strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

WRZESIEŃ 2003




  TYDZIEŃ 39  


 Kolejny patch do Angel of Darkness
W minionym tygodniu Eidos opublikował kolejną, trzecią już łatę do Angel of Darkness. Naprawia ona kilka kolejnych błędów w grze i naprawdę warto go zainstalować. Plik możecie ściągnąć klikając tutaj [8.8 MB]

 Jeszcze o Bractwie Ankh
W zeszłym tygodniu Bractwo Ankh (razem z WoTR) odnosiło spore sukcesy. Na temat akcji napisało wiele zagranicznych jak i polskich serwisów. O Bractwie wiedzą już m.in. w USA, Holandii, Szwajcarii, Rosji, Austrii, Anglii czy na Węgrzech. Stronę hostowaną przez WoTR odwiedziło już sporo ponad 700 osób! Poza tym dowiedzielismy się, że do Jawy dotarło 350 maili. Myślimy że warto to kontynuować. Jednocześnie wydawnictwo zapewniło nas, że już w przyszłym tygodniu do sprzedaży na terenie całego kraju na pewno trafi książka - Kolebka Życia. Jeżeli jesteście zainteresowani wywiadem z założycielami Bractwa Ankh (czyli Frodo_hobbitkiem i Cezarem), zapraszam na Lara Croft Legends. Jeszcze raz przypominam wszystkim o wysłaniu maila z prośbą o wznowienie wydawania komiksu w naszym kraju!

 Nagrody dla World of Tomb Raider!
W ciągu minionych 7 dni serwis World of Tomb Raider został dostrzeżony przez kilka osób z różnych światowych stron o TR. Dzięki temu nasza strona została przyłączona do wielu globalnych TR linkowni, oraz nagrodzona złotymi medalami CroftStorm i The Fearless Woman. Wyróżnienia są tym cenniejsze, że nie każdy może sobie na nie pozwolić. Przede wszystkim WoTR był przez wiele czasu monitorowany przez redakcję obu serwisów. Dodatkowo bardzo liczyła się strona wizualna site'u, ponieważ jak nietrudno się domyślić Webmasterzy obu serwisów nie byli w stanie zrozumieć ani słowa na naszej stronie! Przy okazji bardziej doświadczeni koledzy z branży dali nam kilka cennych wskazówek z których na pewno skorzystamy przy dalszym tworzeniu World of Tomb Raider. Otrzymaliśmy nawet propozycję przyznawania własnych nagród - trzeba się będzie nad tym zastanowić. Jeśli ktoś byłby zainteresowany wyróżnieniem WoTR, proszę o kontakt. Dzięki waszym mailom przekonam się czy istnieje w ogóle jakieś zainteresowanie takim 'konkursem'. A obok widzicie miniatury zdobytych przez nas nagród. Mam nadzieję, że to dopiero początek :-).

 Lara wraca na Sky
Abonentom platformy cyfrowej Sky Digital w Wielkiej Brytanii i Irlandii udostępniono właśnie trzecią i ostatnią część przygód Lary Croft dostępnej wyłącznie we wspomnianej sieci. Fabuła do najoryginalniejszych nie należy - miss Croft musi odnaleźć Oko Ozyrysa aby ocalić w ten sposób świat. Aby to uczynić gracz musi jej pomóc w pokonaniu 10 leveli w określonym czasie. Jeśli licznik wybije zero przed zakończeniem gry trzeba będzie ją rozpoczynać od nowa.



  TYDZIEŃ 38  


 Sukces Bractwa Ankh! Potrzebna Wasza pomoc!
Akcja Bractwa Ankh, o której wspominałem na World of Tomb Raider trzy tygodnie temu odniosła skutek! Wydawnictwo Jawa zobowiązało się podjąć wydawania komiksu TR w Polsce, ale postawiono jeden warunek. Jaki? Fan club musi spowodować, by na wskazany adres e-mail datarło przynajmniej 1000 wiadomości - prawdziwych - z potwierdzeniem zainteresowania, wówczas Jawa z pewnością podejmie się zadania. Już pewnie wiecie jaką prośbę ma do Was Bractwo - niech każdy z Was wyśle po jednym mailu z każdego swojego konta pocztowego na adres biuro@jawamedia.com. Treść wpiszcie sami - wystarczy coś w rodzaju "Bardzo proszę o wznowienie wydawania komiksu Tomb Raider w Polsce!" Pamiętajcie - dzięki Wam komiksowa Lara może wrócić do Polski! Akcje wspierają także zagraniczne serwisy o TR jak choćby Tomb Raider Hungary.

 Plany komiksowe na grudzień
Znamy już grudniowe plany wydawnicze dotyczące komiksu Tomb Raider. Do sprzedaży w tym miesiącu trafi ostatnia część trylogii "The Black Legion" autorstwa J. Bonny'ego, T. Daniel'a, J. Sibal'a i T. Wengler'a. Całość tradycyjnie już będzie liczyła 32 strony, a cena wyniesie $2.99. Przypominam o akcji Bractwa Ankh - więcej informacji w newsie powyżej!

 25 najbardziej przereklamowanych gier
W minionym tygodniu serwis GameSpy sporządził listę 25 najbardziej przereklamowanych gier. W zestawieniu nie zabrakło oczywiście Angel of Darkness, który zajął ósmą pozycję. Larę wyprzedziły takie gry jak Final Fantasy VII, Quake II, Enter The Matrix, czy zwycięzca plebiscytu, Black & White.

 Angel of Darkness nadal na liście
Zgodnie z danymi z dni od 6 do 13 września Tomb Raider - The Angel of Darkness nadal jest jednym z najlepiej sprzedających się programów w Wielkiej Brytanii. Anioł Ciemności, który w przedaży znaduje się już od ponad dwóch miesięcy zajął 13. pozycję w zestawieniu ChartTrack i ELPSA. Na wyższych pozycjach znajdują się m.in. GTA: Vice City, The Sims oraz Norton Antivirus 2004. Największy konkurent Lary - Indiana Jones znalazł się na 19. pozycji.

 Jeszcze o N-Gage'u
7 października do sklepów trafi Nokia N-Gage oraz Tomb Raider dla tej właśnie platformy. Firma Nokie wiąże z Larą duże nadzieje i liczy na to, że panna Croft wpłynie na lepszą sprzedaż telefonu, którego cena wyniesie $300. Sam Tomb Raider też najtańszy nie będzie - jego cena to $35. Więcej informacji o urządzeniu znajdziecie na oficjalnej stronie.

 Kolebka Życia na DVD
W dziale TR Movie 2 pojawiły się nowe informacje dotyczące DVD (i VHS) Cradle of Life, którego premiera planowana jest na 18 listopada tego roku.

 Nowa solucja
W dziale Tomb Raider znajdziecie dość dobrą solucję do tejże gry. Wskoczyła ona na miejsce informacji o nagrodach, które nie były strzałem w dziesiątkę ;-), więc je usunąłem.

 Ankieta 2003 - wyniki
W dziale Teksty znajdziecie wyniki ankiety przeprowadzanej na WoTR w wakacje tego roku.



  TYDZIEŃ 37  


 Docieramy do źródła porażki Angel of Darkness! Nowe informacje!  EXCLUSIVE © WoTR 2003
 Nie wszystkie screeny są własnością WoTR - niektóre z nich zostały znalezione w sieci - autorzy nieznani!
Zgodnie z informacjami naszych ludzi powiązanych z Core Design, Tomb Raider - The Angel of Darkness nie powinien jeszcze trafić do sprzedaży! Datą, którą ustaliło Core był koniec tego roku, w okolicach listopada podobnie jak wszystkie poprzednie części serii. Problemem jednak okazał się Eidos, który latem 2002 roku poinformował szefostwo firmy z Derby, że gra ma być gotowa... rok wcześniej! Gdy wydawca zrozumiał, że termin ten jest nierealny, postanowił przesunąć datę wydania na luty tego roku. W tym czasie, pomimo braku zgody Eidosa, z firmy odeszło dwóch programistów AI, a jeden, który pozostał "nie był najlepszym programistom z którym mieliśmy przyjemność pracować" - mówi nasz informator z Core. Kolejnym problemem okazała się wersja NTSC i mnóstwo innych bugów z którymi trzeba było się uporać. W związku z tym wszyscy pracownicy Core musieli spędzić wiele całych dni i nocy non-stop pracując nad Angel of Darkness aby gra mogła się ukazać przed końcem roku fiskalnego. Jak pewnie zauważyliście, Eidos postanowił jeszcze trochę przeciągnąć datę premiery, ale nie za darmo, warunek był prosty - jeżeli gra nie zostanie ukończona przed lipcem 2003 wszyscy stracą pracę. Na szczęście Sony US wyraziło zgodę na publikację gry w lipcu - posady ocalone. Niestety, Sony Europe odmówiło wydania tak niedopracowanej gry. Core udało się jednak wywalczyć termin - do sierpnia. Wtedy już udało się i z tą wersją. Oczywiście nawet ona jest pełna niedopracowań, ale jest lepsza od wersji, która trafiła do graczy w Stanach. To jednak nie koniec! Niedługo po szczęśliwym wydaniu Angel of Darkness na całym świecie kierownictwo Eidosa zorganizowało zebranie zarządu na którym ustalono, że trzeba ukarać Core za opóźnienia premiery spowodowane przez jej dopracowywanie programu (warto zaznaczyć, że kara jest za opóźnienie, mimo iż gra ukazała się pół roku wcześniej niż miało to mieć miejsce). Oczywiście wydawca uznał, że sam nie jest niczemu winny, więc postanowiono wyciągnąć konsekwencje w Core, a konkretnie na kierowniczych stanowiskach tej firmy. Jeremy i jego brat Adrian Smith'owie (którzy przecież są założycielami studia) zostali 'poproszeni' o rezygnację ze stanowisk. Reszta pracowników, dowiedziała się, że ich sprawa zostanie rozważona później. Eidos nie omieszkał także poinformować, że mimo iż to Core wymyśliło i stworzyło Larę Croft i Tomb Raider'a traci do nich wszelkie prawa na rzecz Crystal Dynamics, innej firmy będącej pod opieką Eidosa. To na dobrą sprawę ostatnia wiadomość o Core Design. Jednak mniej więcej dwa tygodnie temu Jeremy Smith spotkał się z innymi pracownikami swojego byłego studia i poinformował ich, że razem z bratem planują stworzyć nową firmę. 30 osób zdecydowało się na ten biznes. Circle Studios, bo tak najprawdopodobniej będzie się nazywało studio będzie mieć swoją siedzibę w Derby, niedaleko obecnego budynku Core. Bracia Smith mają już w swoich szeregach wiele osób, ale na razie brakuje im pieniędzy aby zatrudnić testerów, muzyków i producentów, którzy muszą poczekać w Core aż ktoś z Circle Studios się do nich zgłosi. Jeszcze do niedawna to było wszystko co wiedzieliśmy na ten temat. Jednak redakcja World of Tomb Raider postanowiła nie pozostawić tego ot tak sobie i od momentu opublikowania tego newsa na naszej stronie (a przypominam, że byliśmy trzecim serwisem na całym świecie i pierwszym w Polsce, który opublikował te informacje) staraliśmy się znaleźć jak najwięcej nowych informacji związanych z tą aferą. Efekty są jakie są, a to głównie z tego powodu, że wszyscy (nawet ludzie, którzy postanowili wyjawić całą sprawę) nabrali wody w usta! Przed Wami kilka nowych informacji, które publikujemy jako pierwsi. Po pierwsze, i chyba najważniejsze, udało się (oczywiście nie u Core) potwierdzić w dość wiarygodnych źródłach, że informacja jest prawdziwa. A co poza tym? Otóż nowa firma braci Smith to nic innego jak Core Design pod nieco odświeżoną nazwą. Inaczej się tego nie da ująć, w końcu (jak już zresztą wcześniej pisałem) Adrian i Jeremy zabrali lub mają zamiar zabrać ze sobą praktycznie wszystkie najlepsze i najważniejsze osoby z Core. Obecnie jedynym problemem z utworzeniem nowego studia są finanse - pieniędzy po prostu brakuje. Nieco dziwne wydaje się, że Eidos nie stara się wspomóc nowego projektu Smith'ów, w końcu firma ta wyraziła zgodę aby bracia założyli nową, w pewnym sensie konkurencyjną dla Core firmę, której wydawcą ma zostać... właśnie Eidos! Dowiedzieliśmy się także (choć to już bardzo nie potwierdzone informacje i radzę podejść do nich z pewnym dystansem), że Eidos nie wyciągnął żadnych wniosków z porażki Angel of Darkness, i podobno Crystal Dynamics, które zapowiedziało nowego TR w okolicach połowy 2005 roku, zostało 'poproszone' przez wydawcę, aby wyrobili się w najbliższych 12 miesiącach! Chyba nie trzeba nikomu mówić, że jeżeli takiemu wyzwaniu nie podołali starzy wyjadacze z Core Design, którzy TR zajmowali się od 7 lat, to tym bardziej młode Crystal Dynamics, które dopiero poznaje Tomb'a sobie nie poradzi... Tutaj możecie pobrać save'a z miejsca, które pierwotnie miało znaleźć się w grze, ale z wiadomych względów zostało wycięte. Poza tym obok newsa widzicie screeny z takich właśnie miejsc, które w grze miały się pojawić, ale ze względu na brak czasu zostały pominięte.
EXCLUSIVE © WoTR 2003; Zakaz kopiowania bez zgody redakcji! Przy cytowaniu wyraźnie zaznaczyć źródło!
Podstawy artykułu napisano w oparciu o informacje zawarte na stronie Game Bunker.
W artykule użyto informacji własnych WoTR oraz podanych na stronie Game Bunker. All rights reserved!


 Tomb Raider na N-Gage'a dzięki Cenega Poland
Cenega Poland zawarła z Nokią umowę na mocy której firma stała się oficjalnym polskim dystrybutorem gier na N-Gage'a. Informacja ta została uroczyście ogłoszona na zamkniętej uroczystości na której pojawili się panowie Kuba Panacewicz z Nokii oraz Tomasz Mazur z Cenegi i ogłosili rozpoczęcie współpracy. Od 7 października Cenega wprowadza do sprzedaży kilkanaście tytułów, a w tym najnowszego Tomb Raider'a, właśnie na tą platformę, a także zajmie się sprzedażą samej konsoli i gadżetów z nią związanych.

 Złe wyniki Cradle of Life
W minionym tygodniu wpływy z Cradle of Life, najdroższej w historii ekranizacji gry komputerowej, przekroczyły magiczną sumę 100 milionów dolarów z czego 38% to pieniądze Europejczyków. Mimo to film nadal przynosi straty - produkcja oraz promocja obrazu pochłonęły w sumie ok. 130 mln zielonych. Dla porównania - przychody z rynków zagranicznych w przypadku poprzedniego filmu wyniosły 93,5 mln! W Polsce sytuacja nie jest lepsza. Po dwóch tygodniach film jest na 8 miejscu naszego Box Office'u i obejrzało go około 57 tysięcy widzów (Piraci z Karaibów w pierwszym tygodniu przyciągnęli do kin 100 000 osób) i z przewidywań specjalistów wynika, że całkowity wynik nie dobije nawet do setki (pierwsza część w Polsce - 300 000 osób)! Jak wiadomo przyczyną tak niskich notowań Kolebki Życia jest chłodne przyjęcie przez opinię publiczną poprzedniej części filmu. W związku z tragicznymi wręcz wynikami realizacja trzeciej części, mimo podpisanego wcześniej kontraktu, staje pod znakiem zapytania.

 Cradle of Life - give me more! ;-)
W dziale TR Movie 2 znajdziecie trochę nowości. Powstały dwa nowe podrozdziały - DVD, na razie bardzo skromny, ogranicza się jedynie do zdjęcia okładki i daty premiery, oraz drugi - Gadżety, w którym znajdziecie fotki różnych gadżetów związanych z Kolebką Życia oraz ich ceny (to tak żeby trochę ostudzić Wasz zapał ;-)). Poza tym w opisywanym dziale znajdziecie także 10 nowych fotek z filmu, a w Galerii macie zestaw tapet z motywami Cradle of Life.



  TYDZIEŃ 36  


 Nowy patch do Angel of Darkness
W minionym tygodniu Eidos udostępnił nowego patcha (v49) do Angel of Darkness. Plik naprawia m.in następujące błędy w grze: godzina zapisu stanu gry podana w czasie lokalnym a nie GMT, poprawione efekty świetlne w ostatnim levelu, dodana informacja o wersji gry w menu oraz kilka innych bugów głównie dotyczących wyglądu gry (aczkolwiek nie tylko). Łatkę możecie pobrać klikając tutaj [8.8MB]. Zalecana jest instalacja także poprzedniego patcha (v42, dostępny w dziale AOD.

 Cradle of Life na DVD
O tym pisałem już tydzień temu, a teraz, zgodnie z obietnicą, wracam do tego tematu. Przypomnę, że premiera (zarówno dla USA jak i Europy) została przez Paramount Pictures oficjalnie ustalona na 18 listopada tego roku. Na płycie najprawdopodobniej znajdziemy niemałą dawkę dodatków, ale nic jeszcze nie zostało oficjalnie potwierdzone. Zgodnie z ubiegłotygodniową zapowiedzią dziś zamieszczam okładkę wersji DVD. Tymczasem Amazon.com już przyjmuje zamówienia na pierwsze egzemplarze tego wydawnictwa.

 Eidos poradzi sobie bez Lary
Eidos Interactive poinformował wczoraj, że pomimo obaw związanych z opóźnieniami Tomb Raider'a w różnych krajach zyski nie są na najgorszym poziomie. Firma zanotowała zysk w wysokości 17.4 milionów funtów co w porównaniu ze stratą 15.3 milonów funtów w zeszłym roku daje zysk ponad 2 milionów funtów. Mike McGarvey mówi: "Nie jesteśmy zależni od Tomb Raider'a. Myślę, że obecnie jesteśmy w wystarczająco silnej pozycji aby pokazać rynkowi, że nie jesteśmy firmą zajmującą się jedynie tą grą." Przyznał jednak, że zysk w minionym roku fiskalnym wydawca zawdzięcza głównie czterem grom: Tomb Raider'owi: Angel of Darkness, Championship Manager'owi 4, Timesplitters 2 i Hitma'owi 2. Firma oświadczyła także iż przez opóźnienia daty premiery najnowszej gry z Larą Croft straciła około 1 miliona.

 Szefowie Core planują założyć drugą firmę
Adrian i Jeremy Heath-Smith planują razem z najważniejszymi postaciami Core założyć nową, konkurencyjną firmę. Twórcy Core Design chcą założyć w Wielkiej Brytanii nowe studio developerskie. Anonimowy pracownik Core powiedział: "Adrian odchodzi aby zacząć wszystko od nowa ze swoim bratem. Wzięli ze sobą dużo pracowników naszej firmy aby Ci dołączyli do nowego studia; poza nimi wszyscy zostajemy w Core i wszystko będzie jak zazwyczaj". 1 września była spodziewana oficjalna wypowiedź, jednak do tej pory nic nie wiadomo. Plotka mówi, że nowy producent ma w planach produkcję pod tytułem "Tomb Breaker", jednak nie brzmi ona zbyt wiarygodnie.

 Tomb Raider zakazany
Rząd Chin zabronił wyświetlania w kinach drugiej części filmu Tomb Raider. Decyzję tą umotywowano tym, że produkcja przedstawia wspomniane już Chiny w złym świetle. "Jesteśmy bardzo zawiedzieni, ale nie mogę powiedzieć, że zaskoczeni" powiedział jeden z przedstawicieli UIP.

 Cradle of Life w TV
No może nie cały film, ale jego opis poparty fragmentami produkcji będzie można zobaczyć już jutro o 12.00 w TV4 (program Kinomaniak). Zobaczymy jak tam zostanie oceniony nowy film z Larą w roli głównej.

 Angelina adoptuje kolejne dziecko?
Mówi się, że Angelina Jolie zaraz po zakończeniu swojej misji w Rosji planuje adopcję kolejnego dziecka. Aktorka mówi: "Wolę adoptować. Przy każdej adopcji dajemy jakiemuś dziecku to, że nie musi ono być sierotą. Ja to widzę w ten sposób.". Nowy członek rodziny prawdopodobnie będzie Czeczen.

 Kilka zmian
Dziś na WoTR pojawiają się dwa odświeżone działy - Tomb Raider I oraz Tomb Raider III: The Lost Artefact. Są to pierwsze zmiany wprowadzone dzięki wynikom ankiety, z której wynika, że najmniej z Was posiada właśnie TR3 Gold, a pierwszą częścia większość z Was rozpoczynała swoją przygodę z Larą Croft. Ulubionym TR naczych czytelników jest Angel of Darkness, ale ten dział jeżeli nawet przejdzie jakieś zmiany, to jescze nie teraz. Jak widzicie opłacało się wypełnić ankietę bo, jak już wspomniałem, na podstawie jej wyników będą teraz wprowadzane zmiany na World of Tomb Raider. Mam nadzieję, że dwa dziś odświeżone działy przypadną Wam do gustu. Poza tym, jak wiecie, zmieniliśmy serwer. Nowy jest być może trochę wolniejszy od poprzedniego, ale mam nadzieję, że się sprawdzi i nie zawiedzie nas ani Was, i będziecie mogli bez przeszkód wchodzić na stronę.

 Sierpień w archiwum
Wszystkie newsy z sierpnia właśnie trafiły do archiwum.