strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Edycja kolekcjonerska
-> W pigułce

Recenzje
Solucja
Klawiszologia
Postacie
Lokacje
Przeciwnicy
Ekwipunek
Tryb Wypraw
Dodatki / DLC
Dubbing PL
Galeria

Tapety
Filmy
Relacja z E3 2015



SOLUCJA



|Porady ogólne | Przejście gry | Grobowce opcjonalne |
| Misje poboczne | Mapy: znajdźki i wyzwania |
| DLC "Baba Yaga" | DLC "Więzy Krwi" |



MISJE POBOCZNE - ZADANIA OCALAŁYCH:

KOMPLEKS RADZIECKI: Przerwa w komunikacji

Lokalizacja i dostępność: tuż po zjeździe do miejsca koło chatki Ocalałego.
Nagroda: Wytrych

Po zjeździe po linie spotkasz pierwszego sojusznika. Zaproponuje ci misję. Zaakceptuj ją. Musisz zniszczyć 5 nadajników umieszczonych na pobliskich antenach (świecą na niebiesko i czerwono).

1) Od Obozu: Miejsce Wycinki idź na zachód. Dojdziesz do budynku (tartak). Od południowej strony na podeście będzie stała antena. Podejdź i zniszcz nadajnik przy użyciu czekana.
2) Od pierwszej anteny idź dalej na północny wschód. Znajdziesz jaskinię i kilka wilków. Obok wejścia do groty jest ściana wspinaczkowa. Wejdź na górę korzystając z krawędzi do wspinania oraz ścian wspinaczkowych. Na samym szczycie znajdziesz antenę. Podejdź i zniszcz nadajnik.
3) Od drugiej anteny - zjedź po linie i kieruj się w prawo za tartak. Wejdź na skałę. Będzie przed tobą. Podejdź i zniszcz nadajnik przy użyciu czekana.
4) Od trzeciej anteny - idź na północny zachód, wejdź na półkę wyżej i tam znajdziesz kolejną antenę. Idź na północ na podwyższenie. Podejdź i zniszcz nadajnik.
5) Od czwartej anteny idź wzdłuż ściany na zachód. Wejdź po miękkiej skale w górę. Przy ognisku znajdziesz antenę. Zniszcz nadajnik przy pomocy czekana.

KOMPLEKS RADZIECKI: Niebezpieczny teren

Lokalizacja i dostępność: po powrocie z więzienia.
Nagroda: Celownik do pistoletu

W centralnej części mapy w okolicach tartaku znajdź mężczyznę leżącego w śniegu. Poprosi cię o zabicie wilków w jednej z jaskiń. Idź na most po północno-zachodniej części tartaku. Jaskinia będzie przed tobą. Musisz zabić sporą ilość wilków. Trujące strzały powinny załatwić sprawę w kilka sekund. Wróć do rannego.

KOMPLEKS RADZIECKI: Pechowcy

Lokalizacja i dostępność: po powrocie z więzienia, po wykonaniu misji "Przerwa w komunikacji".
Nagroda: Strój szpiega

Idź do pierwszego Ocalałego, któremu pomogłeś zniszczyć nadajniki. Ma dla ciebie kolejne zadanie. Tym razem musisz odbić zakładników przetrzymywanych w bazie na klifie nad rzeką (pamiętasz moment, w którym zdobyłeś pistolet? To właśnie tam). Kieruj się na południowy wschód nad rzekę. Znajdź ciężarówkę, która niestety była za ciężka na drewniany pomost. Z tego miejsca podejdź nad brzeg rzeki i po linie przedostań się na skałę po środku rzeki. Użyj miękkiej skały, by wspiąć się wyżej. Stamtąd przeskocz na drugi brzeg rzeki i idź w lewo. Stań przy olinowanym palu i zrób przejście linowe nad przepaścią. Wespnij się po miękkiej skale na górę, zlikwiduj 2 wrogów i spójrz na ścianę budynku. Wejdź do niego przez szyb wentylacyjny. Zlikwiduj 3 wrogów w celi przesłuchań i uwolnij więźniów. Wróć do sojusznika i odbierz nagrodę.

KOMPLEKS RADZIECKI: Zwiad w gułagu

Lokalizacja i dostępność: po powrocie z więzienia, po wykonanie misji "Niebezpieczny teren".
Nagroda: Tłumik do karabinu

Pamiętasz sojusznika, dla którego oczyściłeś jaskinię z wilków? Widać już się tam zadomowił, ponieważ to miejsce, gdzie rozpoczynasz misję. Musisz wrócić do więzienia i zdobyć trzy dokumenty. Najlepiej wykorzystać ku temu obóz i szybką podróż.

Dokument 1: Od ogniska idź po zaspie do korytarza, przez który uciekłeś ostatnim razem. Brodząc w wodzie staraj nie myśleć się o tym jak Larze musi być zimno. Idź na górę. Wyjdź na zewnątrz i zlikwiduj grupę wojowników (uwaga, może pojawić się miotacz ognia!). W małej chatce znajdziesz dokument (plany przemieszczenia wojsk), który powinien na ciebie czekać obok drewnianego stolika.
Dokument 2: Od poprzedniej znajdźki wróć do obozowiska i idź w drugą stronę. Znów natkniesz się na grupę najemników. Wiesz dobrze co z nimi zrobić. W budynku po lewej znajdziesz dokument (harmonogram straży).
Dokument 3: Od poprzedniej znajdźki idź dalej i miń koparkę. Wejdź do budynku i zerknij na stolik. Podnieś dokument: Znalezisko archeologiczne.

Mając wszystkie znajdźki wróć do jaskini i przekaż je sojusznikowi. Odbierz nagrodę.

KOMPLEKS RADZIECKI: Zagubione informacje

Lokalizacja i dostępność: po powrocie z więzienia, po wykonaniu misji "Pechowcy".
Nagroda: Dławik do strzelby

To troszku irytująca misja. Polega na zastrzeleniu gołębia przenoszącego pewne informacje potrzebne sojusznikowi. Gołąb ma do siebie to, że szybko odlatuje, jeśli zbytnio się zbliżysz. Pierwszy raz powinien się pojawić w miejscu, gdzie spotkałeś leżącego w śniegu Ocalałego. Podejdź powoli na taką odległość, by mieć go w zasięgu strzału. Strzel i zabij ptaka. Możesz odzyskać strzałę i zdobyć kilka piór. Wróć do sojusznika i odbierz nagrodę.

GEOTERMICZNA DOLINA: Strategia obronna

Lokalizacja i dostępność: górna wioska.
Nagroda: Kurtka weterana

Z pewnością udasz się na krótki spacer po okolicy. Z wejścia do doliny idź przed siebie. Miniesz wysoką wieżę, a tuż za nią znajdziesz sojusznika, który prosi o twoją pomoc w budowie drewnianych wież obronnych. Musisz dać mu 4 sztuki drewna i 4 sztuki jeleniej skóry. Jeśli nie masz jednego ani drugiego, to zejdź na niższą część wioski. Jest tam pełno brzózek, które możesz połamać oraz wiele jeleni, które możesz zestrzelić. Mając wystarczająco surowców wróć do sojusznika i włóż materiały do koszyka. Resztę zanieś do drugiej wieży nad brzegiem rzeki za maleńką chatką. Wróć do sojusznika i odbierz nagrodę.

GEOTERMICZNA DOLINA: Koniec szpiegowania

Lokalizacja i dostępność: okolice jeziora - chatka nad jeziorem.
Nagroda: Starożytny łuk rogowy

Jeśli ukończyłeś misję "Strategia obronna", to podejdź do chatki przy drugiej wieży, gdzie umieściłeś część surowców. Przed chatką spotkasz mieszkankę wioski, która zleci ci pomoc w zlikwidowaniu 4 dronów Trójcy, szpiegujących okolicę. Drony słychać i widać, a ich delikatna konstrukcja pozwoli na ich łatwe zlikwidowanie. Przeszukaj całą dolną część wioski (uważaj na niedźwiedzie i rysie!). Gdy już zlikwidujesz urządzenia, wróć do mieszkanki i odbierz nagrodę.

GEOTERMICZNA DOLINA: Starożytne tajemnice

Lokalizacja i dostępność: okolice ruin przy wieży alarmowej.
Nagroda: Złote monety za każdy splądrowany grobowiec

Spotkasz kobietę, która chce poznać tajemnice swoich przodków. Musisz splądrować wszystkie 9 opcjonalnych grobowców, które występują w grze. Za każdy z nich dostaniesz sporą sumę złotych monet (bardzo przydatna misja, jeśli chcesz kupić wszystkie ulepszenia w Sklepie z pamiątkami w Kompleksie Radzieckim). Przejdź do sekcji Grobowce Opcjonalne, jeśli potrzebujesz pomocy.

GEOTERMICZNA DOLINA: Syty posiłek

Lokalizacja i dostępność: chatka nad jeziorem, po ukończeniu misji "Koniec szpiegowania", po zapaleniu wieży alarmowej.
Nagroda: Strój łowczyni

Ta sama mieszkanka wioski zleci ci pomoc w przygotowaniu posiłków dla wojowników. Zabij i oskóruj 2 dziki, które spotkasz zaraz po drugiej stronie potoku przy zniszczonych domkach. W pobliskiej jaskini znajdziesz potrzebne 4 grzyby (są trujące, ale widocznie mieszkańcy są odporni na ich truciznę).