strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Pojazdy
Solucja
Tłumaczenia
Cheaty
Okładki
Soundtrack
Level Editor


  » Rzym

Pierwsza lokacja obejmująca cztery levele pośród zabudowań wiecznego miasta. Na zwiedzanie muzeów sztuki czy murów Watykanu bohaterka nie może sobie pozwolić z uwagi na swoją misję - odnalezienie legendarnego Kamienia Filozoficznego. Po spektakularnym opuszczeniu opery, zabawa rozpoczyna się pośród rzymskich dzielnic, by przenieść się do starożytnych podziemii, katakumb czy Koloseum. Rozgrywka polega głównie na rozwiązywaniu zagadek logiczno-zręcznościowych. Wrogów nie ma zbyt wielu, pojawią się np. znani nam z TR1 przeciwnicy: Larson i Pierre. Lokacje rzymskie z uwagi na humorystyczną fabułę, rozgrywkę oraz muzykę są zaliczane do jednych z najbardziej klimatycznych leveli w całej serii Tomb Raider.

  » Rosja

Zimna, złowroga i mroczna baza wojskowa. Lady Croft przybywa do portu Zapadnaya Litsa, by przedostać się na pokład rosyjskiej łodzi podwodnej, której załoga pragnie odnaleźć na dnie morza wrak z floty Hitlera. Na jego pokładzie przewożono słynną Włócznię Przeznaczenia. Na całą historię składają się cztery różne levele, w tym jeden całkowicie podwodny, w którym przyjdzie Larze poruszać się w specjalnym kombinezonie. Croft będzie musiała zmierzyć się z kilkoma zagadkami, przedzierając się pośród wojskowych obiektów jak i z poszukiwaniem poszczególnych elementów wyposażenia, by przejść dalej. Na jej drodze staną wysoko postawieni wojskowi jak i rosyjska mafia.

  » Irlandia

Nastoletnia Lara Croft wyrusza na wyspę Dębów by przyjrzeć się dziwnym zjawiskom. Na ten epizod składają się trzy levele utrzymane w stylistyce horroru. Akcja rozgrywa się często na otwartej przestrzeni pośród irlandzkich krajobrazów, choć przyjdzie Larze zwiedzić też m.in. opuszczony młyn i cmentarzysko. Zabawa polega głównie na rozwiązywaniu zagadek logiczno-zręcznościowych, by przedostać się do dalszych miejsc. Podobnie jak w TR4, młoda Lara oprócz podstawowego wyposażenia nie posiada broni palnej, dlatego musi unikać wrogów lub pokonywać ich różnymi fortelami. Epizod irlandzki w porównaniu do pozostałych jest najkrótszy, a jego niepowtarzalny klimat nie pozwoli nam się nudzić.

  » Nowy Jork

Krótko przed wydarzeniami z TR4 Lara włamuje się do biurowca Wernera Von Croy'a, by wykraść artefakt Iris. Rozgrywkę rozpoczynamy wewnątrz najeżonego systemami ochrony budynku, komunikując się często z Zipem, specem od elektroniki. Następne trzy poziomy będą polegały na omijaniu śmiercionośnych zabezpieczeń, skradaniu i ogłuszaniu ochroniarzy czy też walce z uzbrojonymi maszynami. Poziomy te są ciekawe z uwagi na rozwiniętą rozgrywkę i interakcję z otoczeniem, stanowią dobre zróżnicowanie w stosunku do poprzednich przygód.