strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Strona główna działu
-> Krótki opis
-> Screeny
-> Rendery
-> Szkice koncepcyjne
-> Levele
-> Dane techniczne
-> Gdzie to kupić?
-> Projekt Raiders

Tłumaczenia
Filmy
Tapety





Gra z bohaterką serii Tomb Raider pt. "Lara Croft and the Guardian of Light" pojawiła się w dystrybucji cyfrowej latem 2010 roku. Najpierw 18 sierpnia zadebiutowała na Xbox Live, a następnie od dnia 28 września była również dostępna w usłudze PlayStation Network oraz Steam. Z kolei 16 grudnia 2010 roku okrojona gra (zamiast 14 leveli jest tylko 10 - po levelu Twisting Bridge następuje od razu Xolotl's Stronghold) pojawiła się na iPodach, iPhonach i iPadach.

Gra jest nastawiona przede wszystkim na płynną i dynamiczną rozgrywkę oraz bicie rekordów. Akcję obserwujemy w stałym rzucie izometrycznym, co ułatwia walkę, rozwiązywanie zagadek, a także rozgrywkę z drugim graczem. Po raz pierwszy w historii gier z Larą Croft gracze mogą zagrać w trybie dwuosobowym.

Obecność tego rozwiązania wyjaśnia zresztą fabuła. Historia kręci się wokół tajemniczego Lustra Dymu, artefaktu, który jest tak samo stary jak i potężny. Lara oraz Totec, członek plemienia Majów (w tej roli drugi gracz), musi stawić czoła Xolotlowi, złemu duchowi uwolnionemu z lustra.

Każda z postaci posiada unikatowy ekwipunek. W przypadku Lary są to nieodłączne pistolety z nielimitowaną amunicją, Totec natomiast zadowoli się potężną włócznią. Współpraca pomiędzy bohaterami odgrywa dużą rolę. Przyjazny tubylec może na przykład pomóc Larze w dostaniu się w wyżej położone miejsce, poprzez podstawienie swojej tarczy. Croftówna z kolei wystrzeliwuje i przytrzymuje linkę magnetyczną dzięki której Totec pokonuje głęboką rozpadlinę. Możliwa jest oczywiście gra w pojedynkę. Wówczas sterujemy jedynie Larą, która prócz swoich pistoletów dysponuje także włócznią Toteca.

Podczas swojej podróży po dżunglach Ameryki Środkowej bohaterowie stawiają czoła m.in. nieumarłym tubylcom, gigantycznym salamandrom oraz wszystkiemu pomiędzy. The Guardian of Light jest hołdem dla typowych gier arcade.

Między październikiem, a grudniem 2010 roku zaprezentowano pięć DLC, czyli płatnych dodatków. "All the Trappings", "Things That Go Boom" oraz "A Hazardous Reunion" to trzy zestawy zawierające po cztery levele. Drugi z nich w wyniku problemów technicznych nie pojawił się na Xboxie. Pozostałe dwa DLC to zestawy skórek z bohaterami innych serii gier, zawierające także nowe cutscenki z dialogami. Są to: "Kane & Lynch Character Pack" oraz "Raziel and Kain Character pack".

Tak oto projekt komentuje Darrel Gallagher, główny menedżer Crystal Dynamics: "To bardzo ekscytujący projekt dla Crystal Dynamics, stworzyliśmy coś całkowicie nowego i zupełnie innego niż ludzie mogliby się spodziewać. Lara Croft to ikona gier komputerowych i wierzymy, że gra >Lara Croft and the Guardian of Light< okaże się prawdziwie nowym, cyfrowym doznaniem."



SCREENY






RENDERY






SZKICE KONCEPCYJNE






LEVELE

Podstawowy zestaw leveli:

Temple of Light
Temple Grounds
Spider Tomb
The Summoning
Forgotten Gate
Toxic Swamp
Flooded Passage
The Jaws of Death
Twisting Bridge
Fiery Depths
Belly of the Beast
Stronghold Passage
The Mirror's Wake
Xolotl's Stronghold

DLC, czyli dodatkowe zestawy:

- All The Trappings:
Double Crossing
Tooth and Nail
Temple Defense
Crushing Expectations

- Things That Go Boom:
Ill Valley
Madness River
Mayan Mini-Golf
Blast Lifts

- A Hazardous Reunion:
Leglion’s Lair
Puzzle Soup
Firefighters
Lava Chompy

- Kane & Lynch Character Pack
- Raziel and Kain Character pack




DANE TECHNICZNE


Wymagania sprzętowe
- Pentium 4 3 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 256 MB RAM (GeForce 6800GT lub lepsza)
- 7 GB HDD
- Windows XP/Vista/7

Informacje o grze
- data premiery: 18 sierpnia 2010
- tryb gry: single / multiplayer
- tryb multiplayer: LAN / Internet


GDZIE TO KUPIĆ?


- PlayStation Network
- Xbox Live
- Platforma Steam (wersja PC)
- AppStore (wersja na iPody, iPhony i iPady)
- BlackBerry OS
- Core Online



PROJEKT RAIDERS


Raiders to porzucony, wczesny projekt gry, ostatecznie przekuty w Guardian of Light.

Gra nie wyszła poza bardzo wczesne stadium. Wiadomo o niej tyle, że twórcy urządzili sobie kilkugodzinną burzę mózgów. Stworzyli makietę z mnóstwem sobowtórów Lary Croft i użyli przeróbek wizualizacji z filmów Paula W.S. Andersona (tego od Mortal Kombat, Resident Evil i ostatnio Pompejów). To miało przedstawić klimat, jaki miał nieść za sobą tytuł. Wiele Lar odpowiadało z kolei odpowiedniej liczbie graczy, bo gra była projektowana jako co-op, choć z rozgrywką bardziej przypominającą oryginalnego Tomb Raidera. Cała fabuła miała się zresztą opierać o wspomniane sobowtóry-klony głównej bohaterki. Akcja była osadzona w Egipcie.

Pojawiły się nawet szkice koncepcyjne, które możecie zobaczyć poniżej.

Raiders z czasem przekształciło się w The Adventures of Lara Croft, aby ostatecznie zmutować i stać się znanym wszystkim Lara Croft and the Guardian of Light.