strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Postacie
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Solucja
Tłumaczenia
-> Intro
-> Peru
-> Grecja
-> Egipt
-> Atlantyda
-> Croft Manor
-> Nazwy leveli
Cheaty
Okładki
Soundtrack
TR i Windows XP
Dźwięk w wersji SoldOut

REMASTERY TR1-3




  » Intro


LOS ALAMOS, NOWY MEKSYK
HOTEL IMPERIAL, KALKUTA. CZASY OBECNE
Larson: Co ma zrobić facet, żeby przyciągnąć twoją uwagę?
Lara: Ciężko powiedzieć, ale na razie ci to wychodzi.
Larson: Doskonale - ale tak naprawdę, to nie ja cię potrzebuję. Nie ja, tylko panna Jacqueline Natla z Natla Technologies, chyba kojarzysz? Twórczyni wszystkiego, co piękne i niezastąpione.
Natla: Przymknij się, Larson.
Larson: Tak jest.
Natla: Porozkoszuj się tym, Laro. Czujesz jak twój portfel pęcznieje?
Lara: Przykro mi - gram tylko dla sportu.
Natla: A więc spodoba ci się spory park - Peru. Górska przestrzeń do odkrycia, strome ściany lodu, występy skalne, dzikie wiatry. I ten mały drobiazg - wiekowy artefakt Scion (czyt. skijon) posiadający tajemniczą moc. Ukryty w zaginionym grobowcu Qualopeca. To z kolei mnie interesuje. Mogłabyś wyruszyć jutro, jesteś jutro zajęta?


  » Peru


Tomb of Qualopec – koniec levelu

Lara: Teraz masz moją całkowitą uwagę. Nie jestem jednak pewna, czy ja mam twoją, halo?
Larson: Zobaczysz, jeszcze cię dorwę.
Lara: Oczywiście.
Larson: Ciebie i ten cholerny kawałek Scionu. Jak go chcesz tak koniecznie zatrzymać, to chętnie wetknę ci go w...
Lara: Zaraz, mówimy o artefakcie?
Larson: Masz cholerną rację, prosto w twoją...
Lara: Zaczekaj, wybacz. Mówisz o kawałku, gdzie jest więc reszta?
Larson: Panna Natla puściła Pierre’a DuPonta drugim tropem.
Lara: A gdzie to jest?
Larson: I tak nie jesteś wystarczająco szybka dla niego.
Lara: Myślisz, że całe to twoje gadanie mnie tu zatrzyma?
Larson: Nie mam pojęcia, gdzie królicze nogi poniosły tego żabojada. Musisz zapytać Natlę osobiście.
Lara: Dziękuję. Tak zrobię.


Tomb of Qualopec – Natla Technologies

Lara i brat Herbert (Lara odczytuje pamiętnik): Zostałem przeniesiony do klasztoru św. Franciszka. Dręczą mnie nowe pokusy. Pomiędzy braćmi krążą plotki, (przejście do głosu Herberta) że gdzieś w podziemiach pod klasztorem ukryte jest ciało Tihocana, jednego z trzech legendarnych władców zaginionego kontynentu - Atlantydy. A z nim spoczywa podobno fragment atlantydzkiego artefaktu - Scionu. Podzielony on został na trzy części, pomiędzy trzech władców, aby ograniczyć jego moc, moc tak wielką, że przekroczyła ona potęgę Stwórcy. Moje ciało drży na myśl o jego możliwościach, będących tak blisko mnie - śmiertelnika. Każdego wieczoru biczuję się, by wyzbyć się tych nieczystych fantazji, ale zaprawdę jest to dla mnie trudny test.
Lara: Pierre... Ty bałaganiarzu.


  » Grecja


Tomb of Tihocan - koniec levelu

Pierre: Trochę za późno na rozdanie nagród, prawda? Z drugiej strony liczy się też sam udział.


Tomb of Tihocan - koniec levelu

Lara: Tu spoczywa Tihocan - jeden z dwóch sprawiedliwych władców Atlantydy, który nawet po zagładzie kontynentu próbował zachować władzę na tych nieurodzajnych ziemiach. Umarł nie spłodziwszy potomków, jego wiedza nie została przekazana. Spoglądaj na nas łaskawie, Tihocanie.


  » Egipt


Sanctuary of the Sion (wypowiedzi podczas walki)

Larson: Łeb mi ciągle pęka od spotkania z tobą, ale mam kilka zabawnych pomysłów. Wyślę cię do piekła!


Sanctuary of the Scion – koniec levelu

Kold: Wpadłaś jak śliwka w kompot.
Kowboj: Siema.
Lara: Dzień dobry.
Natla: A więc zostawiłaś Larsona gryzącego ziemię?
Lara: Jeżeli tak to ujmujesz.
Natla: Cóż, twoje chojrackie wakacje właśnie się skończyły. Pora żebyś oddała to, co ukryłaś przede mną.
Kold: Zobaczmy, co ma na śniadanie.
Natla: No, zabijcie ją!
Co za durnie. Idziemy.

Kowboj: Co to u diabła było?
Kid: Co?
Kowboj: Tam.
Kid: Pewnie ryba.
Kowboj: Bardzo duża ryba, dzieciaku.
Kid: Człowieku, wrzuć na luz. Wracam do środka. Idziesz?

Kold: Gotowe.
Kid: Idzie.
Natla: Wszystko gotowe?


  » Atlantyda


Natla’s Mines (wypowiedzi podczas walki)

Kowboj: To nic osobistego.

Kid: Strzelasz do mnie, do mnie? Nikogo innego tu nie ma, więc musisz strzelać do mnie!

Kold: Uśmiechnij się. Cholerna szumowino.


Atlantis - koniec levelu

Natla: Nie możecie tego zrobić!
Qualopec: Potępiamy cię Natlo z Atlantydy za twoje zbrodnie. Za rażące nadużycie twoich mocy oraz kradzież naszych własnych.
Natla: Nie możecie, ja...
Qualopec: Za zerwanie więzi, dzięki której rządziliśmy, a nasz lud był bezpieczny oraz za najechanie Tihocana i mnie z użyciem naszej armii, naszych wojowników, pochodzących z naszej piramidy. Wszystko po to byś mogła używać piramidy, jej mocy stworzenia, do siania bezmyślnego zniszczenia.
Natla: Bezmyślnego? Spójrzcie na siebie. W żadnym z was nie tkwi choćby krzta inwencji. Marnotrawcy.
Qualopec: Po prostu zróbmy to.
Natla: Tihocan!?
Tihocan: Wykorzystałaś święte miejsce dla zaspokojenia własnej przyjemności. Stworzyłaś fabrykę dziwolągów.
Natla: To istoty zdolne przetrwać. Nowe pokolenie.
Tihocan: Teraz to tylko sterta mięsa. A ty... Zamkniemy cię w otchłani. Twoje żyły, serce, stopy i ten twój chory mózg zastygną wraz z zamrożoną krwią.
Tihocan: Przygotuj się na wieczną mękę, Natlo!
Natla: Wy też nie spoczniecie, ani wasz przeklęty kontynent - Atlantyda!


Atlantis - koniec levelu

Natla: To znowu ty?
Lara: A ty? Przyszłaś na ponowne wielkie otwarcie?
Natla: Ewolucja jest w regresie, a dobór naturalny na najniższym poziomie. Dzięki świeżemu mięsu znów odnowią się stare waśnie terytorialne, co da nam siłę i rozwój, a nawet możliwość kreacji nowych ras.
Lara: Rodzaj ewolucji na sterydach.
Natla: Kopniak w tyłek. Stare pryki Qualopec i Tihocan nie mieli o niczym pojęcia - kataklizm Atlantydy zniszczył rasę leniwych mięczaków. Cofnął ich do podstaw przetrwania. To nie powinno się wydarzyć w ten sposób.
Lara: W ten też nie.
Głos: Wyklucie rozpocznie się za 15 sekund.
Natla: Już za późno na przeprowadzenie aborcji.
Lara: Nie, jeśli usuniemy serce tej operacji.
Natla: Nieeeee!
Głos: 10... 5, 4, 3, 2, 1...


The Great Pyramid (wypowiedzi podczas walki)

Natla: Nie pozbędziesz się mnie i moich podopiecznych tak łatwo, Laro.


  » Croft Manor


Lara’s Home – level treningowy

(Biblioteka)
Lara:
- Witaj w moim domu. Oprowadzę cię po posiadłości.
- Użyj klawiszy kierunkowych, by dostać się do pokoju muzycznego.

(Pokój muzyczny)
- Dobrze, teraz czas na ćwiczenia. Naciśnij przycisk skoku.
- Teraz powtórz tę czynność dodatkowo wciskając klawisz kierunku. Skoczę w tamtą stronę.

(Hol główny)
- Ach, mój hol główny. Przepraszam za te skrzynie. Muszę wysłać parę rzeczy do magazynu, a transport niestety jeszcze nie przybył.
- Podbiegnij do skrzyni, wciśnij strzałkę do przodu oraz klawisz akcji. Dzięki temu wskoczę na skrzynię.

(Sala gimnastyczna)
- Kiedyś była to sala balowa, ale przekształciłam ją w salę gimnastyczną. Co o niej myślisz? Poćwiczmy trochę.
- Zwykle wszędzie nie biegam. Gdy chcę być ostrożna, wówczas wolno idę. Przytrzymaj klawisz wolnego chodzenia i idź w kierunku tej białej linii.
- Dzięki wciśniętemu klawiszowi chodzenia nigdzie nie spadnę, nawet jeśli będziesz próbować. No dalej, spróbuj.
- Jeśli chcesz się rozejrzeć, wciśnij i przytrzymaj klawisz rozglądania. Następnie wciśnij kierunek, w jakim chcesz się rozejrzeć.
- Jeśli wyznaczony cel jest za daleko, to podczas skoku mogę chwycić się krawędzi i uchronić się przed upadkiem. Podejdź maksymalnie do samej krawędzi z białą linią. Następnie wciśnij klawisz skoku i równocześnie strzałkę do przodu. Gdy będę w powietrzu, naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji.
- Teraz naciśnij strzałkę do przodu, wespnę się do góry.
- Gdy skoczę z rozbiegiem, skok nie będzie dla mnie problemem.
- Podejdź do białej linii. Teraz powoli cofnij się do tyłu by zrobić miejsce na rozbieg. Teraz naciśnij strzałkę do przodu i niemal natychmiast wciśnij i przytrzymaj klawisz skoku. Skoczę w ostatnim momencie.
- Racja, teraz czeka nas daleki skok. Zatem zrób rozbieg tak jak poprzednio, jednak teraz dodatkowo, kiedy będę w powietrzu, wciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. Złapię się krawędzi.
- Świetnie.
- Spróbuj tu podskoczyć. Naciśnij strzałkę do przodu i klawisz akcji.
- Nie mogę tutaj wejść, ponieważ przestrzeń jest za mała. Jednak możesz nacisnąć strzałkę w prawo, przesunę się po krawędzi we wskazaną stronę. Następnie naciśnij strzałkę do przodu.
- Świetnie. Jeśli stoję za wysoko i nie chcę spaść, to mogę zejść ostrożnie. Naciśnij strzałkę do tyłu, a odskoczę do tyłu. Natychmiast naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji, a złapię się krawędzi spadając. Następnie puść.

(Basen)
- Chodźmy popływać!
- Dzięki klawiszowi skoku i strzałkom kierunkowym pływam pod wodą.
- Ach! Powietrze! Użyj klawiszy kierunkowych, by płynąć na powierzchni wody. Naciśnij skok, by zanurkować lub podpłyń do krawędzi, naciśnij klawisz akcji i wyjdź na brzeg.
- Dobra robota. Muszę teraz zdjąć to mokre ubranie.


  » Nazwy leveli


Peru

- Jaskinie
- Miasto Vilcabamba
- Zaginiona Dolina
- Grobowiec Qualopeca

Grecja

- Klasztor św. Franciszka
- Koloseum
- Pałac Midasa
- Cysterna
- Grobowiec Tihocana

Egipt

- Miasto Khamoon
- Obelisk Khamoon
- Sanktuarium Scionu

Atlantyda

- Kopalnie Natli
- Atlantyda
- Wielka Piramida

Anglia

- Dom Lary



Tłumaczenie: Cez
Korekta: Kris Nephilim i Kyo
© WoTR 2007