strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Przed premierą
-> Krótki opis
-> Levele
-> Postacie
-> Dane techniczne
-> Gdzie kupić

Screeny
Rendery
Lokacje
Przeciwnicy
Bronie
Klawiszologia
Solucja
Tłumaczenia
-> Intro
-> Peru
-> Grecja
-> Egipt
-> Atlantyda
-> Croft Manor
-> Nazwy leveli
Cheaty
Okładki
Soundtrack
TR i Windows XP
Dźwięk w wersji SoldOut


  » Intro


LOS ALAMOS, NOWY MEKSYK
HOTEL IMPERIAL, KALKUTA. CZASY OBECNE
Larson: Co ma zrobić facet, żeby przyciągnąć twoją uwagę?
Lara: Ciężko powiedzieć, ale na razie ci to wychodzi.
Larson: Doskonale - ale tak naprawdę, to nie ja cię potrzebuję. Nie ja, tylko pani Jaqueline Natla z Natla Technologies, chyba kojarzysz? Twórczyni wszystkiego, co piękne i niezastąpione.
Natla: Przymknij się, Larson.
Larson: Wedle rozkazu.
Natla: Rzuć na to okiem, Laro - czujesz jak twój portfel grubieje?
Lara: Przykro mi - gram tylko dla sportu.
Natla: A więc spodoba ci się spory park - Peru. Góry, przestrzeń, surowe ściany lodu, występy skalne, dzikie wiatry. I ten mały drobiazg - wiekowy artefakt Scion (czyt. skijon) posiadający tajemniczą moc. Ukryty w zaginionej krypcie Qualopeca. To z kolei mnie interesuje. Mogłabyś wyruszyć jutro, jesteś jutro zajęta?


  » Peru


Tomb of Qualopec – koniec levelu

Lara: Teraz masz moją całkowitą uwagę. Nie wiem jednak czy ty mnie słuchasz, halo?
Larson: Jeszcze cię dorwę, laleczko.
Lara: Oczywiście.
Larson: Ty i ten cholerny kawałek artefaktu, jak go chcesz tak koniecznie zatrzymać, to chętnie wetknę ci go w...
Lara: Zaraz, mówimy o Scionie?
Larson: Masz cholerną rację, prosto w twoją...
Lara: Co powiedziałeś? Kawałek, gdzie jest więc reszta?
Larson: Natla puściła Pierre’a Dupont drugim śladem.
Lara: A gdzie to jest?
Larson: I tak nie jesteś wystarczająco szybka na niego.
Lara: Myślisz, że całe to twoje gadanie mnie tu na długo zatrzyma?
Larson: Nie wiem gdzie bryka ten żabojad, będziesz musiała spytać Natlę osobiście.
Lara: Dziękuję. Spytam.


Tomb of Qualopec – Natla Technologies

Lara i brat Herbert (Lara odczytuje pamiętnik): A więc przeniesiony zostałem do klasztoru świętego Franciszka. Dręczą mnie nowe pokusy. Pomiędzy braćmi krążą plotki, (przejście do głosu Herberta) że gdzieś w podziemiach pod klasztorem ukryte jest ciało Tihocana, jednego z legendarnych władców zaginionego kontynentu - Atlantydy. A z nim spoczywa podobno fragment Atlantyckiego artefaktu - Sciona. Podzielony on został na trzy części, pomiędzy trzech władców, aby ograniczyć jego moc, moc tak wielką, że przekroczyła ona potęgę stwórcy artefaktu. Moje ciało drży na myśl o jego możliwościach, będących tak blisko, w zasięgu moich rąk. Każdego wieczoru biczuję się, aby wyzbyć się tych nieczystych fantazji, ale zaprawdę jest to dla mnie trudny test.
Lara: Pierre... ty wszędobylski karaluchu.


  » Grecja


Tomb of Tihocan - koniec levelu

Pierre: Trochę za późno na nagrody, prawda? Ale, ale, liczy się ten, kto bierze pierwszy.


Tomb of Tihocan - koniec levelu

Lara: Tu spoczywa Tihocan - jeden z dwóch sprawiedliwych władców Atlantydy, który po zagładzie kontynentu próbował zachować władzę w tych obcych stronach. Umarł nie spłodziwszy potomków, jego dziedzictwo nie zostało przekazane. Chroń nas, sprawiedliwy Tihocanie.


  » Egipt


Sanctuary of the Sion (wypowiedzi podczas walki)

Larson: Łeb mi ciągle pęka od spotkania z tobą, ale mam kilka zabawnych pomysłów. Wyślę cię do piekła.


Sanctuary of the Scion – koniec levelu

Kold: Wpadłaś jak śliwka w kompot.
Kowboj: Sie ma, lala.
Lara: Witaj.
Natla: A więc zostawiłaś Larsona gryzącego ziemię?
Lara: Jeżeli tak to ujmujesz.
Natla: To już koniec twoich wakacji. Oddaj mi to, co należy do mnie.
Kold: Zobaczmy, co mamy na śniadanie.
Natla: No, zabijcie ją!
Cholerni durnie. Idziemy.

Kowboj: Co to było u diabła?
Kid: Co?
Kowboj: Tam.
Kid: Pewnie ryba.
Kowboj: Bardzo duża ryba, dzieciaku.
Kid: Człowieku, wrzuć na luz, wracam do środka. Idziesz?

Kold: Gotowe.
Kid: Idzie.
Natla: Wszystko gotowe?


  » Atlantyda


Natla’s Mines (wypowiedzi podczas walki)

Kowboj: To nic osobistego, kochanie.

Kid: Strzelasz do mnie, do mnie? Nikogo innego tu nie ma, więc musisz strzelać do mnie!

Kold: Uśmiechnij się przed śmiercią.


Atlantis - koniec levelu

Natla: Nie możecie tego zrobić!
Qualopec: Naszym majestatem skazujemy cię za twoje zbrodnie. Za lekkomyślne użycie zagarniętej przez ciebie potęgi i za jej kradzież.
Natla: Nie możecie, ja mam...
Qualopec: Za połączenie pieczęci chroniącej i rządzącej naszym ludem oraz za napaść na Tihocana i na mnie z pomocą naszej własnej armii, naszych wojowników z naszej piramidy. Za bezrozumne wykorzystanie mocy tworzenia do celów niszczenia.
Natla: Bezrozumne? Spójrzcie na siebie, żaden z was nie ma nawet pojęcia co to znaczy inwencja. Stare próchna.
Qualopec: Po prostu zróbmy to.
Natla: Tihocan!
Tihocan: Użyłaś świętego miejsca jako źródła osobistej przyjemności, stworzyłaś przerażającą fabrykę.
Natla: To nowa generacja, formy, które przetrwają.
Tihocan: Teraz to tylko mięso - a ty... mamy zamiar zamknąć cię w kapsule. Twoje żyły, serce, mięśnie i ten chory mózg - zamrożona krew zamieni je w skałę.
Tihocan: Oczekuj wiecznej męki, Natlo.
Natla: Wy także nie spoczniecie w spokoju. Ani ten wasz przeklęty kontynent - Atlan...


Atlantis - koniec levelu

Natla: To znowu ty?
Lara: A ty przyszłaś tu na wielkie otwarcie, co?
Natla: Ewolucja na odpowiedniej ścieżce - naturalna selekcja. Znów odnowią się stare waśnie terytorialne - co da siłę i władzę dla nas, a nawet możliwość kreacji nowych ras.
Lara: Rodzaj ewolucji na sterydach.
Natla: Kopniak w tyłek. Stare pryki Qualopec i Tihocan nie mieli o niczym pojęcia - kataklizm Atlantydy zniszczył rasę leniwych mięczaków. Spowodował regres do podstaw.Tym razem historia się nie powtórzy.
Lara: A może jednak.
Głos: Wyklucie za 15 sekund.
Natla: Zbyt późno, aby zatrzymać proces.
Lara: Chyba, że zniszczy się jego serce.
Natla: Nieeeee!
Głos: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1...


The Great Pyramid (wypowiedzi podczas walki)

Natla: Nie sądziłaś chyba, że pozbędziesz się mnie tak łatwo, Laro?


  » Croft Manor


Lara’s Home – level treningowy

(Biblioteka)
Lara:
- Witaj w moim domu. Oprowadzę cię po posiadłości.
- Użyj klawiszy kierunkowych by dostać się do pokoju muzycznego.

(Pokój muzyczny)
- Dobrze, teraz czas na ćwiczenia. Naciśnij przycisk skoku.
- Teraz powtórz tę czynność dodatkowo wciskając klawisz kierunku. Skoczę w tamtą stronę.

(Hol główny)
- Ach, mój hol główny. Przepraszam za te skrzynie. Muszę wysłać parę rzeczy do magazynu, a transport niestety jeszcze nie przybył.
- Podbiegnij do skrzyni, wciśnij strzałkę do przodu oraz klawisz akcji. Dzięki temu wskoczę na skrzynię.

(Sala gimnastyczna)
- Kiedyś była to sala balowa, ale przekształciłam ją w salę gimnastyczną. Co o niej myślisz? Poćwiczmy trochę.
- Zwykle wszędzie nie biegam. Gdy chcę być ostrożna, wówczas wolno idę. Przytrzymaj klawisz wolnego chodzenia i idź w kierunku tej białej linii.
- Dzięki wciśniętemu klawiszowi chodzenia nigdzie nie spadnę, nawet jeśli będziesz próbować. No dalej, spróbuj.
- Jeśli chcesz się rozejrzeć, wciśnij i przytrzymaj klawisz rozglądania. Następnie wciśnij kierunek, w jakim chcesz się rozejrzeć.
- Jeśli wyznaczony cel jest za daleko, to podczas skoku mogę chwycić się krawędzi i uchronić się przed upadkiem. Podejdź do krawędzi białej linii. Następnie wciśnij klawisz skoku i równocześnie strzałkę do przodu. Gdy będę w powietrzu, naciśnij i przytrzymaj klawisz akcji.
- Teraz naciśnij strzałkę do przodu, wespnę się do góry.
- Gdy skoczę z rozbiegiem, skok nie będzie dla mnie problemem.
- Podejdź do białej linii. Teraz powoli cofnij się do tyłu by zrobić miejsce na rozbieg. Teraz naciśnij strzałkę do przodu i niemal natychmiast wciśnij i przytrzymaj klawisz skoku. Skoczę w ostatnim momencie.
- Racja, teraz czeka nas daleki skok. Zatem zrób rozbieg tak jak poprzednio, jednak teraz dodatkowo, kiedy będę w powietrzu, wciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. Złapię się krawędzi.
- Doskonale!
- Spróbuj tu podskoczyć. Naciśnij strzałkę do przodu i klawisz akcji.
- Nie mogę tutaj wejść, ponieważ przestrzeń jest za mała. Jednak możesz nacisnąć strzałkę w prawo, przesunę się po krawędzi we wskazaną stronę. Następnie naciśnij strzałkę do przodu.
- Teraz naciskaj strzałkę do tyłu, będę odskakiwać w tym kierunku. Natychmiast wciśnij i przytrzymaj klawisz akcji. Złapię się krawędzi, gdy zacznę spadać w dół.

(Basen)
- Popływajmy trochę!
- Dzięki klawiszowi skoku i strzałek kierunkowych pływam pod wodą.
- Ach! Powietrze! Użyj klawiszy kierunkowych by płynąć na powierzchni wody. Naciśnij skok by zanurkować lub podpłyń do krawędzi, naciśnij klawisz akcji i wyjdź na brzeg.
- Dobra robota. Muszę teraz zdjąć to mokre ubranie.


  » Nazwy leveli


Peru

- Jaskinie
- Miasto Vilcabamba
- Zaginiona Dolina
- Grobowiec Qualopeca

Grecja

- Klasztor św. Franciszka
- Koloseum
- Pałac Midasa
- Cysterna
- Grobowiec Tihocana

Egipt

- Miasto Khamoon
- Obelisk Khamoon
- Sanktuarium Scionu

Atlantyda

- Kopalnie Natli
- Atlantyda
- Wielka Piramida

Anglia

- Dom Lary



Tłumaczenie: Mirage Media i Cez
© WoTR 2007