strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

MAJ 2010




23 maja 2010, by K@t
I znowu...
Film Lara Croft: Tomb Raider ponownie w telewizji - piątek, 28 maja o 20:00 na TVN. Jednocześnie ciężko o jakikolwiek komentarz biorąc pod uwagę, że niecałe trzy miesiące temu obraz został wyemitowany przez stację Polsat. Tym samym szykuje się nam chyba kolejny rekord – Lara ma szansę na pobicie samego Kevina, pod względem częstotliwości pojawiania się w polskiej telewizji.

Więcej informacji o filmie znajdziecie w naszym dziale Tomb Raider Movie.

 


21 maja 2010, by K@t
Dwie gry w jednej?
„Naszym celem było stworzenie dwóch gier w jednej. Fani serii mogą więc grać sami, w pełni korzystając z narzędzi potrzebnych do samotnej przygody.” – tak o The Guardian of Light wypowiada się Karl Stewart. Szef marki Tomb Raider w Crystal Dynamics udzielił ostatnio kilku wywiadów, ujawniając kolejne szczegóły nadchodzącej gry.

Skąd w ogóle pomysł stworzenia tytułu z Larą Croft, dość odbiegającego od tego co znaliśmy do tej pory? - „Uznaliśmy, że nadszedł czas odejścia od idei tworzenia jednej gry, tego samego doświadczenia na wszystkich platformach. Pojawiła się okazja stworzenia małego, osobnego tytułu oferującego unikalne przeżycia.”

Mogą się chyba przestać martwić ci, którzy uważają, że prace nad The Guardian of Light wpłyną negatywnie na proces produkcyjny kolejnego Tomb Raidera: „Podzieliliśmy studio na dwa teamy. Jeden odpowiedzialny za kolejną grę z serii, a drugi za poszukiwanie nowych i kreatywnych dróg rozwoju marki.”

Tą nową i kreatywną drogą jest rzecz jasna współpraca dwóch graczy. Stewart twierdzi jednak, że studio pamięta również o fanach klasycznej serii: „Cyfrowa przestrzeń umożliwia nam wypróbowanie nowych i ekscytujących rzeczy, przy jednoczesnym skupieniu się na najbardziej oddanych fanach serii. (…) Grając w tryb single player gracz nie jest obciążony sztuczną inteligencją, podążającą za nim. Zagadki i zadania dla pojedynczego gracza były tworzone i projektowane od podstaw, aby zapewnić jak najbardziej unikalne doświadczenie.”

Stewart odnosi się także do takich hitów, jak kontynuacje Uncharted i Assassin’s Creed. Wie, że poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, ale właśnie ta świadomość motywuje studio do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Dyrektor marki zaznacza również, że historia jest w Strażniku Światła bardzo ważna. Motywuje gracza do działania, ale jednocześnie nie jest tak rozbudowana, jak w klasycznych grach z serii. „To kolejna przygoda Lary, jej wpis z dziennika. Kolejny artefakt, który chce zdobyć. Mimo wszystko jest to w pełni niezależna opowieść.”

„Teraz skupiamy się na uczynieniu The Guardian of Light najlepszym, jak to tylko możliwe.” – kończy swoją wypowiedź Stewart.

 


20 maja 2010, by K@t
Rekordowa Lara na twojej półce
„Księga Światowych Rekordów Guinnessa 2010 – Edycja dla Graczy” po raz pierwszy będzie oficjalne sprzedawana w Polsce. Informację tę potwierdził sam wydawca zestawienia, firma Buchmann. Licząca 216 stron księga powinna być już dostępna w sprzedaży w cenie 49,90zł. Wydawnictwo to powinno być szczególnie atrakcyjne dla wszystkich miłośników Lary Croft. Pani archeolog zdobyła zaszczytne miano rekordzistki w aż szcześciu kategoriach, o których niejednokrotnie pisaliśmy na WoTR.

Poza wzmiankami o serii Tomb Raider w książce znajdują się opisy ponad 1000 rekordów w różnych kategoriach. „Księga Światowych Rekordów Guinnessa 2010 – Edycja dla Graczy” będzie oczywiście w pełni przetłumaczona na język polski.

 


19 maja 2010, by K@t
Wiemy coraz więcej o Guardian of Light
Pojawiły się kolejne szczegóły dotyczące charakteru rozgrywki w The Guardian of Light. Wszystko dzięki wybranym redakcjom, które już teraz mają możliwość bezpośredniego przetestowania najnowszej gry z Larą.

Potwierdziło się, że tryb współpracy graczy będzie możliwy zarówno przez sieć, jak i na jednej konsoli. Wiadomo również dlaczego w wypadku trybu single player Totec nie będzie sterowany przez komputer. Zagadki oraz poszczególne zadania są po prostu zbyt złożone, aby wykonanie ich można było powierzyć wirtualnemu „graczowi”. Wyzwania te zostaną jednak odpowiednio przebudowane i zaadaptowane na potrzeby samotnej Lary. Jeśli jednak zdecydujemy się na odkrycie tajemnic Lustra Dymu wraz z przyjacielem, możemy być pewni, że atrakcji nie zabraknie.

Obydwie z postaci będą mogły odblokować w sumie cztery różnie bronie. Każda przypisana zostanie do innego przycisku kierunkowego na padzie, co umożliwić ma płynną zmianę uzbrojenia w trakcie walki, bez niepotrzebnego przerywania rozgrywki. Zarówno Lara jak i Totec będą mieli na wyposażeniu bomby, które eksplodują po wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Sama walka jest podobno bardzo intuicyjna, a sterowanie i kamera świetnie sprawdzają się w rzucie izometrycznym.

Sporym optymizmem napawa również fakt, że w rzeczywistości gra nie opiera się jedynie na walce. Zagadki i wyzwania zręcznościowe nadal stanowią sedno gameplayu. Dzięki tarczy Toteca można nie tylko odbijać lecące w naszą stronę strzały, ale także wykorzystać ją jako prowizoryczny podest, pozwalający drugiej osobie dostać się w wyżej położone miejsce. Podobnie działa linka Croftówny, po której Totec może się wspinać lub balansować na niej. W innych okolicznościach można ją jednak wykorzystać na przykład do przesuwania konkretnych przedmiotów. Wprawdzie o tych rewelacjach pisaliśmy już wcześniej, ale pierwsze testy gry potwierdzają, że z gadżetów będziemy korzystać bardzo często i to w różnoraki sposób.

Technicznie Strażnik Światła jest rewelacyjny. Według testerów gra w pełni korzysta ze swojego silnika graficznego, oferując bardzo dużą interakcję z otoczeniem oraz wszelkie efekty graficzne znane z „dużych” Tomb Raiderów. Dodatkowo mapy powalają rozmachem oraz projektem. Jako przykład podano level, w którym już na starcie widzimy cel naszej podróży – drzwi znajdujące się wiele poziomów pod nami. Oczywiście zejście na sam dół nie będzie takie proste, jak mogłoby się wydawać… Jak obiecano, poziomy są najeżone wieloma odmiennymi pułapkami, sekretami, a także klasycznymi przeciwnikami. Na nudę więc narzekać nie można.

Na finalne oceny Guardian of Light przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz możemy być pewni, że czekać jednak warto. Gra ukaże się latem w cenie 15$ na PS3 i PC oraz 1200MSP w wypadku X360. Dokładna data premiery ma zostać ustalona po zakończeniu finalnych prac nad grą.

 


15 maja 2010, by K@t
Mamy trailer The Guardian of Light!
Pierwszy oficjalny trailer The Guardian of Light nareszcie wylądował! Najeżone pułapkami podziemia, walki z hordami przeciwników oraz stawianie czoła licznym niebezpieczeństwom i zagadkom – teraz na własne oczy możecie zobaczyć, jak Strażnik Światła prezentuje się w ruchu! Zwiastun przedstawiający przygody Lary i Toteca w akcji znajdziecie oczywiście w naszym dziale download.

Przedstawiciel Square Enix Europe potwierdził przy okazji, że głosu Larze ponownie użyczyła aktorka Keeley Hawes.

W The Guardian of Light zagramy już latem tego roku. Do tego czasu regularnie zaglądajcie na WoTR – o wszystkim będziemy informować na bieżąco!

 


12 maja 2010, by K@t
Można już jeździć po Larze!
Lara Croft Way w końcu otwarta. Po internetowych sondach, głosowaniach i dziewięciu miesiącach potrzebnych na budowę, pani archeolog wreszcie otrzymała swój własny skrawek asfaltu.

Ulica Lary Croft znajduje się pomiędzy drogami Osmaston i Burton. Jest jednym z wielu nowo powstających odcinków, mających za zadanie upłynnić ruch uliczny miasta Derby. Wprawdzie nie skończono jeszcze wszystkich prac, ale szef inżynierii przy radzie miejskiej, Jim Connolly, tak tłumaczy szybkie otwarcie odcinka: Został on otwarty, ponieważ prace są już niemal na ukończeniu. Mamy jezdnię, chodnik, ścieżkę rowerową – całą infrastrukturę konieczną do otwarcia drogi. Kolejnym punktem na liście jest Mercian Way, poświęcona pamięci miejscowych żołnierzy.

Pomysł nazwania jednej z ulic na cześć wirtualnej bohaterki powstał rok temu, gdy na stronie Derby pojawiła się sonda internetowa. Lara Croft, jako niezaprzeczalny symbol tego przemysłowego miasta, szybko wskoczyła na pierwsze miejsce zyskując aprobatę mieszkańców oraz radnych. Croftównie po raz kolejny gratulujemy, a korzystającym z Lara Croft Way życzymy oczywiście szerokiej drogi ;-).

 


5 maja 2010, by Mr Macphisto
Guardian of Light: znamy wymagania na PC
Będzie na PC, będzie dla wszystkich, będzie... na Steamie. Serwis Steam ujawnił właśnie, że udostępni do pobrania Lara Croft and the Guardian of Light. Przy okazji pojawiło się kilka nowych informacji na temat gry. Przede wszystkim - poznaliśmy jej wymagania:

Windows Vista / XP
3+ GHz Intel lub 2.5+ GHZ AMD
1 GB RAM (XP) / 2 GB RAM (Vista)
NVIDIA GeForce 6 Series (6800GT lub lepsza) / ATI 1300XT lub lepsza
7GB na HDD
Karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c

Ale to nie koniec informacji. Wiadomo już, że w wersji PC będzie można grać zarówno w trybie single-player jak i multi-player, a także w trybie kooperacji. Poza tym także PeCetowcom zostanie udostępniony system zdobywania osiągnięć - achievementów. Właśnie, "achievementów" - znów musimy ćwiczyć języki obce. W tej chwili planowane są tylko "klasyczne" wersje językowe Guardian of Light: angielska, niemiecka, francuska, włoska i hiszpańska.

Cena wersji steamowej nie została ujawniona, ale prawdopodobnie będzie podobna do konsolowej - $15.