» Demoniczny pies |
| | | Wygląda dość strasznie, ale w swoim zachowaniu nie różni się niczym od innych czworonogów. Kilka strzałów z pistoletu i problem z głowy.
| |
  » Wrona |
| | | Ptaszysko znane już z TR2 i TR3. Nie stanowi żadnego wyzwania, chociaż najlepiej ustrzelić zanim podleci bliżej.
| |
  » Szczury |
| | | Najmniejsi i najsłabsi przeciwnicy w grze. Zwykłe pistolety sprawią, że gryzonie znikną szybciej, niż się pojawiły.
| |
  » Strażnik |
| | | Ochroniarze, których spotkamy na terenie zamku Willarda. Wprawdzie uzbrojeni w broń palną, ale jednocześnie są najsłabszymi tego typu przeciwnikami w grze.
| |
  » Szkot |
| | | Wprawdzie jego rozmiar może na początku przerazić, ale nie ma się czego bać. Jedyną bronią tych przeciwników są miecze, a oni sami są stosunkowo słabi. Wystarczą zwykłe pistolety i kilka odskoków.
| |
  » Pterodaktyl |
| | | Te stworzenia pierwszą młodość mają już zdecydowanie za sobą. Spotkamy je w dość niecodziennych warunkach i ze względu na niebezpieczne otoczenie (wąskie, skalne półki i lawa) polecamy ustrzelić z shotguna, nim zdążą strącić Larę z krawędzi.
| |
  » Najemnicy |
| | | Wyposażeni w karabiny maszynowe z laserowym celownikiem. Nie są przesadnie wytrzymali, ale ich broń zadaje spore obrażenia. W dodatku nawet w chwili śmierci potrafią wystrzelić w Larę ostatnią serię, więc trzeba mieć się na baczności!
| |
  » Robotnicy |
| | | Pracownicy firmy SLinc, których spotykamy w zamkniętej części podziemnego tunelu. Dość słabi i nie posiadający nawet broni palnej, przez co nie stanowią żadnego wyzwania.
| |
  » Nurkowie |
| | | Bardzo słabi przeciwnicy. Ich jedyną bronią jest wyrzutnik harpunów, który wprawdzie zadaje spore obrażenia, ale stosunkowo łatwo uniknąć trafienia. W miarę możliwości warto znaleźć suchy kawałek lądu i stamtąd rozprawić się z delikwentami.
| |
  » Ryby |
| | | Bardzo szybkie i groźne, ich zęby są ostre i zabierają Larze sporo zdrowia. Lepiej nie wdawać się w podwodną konfrontację, tylko czym prędzej uciekać.
| |
  » Tygrys |
| | | Biały odpowiednik przeciwnika znanego z TR2. Zachowuje się identycznie jak swój pierwowzór, czyli biega dookoła gryząc na oślep. Jest również tak samo słaby, więc powinny wystarczyć zwykłe pistolety lub shotgun.
| |
  » Sęp |
| | | Zachowuje się podobnie do wron, ale jest nieco bardziej wytrzymały. Nie warto więc czekać ze strzelaniem, aż znajdzie się zbyt blisko nas.
| |
  » Czworonożny mutant |
| | | Potwory, które spotkamy w dosłownie jednej lokacji. Są szybkie i kiedy znajdą się w niewielkiej odległości plują jadem. Jeśli zostaniemy trafieni konieczne będzie użycie apteczki. Polecamy shotguna lub cokolwiek silniejszego od zwykłych pistoletów, oraz oczywiście pozostawanie w ruchu.
| |
  » Małpy |
| | | Niezaczepiane nie będą stanowiły żadnego zagrożenia, trzeba jednak uważać, aby nie zwinęły nam z przed nosa ważnych przedmiotów! W innym wypadku strata ołowiu będzie nieunikniona.
| |
  » Nieumarli |
| | | Sługusy naszej antagonistki. Kiedyś najwyraźniej byli ludźmi, teraz biegają z pochodniami w rękach i dużymi dziurami w brzuchach. Nie wyglądają miło, ale na szczęście nie są też bardzo wytrzymali. Na tym etapie gry można śmiało pakować w nich z Desert Eagle.
| |
  » Sophia Leigh |
| | | Znana z TR3 miłośniczka kosmetyków powraca w The Lost Artifact. Podobnie jak poprzednio nie ma sensu tracić na nią amunicji, a sposób na jej zabicie jest równie prosty, co efektowny.
| |