"W najmroczniejszym zakamarku każdej duszy drzemie cień zła"
Werner Von Croy


Pies
Cóż, dłuższe spotkanie z takim czworonożnym 'przyjacielem' może zakończyć się w niezbyt wesoły dla Lary sposób. Czasem można zauważyć, że się trochę ociąga, co daje nam większą przewagę.




Szczur
Kolejnym wrogiem jest szczur. Najczęściej można go spotkać w Bouchard’s Hideout i Louvre Strom Drains. Podobnie jak w poprzednich częściach gry, tak i tutaj jest bardzo niegroźny. Jego obrażenia są minimalne, a załatwić go można jednym strzałem.




Nietoperz
Doskonale znany z poprzednich części TR przeciwnik. Tym razem nie występuje on w większych stadach, jak to nieraz miało miejsce, ale pojedynczo. Pojawia się w Tomb of Ancients i może narobić dużo szkody, kiedy stoimy blisko krawędzi. Na szczęscie wystarczą mniej więcej 2 strzały do pozbycia się tego włochatego problemu.



Helikopter
Helikopter strzela do nas w Industrial Roof Tops. Jego ataki nie są szczególnie groźne, ale lepiej unikać ołowiu którym się z nami dzieli. Łatwo można się przed nim ukryć wchodząc do jakiegoś pomieszczenia lub chowając się za skrzyniami.




Strażnik I
Tego człowieczka można spotkać już w pierwszym levelu. Jak widać posiada broń, która (jak to broń) pozbawia Larę życia. Strażnicy są na dość odporni na kopniaki, niemniej jednak po paru silniejszych nawet oni padną. Na szczęście nie ma ludzi odpornych na taką zabawkę jak K2 Impactor? Możemy go spotkać w Parisian Back Streets i w The Serpent Rouge oraz w The Monstrum Crimescene.


Strażnik II
A oto inny typ strażnika. Jest on bardziej odporny na nasze ciosy, ale oczywiście nie jest nieśmiertelny. Pojawia się w drugim levelu gry. Z jego dwoma kolegami nie warto pertraktować.




Strażnik III
Ochroniarz z The Serpent Rouge. Po strzale Desertem z małej odległości pada jak mucha. Skuteczny w działaniu, więc lepiej szybko go załatwić - w przeciwnym wypadku on załatwi nas.




Strażnik IV
Osobnik szybszy od poprzedników, ale stanowisko przecież do czegoś zobowiązuje. Niestety, także obrażenia przez niego zadawane są mocniejsze. Spotkać go możemy w Luwrze oraz The Archeological Dig.




Strażnik V
To także ochroniarz Luwru, jednak ten wyposażony jest jedynie w paralizator. Mógłby poćwiczyć biegi - na pewno nie należy do rekordzistów w biegu na 100m.





Strażnik VI
Ten strażnik w zasadzie niczym (poza fryzurą) nie różni się od poprzednika. Kuku zrobimy mu w The Archeological Dig.





Strażnik VII
Kolejnym wrogiem, który staje nam na drodze jest człowiek Gundersona - zwinny i, niestety, wyposażony w mocną giwerę. Najlepiej jest nie przebywać w jego towarzystwie zbyt długo bo może Cię szybko wykończyć. Niemniej jednak K2 Impactor powinien szybko rozwiązać problem... Ten typ przeciwnika napotkamy w Luwrze oraz w Praskim Strahov Fortress.


Strażnik VIII
Tego ochroniarza spotkamy w czeskim Strachovie. Będziemy mieć do czynienia z dwiema 'wersjami' tego człowieka - jeden czarnoskóry, drugi biały. Nie są szczególnie wytrzymali (zwłaszcza gdy potraktujemy ich z Vipera), ale rekompensują to sobie wyposażeniem - ganiają z Mag Vegami.



The Cleaner
Najemnik Bouchard'a. Jego celem oczywiście jest zabicie Lary. Cleaner to bardzo groźny przeciwnik, który w mgnieniu oka może pozbawić nas życia - jest naprawdę szybki i mocny.




Szkielet
Ten przeciwnik nie należy do najgroźniejszych - jest dość powolny i ociężały. Niestety potrafi być upierdliwy, a to głównie ze względu na fakt, ze jest nieśmiertelny. Można go spotkać w Tomb of Ancients i The Hall of Seasons.




Płonący szkielet
Ten gorący koleś jest zdecydowanie bardziej niebezpieczny od zwykłego szkieleta. Dzięki dzierżonemu w dłoni mieczowi może ciskać w Larę ognistymi kulami, które po dotknięciu bohaterki podpalają ją. Oczywiście za ratunek może posłużyć woda, jeśli takowa w popbliżu się znajduje. Ten typ przeciwnika występuje w levelach Wrath of The Beast i w Neptune's Hall.


Czerwony Duch
Pierwszy poważny przeciwnik - jeden z bossów w grze. Jest nieśmiertelny i bardzo odporny na nasze ataki. Porusza się bardzo szybko a naszą energię pochłania jak sucha gąbka wodę. Jedynym sposobem na uwolnienie się z sali jest strzelanie do niego, aż ten na chwilkę się unieruchomi. Najlepiej ustawić się przy uciekającym światełku (w takiej odległości żeby nie uciekło) i strzelać do ducha kucając. Gdy się zatrzyma, chowamy broń i łapiemy światełko, które jest nieruchome dopóki duch znów nie zacznie nas ścigać.

Mutant I
Bardzo niebezpieczny stwór, który oczywiście próbuje pozbawić Larę życia. Dlaczego nie odwdzięczyć mu się tym samym? Kilka serii z Vipera powinno załatwić sprawę. Przy karmieniu ołowiem należy być bardzo ostrożnym ponieważ to coś będzie chciało nas poczęstować zabójczą wiązką niebieskiego światła.



Żuk
Kolejna zmodyfikowana genetycznie istota, żuk, wejdzie nam w drogę zaraz za pierwszym mutantem. Zadaje niewielkie, aczkolwiek znaczące obrażenia wydając przy tym dziwaczne dźwięki. Nie warto marnować na niego naboi, trzeba po prostu uciekać.




"Ryba"
Ryba w cudzysłowiu ponieważ, jak większość przeciwników w Pradze, tak i to jest mutant. No ale pływa w wodzie, na ląd raczej nie wychodzi, więc powiedzmy, że jest to ryba. Uwaga! Lubi dziabnąć.




Zmutowany człowiek
Zmutowanych ludzi spotkamy niejednokrotnie w Sanitarium oraz Maximum Containment Area. Pomimo, powiedzmy schorzenia, gdy się rozpędzą są dość szybcy, a obrażenia które zadają też do najlżejszych nie należą (chociaż nie są niczym strasznym). Trzy strzały z bliska powinny załatwić sprawę.



Zmutowany człowiek II
W zasadzie możnaby go nazwać "bardziej zmutowany człowiek". Jest nieco szybszy i niebezpieczniejszy od swojego 'normalniejszego' odpowiednika. Pojawia się w Maximum Containment Area.




Proto
Boss na poziomie niższym od Czerwonego Ducha. Pomimo tego, że jest bardzo odporny, często ukrywa się i atakuje z zaskoczenia, nie jest szczególnie trudnym wyzwaniem.





Szkielet II
Zdecydowanie szybszy, zwinniejszy i sprytniejszy od swojego poprzednika. Niemniej jednak ma jedną cechę słabszą od pierwszego szkieleta - da się go zabić!





Boaz
Jeden z najtrudniejszych (jeśli nie najtrudniejszy) bossów w całej grze. Niemalże każdy ma z nią problemy. Kristina Boaz została skazana (co możemy zobaczyć w jednym z filmików) na życie w ciele nędznego potwora. Początkowo występuje w formie czegoś przypominającego pająka, następnie przemienia się w stwora podobnego do muchy albo ważki. Tak czy inaczej, jeśli ją pokonasz, w AOD nie będzie dla Ciebie więcej naprawdę poważnych wyzwań.

Pieter Van Eckhardt
A oto nasz czarny alchemik zwany także monstrum. Pokonać go można tylko w jeden sposób - za pomocą trzech magicznych sztyletów.





Joachim Karel
Ostatni wróg w Angel of Darkness. Niestety nie da się go zabić. Aby ukończyć grę należy umiejętnie unikać jego strzałów wspinając się przy tym na wyższe kondygnacje levelu.