strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

LIPIEC 2012




31 lipca 2012, by Mr Macphisto
Anioł... Ciemnoty?! [KONKURS]
Wspominania ciąg dalszy - tym razem w wersji mrocznej. W szóstym odcinku Definitywnego podsumowania serii Tomb Raider, przyglądamy się jednej z najbardziej kontrowerysjnych części gry. Mowa oczywiście o Tomb Raider: Angel of Darkness. Cały tekst, tradycyjnie, znajdziecie w dziale Teksty. Zapraszamy do lektury!

Dziękujemy za dzielenie się swoimi historiami, jakie przysłaliście i ciągle czekamy na więcej!

Przypomnę: pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

W nagrodę - dzięki uprzejmości Cenega Poland - na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition!

Drugim zwycięzcą naszego konkursu została Anna Giedz. Serdecznie gratulujemy i zapraszamy do dalszego udziału!

 


30 lipca 2012, by K@t
Tomb Raider na Gamescom
Square obiecało, że nowy Tomb Raider pojawi się na wszystkich dużych imprezach branżowych i obietnicy dotrzymuje. Po E3 i Comic-Con nadszedł czas Gamescom – największą tego typu imprezę w Europie.

Wydawca potwierdził, że w Kolonii zostanie udostępnione publiczne demo nadchodzących przygód Lary. Najprawdopodobniej chodzi o ten sam fragment, który został zaprezentowany wcześniej w Los Angeles i San Diego. Nie wiadomo niestety, czy Square Enix szykuje też jeszcze jakieś inne atrakcje związane z Tombem.

Oprócz Tomb Raidera, Square zaprezentuje także inne flagowe tytuły, w tym Hitman: Absolution, Sleeping Dogs czy też rocznicową edycję Final Fantasy XI. Targi Gamescom odbędą się w dniach 15-19 sierpnia w Kolonii.

 


23 lipca 2012, by Mr Macphisto
Kroniki Tomb Raider'a [KONKURS]
Od kiedy na stronie WoTR pojawiło się podsumowanie serii, pisanie pracy licencjackiej odeszło na drugi plan - pisze do nas Anna. No niestety, mamy złą wiadomość... licencjat, magisterka, poprawka matury, kupowanie podręczników i projekty do roboty - znów idą w kąt! Przed Wami piąty odcinek Definitywnego podsumowania serii Tomb Raider!

Tym razem - razem z Wami - analizujemy Tomb Raider: Chronicles. Cały tekst, tradycyjnie, znajdziecie w dziale Teksty. Zapraszamy do lektury - zwłaszcza, że to ostatni klasyczny TR. Przed nami wielka klapa i wielkie odrodzenie serii.

Tradycyjnie - dziękujemy za dzielenie się swoimi historiami, jakie przysłaliście i ciągle czekamy na więcej!

Przypomnę: pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

W nagrodę - dzięki uprzejmości Cenega Poland - na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition! Nagrodę rozdamy już przy okazji wspominania Angel of Darkness. I przypominamy - pierwszym zwycięzcą został Adrian Rzatkowski. Gratulujemy i zapraszamy do dalszego udziału!

 


18 lipca 2012, by K@t
Guardian of Light też jest już wszędzie
"Lepiej późno, niż wcale." - chciało by się rzec. Po dwóch latach od premiery, gra Lara Croft and the Guardian of Light trafia ostatecznie na urządzenia z systemem Android. Z racji czasowego okresu ekskluzywności, tytuł będzie początkowo dostępny jedynie dla flagowych telefonów Sony – Xperia S, Xperia ion oraz Xperia PLAY.

To jednak nie wszystko! Subskrybenci usługi Plus w PlayStation Network, od dziś będą mogli pobrać Guardian of Light całkowicie za darmo! Square Enix oferuje także specjalne zniżki dla innych wersji Strażnika Światła. W Apple App Store gra będzie przeceniona o 50%. Promocja potrwa do 22 lipca. Z podobnej okazji skorzystać mogą gracze PeCetowi - w sklepie Steam tytuł także można wyrwać o 50% taniej.

Już nie ma miejsca na wymówki - Lara Croft and the Guardian of Light jest teraz dostępny na wszystkich wiodących platformach do grania. Jeśli ktoś do tej pory nie wybrał się jeszcze na poszukiwania Lustra Dymu, to teraz ma chyba idealną okazję.

 


14 lipca 2012, by K@t
Panel Comic-Con: podsumowanie
Panel “Reimagining a Gaming Icon: Lara Croft” dobiegł właśnie końca. Zapraszamy do przeczytania podsumowania najważniejszych i najciekawszych informacji, jakie pojawiły się w trakcie jego trwania. Na pytania widowni odpowiadali: Karl Stewart, Camilla Luddington, Rhianna Pratchet, John Stafford i Noah Hughes.

- Nie wszystkie animacje tworzone są przy wykorzystaniu technologii motion-capture. O ile we wszystkich scenkach i filmikach mamy do czynienia z przechwytywaniem ruchu aktorów, tak w wypadku animacji pojawiających się w samej grze jest nieco inaczej. To, jak Lara biega czy skacze, jest przede wszystkim zasługą animatorów, którzy jedynie posiłkują się materiałami z sesji mo-cap.

- Znalezienie najlepszego miejsca dla akcji gry było jednym z trudniejszych aspektów produkcji. Z jednej strony chodziło o w miarę znaną, realnie istniejącą lokację. Z drugiej jednak musiała ona nadawać się do tego, by wiarygodnie ukazać w niej walkę o przetrwanie.

- W samej historii nie chodzi o to, by koniecznie sponiewierać Larę. Sednem jest, by Croft wyszła zwycięsko z pewnych skrajnie ciężkich i ekstremalnych sytuacji. Nie ma tu miejsca na "teflonową" Larę. Pewne wydarzenia muszą na nią oddziaływać, by mogła się rozwinąć; by mogła stać się prawdziwą bohaterką. W innej sytuacji byłoby to niemożliwe. Również dlatego zdecydowano się na bardziej realistyczny wygląd Croftówny (dotychczas starano się zachować pewną dozę karykaturalności). To jedyny sposób na ukazanie prawdziwych emocji. Dzięki temu pewne sceny mogły wypaść naturalnie i wiarygodnie.

- Dojście do tego, jak funkcjonuje całe środowisko, ma być wyzwaniem dla gracza. Pozna on pewne podstawowe zasady nim rządzące (np. jak na poszczególne rzeczy oddziałuje ogień), ale wiedzę tę musi wykorzystać już sam.

- W grze pojawi się wiele ważnych i ikonicznych motywów, inspirowanych wydarzeniami z poprzednich gier. Nie będą to jednak ani easter eggs, ani żadne bezpośrednie nawiązania. Chodzi o to, by gracz automatycznie poczuł pewien sentyment - na przykład podczas eksploracji pierwszego grobowca.

- Potwierdzono, że w początkowych fazach produkcji, gra rzeczywiście miała mieć w pełni otwarty świat. Zrezygnowano z niego jednak, gdyż utrudniałby on opowiedzenie konkretnej historii w sposób taki, jak zaplanowali to Crystalsi. Prawdą jest również, że Lara miała jeździć konno.

- Zadania zręcznościowe są nieliniowe. Nie ma jednej słusznej drogi - jeśli jakiś skok nie wyjdzie nam w jednym miejscu, to możemy z powodzeniem próbować innego rozwiązania gdzie indziej.

- Scenariusz trzeciego filmu Tomb Raider nadal powstaje. Planowaną datą rozpoczęcia produkcji jest rok 2013.

- Nie zabraknie baaardzo wielu możliwości uśmiercenia bohaterki :-).

 


13 lipca 2012, by K@t
Comic-Con 2012: Obszerny gameplay
Zapraszamy do obejrzenia baaardzo długiego (ponad 30 minut!) materiału z Comic-Con 2012. Film znajdziecie >>TUTAJ<<.

Pierwsza połowa filmu ukazuje fragment dema, który doskonale znamy z E3. Towarzyszymy Larze od momentu wyjścia z jaskiń, aż do spotkania z Sam i Mathiasem. Na tym jednak rozgrywka się nie kończy – teraz możemy zobaczyć, co wydarzyło się dalej. Atrakcji i podnoszących adrenalinę momentów nie brakuje; możemy nareszcie "legalnie" obejrzeć cały fragment, który wyciekł w czasie E3. Gameplay prezentuje wprawdzie niemal sam początek gry, ale i tak ostrzegamy przed ewentualnymi spoilerami dotyczącymi rozgrywki i fabuły.

Część akcji na bieżąco komentuje Karl Stewart, dokładniej objaśniając zasady poszczególnych elementów rozgrywki.

 


12 lipca 2012, by K@t
Znamy scenarzystę nowego Tomb Raidera!
Rhianna Pratchett, pisarka i córka Terry’ego Pratchetta, jest scenarzystką nadchodzącego Tomb Raidera. Informacja została właśnie potwierdzona przez Crystal Dynamics.

„Rhianna pracuje z nami od samego początku.” – wyjaśnia Darrell Gallagher – „Wniosła własne, unikalne spojrzenie na ten projekt i pozwoliła jeszcze lepiej poznać historię Lary Croft. Bez wątpienia uczyniła Larę postacią bardziej złożoną i wiarygodną; bohaterką do której dzisiejsi gracze naprawdę się przywiążą.”

A co mówi sama Rhianna?

„Dorastałam grając w Tomb Raidera. Poznawałam sekrety świata i odkrywałam jego skarby. Żyłam i umarłam jako Lara Croft, ale nic nie może równać się z wyzwaniem, jakie stanowi możliwość rozpisania tej postaci na nowo. Rzadko mamy okazję, by na nowo wyobrazić sobie i stworzyć legendę, więc możliwość pracy nad Miss Croft, to jedyna taka szansa w życiu. To był powrót do genezy bohaterek gier akcji, odkrywanie sposobów, by uczynić tak ikoniczną postać znaczącą dla dzisiejszych graczy.”

Tomb Raider to nie pierwsza gra, do której scenariusz napisała Rhianna. Scenarzystka pracowała już wcześniej m.in. przy tytułach Mirror’s Edge, czy Prince of Persia.

 


12 lipca 2012, by K@t
Ona jest wszędzie!
Kampania promocyjna nowego Tomb Raidera do niedawna nie była zbyt okazała. Po E3 Square przywaliło jednak z grubej rury, urządzając pokaz prasowy na najprawdziwszym statku, przyozdobionym dodatkowo w motywy charakterystyczne dla gry. Przed rozpoczętym właśnie San Diego Comic-Con International wydawca troszkę przyhamował. Troszkę...

Mieszkańcy San Diego mogą natknąć się teraz na Larę niemal wszędzie. O ile plakaty na przystankach autobusowych nie są niczym dziwnym, tak kilkunastometrowy poster, wiszący na ścianie pewnego budynku mieszkalnego, jest jak najbardziej warty odnotowania. I na pewno niemożliwy do przeoczenia – w podobny sposób reklamowali się najwięksi wydawcy w czasie E3. Wtedy jednak Square Enix jeszcze nie wychylało się z promocją. Wydaje się, że ostatecznie to dobre posunięcie – w końcu teraz Tomb Raider nie musi konkurować o miejsce reklamowe z innymi, dużymi tytułami.

A co Wy powiedzielibyście, gdyby podobne postery zaczęły pojawiać się w Polsce? W końcu w wypadku filmów jest to rzecz normalna. Z grami niestety już nie jest tak kolorowo – na palcach jednej ręki można policzyć, ile razy podobne inicjatywy pojawiły się na naszych ulicach.


 


11 lipca 2012, by Mr Macphisto
Ostatnie objawienie [KONKURS]
Ostatnie objawienie, co nie znaczy - ostatnie pożegnanie. Przedstawiamy Wam czwarty już tekst naszego Definitywnego podsumowania serii Tomb Raider. W dziale Teksty - znajdziecie nasze i Wasze wspomnienia dotyczące Tomb Raider: The Last Revelation. Wygląda na to, że TR4 z dotychczas opisanych gier poruszył Was najbardziej, wzbudza najwięcej emocji i najwięcej wspomnień. Maili było zdecydowanie najwięcej. Tradycyjnie więc - dziękujemy za dzielenie się swoimi historiami, jakie przysłaliście i ciągle czekamy na więcej!

Przypomnę: pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

W nagrodę - dzięki uprzejmości Cenega Poland - na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition! Pierwszym zwycięzcą został Adrian Rzatkowski. Gratulujemy i zapraszamy do dalszego udziału! Kolejny zestaw w dobre ręce oddamy jeszcze w lipcu ;-)

 


10 lipca 2012, by K@t
Ostatnie godziny Tomb Raidera
Bez obaw – nikt nie planuje znowu uśmiercać naszej ulubionej serii. „The Final Hours” to cykl filmów dokumentalnych, których autorem jest dziennikarz Geoff Keighley. Kolejne odcinki poświęcone będą kulisom powstawania nowego Tomb Raidera.

Pierwszy odcinek skupia się przede wszystkim na sesjach motion capture. W trwającym ponad 6 minut materiale czeka sporo atrakcji. Oprócz wywiadów z Camillą Luddington, mamy także okazję zobaczyć na własne oczy, jak reszta aktorów odgrywa poszczególne sceny. Jedna uwaga – niektóre fragmenty gry zawarte w materiale, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych widzów.

Pierwszy odcinek „The Final Hours” możecie obejrzeć >>POD TYM LINKIEM<<.

UPDATE (10.07)
Potwierdzono, że interaktywna aplikacja "The Last Hours" pojawi się na PC i iPadach w marcu 2013. Natomiast już na dniach światło dzienne powinna ujrzeć oficjalna, polska wersja językowa filmu.

 


7 lipca 2012, by K@t
GameStory o Tomb Raiderze
GameStory to popularny cykl programów internetowych, opowiadających o starych i zasłużonych tytułach. Najnowszy odcinek został w pełni poświęcony serii Tomb Raider i Larze Croft.

W materiale sporo wypowiedzi polskich przedstawicieli branży (m.in. z Cenega Poland), a także trochę historii i ciekawostek związanych z przygodami pani archeolog – czyli nic takiego, o czym fani Lary by nie wiedzieli ;-).

Mimo wszystko warto docenić, że o Tomb Raiderze ponownie robi się głośno także na naszym polskim podwórku. Odcinek trwa niecałe 17 minut i możecie go obejrzeć >>TUTAJ<< .

 


4 lipca 2012, by Cez
Podwójna dawka Lary Croft w TVN
Stacja TVN postanowiła w lipcu rozpieścić fanów słynnej pani archeolog. Zaledwie w kwietniu konkurencyjny Polsat wyemitował drugi film z przygodami panny Croft, a już w tym miesiącu będziemy mieli okazję przypomnieć sobie obie produkcje w piątkowym paśmie Superkino w TVN.

Już 13 lipca o godzinie 20.00 Angelina Jolie w roli Lary spróbuje odnaleźć mityczny Trójkąt Światła w filmie Lara Croft: Tomb Raider. Dwa tygodnie później, czyli 27 lipca, nieustraszona bohaterka uda się na poszukiwania Puszki Pandory w filmie Lara Croft Tomb Raider: Kolebka Życia. Emisja drugiej części także rozpocznie się o godzinie 20.00.

 


3 lipca 2012, by Mr Macphisto
Żegnamy się dalej [KONKURS]
Przed Wami trzeci tekst naszego Definitywnego podsumowania serii Tomb Raider. W dziale Teksty - na tapecie Tomb Raider III. Podobnie jak w przypadku TR2 wspomnienie pisane razem z Wami. Dziękujemy za dziesiątki maili, jakie przysłaliście i ciągle czekamy na więcej!

Przypomnę: pod adresem worldof@wp.pl czekamy na wasze... wszystko. Wspomnienia związane z grą; co najlepiej pamiętacie po latach, co Was przerażało lub śmieszyło lata temu? Co było rewolucją, co zawodziło? Co się sprawdziło? Jakie mieliście wtedy i macie teraz przemyślenia związane z poszczególnymi częściami gry? Piszcie! Najciekawsze historie wpleciemy w kolejne odsłony naszych wspominek. Niech to będzie definitywne podsumowanie 15-tu lat 'starej' serii Tomb Raider w wykonaniu nas wszystkich - polskich fanów!

Żeby jednak nie było - dzięki uprzejmości Cenega Poland - na najlepszych czekają zestawy Tomb Raider: Ultimate Edition! Pierwszego szczęśliwca poznacie już niedługo.

 


2 lipca 2012, by Mr Macphisto
Dziewczynka do bicia
Restart serii? Źleeee. Nowa część bez zmian? To przecież jeszcze gorzej! I tak źle, i tak nie dobrze. Przez lata wielu z nas przyzwyczaiło się, że seria Tomb Raider w prasie jest chłopcem... czy raczej w tym wypadku - dziewczynką do bicia. Między innymi walce z tym służy reboot całej serii.

Problem w tym, że już teraz widać, że w niektórych przypadkach to nic nie dało. Tomb Raider ma oberwać za to, że jest Tomb Raiderem i koniec, kropka. W sieci krąży masa nieprawdziwych informacji na ten temat. Na szczęście znalazł się wśród tego chaosu głos otrzeźwiający. Możecie go przeczytać >>w serwisie Polygamia<< . Polecamy!

Co o tym sądzicie? Komentujcie na Poly, na naszym forum i FB!

 


1 lipca 2012, by K@t
Lara na Comic-Con: znamy szczegóły
Mamy już potwierdzenie, że nowy Tomb Raider pojawi się na tegorocznym Comic-Con w San Diego.

Panel “Reimagining a Gaming Icon: Lara Croft” rozpocznie się 14 lipca o 6.00. Na miejscu obecni będą: Karl Stewart, John Stafford (główny scenarzysta) oraz Camilla Luddington. W czasie spotkania powinny pojawić się nowe szczegóły dotyczące fabuły gry, dowiemy się też więcej o nowej roli Camilli. Podczas panelu ma też paść jedno, ekskluzywne ogłoszenie - prawdopobnie chodzi o kolejnego, nowego scenarzystę. Wątpliwe jest też, by pokazano jakieś nowe fragmenty rozgrywki.

San Diego Comic-Con International odbędzie się w dniach 12 - 15 lipca 2012.