strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

KWIECIEŃ 2011




30 kwietnia 2011, by Peet
Lara oblepiona przez pijawki
Ciąg dalszy nowych informacji dotyczących gry Tomb Raider 9, które w ostatnich dniach opublikowała zagraniczna prasa.

W RPA ukazał się obszerny artykuł w magazynie NAG. Z tekstu dowiadujemy się m.in. tego, że Conrad Roth, mentor Lary, będzie się posługiwał dwoma pistoletami. Prawdopodobnie to właśnie po nim nasza niedoświadczona bohaterka je „odziedziczy”.

Lara nie będzie przebierać w słowach, często w grze usłyszymy wulgaryzmy, oczywiście w odpowiednich sytuacjach. Nowy, młodszy głos Lary ma brzmieć naturalnie, wręcz zwyczajnie. Głos ma symbolizować normalną dziewczynę, prosto po studiach, która równie dobrze mogłaby pracować w pubie czy sklepie. Na potrzeby prezentacji dla dziennikarzy użyto tymczasowego głosu Lary, ponieważ Crystalsi wciąż poszukują tego ostatecznego. Nie wykluczają jednak, że właśnie ten użyty na pokazie może okazać się najlepszym. Pewne jest to, że wiele głosowych aktorek stara się o tę bez wątpienia wielką rolę.

Animacje postaci jak i przerywniki filmowe, których w grze z pewnością nie zabraknie, zostały stworzone całkowicie za pomocą technologii motion capture. Wyspa ma być ogromna, a miejsc do eksploracji wiele, będą one jednak dostępne po uprzednim zdobyciu umiejętności, lub niezbędnych w tym celu narzędzi. Przedmioty w ekwipunku Lary nie będą miały jednego zastosowania. Przykładem może być czekan, który nie tylko pomoże nam przy wspinaczce, ale posłuży jako broń. Ponadto na wyspie mają się znaleźć liczne statuetki Buddy, jednak nie wyjawiono ich przeznaczenia.

Z kolei w wywiadzie dla holenderskiego magazynu Gameplay Karl Stewart ujawnił, że zespół poświęcił mnóstwo czasu i sił na stworzenie nowego systemu walki. Całkowicie zrezygnowano z automatycznego celowania, zastępując je ręcznym, przez co rozgrywka stanie się większym wyzwaniem. Zapytany o to, czy ma coś do powiedzenia na temat potencjalnego multiplayera lub trybu kooperacji, rozbawiony Karl tajemniczo odpowiedział: „Jeszcze nic nie powiem”. Ciekawostką jest fakt, że do wyleczenia ran Lary posłużą nie tylko apteczki, ale także bardziej naturalne metody, jak np. pijawki.

Magazyn Gameplay informuje także, że w grze nie zabraknie dobrze nam znanej muzyki orkiestrowej, lecz spodziewać się można również mrocznych, fortepianowych utworów, które doskonale podkreślą atmosferę na wyspie. Muzykę do trailera skomponował Aleksander Dimitrijevic, nie ujawniono jednak kto będzie odpowiedzialny za pełny soundtrack do gry.

Dziennikarze zapytali także twórców o to, czy trzeci film, który także ma być restartem serii, będzie miał coś wspólnego z restartem serii gier. Otrzymaliśmy odpowiedź, że oba projekty są niezależne, ale jeśli twórcy trzeciego filmu będą potrzebowali pomocy, to studio Crystal Dynamics chętnie im pomoże.

Jeśli chodzi o długość gry - przejście powinno zająć od 8 do 10 godzin, maksymalnie 15, jeśli gracz zamierza zwiedzić każdy zakamarek wyspy. Sugerowaną przez magazyn datą premiery jest koniec 2011 roku lub początek 2012. Jest to jednak tylko przypuszczenie, bowiem Crystalsi nie pisnęli jeszcze ani słowa na temat choćby przybliżonej daty premiery.

 


28 kwietnia 2011, by K@t
Lara wraca do "kopalni"
W poniedziałek, 9 maja, o 20.00. Wtedy stacja Polsat kolejny raz wyemituje film Lara Croft Tomb Raider: Kolebka Życia. Oczywiście z doskonale znanym nam tłumaczeniem.

To świetna okazja dla tych, którzy przegapili kilkanaście ostatnich telewizyjnych seansów. Zanim rzucicie się na ekrany pamiętajcie, że do końca roku Lara zagości w rodzimej telewizji pewnie jeszcze parę razy ;-).

UPDATE (28.04)
Lara zawita do naszych telewizorów jeszcze szybciej, niż myśleliśmy. Już 6 maja, o godzinie 20.00 stacja TVN wyemituje film Lara Croft: Tomb Raider. Staramy się udawać zaskoczonych.

 


27 kwietnia 2011, by K@t
Instynkt przetrwania w prawie otwartym świecie
Do sprzedaży trafił nowy numer magazynu Hobby Consolas, a wraz z nim kolejne szczegóły dotyczące dziewiątego Tomb Raidera. Co nowego o grze dowiedziała się redakcja w czasie krótkich odwiedzin w siedzibie Crystal Dynamics?

Niestety, niewiele. Karl Stewart w dość enigmatyczny sposób wytłumaczył dlaczego Tomb Raider nie będzie grą sandboxową, ale mimo to zaoferuje graczowi otwarty świat: „To nie jest GTA, ani Assassin’s Creed. Chcemy jednak zasugerować, że Lara znajduje się w otwartym środowisku.”

Ładne ogólniki, ale co to oznacza w praktyce? Od głównego obozowiska rozbitków ma odchodzić wiele ścieżek i dróg. Większość będzie jednak niedostępna, dopóki Lara nie pozyska odpowiednich narzędzi, bądź nie posiądzie nowych umiejętności. Wyspa nie będzie więc podzielona na levele, ale nie ma mowy o dowolnym bieganiu z jednego jej krańca na drugi. To projektanci zadecydują, gdzie gracz może iść najpierw.

Stewart podkreśla, jak duży nacisk położono na eksplorację i elementy zręcznościowe. Te ostatnie mają być o wiele bardziej wymagające niż dotychczas. Koniec z gzymsami i Larą magicznie „przyciąganą” przez krawędzie, których może się złapać. Skoki będzie należało wymierzać bardzo dokładnie, a w ich trakcie trzeba będzie odpowiednio manewrować bohaterką. W eksploracji pomagać ma natomiast zupełnie nowa umiejętność.

Osobnym przyciskiem aktywujemy „instynkt przetrwania”, specjalny tryb wizji w którym widoczne będą elementy normalnie niedostrzegalne. W zaprezentowanym fragmencie gry były to ślady wilczej watahy, które doprowadziły Larę do apteczki, a także pewnej małej niespodzianki... Instynkt przetrwania bardzo przypomina Wzrok Orła, znany z serii Assassin’s Creed.

Nie wyjaśniono niestety jak dokładnie ma wyglądać nauka nowych umiejętności. Wiadomo jedynie, że będzie je można „kupować”. Oby tylko system ten był nieco bardziej subtelny, niż sławetne „elementy RPG” z Angel of Darkness. Potwierdzono natomiast, że w czasie swojej przygody Lara zgromadzi naprawdę spory ekwipunek, a pistolet, łuk czy toporek to dopiero początek.

Nie kryto natomiast w tajemnicy, gdzie Crystalsi szukają inspiracji. Klimat opuszczonej wyspy na której bez śladu przepadają statki i samoloty, to oczywiście nawiązanie do serialu LOST. Z filmu Batman: Początek zaczerpnięto pomysł stopniowego rozwijania umiejętności bohatera oraz sposobu w jaki zmienia się jego charakter, a ekstremalne sytuacje w jakich znajdzie się Lara to z kolei ukłon w stronę serii Uncharted. Powrócą zagadki oparte na fizyce oraz zasadzie wag i ciężarków – silnik odpowiedzialny za te elementy ma być nie gorszy niż ten, zastosowany w grze Half-Life 2.

I to właściwie tyle, jeśli chodzi o konkrety. Te mogą nadejść dopiero z premierą kolejnego numeru Official PlayStation Magazine – 10 maja. Crystalsi zaznaczają, że gra nadal jest we wczesnej fazie produkcji. Może to tym samym sugerować, że w nowego Tomb Raidera zagramy nie wcześniej, niż w 2012 roku. Oficjalna data premiery jednak nadal nie zostaje potwierdzona.

 


27 kwietnia 2011, by Cinek
Atak na PlayStation Network
Planujecie kooperację online z przyjacielem w Lara Croft and the Guardian of Light na PlayStation 3? Pewnie zauważyliscie, że plany te zostały pokrzyżowane w zeszłym tygodniu z uwagi na wyłączenie przez Sony dostępu do usługi PlayStation Network.

Firma zdecydowała się na taki krok po tym jak w dniach 17-19 kwietnia PSN stał się celem ataku hakerów. W jego wyniku wyciec mogły nasze osobiste informacje, takie jak nazwisko, adres, czy hasło dostępu, ale nic nie jest w tej kwestii pewne. Dla bezpieczeństwa radzimy wyzerować limity transakcji internetowych na Waszych kartach kredytowych, przypisanych do PlayStation Network.

Na razie nie wiemy kiedy usługa powróci do życia, więc pozostaje rozgrywka offline i zbieranie pucharków, na przykład w wydanym niedawno Tomb Raider Trilogy.

 


27 kwietnia 2011, by Peet
Dziennikarka pomoże Crystalsom
Studio Crystal Dynamics ogłosiło, że Meagan Marie już wkrótce dołączy do szeregów zespołu jako Community Manager podczas promocji najnowszej odsłony gry Tomb Raider.

"W połowie maja Meagan czeka wielka przeprowadzka do słonecznej Kalifornii, by zająć stanowisko Community Managera gry Tomb Raider" - ogłosił Karl Stewart. Sama Megan komentuje to z kolei tak: "Co prawda będę reprezentować całą firmę, ale skupię się głównie na nadchodzącej grze z serii Tomb Raider. Jeśli choć trochę mnie znacie, to wiecie, że to spełnienie moich marzeń".

Do tej pory Meagan spełniała się jako dziennikarka na łamach magazynu "Game Informer". Przypomnijmy, że w grudniu ubiegłego roku we wspomnianym magazynie ukazała się obszerna zapowiedź Tomb Raidera 9 autorstwa właśnie Meagan Marie. Obecnie jako menadżer będzie współpracować z mediami, pośredniczyć między studiem a społecznością fanów, a także tworzyć strategie medialne. Poprzednio omawiane stanowisko należało do Scotta Fernandeza. Gratulujemy Meagan i życzymy powodzenia w dalszej karierze.

 


14 kwietnia 2011, by Kasia
Lara Croft pomaga Japonii
W nocy zakończyła się aukcja z cyklu "Play for Japan" na rzecz Amerykańskiego Czerwonego Krzyża, który pomaga zniszczonej Japonii. Karl Stewart z Crystal Dynamics wystawił do sprzedaży bardzo rzadki automat do gier, na którym możliwa jest gra w Lara Croft and the Guardian of Light.

Wspomniany automat, jako jeden z czterech istniejących, używany był przez Crystal Dynamics w celach promocyjnych na zeszłorocznych targach E3. Po targach wszystkie automaty zostały zapakowane i następnie trzy z nich rozdano szczęśliwym fanom Tomb Raidera. Ostatni egzemplarz, widoczny za zdjęciu obok, został w magazynie i czekał na wyjątkowy dzień, taki jak piątego kwietnia, w którym ruszyła wspomniana aukcja. Automat został przeznaczony dla osoby gotowej zaoferować największą sumę pieniędzy na aukcji.

Zbudowany od podstaw, wysoki na ponad dwa metry, automat ten wyposażony jest w konsolę Xbox 360 z dwoma kontrolerami, kopię gry Guardian of Light, monitor HD, a także system surround z dodatkowym pilotem. Jest on także opatrzony autografami całego zespołu programistów z Crystal Dynamics. Licytacja trwała dziesięć dni i zakończyła się ubiegłej nocy. W efekcie ten wyjątkowy automat do gier został sprzedany za 4 550 dolarów, czyli za ponad 12 400 złotych.

Wszystkie pieniądze z licytacji przeznaczone zostaną na rzecz Amerykańskiego Czerwonego Krzyża, który wspiera ludzi dotkniętych przez katastrofy, takie jak niedawne trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii.

 


13 kwietnia 2011, by Szymon Trent
Guardian of Light jeszcze tańszy
Wiosna trwa, a wraz z wiosną rozpoczęły się wiosenne wyprzedaże. PlayStation Blog poinformował dziś na swojej stronie o obniżce cen kilkunastu znanych tytułów z PlayStation Store. Wśród nich znalazła się również gra Lara Croft and the Guardian of Light.

Wyprzedaż – i to nie byle jaka - obniżyła cenę Strażnika Światła niemal o połowę. Grę można kupić za jedyne 24 złote. W promocyjnej ofercie, która jest dostępna od dzisiaj aż do 27 kwietnia, znalazły się również takie tytuły jak Assassin Creed II, Little Big Planet i wiele innych.

 


4 kwietnia 2011, by Peet
Twórca Tomb Raiderów wraca do LucasArts
Tim Longo, dyrektor kreatywny w czasie prac nad grami Tomb Raider: Anniversary i Tomb Raider: Underworld, po kilkuletniej współpracy opuścił studio Crystal Dynamics i powrócił do LucasArts. Ma wziąć udział w nieznanym jeszcze projekcie.

Longo rozpoczął karierę w branży gier w 1996 roku. Zaczynał od kontroli jakości, następnie był projektantem, aż wreszcie awansował na dyrektora kreatywnego. Przez większość lat spędzonych w LucasArts pracował nad takimi tytułami jak: Indiana Jones and the Infernal Machine, Star Wars Republic Commando, czy Starfighter. W 2005 roku opuścił studio, by na dłużej zatrzymać się w Crystal Dynamics, gdzie współtworzył serię Tomb Raider.

Na dzień dzisiejszy nie ujawniono żadnych informacji dotyczących nowego projektu, w którym Tim ma wziąć udział. Pozostaje nam jedynie czekać i życzyć mu powodzenia w kolejnym etapie jego kariery.

 


4 kwietnia 2011, by Szymon Trent
Angelina Jolie ponownie w roli Lary Croft
Angelina Jolie - aktorka z dobrze nam znanej, filmowej wersji Tomb Raidera, powraca w roli Lary Croft. Nie chodzi tu jednak o jej kolejną rolę w kinie. Angelinę będziemy mieli okazję zobaczyć w komiksie.

Female Force to seria komiksów poświęconych biografiom znanych pań. W cyklu występowały już takie osobistości jak Michelle Obama, czy Hillary Clinton. Tym razem wybór padł na Angelinę. Aktorka wprowadzi czytelników w historię swojej kariery zawodowej, w tym również opowie o filmowej roli Lary Croft. Female Force nie skupi się jednak tylko na zawodowych aspektach jej życia. Brend Spreacher, autor scenariusza, wyjaśnia: „Wiele nauczyłem się odkrywając jej zmagania i sukcesy w roli aktorki, matki, a także na polu humanitarnym”. Zatem z komiksu dowiemy się również o jej życiu prywatnym, a także o działalności charytatywnej.

Komiks Female Force: Angelina Jolie jest dostępny w sprzedaży od 30 marca, jednak wyłącznie na rynku amerykańskim.

 


1 kwietnia 2011, by Cinek
Powstaje crossover serii Tomb Raider i Uncharted!
Wygląda na to, że w końcu spełnią się marzenia fanów najlepszych serii gier action-adventure ostatnich lat. Lara Croft wystąpi w jednej produkcji z dzielnym poszukiwaczem skarbów - Nathanem Drake'iem - znanym z tytułów z cyklu Uncharted.

„Od zawsze wzorowaliśmy się na Tomb Raiderach", mówi szef ekipy Naughty Dog, Jason Rubin. „Cała postać Nathana to przecież męski odpowiednik Lary. Jesteśmy niezwykle podekscytowani rozpoczynając prace nad grą, która połączy te dwie serie. Nasi fani zawsze się tego domagali, więc postaramy się spełnić ich oczekiwania".

„Uncharted 2 to absolutnie jedna z najlepszych gier w historii. Ze swoją olśniewającą grafiką, ciekawą fabułą oraz tak wyraźnie nakreślonymi postaciami sprawiła, że w mig zapomnieliśmy o innych tytułach. To, że stworzymy wspólną produkcję razem z ekipą Naughty Dog, jest dla nas powodem do ogromnej dumy", optymistycznie wypowiedział się na ten temat twórca postaci Lary, Toby Gard.

Pierwsze przecieki wskazują na to, że tytuł tworzony jest równolegle z powstającym właśnie Tomb Raiderem 9 oraz Uncharted 3: Drake's Deception, dzięki czemu zadebiutuje na rynku już w połowie przyszłego roku. Fabuła produkcji mówić ma o tajemniczym Amulecie Przeznaczenia, który odnajduje Lara, po czym dowiaduje się, że należał on do... przodków Nathana. Gra ma oferować tryb kooperacji - bohaterowie połączą swoje siły, żeby odkryć do czego artefakt jest zdolny i przeciwstawić się tym, którzy będą chcieli użyć go do niecnych celów.

Sedno gry stanowić mają zagadki, które będziemy mogli rozwiązywać na kilka dostępnych sposobów. Tytuł działać będzie w oparciu o fenomenalny silnik graficzny trzeciej części Uncharted, co sprawi, że postać Lary będzie tak dopracowana, jak nigdy wcześniej. Spodziewać możemy się także powrotu starych dobrych znajomych. Jakich? Tego na razie nie ujawniono. Może to być zarówno Natla, czy Amanda, jak i jeden z bohaterów serii o przygodach Nathana.

Pamiętać należy, że z racji faktu, iż postać Drake’a należy do Sony, tytuł pojawi się wyłącznie na PlayStation 3. Co ciekawe wersja z odrobinę gorszą rozdzielczością, ale wspierająca sterowanie dotykowym ekranem, pojawi się na nadchodzącej przenośnej konsoli japońskiej firmy - NGP.


UPDATE (02.04)
Pierwszy dzień kwietnia dobiegł końca, zatem spieszymy wyjaśnić, że powyższy news był oczywiście naszym żartem z okazji Prima Aprilis :-) Informacje jak i cytaty zostały wymyślone przez nas i w żadnym wypadku nie są oficjalnymi informacjami od Crystalsów czy też Naughty Dog. Choć kto wie, podobno nigdy nie należy mówić "nigdy", więc może kiedyś doczekamy się wspólnej przygody Lary i Nate'a, czego życzymy zarówno fanom serii Tomb Raider jak i Uncharted.