strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

SIERPIEŃ 2008




28 sierpnia 2008, by Mr Macphisto
Demo przed premierą
Demo Tomb Raider Underworld pojawi się jeszcze przed premierą pełnej wersji gry. Przypuszczenia fanów oficjalnie potwierdził Community Manager Eidosa odpowiedzialny za serię TR - Keir Edmonds. Dokładna data wydania wersji demonstracyjnej nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie będą to ostatnie dni przed premierą gry (18.11 w USA i 21.11 w Europie).

Edmonds powtórzył też znaną nam już wiadomość - przejście nowego Tomb Raidera zajmie około 10-12 godzin.

Podsumowanie znanych informacji na temat TR Underworld znajdziecie w dziale poświęconym tej części gry.



21 sierpnia 2008, by Mek
GC: Czwarty gameplay z Tajlandii
Zaprezentowano kolejny filmik przedstawiający fragment levelu tajlandzkiego z Tomb Raider: Underworld. Na najdłuższym z opublikowanych dzisiaj gameplay'ów możemy zobaczyć jedną z przeszkód w terenie, którą spotka na swojej drodze Lara. Jej pokonanie polega na umiejętnym manewrowaniu i przeskakiwaniu pomiędzy obeliskami. Podobne miejsce pojawiło się w Tomb Raider: Anniversary w levelu egipskim. Lara podczas swoich podróży będzie dysponować latarką. W grze udostępniono także znany z poprzednich części tryb celowania, który umożliwia ręczne mierzenie do celu. Warto też zwrócić uwagę na szczegóły takie jak latające w powietrzu papugi. Ponadto Lara podczas przechodzenia pomiędzy roślinami, odgarnia liście rękoma.

Filmik jest dostępny w dziale Download.



21 sierpnia 2008, by kluz_kaa
Reklama Tajlandii
Eidos Interactive udostępnił pierwszy reklamowy materiał wideo przedstawiający gameplay z Tajlandii. Podczas oglądania filmu, można usłyszeć nowy utwór muzyczny z sountracku Tomb Raider Underworld. Całość trwa nieco ponad minutę. Plik wideo w wersji HD jest już dostępny w naszym serwisie, w dziale download.



21 sierpnia 2008, by kluz_kaa
GC: Pływający gameplay
Opublikowano kolejny gameplay Tomb Raider Underworld, przedstawiający tym razem początek levelu rozgrywającego się w Tajlandii. Możemy na nim zaobserwować walkę z rekinem, podczas której Lara używa zarówno swoich pistoletów jak i nowej broni - wodnych ładunków wybuchowych. Twórcy od dawna zapowiadali mnóstwo "smaczków" nawiązujących do poprzednich części serii. Nowy gameplay potwierdza dwa z nich: w grze pojawia się krew oraz ciała przeciwników nie znikają. Na filmiku dostrzec możemy również jak rekin krwawi od zadanych mu obrażeń, a umierając realistycznie odwraca się brzuchem w stronę powierzchni wody i zaczyna po niej dryfować. Jak widać na materiale video, istnieje także możliwość wejścia na pokład jachtu panny Croft.

Filmik dostępny jest w dziale Download.



21 sierpnia 2008, by Mek
GC: Gameplay z levelu tajlandzkiego
Udostępniono filmik z zaprezentowanego na targach Games Convention demo Tomb Raider Underworld. Zawiera ono fragment levelu rozgrywającego się w Tajlandii. Na trwającym ponad cztery minuty gameplayu możemy zobaczyć nowe ruchy dostępne dla Lary, walkę z tygrysami i pająkami, a także podziwiać dopracowaną roślinność i otoczenie. W pewnym momencie widzimy także spadającą w przepaść Larę. Ładowanie gry po upadku trwa dosłownie kilka sekund. Wiadomo także, że w grze pojawi się krew.

Opisywany filmik jest dostępny w naszym dziale Download.



20 sierpnia 2008, by Mr Macphisto (thx: PaweŁIndyK)
GC: Demo TRU dostępne dla zwiedzających
Zgodnie z zapowiedziami, na rozpoczynających się dziś targach Games Convention pojawiło się grywalne demo Tomb Raider Underworld. Oto pierwsze wrażenia, spisane przez wysłanników serwisu Polygamia.pl:

Przez chwilę udało nam się zagrać w nową Larę. Na targach pokazywany jest jeden z poziomów. Na pierwszy rzut oka gra wygląda bardzo, ale to naprawdę bardzo dobrze. Bohaterka jest śliczna, Kenner zaryzykował nawet stwierdzenie, że lokacje zbliżają się, jeżeli nie są takie same jak w Uncharted. To dość wczesna wersja kodu, stąd i widać sporo błędów (jak choćby fruwający jacht, czy podwodne strzelanie). Widać też, że Eidos bardzo dokładnie przyjrzał się Assassin’s Creed i czasami nowy Tomb Raider, jeżeli chodzi o kicanie i łażenie po ścianach, mocno przypomina produkcję Ubisoftu. Wygląda na to, że pojawi się kolejna gra, na którą będzie warto zwrócić uwagę.

Demo dostępne jest dla każdego odwiedzającego targi.



11 sierpnia 2008, by Mek
Alison Carroll nową Larą Croft
Ujawniono nową, oficjalną modelkę, która będzie promować Tomb Raider: Underworld. Została nią 23-letnia Alison Carroll z Croydon w Wielkiej Brytanii. Przed wyborem na żywą Larę zajmowała się gimnastyką. W Pineapple Studios w Londynie pokonała setki innych dziewczyn, które także marzyły by móc przebrać się za bohaterkę Tomb Raidera i jeździć po świecie, spotykając się z fanami TR. Alison jest bardzo energiczna. Nie szuka długotrwałych związków z mężczyznami, gdyż "mogą oni za nią nie nadążyć". Jest panną. Kiedy pierwszy raz założyła kostium lady Croft, czuła się pewnie i zdecydowanie.

Carroll jeszcze przed wyborem na modelkę, miała w sobie coś z Lary. Gdy pewnego dnia była umówiona na spotkanie, nie mogła otworzyć drzwi i wyjść z bloku. Nie było też sąsiadów, którzy by mogli jej pomóc. Postanowiła więc wziąć sprawę w swoje ręce i wyskoczyła przez okno z pierwszego piętra w stylu lady Croft. Dzięki temu zdążyła na spotkanie. Teraz Alison będzie musiała przejść różnorodne szkolenia i treningi, by sprostać kolejnym wyzwaniom. Będzie uczestniczyć m.in. w lekcjach archeologii. Nauczy się także posługiwać bronią. Alison wstaje wcześnie rano i trenuje sześć dni w tygodniu.

Poprzednią modelką, promującą gry Tomb Raider: Legend i Tomb Raider: Anniversary, była Karima Adebibe. Jej kontrakt wygasł w 2007 roku.

Zdjęcia Alison Carroll, jak i jej poprzedniczek, znaleźć można w dziale Modelki.



10 sierpnia 2008, by Mr Macphisto
Underworld powtórką z AOD?
Były plotki i domysły, było nieoficjalne przekazywanie sobie informacji, nie było jedynie pewności... teraz zostało to powiedziane głośno. Redakcja CD-Action w najnowszym numerze pisma poinformowała, że zaprezentowane na targach E3 demo Tomb Raider Underworld było wersją pre-alpha. Dla pełnej jasności - właśnie ta wersja kodu była pokazywana już w listopadzie zeszłego roku. Czyżby prace nad grą nie postępowały w takim tempie, jakiego życzyłby sobie wydawca?

"Od razu się wyjaśniło, czemu do tej pory [twórcy] milczeli: gra wciąż jest we wczesnej fazie, określanej jako pre-alpha. Najwięcej do zrobienia jest w grafice, która pozostawia sporo do życzenia - jedynym (i jednocześnie najważniejszym) skończonym "elementem" jest sama postać głównej bohaterki".

Jeżeli wersja pre-alpha to rzeczywiście wszystko co Crystal Dynamics ma w tej chwili do zaoferowania, bardzo interesujący musi być plan wyrobienia się w ciągu trzech miesięcy z gotowym produktem. O postępach w tworzeniu gry przekonamy się za dwa tygodnie, podczas targów Games Convention, na których Eidos ponownie zaprezentuje grywalne demo TRU.

Do tej pory nie udało się uzyskać komentarza wydawcy w tej sprawie.



7 sierpnia 2008, by Mr Macphisto
Underworld nie będzie miał łatwego startu
Jak się okazuje, najnowsza część przygód Lary Croft nie będzie miała łatwego debiutu. Dokładnie na te same dni (18.11 i 21.11) zaplanowano premiery dwóch pewnych hitów - Need for Speed Undercover oraz, co chyba znacznie gorsze, Grand Theft Auto IV w wersji na PC. Ta ostatnia gra jest od lat faworytem zarówno graczy jak i recenzentów, więc będzie ciężkim przeciwnikiem dla Tomb Raider Underworld. Czy w związku z tą sytuacją Eidos podejmie jakieś kroki, czy mimo wszystko będzie się trzymał swojej teorii pt. "zobaczymy do czego Lara jeszcze jest zdolna" wygłoszonej kilka dni temu przez Jona Brooke'a, szefa marketingu? Prawdopodobnie pokażą to najbliższe tygodnie.

Polskim wydawcą Grand Theft Auto IV jest Cenega Poland.



6 sierpnia 2008, by Mek
Tajlandia i inne nowości w Tomb Raider: Underworld
W najnowszych numerach magazynów GamePro, Official Playstation Magazine oraz Computer Bild Spiele ukazały się zapowiedzi Tomb Raider: Underworld. W artykułach tych pojawiło się sporo nowych informacji dotyczących kolejnej części przygód Lary.

Level w Tajlandii rozpoczyna się przybyciem Lary na brzeg jednej z wysp w pobliżu tego kraju. Miss Croft poszukuje starych ruin świątyni, zlokalizowanych gdześ w dżungli przed nią. Wierzy, że odnajdzie tam artefakt, dzięki któremu odzyska młot Thora, co z kolei pozwoli jej na uratowanie matki, uwięzionej w mistycznym Avalonie. Świat gry jest bardzo szczegółowy. Możemy zobaczyć kołyszące się na wietrze drzewa i rośliny, papugi latające w powietrzu, a w morzu delfiny i ryby. W dżungli napotykamy owady. Można się ich pozbyć, strzelając do nich lub zadeptując je. Inni wrogowie, którzy pojawią się Larze na drodze to najemnicy i tygrysy. W podziemiu Tajlandii walczyć będziemy z dinozaurami i jaszczurami. W ruinach świątyni będziemy podziwiać posąg indyjskiego boga, Shivy.

Jednym z nowych ruchów dostępnych dla Lary jest ustawienie się tyłem do ściany i chodzenie bokiem po wąskich stropach, na przykład nad przepaściami. Ponadto kiedy jakiś przeciwnik się do nas zbliży, nastąpi zwolnienie czasu i jeśli odpowiednio szybko uda nam się nacisnąć pojawiające się na ekranie przyciski, lady Croft zabije go jednym szybkim ciosem.

Podziemia, które będzie nam dane odwiedzać w grze, nie są zwykłymi miejscami. Nie działają w nich niektóre prawa fizyki. W dodatku spotkamy się tam także z zawirowaniami czasu. Teraźniejszość będzie mogła stać się przyszłościa lub przeszłością.

Pojawiła się także lista broni dostępnych w TRU. Na dzień dzisiejszy wiadomo o klasycznych, podwójnych pistoletach, pistoletach ze strzałkami usypiającymi, wyrzutniku harpunów, shotgunie, UZI oraz granatach. Oprócz tego będziemy mogli wykorzystać jako broń znajdowane przez Larę przedmioty, np. metalowy pręt czy młot Thora.

To jednak nie wszystkie nowości z Tomb Raider: Underworld. Lara będzie mieć przy sobie telefon komórkowy z systemem "Help on Demand", który pomoże rozwiązać niektóre zagadki.

Crystal Dynamics, studio developerskie zajmujące się pracami nad ósmą częścią Tomb Raidera, wysłało zespoły fotografów w różne części świata, by jak najlepiej oddać klimat lokacji. W sumie zrobiono ponad 10 tysięcy zdjęć. W naszym serwisie od paru miesięcy możecie oglądać ponad 200 fotografii z wyprawy do Meksyku. Innymi priorytetami Crystalsów (poza dokładnym odwzorowaniem lokacji) jest zaprojektowanie poziomów w taki sposób, by wspinaczka była maksymalnie swodobna oraz by jeden level można było przejść na wiele sposobów.