strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Opis gry
-> Wymagania

Kambodża
Sahara
-> Opis lokacji
-> Dziennik Lary
-> Pojazd
-> Przeciwnicy
-> Opis reliktów
-> Galeria
Tybet
Tapety
Filmy

SAHARA: PUSTYNNE RUINY


  » Opis lokacji


"Desert Ruins" jest drugą z lokacji, do której przenosimy się po przejściu 40-tego levelu w Kambodży i opłaceniu podróży Lary (5000 monet). Sahara składa się z 40 leveli, w których do zdobycia jest 20 reliktów.

Na trasie przemierzamy opustoszałe miasto Khufra w Nubii, gdzie przeszkodami są wozy z ceramiką, mury i płoty, małe okna, czy opadające bramy. Jest tu także możliwość przejechania się motocyklem na wzór cutscenek z TR1/TRA. Pod miastem natomiast znajduje się wielki, babiloński kompleks grobowcowo-pałacowy z kolumnami ze złota, najeżony wieloma śmiercionośnymi pułapkami. Zabić nas mogą wychodzące z podłogi kolce, toczące się kule, ostrza w ścianach, czy rozjeżdżająca się podłoga. Jest tu także efektowna sekwencja zjeżdżania na ruchomych piaskach. Wrogami na Saharze są ożywione golemy, a bossem Mantykora.

  » Dziennik Lary


"Myliłam się. Carter nie został porwany tak jak myślałam, dotarł jakoś do tych zapomnianych, babilońskich ruin. Działają tu jakieś dziwne, mityczne siły, a ich wpływ rozprzestrzenił się na pozostałe kontynenty. Muszę szybko dotrzeć do sedna tego wszystkiego. Bóstwo-wąż Rahu jest w centrum tego wszystkiego. Jednak to, co Carter myśli, że odkrył, wykracza daleko poza mity i legendy. Biorąc pod uwagę rzeczy, które oboje widzieliśmy i z którymi walczyliśmy na tym świecie, nie zamierzam wątpić teraz w mojego przyjaciela."

  » Pojazd


Na Saharze jeździmy na motorze, podobnym do tego, który widzieliśmy w cutscenkach w TR1 i TR Anniversary. Podczas rozgrywki musimy szybko zmieniać tor jazdy oraz czasem się pochylać i wybijać, by ominąć przeszkody.

  » Przeciwnicy

• Ożywione golemy
Kamienni wojownicy pojawiają się w sekwencjach walki na Saharze. Można ich podzielić na trzy rodzaje: golemy rzucające w Larę dyskiem, uderzające batem oraz rzucające ogniem. Nie są zbyt szybcy, wolno biegają w jednym kierunku i zeskakują z wyższych półek. Każdy z przedmiotów, którymi rzucają, może zostać przez nas zestrzelony. Po pokonaniu rozpadają się na kawałki. Przy każdej kolejnej walce są bardziej wytrzymali, o czym świadczy inne ubarwienie ich strojów.

• Mantykora
Bestia z mitologii perskiej o postaci lwa z głową człowieka i ogonem skorpiona. Walka z Mantykorą odbywa się w podziemnych korytarzach w kilku sekwencjach, w których stwór stara się złapać Larę lub ukąsić ją swoim ogonem. Naszym zadaniem jest unikanie przeszkód i ostrzelanie Mantykory, uważając na jad, którym w nas ciska. Jej trzecie wcielenie ma niebiesko-żółte ubarwienie i jest bardzo wytrzymałe na zadawane obrażenia.

  » Opis reliktów

• 1. Basmu Icon (Posążek Basmu)
"Basmu Jadowity, jeden z jedenastu bogów-bestii. Jest związany ze starożytną magią babilońską."

• 2. Bull's Head Rhyton (Ryton z Głową Byka)
"Wiem, że Carter swego czasu natknął się na takie na Krecie. Jednak nadal nie mam bladego pojęcia co to oznacza."

• 3. Amulet of Zarpanit (Amulet Zarpanita)
"Więcej mitologicznej kreacji, tym razem babilońskiej. Nadal nie wiem jak to łączy się z tym co znalazłam w dżungli."

• 4. Cylinder Seal of Isimud (Cylinder Pieczęci Izmud)
"Ponowne odniesienie do Rahu. Ale z posępnym podtekstem. Czuję tutaj ciężką i mroczną obecność."

• 5. Dagger of Tishpak (Sztylet Tiszpaka)
Te grobowce to nie tylko ruiny, są pełne niekończących się pułapek. Wiele wysiłku poszło na ochronę tego, co się tutaj dzieje."

• 6. Gnostic Dial (Gnostyczny Dysk)
"Czy te istoty są efektem mocy Rahu? Czy raczej są one źródłem tej mocy?"

• 7. Helm of Svara (Hełm Swary)
"Teraz walczę z gigantycznymi bestiami z mitologii perskiej?"

• 8. Daeva Scimitar (Sejmitar Daewy)
"Dosłownie tony gruzu z zabitego wojownika-golema. Mogę tylko przypuszczać, że to dzieło Cartera. Ale dlaczego nie mogę go znaleźć?"

• 9. Pairika Crown (Korona Pairyki)
"To zostało wykopane przez tych kamiennych wojowników, zanim im to odebrałam. Mieli zamiar to odzyskać."

• 10. Lamassu Guardian (Strażnik Lamassu)
"W końcu mały fragment wiadomości od Cartera na moim telefonie satelitarnym. Wszystko co mogłam zebrać pokazuje wielkość niebezpieczeństwa w jakim się znalazł, w jakim znaleźliśmy się wszyscy."

• 11. Lapis Gorget (Naszyjnik Lapisowy)
"Jest to teraz dość oczywiste, że te relikty są kluczem do czegoś. Nie jestem jedyną osobą, która na nie poluje, mam tylko inne powody."

• 12. Gold Emblem of Utu (Złote Godło Utu)
"To zostało zostawione na widoku. Sumeryjskie bóstwo słońca. Wiele z tego wszystkiego odnosi się do słońca. Myślę, że to coś więcej niż zbieg okoliczności."

• 13. Oil Lamp of Maliqa (Olejna Lampa Malika)
"To już wykroczyło daleko poza mit. Biorąc pod uwagę to, czego byłam tutaj świadkiem, Rahu jest w jakimś sensie prawdziwą istotą."

• 14. War Mask of Azal (Wojenna Maska Azala)
"Pytaniem jest, czego szuka Rahu? I czemu teraz? Dzieje się tu o wiele więcej niż widać na pierwszy rzut oka."

• 15. Utukku Plaque (Płyta Utukku)
"Muszę mieć pewność, że zbiorę każdy relikt zanim opuszczę to miejsce. Nie mogę sobie pozwolić na pominięcie tego, którego potrzebujemy!"

• 16. Rabisu Scroll (Zwój Rabisu)
"Ten antyczny zwój wyjaśnia jedną rzecz: te artefakty pochodzą od starożytnych bohaterów walczących przeciwko wężowi Rahu."

• 17. Simurgh Shield (Tarcza Simurgh)
"Kolejna krótka wiadomość od Cartera, potwierdzająca większość tego, co tutaj odkryłam. Jednak bije mnie na głowę w detalach."

• 18. Ur-Uta Kingshead (Głowa Króla Ur-Uta)
"Dowiedziałam się, że niektóre z tych reliktów zebrane razem mogą powstrzymać Rahu w jakiś sposób."

• 19. Urvan Vessel (Naczynie Urvan)
"Wygląda na to, że Carter opuścił już ten region i skierował się gdzieś w Himalaje, tak myślę. Muszę się do niego dostać."

• 20. Bust of Rakush (Popiersie Rakusza)
"Kamienni wojownicy są o wiele bardziej niepokojący, niż ludzie-jaszczury. Do czego tak bardzo chcą się dokopać w tych ruinach?"

  » Galeria