strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Opis gry
-> Wymagania

Kambodża
Sahara
Tybet
Tapety
Filmy


OPIS GRY


Lara Croft: Relic Run, czyli "Pogoń za Reliktami", to kolejna gra mobilna z udziałem pani archeolog, która swoją premierę miała 25 maja 2015 roku na urządzeniach mobilnych z systemem iOS, Android oraz Windows Mobile. Jako wersja testowa pojawiła się 13 kwietnia 2015 roku w Holandii. Gra jest całkowicie darmowa, jednak okraszona mikrotransakcjami. Wyszła spod skrzydeł studia Crystal Dynamics oraz Simutronics. Przy tworzeniu Relic Run Crystalsi inspirowali się inną mobilną aplikacją o tytule Temple Run, która powstała w 2011 roku. Podobnie jak pierwowzór, Lara Croft: Relic Run jest grą action-adventure, gdzie w założeniu zadaniem bohaterki jest niekończący się bieg, unikanie przeszkód i walka z przeciwnikami. Bieg kończy się, gdy postać uderza w przeszkodę, spada w przepaść lub też ginie z ręki wroga.

Piękna grafika
Relic Run wykorzystuje możliwości dotykowych ekranów urządzeń mobilnych, pozwalając nam kierować Larą za pomocą jednego palca. Możemy np. zmieniać tor biegu i wykonywać różne ewolucje jak: skok, bieg po ścianie czy wślizg. Przewidziano także akrobacje parkur, które naliczają dodatkowe punkty do wyniku końcowego. Wszystkie te umiejętności musimy wykorzystać, by unikać zmyślnych pułapek, pojawiających się nagle przeszkód, zawalających się elementów otoczenia, czy nawet bossów. Tytuł jest pierwszą grą mobilną z Larą, nie licząc konwersji starszych odsłon serii, która prezentuje się fenomenalnie (jak na możliwości obecnych na rynku smartfonów) pod względem graficznym. Poziom szczegółów dorównuje konsoli PlayStation 2. Kolory są żywe, nawet nieco kreskówkowe. Animacje Lary i otoczenia robią wrażenie i przypominają te z Tomb Raider Anniversary oraz odsłon serii Lara Croft (the Guardian of Light i the Temple of Osiris). Dźwięki i muzyka są na dobrym poziomie. Kompozycje stworzyli Matthew Scott i Adam Shaw, a Abigail Stahlschmidt użyczyła Larze głosu, choć ogranicza się to niestety do odgłosów wzdychania czy pojękiwania. Dialogów w grze nie ma.

Gdzie ona tak biegnie?
Relic Run jest kolejną grą z równoległej do Tomb Raidera serii zatytułowanej "Lara Croft", kontynuującej wydarzenia, które miały miejsce po Tomb Raider: Underworld. Pod względem chronologii wydarzeń stanowi bezpośrednią kontynuację gry Lara Croft and The Temple of Osiris, w której po raz pierwszy pojawiła się postać Cartera Bella.

Relic Run posiada szczątkową fabułę opowiedzianą za pomocą dziennika Lary. Zadaniem bohaterki jest odszukanie jej przyjaciela Cartera Bella i odkrycie powodu jego zaginięcia. Zamiast typowych przerywników filmowych pomiędzy kolejnymi lokacjami oglądamy strony dziennika, w których znajdują się notatki dotyczące Cartera oraz odwiedzonych przez niego miejsc. W każdej odwiedzonej lokacji Carter pozostawił relikty, które jeden po drugim wyjaśniają co jest grane oraz stanowią wskazówkę dla Lary odnośnie miejsca, do którego następnie należy się udać. W każdej odwiedzonej lokacji Lara poszukuje tropów i poszlak, otwierających drogę do kolejnych reliktów.

Nawiązania do klasyków
Podróż zaczynamy w Kambodży, gdzie w szybkim tempie zwiedzamy Świątynię w Dżungli, następnie przenosimy się helikopterem na Saharę, gdzie biegniemy przez babilońskie Pustynne Ruiny, po czym udajemy się do Tybetu, gdzie przedzieramy się przez Górską Przełęcz (trzecią lokację dodano dopiero w październiku 2015 roku). Gra składa się ze 120 leveli wchodzących w skład trzech lokacji (każda po 40 leveli). Każda lokacja charakteryzuje się własnym klimatem, ruinami, swoistymi pułapkami, przeszkodami, pojazdami, przeciwnikami oraz bossami. Wszystkie lokacje stanowią oczywiste nawiązanie do wcześniejszych gier z serii Tomb Raider. W Kambodży (znanej z TR4, TRM1) jeździmy quadem (TR3) i napotykamy na przerośnięte jaszczury (TR8), by stawić czoło T-Rexowi (np. TR1, TRA). Na Saharze (TR4) jeździmy niebieskim motorem (TR1/TRA), walczymy z ożywionymi posągami (TRM1) i pokonujemy mitologiczną Mantykorę. Z kolei w Tybecie (TR2) biegniemy przez opuszczony klasztor (TR2), przeskakujemy górskie rozpadliny na skuterze śnieżnym (TR2), walczymy z Yeti (TR2), by po drodze pokonać demona Oni (TR9).

Każdy spośród 40 leveli w danej lokacji charakteryzuje się inną misją, której cel cyklicznie się powtarza, jednak ze zwiększonym poziomem trudności. Wzrasta on nie tylko wraz z włączeniem kolejnego levelu, ale także w miarę czasu trwania biegu. Zwiększa się wówczas częstotliwość pojawiania się coraz trudniejszych pułapek oraz silniejszych i bardziej wytrzymałych wrogów. Nie jesteśmy na szczęście bezbronni. Do dyspozycji mamy dwa pistolety, a także inne zabawki, odblokowywane w miarę postępu w grze (np. strzelba, karabin, kusza, wyrzutnia granatów). Do wrogów strzelamy stukając szybko w ekran, w miejsce gdzie przeciwnik się znajduje.

Za darmo, ale...
Podczas trasy Lara zbiera punkty za każdy przebiegnięty metr, wskazówki, czyli lupy podświetlone na niebiesko - niezbędne do znalezienia reliktów zostawionych przez Cartera, ale także monety, diamenty i dopalacze. Monety możemy wykorzystać do zakupu niektórych nowych broni oraz ekwipunku, czyli apteczek, kamizelek kuloodpornych, dodatkowej amunicji do drugorzędnej broni, czy amuletów chroniących Larę przed klątwami, zsyłanymi przez innych graczy. Dodatkowo za zebrane monety możemy polepszać ekwipunek oraz zwiększać moc i czas trwania dopalaczy. Diamenty natomiast są drugim, zaraz po reliktach, obiektem pożądania. Umożliwiają zakup nowych strojów dla Lary (np. z TR2, TR3 czy TR7) i ich ulepszanie, a także upgrade dopalaczy czy broni, gdy już osiągniemy limit ulepszeń za pomocą monet (nice try Square…). Diamenty możemy oczywiście szybko nabyć w odpowiedniej dla nas ilości za pomocą mikrotransakcji. Przykładowo cena za pakiet 100 sztuk to 4,85 zł, zaś największy pakiet 4300 sztuk diamentów to wydatek rzędu 116,54 zł… Prawie darmo ;)

Każda lokacja posiada zestaw osiągnięć do odblokowania, przykładowo: za wykonanie 20 akrobacji w jednym biegu, za przebiegnięcie maratonu (42 195 m), czy za całkowity upgrade pistoletów. Gracze posiadający konto na Facebooku mogą dodawać swoje wyniki na osi czasu i rywalizować ze swoimi znajomymi, podsyłając im klątwy utrudniające grę przez określony czas, np. pikselozę grafiki. Jeśli gracz przeżyje klątwę, jest nagradzany monetami. Podsumowując, Relic Run to świetna gra z piękną grafiką, która wymaga jednak nauki cierpliwości i powtarzania sekwencji niemal w nieskończoność. Trudnością jest zwłaszcza losowość ich występowania, co stanowi element zaskoczenia, uczący gracza refleksu i szybkości reakcji w danym momencie. Poprzeczka została ustawiona naprawdę wysoko, co jednak daje dużą satysfakcję z grania, zwłaszcza gdy uzbieramy dużą ilość diamentów. Aplikacja jest darmowa, co stanowi dodatkowy plus. Dla fana Lary pozycja obowiązkowa.


WYMAGANIA SPRZĘTOWE


Dla system Android:
- smartfon Samsung Galaxy S4 lub podobny/lepszy
- wersja Android 2.3 lub nowsza
- min. 87 MB wolnego miejsca
- dostęp do sklepu Google Play

Dla systemu iOS:
- iPhone 4 lub nowszy
- 138 MB wolnego miejsca
- dostęp do sklepu AppStore

Dla systemu Windows Mobile
- Windows Phone 8 lub 8.1
- 67 MB wolnego miejsca


Producent
Wydawca
Światowa premiera
Platforma
Simutronics,
Crystal Dynamics
Square Enix
25.05.2015
iOS, Android,
Windows Mobile