zbiornika z wodą. Skocz do niego i złap kryształ. Wyjdź i przejdź przez drzwi po prawej.

Boss – Eckhardt
Teraz czeka cię walka z Eckhardt’em. Twój przeciwnik atakuje cię raz prądem a raz ogniem. Unikaj obydwu ataków skacząc na boki. Po chwili zatoczy krąg i zacznie tworzyć różne stworzenia, zamieniające się w niego samego. Gdy wszystkie, zaczną biec do środka planszy zacznij do nic strzelać, po czym podbiegnij do niego, a Lara wbije mu nóż. Powtórz czynność trzy razy.

Boss – Karel
Podbiegnij do ciała Ekhardta i weź jego dłoń. Przyłóż ją do jednego z filarów, spuść drabinie i wejdź wyżej. Nie przejmuj się, atakami twego przeciwnika, staraj się ich unikać i jak najszybciej dostać na górę. Przebiegnij po kładce do drugiej drabiny. Potem będzie jeszcze jedna. Biegnij po ścieżce aż do Sleepera. Zobaczysz teraz końcowy film.... Gratulacje!

The End

Aga
All rights reserved!
Tekst jest własnością World of Tomb Raider
© 2003