strona główna // forum // chat // kontakt // facebook // youtube

Powrót do Archiwum

PAŹDZIERNIK 2017



15 października 2017, by Cez
"Zwariowana plotka? To, że miałam być Larą"
Daisy Ridley, czyli Rey z nowych filmów Star Wars, udzieliła wywiadu magazynowi Vogue. W ciągu dziewięciu minut dziennikarz zadał aktorce łącznie siedemdziesiąt trzy pytania. Na jedno z nich Daisy odpowiedziała, że najbardziej zwariowaną plotką na jej temat było to, że miała rzekomo zagrać Larę Croft >> klik (przewińcie do 2:50).


Nie do końca była to jednak zwariowana plotka. Aktorka faktycznie negocjowała tę rolę, o czym pisaliśmy w marcu 2016 roku (link do newsa). Ostatecznie do roli Lary Croft wybrano Alicię Vikander, choć kandydatek było więcej (link do newsa).

Przypomnijmy, że film Tomb Raider (2018) wejdzie do kin 16 marca.

   


11 października 2017, by Cez
WGW: Zagraj w RotTR na konsoli Xbox One X
W najbliższy weekend w Warszawie odbędzie się trzecia edycja targów Warsaw Games Week, podczas której firma Microsoft zaprezentuje grę Rise of the Tomb Raider w jakości 4K na nadchodzącą konsolę Xbox One X. Premiera tego urządzenia odbędzie się już 7 listopada.


W 2015 roku podczas Warsaw Games Week Rise of the Tomb Raider był promowany na konsoli Xbox One, w 2016 na PlayStation 4, a w tym roku na Xbox One X. Nie tylko RotTR jest już tradycją targów WGW, jest nią również polska oficjalna cosplayerka Klaudia Croft, która pojawi się w piątek 13 października w stroju z Syrii. Uczestnicy wydarzenia oczywiście będą mogli wykonać sobie z nią zdjęcia. Z kolei w sobotę Klaudię Croft zobaczycie w stroju Widowmaker Noire, a w niedzielę Wonder Woman.

Nasze fotorelacje z Warsaw Games Week 2015 i 2016 możecie zobaczyć tutaj. Z kolei tu i tu obejrzyjcie nasze wideorelacje.

   


8 października 2017, by Cez
Zobacz projekt figurek na dwudziestolecie
Dokładnie w czerwcu 2016 roku studio Crystal Dynamics oraz firma Gaming Heads zapowiedziały zestaw sześciu kolekcjonerskich figurek, które miały zostać wydane z okazji 20-lecia serii Tomb Raider (link do newsa). Minął ponad rok i wreszcie światło dzienne ujrzały szkice koncepcyjne oraz wstępne prototypy tych miniaturowych Lar.

Poniższy szkic przedstawia różne Lary Croft (kliknij, by powiększyć) - trzy z nich będą ukazywać panią archeolog z epoki Core Design (TR1, TR3 i Angel of Darkness), a pozostałe z Crystal Dynamics (TR Legend, The Temple of Osiris i Rise of the Tomb Raider).


Figurki początkowo miały być wykonane w skali 1:4, ale ostatecznie wybrano mniejszy rozmiar 1:6. Każdą z nich będzie można nabyć osobno, ale największą atrakcją będzie zakup ich wszystkich razem - dzięki kompletowi ułożymy ze wszystkich sześciu Lar spójną kompozycję. Pojedyncza figurka będzie miała wysokość 12-13 cali, czyli ok. 30-33 cm. Każdą z nich kupimy w dwóch wersjach: w standardowej i limitowanej, różniącą się małym szczegółem, np. obecnością apteczki.


Data wydania figurek oraz ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Wiadomo jedynie, że przedsprzedaż pierwszej figurki, nawiązującej do gry Tomb Raider I, ruszy pod koniec tego roku. W przeciwieństwie do pozostałych ta wersja Lary Croft będzie pozbawiona warkocza - zamiast niego włosy będą upięte w kok, tak jak w modelu postaci z tej gry. Kolejne figurki będzie można zamawiać w odstępach czteromiesięcznych. Powyżej widzicie szkice koncepcyjne figurki z TR1 i TR3, a po prawej prototypy, które od szkiców mogą się różnić.

   


3 października 2017, by Cez
Ujawniono drugiego scenarzystę nowego filmu
W lipcu informowaliśmy o bardzo burzliwym procesie powstawania kilku wersji scenariusza nowego filmu Tomb Raider (2018) i wycieku wersji z lipca 2016 roku autorstwa Genevy Robertson-Dworet. Okazuje się, że jej scenariusz został doszlifowany przez Alastaira Siddonsa (na zdj.). Ten ostatni, podobnie jak Geneva, nie ma zbyt wielu dzieł na swoim koncie, jednak warto wspomnieć o jego scenariuszu do filmu "Trespass Against Us", w którym zagrał Michael Fassbender, prywatnie partner życiowy Alicii Vikander.


Osoby, które czytały skrypt z lipca ubiegłego roku i widziały zwiastun filmu, twierdzą, że faktycznie zaszły pewne zmiany. Nie zmienia to jednak faktu, że obraz Tomb Raider (2018) będzie rebootem reboota, czyli ukaże alternatywną wersję wydarzeń z gry Tomb Raider (2013). W filmie zostały zmienione np. imiona niektórych postaci. Zamiast Sam będzie Sophie, zamiast Rotha - Lu Ren, a zamiast matki Lary, Amelii Croft otrzymamy Lindsey Croft (imię to widzimy w zwiastunie). Nieoficjalne powody tych zmian opisaliśmy w newsie z lipca tego roku >> klik! A co na to oficjalnie Crystalsi? "MGM/Warner otrzymali swobodę twórczą. Pewne elementy zmienili, a inne pozostawili" - czytamy w odpowiedzi od studia, w której zabrakło podania powodu takiego stanu rzeczy.

Cóż, jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze. Zapewne umowa między wytwórniami a Square Enix byłaby mniej dochodowa dla Japończyków, gdyby chcieli oni zachować większą kontrolę nad filmem. Kilkanaście lat temu podobny ruch wykonał dawny Eidos z wytwórnią Paramount Pictures, w efekcie czego filmy z Angeliną Jolie stanowiły swój własny kanon, zaprzeczający faktom z gier Core Design. Jak jest w przypadku innych najnowszych ekranizacji gier? Film Assassin's Creed jest kanoniczny, czyli spójny z wydarzeniami z gier, z kolei obraz Uncharted najprawdopodobniej będzie kanonicznym prequelem względem czterech gier z Nathanem Drakiem.

Czyli można stworzyć kanoniczną ekranizację gier? Można. W przypadku Tomb Raidera kolejny raz tak jednak nie będzie.

   


2 października 2017, by Cez
Przeczytaj pełny scenariusz filmu Tomb Raider
Od kilku lat na łamach naszego serwisu opisujemy burzliwe kulisy powstawania nowego filmu Tomb Raider (2018). Równie skomplikowany proces miał miejsce w przypadku pierwszego obrazu Tomb Raider Movie z 2001 roku. Serwis Tomb of Ash opublikował jedną z wczesnych wersji scenariusza filmowych przygód Lary Croft, datowanej na 1999 rok. Plik PDF liczący 113 stron możecie znaleźć tutaj.


Scenariusz z 1999 roku został napisany przez Patricka Massetta i Johna Zinmana. Nie był to pierwszy scenariusz Tomb Raider Movie i nie ostatni. Pierwotną wersję stworzył Brent V. Friedman, a ostateczną fabułę zmodyfikował kilkuosobowy zespół w składzie: Sara B. Cooper, Mike Werb, Michael Colleary i Simon West. Scenariusz z 1999 roku opowiadał o poszukiwaniach przez Larę mitycznej Tarczy Achillesa, która była w posiadaniu Aleksandra Wielkiego. Fani, którzy zdążyli przeczytać pełny skrypt, są zdania, że jest on znacznie lepszy niż historia o poszukiwaniu dwóch fragmentów Trójkąta Światła, którą widzieliśmy w ostatecznym obrazie.

Szczegółowy opis skomplikowanego procesu powstawania Tomb Raider Movie można znaleźć w książce Davida Hughesa pt. "Tales From Development Hell". Niestety publikacja nie została nigdy wydana w języku polskim.