strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Opis gry
-> Fabuła
-> Galeria
-> Filmik


OPIS GRY


Lara Croft: Reflections to druga gra z pobocznej serii "Lara Croft", wydana pomiędzy The Guardian of Light i The Temple of Osiris. Tytuł nie ma w zasadzie nic wspólnego z tradycyjną, tombraiderową rozgrywką. To wirtualna, dotykowa karcianka, która była dostępna jedynie w Australii i Nowej Zelandii. W Lara Croft: Reflections można było grać na iPadzie, iPhonie i iPodzie Touch z systemem iOS 6.1 lub nowszym. Aby uruchomić tytuł, niezbędne było połączenie z internetem. Aplikacja ważyła 47 MB i była darmowa, nie licząc oczywiście dodatkowego, wirtualnego złota, które było płatne. Gra zadebiutowała w sklepie iTunes 20 grudnia 2013 roku i zniknęła stamtąd 5 sierpnia 2014 roku. Początkowo planowano wydanie tytułu na całym świecie, ale w związku ze słabym przyjęciem gry oraz licznymi zgłaszanymi błędami technicznymi, studio odpowiedzialne za produkcję postanowiło zamknąć projekt.

Rozgrywka w LCR polegała na zwiedzaniu kilku lokacji w Ameryce Środkowej, gdzie Lara szukała artefaktów. Gra była turowa - za pomocą stukania palcem po ekranie biegliśmy do przodu (skokowo, a nie dynamicznie jak w Relic Run), zużywając punkty energii. Gdy się one skończyły, należało cierpliwie poczekać na ich uzupełnienie lub też można było je dokupić za prawdziwe pieniądze. W trakcie kolejnych tur Lara losowo natrafiała na pułapki, skrzynie ze skarbami, broń i amunicję oraz na przeciwników - tych ostatnich pokonywała za pomocą odnalezionych pukawek. Potyczki z wrogami zostały pokazane w podobny sposób jak w wielu innych karciankach - zdobyte przez nas karty miały współczynniki ataku i obrony, podobnie jak te wystawione przez przeciwników. Naprzemiennie ruch wykonywał gracz i wróg - aż do skutku, czyli do momentu, gdy pasek energii wroga lub Lary został wyczerpany. W grze mieliśmy do dyspozycji dziesięć różnych klas Lary Croft, od archeologa, poprzez łowcę, na ochroniarzu kończąc - wszystkie te klasy zostały zobrazowane innymi zestawami strojów i dostępnych broni. Warto dodać, że wśród ciuszków pojawiła się np. zimowa kurtka z TR3.

A po co Lara w kolejnych turach biegła i szukała artefaktów? Po to, by je odnaleźć zanim zrobią to inne... Lary. Tak, w grze poruszono wątek równoległych wymiarów, w których żyją inne wersje Lary Croft i każda z nich chce tego samego - odnaleźć jak najwięcej artefaktów. Dzięki temu pomysłowi możliwe były potyczki z innymi graczami, którzy także pobrali aplikację. Twórcy organizowali nawet eventy, podczas których wielu graczy, czyli wiele Lar z równoległych światów, jednocześnie zmagało się ze specjalnymi bossami. Dodajmy, że nasza panna Croft nie była zupełnie sama. Towarzyszyła jej Teg, która pełniła funkcję samouczka i popychała fabułę do przodu. Historia była zaprezentowana w formie niemych dialogów, którym towarzyszyła muzyka znana z pierwszej trylogii TR od Crystal Dynamics.

Prawdopodobnie gra miała być często aktualizowana poprzez dodawanie nowych lokacji. Wersja udostępniona w Australii i Nowej Zelandii zawierała tylko kilka miejscówek z Ameryki Środkowej, ale była możliwość zobaczenia całej mapy świata, co sugeruje, że z biegiem czasu mieliśmy przenieść się także na inne kontynenty. Tak jednak ostatecznie się nie stało, ponieważ projekt został zakończony w fazie testów. Tym samym druga w historii serii wirtualna karcianka nie przyjęła się na rynku - podobnie było z wydaną w 2006 roku grą Lara Croft's Poker Party.

FABUŁA


Lara ostatnio badała aztecki mit o pięciu słońcach. Aztekowie wierzyli, że świat do tej pory był czterokrotnie tworzony i następnie niszczony przez Tezcatlipocę, boga zła i ciemności. Obecnie żyjemy w epoce piątego słońca, a zły bóg jest unieszkodliwiony. Croft postanowiła znaleźć skarb Tezcatlipoci i w tym celu udała się do Meksyku, a konkretnie do Palenque, gdzie znajdują się słynne ruiny świątyń poprzedników Azteków, czyli Majów. Tam bohaterka trafia na tytułowe zwierciadło - dotyka je, a ono rozbłyska oślepiającym światłem. Lara traci przytomność i po chwili budzi ją Teg Alexander, która tłumaczy, że Croft dokonała strasznej rzeczy - otworzyła drzwi do innych światów, które dało się otworzyć tylko raz na 500 lat. Teg tłumaczy, że jest członkiem Strażników, którzy strzegli tych i innych drzwi przez ostatnie 1200 lat. Okazuje się, że aktywacja jednych drzwi spowodowała otwarcie tysiąca kolejnych w naszym świecie jak i w tysiącu równoległych wymiarów. Teraz Lara i Teg muszą zrobić wszystko, by powstrzymać przechodzące przez portale potwory z innych światów, a także inne Lary, które szukają artefaktów, ale niekoniecznie mają dobre zamiary tak jak "nasza" Lara. W tym celu Croft i Teg muszą pozamykać poszczególne lustrzane drzwi - zlikwidowanie każdego z takich przejść wymaga znalezienia sześciu artefaktów. Część z nich Lara znajduje w skrzyniach, a inne musi odebrać innym Larom, tocząc z nimi walkę. Musi się spieszyć, bo im dłużej portale są otwarte, tym większe ryzyko zachwiania równowagi pomiędzy światami i zapanowania chaosu.

Początkowo Lara jest nieufna wobec Teg - kontaktuje się więc z Winstonem i prosi go, by sprawdził informacje na jej temat. Przy okazji Croft uczuliła go, by nie otwierał drzwi innym Larom, które nie znają tajnego hasła. Winston żartobliwie spytał czy chodzi o kolejnego sobowtóra Lary (nawiązanie do TR Underworld), a Croft odpowiedziała, że nie o jednego, a o… tysiąc. Teg na szczęście okazała się w porządku i tłumaczy, że prócz zwykłych artefaktów potrzebnych do zamknięcia portali, kobiety muszą także znaleźć sześć Obsydianowych Noży. Legenda mówi, że bóg Tezcatlipoca w miejscu serca miał zwierciadło, w skład którego wchodziły wspomniane noże. Zostały one zapieczętowane przez Strażników w różnych miejscach, by nikt ich nigdy nie odnalazł. Teraz jednak Teg informuje, że trzeba je znaleźć, by ostatecznie zniszczyć Zakazane Drzwi, czyli najbardziej niebezpieczny portal, który może doprowadzić do powrotu Tezcatlipoci.

Kobiety docierają wreszcie do świątyni w Palenque i ku przerażeniu Teg okazuje się, że pierwszego Obsydianowego Noża nie ma tam, gdzie powinien być. Towarzyszka Lary informuje, że w takim razie podróżniczki muszą udać się do Copán, miasta Majów położonego w zachodniej części Hondurasu. Tam znajdują kolejne drzwi, które należy zamknąć, a także walczą m.in. z wężami, wściekłymi małpami, jaguarami, nieśmiertelnymi strażnikami i ponownie z innymi Larami. Na swej drodze Croft trafia również na dziewczynkę Anę, którą postanawia się zaopiekować i strzec przed nagualizmem, czyli kultem religijnym związanym z ludźmi, którzy potrafią przyjąć formę zwierząt.

W trakcie długiej wędrówki bohaterkom udało się zamknąć wiele drzwi prowadzących do innych światów, a także znaleźć sześć Obsydianowych Noży. Kobiety odwiedziły następujące miejsca na świecie: w Ameryce Środkowej - Palenque w Meksyku, Copán w Hondurasie, Belize, Morze Karaibskie; w Ameryce Południowej - Amazonię, Wyspę Wielkanocną, Wyżynę Gujańską, Machu Picchu w Peru; w Europie - Ateny w Grecji, Pompeje i Sycylię we Włoszech, Tarragonę w Hiszpanii; w Afryce - Abu Simbel, Gizę i Luksor w Egipcie oraz oazę Ghadamis w Libii. Wreszcie po odszukaniu ostatniego noża Zakazane Drzwi zostają unieszkodliwione, a tym samym naszemu światu już nie grozi powrót złego boga Tezcatlipoci.


GALERIA




FILMIK


Gameplay, który ukazuje początek rozgrywki oraz samouczek.
czas: 14:13
format: MP4
rozmiar: 41,1MB
[ ściągnij ]


Producent
Wydawca
Światowa premiera
Platforma
Square Enix Japan
(Smile Lab),
RenRen Games
Square Enix
20.12.2013
iOS