strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

GRUDZIEŃ 2008




28 grudnia 2008, by Mr Macphisto
"To już 6 lat" - czyli naczelny mówi ludzkim głosem
To już 6 lat - dokładnie tyle czasu minęło od pojawienia się na World of Tomb Raider pierwszego regularnego newsa. W tym czasie serwis przeszedł mnóstwo zmian. Dziś, jakościowo nie mamy już nic wspólnego z tamtym WoTRem. Pozostało to samo dążenie do doskonałości, pozostała chęć dostarczania Wam najgorętszych informacji i materiałów. Zmieniło się doświadczenie. A to, przy tworzeniu naszego serwisu, zdobywa się bardzo duże. Są już osoby, które dzięki pracy dla nas, mogły pójść dalej - zainteresowały się nimi duże media. Dlatego w naszych szeregach jest miejsce tylko dla najlepszych. Tego możecie być pewni - szybkie, sprawdzone informacje i najwyższej jakości, często ekskluzywne materiały z pierwszej ręki. To właśnie WoTR AD 2008.

Jaki był miniony rok? Wielki, spektakularny i najlepszy w historii serwisu. Przez większość z ostatnich 12 miesięcy, nieustannie biliśmy własne rekordy. W rezultacie dziś w ciągu jednego miesiąca odwiedza nas tyle osób ile przez cały 2006 rok. W ciągu dnia licznik wskazuje tyle odwiedzin, ile na starcie zbieraliśmy przez pół roku. Tomb Raider: Underworld, wyjątkowo udany tytuł serii, przywracający jej dawną świetność, rozbudził w graczach prawdziwe szaleństwo. Mamy nadzieję, że długotrwałe.

W październiku Polskę odwiedziła Alison Carroll - żywa Lara Croft. Mieliśmy niewątpliwą przyjemność uczestniczyć we wszystkich zorganizowanych eventach. Wy także mogliście prześledzić całą wizytę modelki - to dzięki naszym relacjom, zdjęciom i filmikom. W tym miejscu szczególne podziękowania należą się Matkowi, Jerrem_Y, xaldowi, K@towi, Joli, Tomkowi Świeściakowi i Konradowi Rawińskiemu, a przy okazji całej firmie Cenega Poland. Do niej zresztą jeszcze dojdziemy później.

Całkiem niedawno zorganizowaliśmy też wielki konkurs TRU. Największy z tych, które odbyły się w Polsce. Rozdaliśmy osiem egzemplarzy najnowszych przygód Lary Croft. Ale uwaga! Wcale na tym nie kończymy. Warto cały czas śledzić nasz serwis. Podziękowania za konkursowy layout idą do PeeT-a.

Ale World of Tomb Raider to nie tylko kawałek wirtualnej przestrzeni. W wakacje zorganizowane zostały dwa oficjalne zloty WoTR. Jak nietrudno policzyć, to dwa razy więcej niż rok temu. Do tego miało miejsce całkiem sporo mniejszych spotkań. Strach pomyśleć co będzie się działo w przyszłym roku. Tymczasem za organizację i miło spędzony czas dziękujemy Jerrem_Y, Paciejowi, Luthien i Phoebe Poison. Może by tak teraz sylwester...? ;-)

Ze stałej współpracy zrezygnowała w tym roku Kasia Trent - dziękujemy za wkład w rozwój serwisu i liczymy na to, że czasem jeszcze Twój tekst pojawi się na WoTR. Do ekipy dołączył za to K@t - osoba, którą wielu na pewno kojarzy - były moderator naszego forum, wcześniej współpracownik Tomb Raider PL.

A skoro o forum mowa - kilkanaście dni temu obchodziło ono swoje piąte urodziny. W tym miejscu podziękowania należą się osobom zaangażowanym przez ostatni rok w jego rozwój. Cez, Igi^MBE, Jerrem_Y, e_g, Paciej, kluz_kaa, K@t i Integral - bez Was dziś nie bylibyśmy w miejscu, w którym jesteśmy.

No dobrze, a co w nadchodzących miesiącach? Zapowiada się, że będzie to pierwszy od dłuższego czasu rok bez nowego Tomb Raidera. Jednak na pewno pojawią się na jego temat jakieś informacje (ciiiiiii... to tajemnica!). W międzyczasie będziemy pracować nad udoskonaleniem materiałów, które już znajdują się na stronie. W pierwszej kolejności pojawi się kompletna solucja do Tomb Raider: Underworld. Potem przyjdzie czas na lepsze rozpracowanie klasycznych części serii. Jest więc na co czekać.

Tymczasem, korzystając z okazji - wielkie podziekowania należą się firmie Cenega Poland, polskiemu wydawcy gry. Za doskonałą współpracę i mnóstwo starań włożonych w to, żeby TRU i cała jego polska otoczka wyglądały świetnie. Niestety, nie wszystko się udało, ale wierzę, że naprawimy to już przy TR9.

Dziękujemy także Sklepowi Orion, który zapewnia nam hosting na wysokim poziomie - liczymy na jak najdłuższą współpracę.

Na zakończenie trochę liczb. Strona, która na starcie mieściła się na dyskietce, dziś waży ponad 8GB. Przez ostatni rok jej objętość wzrosła dwukrotnie. Do tej pory opublikowaliśmy już 1113 newsów, a w ciągu pierwszych dwóch dni demo z naszej strony pobrała rekordowa ilość osób - ponad 25 000. To znaczy, że w każdej minucie pobieranych było 10GB danych - i to tylko dema.

"Serwis istnieje już 2192 dni" - jak informuje licznik. Ale my dopiero kończymy rundę rozgrzewkową. Stay tuned!



27 grudnia 2008, by Mr Macphisto
Underworld na Xboxa nie ma 720p
Wnikliwi gracze wypatrzyli "mały" brak w Tomb Raider: Underworld. Okazuje się, że gra w wersji na Xboxa 360 nie ma prawdziwego trybu HD.

Posiadacze konsoli Microsoftu mogą zapomnieć o rozdzielczości 1280x720 - ich sprzęt osiąga ją w sztuczny sposób. Najnowsze przygody Lary Croft w tej wersji wyciągają tylko 1024x576 pikseli z podwójnym AntyAliasingiem. Ze zdobytych przez nas informacji wynika, że podniesienie rozdzielczości byłoby możliwe, ale kosztem operacji byłaby likwidacja AntyAliasingu. Płyta DVD, którą obsługuje Xbox ma w końcu ograniczoną pojemność. Tymczasem wersja na PlayStation 3 - wytłoczona na płytkach Blue Ray - ma i rozdzielczość 1280x720 i podwójny AntyAliasing z Quincunx.

To jednak nie koniec różnic. TRU na Xboxa 360 nie ma cieni. Oczywiście nie w całej grze. Taki brak pojawia się w cutscenkach na jachcie Lary. Porównanie wersji Xboxowej i PS3 możecie zobaczyć na screenach obok.

Żeby przypadkiem nie zrobiło się za miło posiadaczom Play'a, warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Na konsoli Sony, Underworld momentami osiąga framerate tak niski, że gra traci płynność.




24 grudnia 2008, by Redakcja, Cenega Poland
Wesołych Świąt!
W imieniu swoim i firmy Cenega Poland, wydawcy serii Tomb Raider w Polsce, życzymy wszystkiego, co najlepsze na nadchodzące Święta, a szczególności:

• Rodzinnej miłości niczym Little Sister z Big Daddy’m,
• Radioaktywnie pysznych potraw i mnóstwo Nuke Coli w żołądkach,
• Lary Croft jako śnieżynki,
• „Królewsko-legendarnych” prezentów pod choinką,
• udanej pasterki wraz ze swoją Kompanią Braci…

Wesołych Świąt!



20 grudnia 2008, by kluz_kaa
Nowa figurka Lary już w Polsce
Figurka Lary Croft z Tomb Raider: Underworld już jest w Polsce. Dostępność towaru potwierdza między innymi sklep AliensGroup. Producentem jest firma NECA. Posążek ma prawie 18cm wysokości i kosztuje 65zł.

Sprzedawca informuje o ograniczonej ilości egzemplarzy. Raczej na wyrost.



19 grudnia 2008, by Mek
Alison Carroll aktorką
Alison Carroll zagra w zombie-horrorze. Modelka promująca Tomb Raider: Underworld zawsze chciała zrobić aktorską karierę. Dzięki pracy jako żywa Lara Croft, spełnienie jej marzeń jest coraz bliżej.

23-letnia dziewczyna z Croydon wystąpi jako nienawidząca mężczyzn kobieta-kanibal, zainfekowana przez wirusa. Rolę tę będzie odgrywać u boku Danny'ego Dyera w filmie pt. "Doghouse". Premiera zapowiedziana jest na 2009 rok.



18 grudnia 2008, by Mr Macphisto
Eidos na celowniku. Z trzech stron.
Time Warner wykupuje kolejne udziały w Eidos Plc. Tym razem gigant medialny zafundował sobie 10 milionów akcji firmy. Daje mu to blisko dwudziestoprocentowy udział w spółce, którą wcześniej uratował przed upadkiem. To o prawie cztery punkty procentowe więcej niż do tej pory (16%).

Czyżby szykowało się całkowite przejęcie? Opinie są podzielone. Niektórzy sądzą, że to tylko zabezpieczanie się przed konkurencją. Eidosem zainteresowane są Electronic Arts i Ubisoft.



16 grudnia 2008, by Mek
Eidos łata Tomb Raider: Underworld
W sieci pojawił się pierwszy patch do Tomb Raider: Underworld. Łatka wprowadza do najnowszej części przygód Lary następujące usprawnienia:

- naprawia ustawienia myszki i przycisku do wycentrowania kamery
- rozwiązuje niektóre problemy ze sporadycznym zawieszaniem się gry
- ulepsza obsługę kart graficznych NVIDIA i ATI
- usprawnia działanie sterowników do kart dźwiękowych Realtek
- wprowadza auto-zapis gry dla każdej lokacji
- naprawia uniemożliwiający przejście gry błąd w Xibalbie
- eliminuje zawieszanie się gry po ominięciu filmiku przed Meksykiem
- usuwa błąd z dźwignią w sali przed Krakenem w Morzu Śródziemnym
- naprawia błędy związane z wprowadzaniem nazwy zapisu gry
- naprawia niektóre błędy PDA
- rozwiązuje problemy podczas wykonywania headshotu
- naprawia niektóre błędy dotyczące napisów

Łatka waży 108 MB i jest przeznaczona dla każdej wersji językowej gry. Odpowiedni plik znajduje się już w naszym dziale Download.



16 grudnia 2008, by kluz_kaa
Wybierz w co ubierze się Lara
Wybierz Larze ubranie - zachęca graczy Eidos Interactive. Oczywiście wybór nie jest bez znaczenia. Zwycięzki ciuch pojawi się zapowiadanym dodatkowym levelu do Tomb Raider: Underworld na Xbox360. Do wyboru są dwa kostiumy - Tavan Mitto i Travis Taddeo. Zostały one zaprojektowane przez kanadyjskich projektantów mody specjalnie dla Lary Croft. W dodatku pojawi się również wiele innych ubiorów, a w nich te znane nam z Legendy czy Anniversary. Głosując na jeden ze strojów masz szansę wygrać figurkę bohaterki, wyprodukowaną przez firmę NECA.

Głosować można na tej stronie.

Rendery i szkice koncepcyje znajdują się w naszym dziale poświęconym TR: Underworld.



9 grudnia 2008, by kluz_kaa
Underworld w Top 10
Tomb Raider: Underworld jest jedną z najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii. Najnowsza część przygód Lary Croft, na blisko trzy tygodnie po premierze, utrzymuje się na liście dziesięciu najlepiej sprzedających się gier. Tytuł zajmuje 6. miejsce, wyprzedzając przy tym wiele hitów. W tyle zostały m.in. Fallout 3, Need for Speed Undercover i Guitar Hero: World Tour.

Więcej o TRU w naszym dziale poświęconym tej grze.



3 grudnia 2008, by Mr Macphisto
Rebranding SCi już dziś
Zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy w newsie z 16 września, firma SCi Entertainment zmienia nazwę na Eidos plc. Zmiana wchodzi w życie 3 grudnia 2008, czyli dziś.

"Marka Eidosa jest bardzo rozpoznawalna w branży. Nasz zarząd sądzi, że powiązanie firmy z tą właśnie marką będzie korzystne, a zarazem występowanie pod jedną nazwą będzie jaśniejsze dla osób z zewnątrz, ułatwiając przy tym komunikację." - czytamy w uzasadnieniu.



3 grudnia 2008, by Mr Macphisto
Maximalna Alison
Po dość niefortunnej, pierwszej sesji w roli Lary Croft, Alison Carroll chyba uznała, że niewiele pozostało do ukrycia. Wykorzystała to redakcja rosyjskiej edycji Maxima, która namówiła modelkę na sesję zdjęciową w... powiedzmy, że dość ograniczonym stroju. Efekt? Powalający! Zresztą zobaczcie sami - część zdjęć można oglądać tutaj.

Jest to pierwsza tego typu sesja zdjęciowa modelki Lary, podczas trwania kontraktu z wydawcą. Pytanie brzmi: gdzie był Marcin Meller, kiedy Alison odwiedzała Polskę?



1 grudnia 2008, by Mr Macphisto
red. Lara Croft
Alison Carroll, modelka wcielająca się w postać Lary Croft, została na jeden dzień redaktorem naczelnym serwisu internetowego T3 Magazine. Jak nietrudno się domyślić, modelka w stroju miss Croft, wchodząc rano do redakcji wzbudziła niemałą sensację.

"To jest jak sen każdego faceta. Przychodzisz jak codzień do pracy i nagle okazuje się, że twój zrzędliwy szef zamienił się w kobietę marzeń" - mówi Chris Smith, fan Lary i pracownik T3. Niestety, przeżył zawód, kiedy okazało się, że Alison jest dla niego bardziej surowa niż stary szef.