strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona główna działu -> Opis gry -> Wymagania Kambodża Sahara -> Opis lokacji -> Dziennik Lary -> Pojazd -> Przeciwnicy -> Opis reliktów -> Galeria Tybet Tapety Filmy |
"Desert Ruins" jest drugą z lokacji, do której przenosimy się po przejściu 40-tego levelu w Kambodży i opłaceniu podróży Lary (5000 monet). Sahara składa się z 40 leveli, w których do zdobycia jest 20 reliktów. Na trasie przemierzamy opustoszałe miasto Khufra w Nubii, gdzie przeszkodami są wozy z ceramiką, mury i płoty, małe okna, czy opadające bramy. Jest tu także możliwość przejechania się motocyklem na wzór cutscenek z TR1/TRA. Pod miastem natomiast znajduje się wielki, babiloński kompleks grobowcowo-pałacowy z kolumnami ze złota, najeżony wieloma śmiercionośnymi pułapkami. Zabić nas mogą wychodzące z podłogi kolce, toczące się kule, ostrza w ścianach, czy rozjeżdżająca się podłoga. Jest tu także efektowna sekwencja zjeżdżania na ruchomych piaskach. Wrogami na Saharze są ożywione golemy, a bossem Mantykora.
"Myliłam się. Carter nie został porwany tak jak myślałam, dotarł jakoś do tych zapomnianych, babilońskich ruin. Działają tu jakieś dziwne, mityczne siły, a ich wpływ rozprzestrzenił się na pozostałe kontynenty. Muszę szybko dotrzeć do sedna tego wszystkiego. Bóstwo-wąż Rahu jest w centrum tego wszystkiego. Jednak to, co Carter myśli, że odkrył, wykracza daleko poza mity i legendy. Biorąc pod uwagę rzeczy, które oboje widzieliśmy i z którymi walczyliśmy na tym świecie, nie zamierzam wątpić teraz w mojego przyjaciela."
Na Saharze jeździmy na motorze, podobnym do tego, który widzieliśmy w cutscenkach w TR1 i TR Anniversary. Podczas rozgrywki musimy szybko zmieniać tor jazdy oraz czasem się pochylać i wybijać, by ominąć przeszkody.
• Ożywione golemy Kamienni wojownicy pojawiają się w sekwencjach walki na Saharze. Można ich podzielić na trzy rodzaje: golemy rzucające w Larę dyskiem, uderzające batem oraz rzucające ogniem. Nie są zbyt szybcy, wolno biegają w jednym kierunku i zeskakują z wyższych półek. Każdy z przedmiotów, którymi rzucają, może zostać przez nas zestrzelony. Po pokonaniu rozpadają się na kawałki. Przy każdej kolejnej walce są bardziej wytrzymali, o czym świadczy inne ubarwienie ich strojów. • Mantykora Bestia z mitologii perskiej o postaci lwa z głową człowieka i ogonem skorpiona. Walka z Mantykorą odbywa się w podziemnych korytarzach w kilku sekwencjach, w których stwór stara się złapać Larę lub ukąsić ją swoim ogonem. Naszym zadaniem jest unikanie przeszkód i ostrzelanie Mantykory, uważając na jad, którym w nas ciska. Jej trzecie wcielenie ma niebiesko-żółte ubarwienie i jest bardzo wytrzymałe na zadawane obrażenia.
• 1. Basmu Icon (Posążek Basmu) "Basmu Jadowity, jeden z jedenastu bogów-bestii. Jest związany ze starożytną magią babilońską." • 2. Bull's Head Rhyton (Ryton z Głową Byka) "Wiem, że Carter swego czasu natknął się na takie na Krecie. Jednak nadal nie mam bladego pojęcia co to oznacza." • 3. Amulet of Zarpanit (Amulet Zarpanita) "Więcej mitologicznej kreacji, tym razem babilońskiej. Nadal nie wiem jak to łączy się z tym co znalazłam w dżungli." • 4. Cylinder Seal of Isimud (Cylinder Pieczęci Izmud) "Ponowne odniesienie do Rahu. Ale z posępnym podtekstem. Czuję tutaj ciężką i mroczną obecność." • 5. Dagger of Tishpak (Sztylet Tiszpaka) Te grobowce to nie tylko ruiny, są pełne niekończących się pułapek. Wiele wysiłku poszło na ochronę tego, co się tutaj dzieje." • 6. Gnostic Dial (Gnostyczny Dysk) "Czy te istoty są efektem mocy Rahu? Czy raczej są one źródłem tej mocy?" • 7. Helm of Svara (Hełm Swary) "Teraz walczę z gigantycznymi bestiami z mitologii perskiej?" • 8. Daeva Scimitar (Sejmitar Daewy) "Dosłownie tony gruzu z zabitego wojownika-golema. Mogę tylko przypuszczać, że to dzieło Cartera. Ale dlaczego nie mogę go znaleźć?" • 9. Pairika Crown (Korona Pairyki) "To zostało wykopane przez tych kamiennych wojowników, zanim im to odebrałam. Mieli zamiar to odzyskać." • 10. Lamassu Guardian (Strażnik Lamassu) "W końcu mały fragment wiadomości od Cartera na moim telefonie satelitarnym. Wszystko co mogłam zebrać pokazuje wielkość niebezpieczeństwa w jakim się znalazł, w jakim znaleźliśmy się wszyscy." • 11. Lapis Gorget (Naszyjnik Lapisowy) "Jest to teraz dość oczywiste, że te relikty są kluczem do czegoś. Nie jestem jedyną osobą, która na nie poluje, mam tylko inne powody." • 12. Gold Emblem of Utu (Złote Godło Utu) "To zostało zostawione na widoku. Sumeryjskie bóstwo słońca. Wiele z tego wszystkiego odnosi się do słońca. Myślę, że to coś więcej niż zbieg okoliczności." • 13. Oil Lamp of Maliqa (Olejna Lampa Malika) "To już wykroczyło daleko poza mit. Biorąc pod uwagę to, czego byłam tutaj świadkiem, Rahu jest w jakimś sensie prawdziwą istotą." • 14. War Mask of Azal (Wojenna Maska Azala) "Pytaniem jest, czego szuka Rahu? I czemu teraz? Dzieje się tu o wiele więcej niż widać na pierwszy rzut oka." • 15. Utukku Plaque (Płyta Utukku) "Muszę mieć pewność, że zbiorę każdy relikt zanim opuszczę to miejsce. Nie mogę sobie pozwolić na pominięcie tego, którego potrzebujemy!" • 16. Rabisu Scroll (Zwój Rabisu) "Ten antyczny zwój wyjaśnia jedną rzecz: te artefakty pochodzą od starożytnych bohaterów walczących przeciwko wężowi Rahu." • 17. Simurgh Shield (Tarcza Simurgh) "Kolejna krótka wiadomość od Cartera, potwierdzająca większość tego, co tutaj odkryłam. Jednak bije mnie na głowę w detalach." • 18. Ur-Uta Kingshead (Głowa Króla Ur-Uta) "Dowiedziałam się, że niektóre z tych reliktów zebrane razem mogą powstrzymać Rahu w jakiś sposób." • 19. Urvan Vessel (Naczynie Urvan) "Wygląda na to, że Carter opuścił już ten region i skierował się gdzieś w Himalaje, tak myślę. Muszę się do niego dostać." • 20. Bust of Rakush (Popiersie Rakusza) "Kamienni wojownicy są o wiele bardziej niepokojący, niż ludzie-jaszczury. Do czego tak bardzo chcą się dokopać w tych ruinach?"
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||