strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

MARZEC 2013




30 marca 2013, by K@t
Tomb Raider na PS3 za "grosze"
Cóż, może niezupełnie „za grosze”, ale oferta jest jak najbardziej warta uwagi – cyfrową wersję nowego Tomb Raidera z PlayStation Store można wyrwać za jedyne 119PLN. Haczyk? Zniżka obowiązuje tylko do 31 marca, czyli dokładnie do 23:59 bieżącego dnia!

Promocja jest częścią świątecznej serii obniżek na PSStore. Do 9 kwietnia, dokładnie co 48h, w sklepiku będą pojawiać się kolejne oferty specjalne. Jeszcze świeżutki i cieplutki Tomb Raider jest drugą z nich.

Cyfrowy Tomb Raider jest dostępny w pełnej polskiej wersji językowej.

 


28 marca 2013, by K@t
Tomb Raider Movie pod skrzydłami MGM
Gary Barber, prezes Metro Goldwyn Mayer Studios, poinformował, że wytwórnia zyskała częściowe prawa do najnowszego filmowego Tomb Raidera. Kinowy restart serii powstanie więc we współpracy z GK Films, która uzyskała prawa do ekranizacji już w 2011 roku.

Barber zdradza, że Graham King (założyciel GK Films) pozostaje na stanowisku głównego producenta, a prace nad samym filmem mają rozpocząć się tak szybko, jak będzie to możliwe. Obydwaj panowie zapewniają, że są niezwykle podekscytowani możliwością współpracy, a świetne wyniki nowego Tomb Raidera są dla nich dodatkową motywacją.

Metro Goldwyn Mayer to jedna z najstarszych amerykańskich wytwórni filmowych. Pod jej skrzydłami powstała m.in. większość filmów z agentem 007, a pośród najbliższych premier znajdują się chociażby kolejne części Hobbita. Zyskanie praw do marki Tomb Raider może być dla MGM bardzo opłacalne – w 2010 wytwórnia znalazła się na skraju bankructwa.

 


27 marca 2013, by Mr Macphisto
Gitara zdobywa rynek
TombRaiderowa gitara, o której piszemy od dwóch tygodni, już na poważnie nabiera kształtów. I fizycznie, i medialnie. Trochę roboty jeszcze zostało, ale praca wre. No i nic dziwnego. Sprzęt powinien być gotowy za jakiś tydzień, może dwa. Efekt końcowy został już profesjonalnie zwizualizowany:



Natomiast w kwestii medialnej - sprawą zajęło się już Radio Wrocław i Antyradio. Obie stacje wspomniały też o nas, za co serdecznie dziękujemy!

A powstawanie wiosła z Larą (albo wiosła Lary?) możecie na bieżąco śledzić na facebookowym profilu projektu. Natomiast więcej informacji o gitarze przeczytacie w naszych newsach z 14 marca i z 21 marca.

Trzymamy rękę na gryf... tzn... na pulsie!

 


26 marca 2013, by Mr Macphisto
Tomb Raider? Porażka.
Miało być tak pięknie, a wyszło jak zawsze. Square Enix ogłosiło wszem i wobec, że jest... niezadowolone z wyników Tomb Raidera. Dopiero co zachwycali się milionem egzemplarzy sprzedanym w dwie doby. Dopiero co pisaliśmy, że nawet w Polsce gra przekonała do siebie wyjątkowo dużo graczy. A tu masz babo placek: 3 400 000 kopii na całym świecie po 3 tygodniach sprzedaży to "znacząco poniżej oczekiwań".

Dobra wiadomość dla nas jest taka, że wydawca ma mniejsze pretensje do Europy, niż do Stanów Zjednoczonych. Sprzedane tam gry to tylko 33% wszystkich sprzedanych egzemplarzy.

Na pocieszenie można dodać, że firma jojczy też na wyniki Hitmana (3,6 mln) i Sleeping Dogs (1,75 mln).

Ostatecznie Square Enix - będzie miał na koniec roku fiskalnego (31 marca) gigantyczną stratę. Dotąd wydawca oczekiwał, że będzie 3,5 miliarda jenów na plusie. Teraz zapowiada 13 miliardów jenów... straty! Jeny!

Pierwsze konsekwencje już są. Ze stanowiska odchodzi dyrektor firmy Yoichi Wada. Dodatkowo - szykuje się restrukturyzacja spółki. Zarząd - na razie łagodnie - wyraża nadzieję, że wyleci jak najmniej pracowników.

 


25 marca 2013, by Mr Macphisto
[KONKURS] Mem. Po prostu mem.
Rzucamy wyzwanie Waszemu poczuciu humoru. W zamian dajemy kolejny już cyfrowy egzemplarz nowego Tomb Raidera!

Sprawa wydaje się prosta, ale wybicie się może nie być aż tak łatwe. Zadanie jakie przed Wami stawiamy to przygotowanie... mema. Internetowego mema z Larą Croft w roli głównej. Przykład?



Wcielenie Lary - dowolne. To może być Lara we własnej osobie, Lara rysowana, Lara-Angelina, Lara-Karolina. Wszystkie chwyty dozwolone! Podbijmy internet własnym dziełem! Na zgłoszenia czekamy do niedzieli, 31 marca. Wysyłajcie je na worldof@wp.pl. Najlepsza praca zostanie nagrodzona nowym TR, a za drugie miejsce - należy się cyfrowy soundtrack z tejże gry! Ciekawe prace będziemy publikować na naszym profilu facebookowym.

Burn all the things! Do boju narodzie!

 


23 marca 2013, by Cez
Czy Lara Croft jest lesbijką?
Nad odpowiedzią na to zaskakujące pytanie zastanawiała się Rhianna Pratchett, scenarzystka nowego Tomb Raidera. Dowiadujemy się o tym z wywiadu, jakiego udzieliła serwisowi Kill Screen.

Rhianna nie ukrywa, że irytuje ją postrzeganie Lary jako postaci o cechach męskich, którą wyróżniają kobiece piersi. W wywiadzie wyznaje, że starała się nadać młodej bohaterce wiele wdzięku i kobiecości, przy okazji unikając tematu potencjalnego partnera, ponieważ według niej nie pasuje to do tej postaci. W nowej grze ukazano jednak bliską relację Lary i jej przyjaciółki, Sam. Scenarzystka wielokrotnie spotkała się z teoriami, że między bohaterkami jest coś więcej niż zwykła przyjaźń. Nie przeszkadza jej to, choć sama nigdy nie pomyślała w ten sposób o tej znajomości. Dodaje jednak:

"Jakaś część mnie bardzo by chciała, bym zrobiła z Lary lesbijkę. Jednak nie jestem pewna czy Crystalsi są na to gotowi! Nigdy nie rozmawialiśmy o tym podczas tworzenia gry. Kto jednak wie co przyniesie przyszłość? Ten temat jest trochę jak wejście na pole minowe".

Rhianna nigdy swojej wizji nie przedstawiła twórcom TR, choć przyznaje, że marzy o tym, by główne postacie w grach były złożone, i co za tym idzie - charakteryzowały się także różną orientacją czy przynależnością etniczną. Scenarzystka ubolewa nad tym, że w większości gier główny bohater to biały, heteroseksualny mężczyzna. Kobiecych postaci na szczęście przybywa (nie ukrywajmy - jest to z pewnością zasługa panny Croft), ale co z innymi cechami niż płeć? Pratchett ma nadzieję, że twórcy gier zaczną zwracać większą uwagę na złożoną osobowość bohaterów, niż np. na ich strój.

 


22 marca 2013, by K@t
Czym jest "Lara Croft: Reflections"?
Cóż... na razie jedną wielką niewiadomą. Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że fraza „Lara Croft: Reflections” została niedawno zarejestrowana przez Square Enix, jako znak towarowy oznaczający m.in. grę, film, aplikację na urządzenia przenośne czy nawet usługę online. To jeszcze jednak żadna wskazówka, gdyż jest to normalna procedura umożliwiająca wykorzystanie danego tytułu w każdym możliwym medium.

Bardziej zastanawiająca jest sama forma. „Lara Croft: Reflections” kojarzy się przede wszystkim z niezwykle udanym Lara Croft and the Guardian of Light. Powstanie sequela jest jednak bardzo wątpliwe – Crystalsi zapowiedzieli jasno, że kontynuacji nie planują, a cały team skupia się na produkcji dziewiątego Tomb Raidera. Nowe przygody Lary kręcą się już jednak w wielu czytnikach, więc niewykluczone, że developer postanowił kontynuować koncept znany ze Strażnika Światła.

Możliwe również, że tajemnicza fraza może być związana z zapowiadanym od dawna filmem kinowym, DLC, czy nawet... sequelem najnowszej odsłony serii.

To jednak tylko domysły, a Square Enix nie zabrało jeszcze głosu w całej sprawie. Wątpliwe jest jednak, by po olbrzymim sukcesie nowego Tomb Raidera wydawca nie postanowił zarobić na serii, poszerzając ją o kolejne spin-offy i inne „wynalazki”.

 


21 marca 2013, by Mr Macphisto
Jest naga, a jej kształty...!
Mamy nadzieję, że pamiętacie jeszcze o gitarze Tomb Raider? Jedyne takie cacko na świecie powstaje właśnie we Wrocławiu, i ma błogosławieństwo Square Enix! Więcej o niej przeczytacie w newsie z 14 marca. My tymczasem zaglądamy do salonu Artura Walczaka i sprawdzamy jak idą postępy. Oto one:



Przypomnijmy, wiosło ma być gotowe za nieco ponad dwa tygodnie. Poza Arturem - robi je też Marcin Pośpiech. Powstawanie gitary możecie śledzyć na bieżąco na facebookowym profilu projektu.

A u nas - już wkrótce kolejne informacje na ten temat. Sprawa idzie w eter!

 


20 marca 2013, by K@t
DLC tylko dla multiplayera
Karl Stewart i Noah Huges z Crystal Dynamics potwierdzili, że studio nie planuje wydawania dodatków do Tomb Raidera, związanych z kampanią dla pojedynczego gracza.

Jak tłumaczy Huges: "Obecnie nie planujemy żadnych DLC single-player. Teraz, kiedy Lara jest już doświadczona, chcemy zabrać ją na zupełnie nowe przygody, które wystawią na próbę jej nową siłę i pewność siebie." Stewart dodaje natomiast: "Wszystkie przyszłe DLC będę związane z trybem multiplayer."

Brak rozszerzeń dla trybu fabularnego nie musi się każdemu podobać, ale z drugiej strony otrzymaliśmy pewną istotną informację – Crystalsi już teraz wolą skupić się na kolejnej odsłonie serii, niż na dodatkach do ostatniej.

Przypominamy, że pierwsze multiplayerowe DLC miało premierę wczoraj. "Caves and Cliffs Map Pack" jest dostępny na Xbox Live w cenie 400MSP.

 


17 marca 2013, by Kluz_kaa
Zabili i uciekli, czyli Tomb Raider w liczbach
Square Enix poinformowało, że nowy Tomb Raider nie tylko prowadzi statystyki trybu multiplayer, ale także monitoruje poczynania graczy w trybie gry jednoosobowej. Dzięki temu podliczono, że od 5 marca fani Lary Croft:

- zabili 5 294 879 jeleni i 1 417 750 krabów,
- 13 742 891 razy uciekli tuż przed śmiercią,
- 11 067 764 razy uniknęli ataków przeciwników,
- zabili 147 675 058 przeciwników za pomocą strzały,
- zabili 20 601 083 wrogów podpaloną strzałą,
- odzyskali 356 988 302 strzał z ciał przeciwników,
- splądrowali 3 570 956 grobowców.

Square Enix zachęca do dalszej gry i zapewnia, że kolejne statystyki pojawią się już wkrótce. W międzyczasie już teraz >>TUTAJ<< możecie sprawdzić swoje własne osiągnięcia, pod warunkiem, że przed rozpoczęciem gry połączyliście swoje konto (XBL/PSN/Steam) z kontem Square Enix.

Z zebranych danych można dowiedzieć się ile czasu już gracie, ile grobowców splądrowaliście, jaki przemierzyliście dystans oraz ile ukończyliście wyzwań. Osobny diagram przedstawia ilość zabitych wrogów (wraz z danymi dotyczącymi sposobów wykonywania egzekucji) oraz procentowe użycie każdej z broni.

Nie mogło oczywiście zabraknąć statystyk trybu dla wielu graczy, informujących o ilości zdobytych punktów doświadczenia, aktualnego prestiżu, osiągnięć/trofeów. System pozwala nam również sprawdzić stosunek ilości zabitych przeciwników do zgonów Lary oraz analogicznie wygranych i przegranych meczy.

 


16 marca 2013, by Mr Macphisto
KONKURS! Wszystkie Karoliny to fajne dziewczyny?
Czy wszystkie to nie wiemy, ale Karolina Gorczyca na pewno! To widać po Waszym zainteresowaniu jej autografem. W ciągu godziny w której ogłosiliśmy konkurs, było tyle wejść na stronę, ile normalnie jest przez pół dnia. Zgłoszeń - zaraz po ogłoszeniu - ćwierć tysiąca. I ciągle przychodzą kolejne. Ale już starczy, już mamy zwycięzców!

Plakaty jadą do Michała, Dominika i Kasi, którzy przysłali maile przed 14:11. Skontaktujemy się z Wami lada chwila! Już macie w skrzynkach nasze odpowiedzi!

A ci, którym się nie udało... wchodźcie często na WoTR, bo mamy jeszcze parę naprawdę fajnych rzeczy do rozdania!

 


16 marca 2013, by Cez
KONKURS! Wygraj autograf Karoliny Gorczycy!
Przed Wami szybki konkurs, w którym można wygrać trzy plakaty z autografami Karoliny Gorczycy. Liczy się szybkość! Nagrodę zdobędzie co dziesiąte zgłoszenie.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wysłać maila na adres worldof@wp.pl. Temat wiadomości: "autograf", w treści nie musicie nic pisać. Trzy, dwa, jeden, start! Pospieszcie się, bo może to być jedyna okazja do zdobycia podpisu polskiego głosu Lary Croft, dla tych, którzy przegapili spotkanie 12 marca.

Kliknijcie na zdjęcie obok, by zobaczyć jak się prezentuje plakat w całej okazałości. Przypomnijmy, że >>TUTAJ<< znajdziecie relację ze spotkania z Karoliną.

 


16 marca 2013, by K@t
Pierwsza pomoc także dla PC
Wczoraj informowaliśmy o nowym patchu dla konsolowych wersji Tomb Raidera. Okazało się, że PeCetowy port także doczekał się własnej aktualizacji.

Update 722.3 jest dostępny na platformie Steam i wprowadza kilka zmian podobnych do wersji konsolowej (sytuacje w których gracz może zaciąć się na amen), ale w większym stopniu skupia się na optymalizacji i wydajności. Szczególnie tyczy to technologii TressFX, która na określonych konfiguracjach powinna mniej obciążać procesor oraz pamięć. Dodano także nową opcję „ultra-quality shadow”, którą można włączyć z poziomu zaawansowanych ustawień graficznych.

Jednocześnie nVidia wypuściła nową aktualizację swoich sterowników graficznych (314.21), która m.in. poprawia stabilność i wydajność działania Tomb Raidera na układach GeForce.

Pełną listę zmian wprowadzanych przez obydwie aktualizacje znajdziecie tutaj.

 


15 marca 2013, by K@t
Tomb Raider załatany
Po raz drugi. Dzisiaj światło dzienne ujrzał patch 1.02 dla nowego Tomb Raidera. Łatka waży 88MB i ukazała się na razie jedynie w PlayStation Network, ale na dniach ma pojawić się także na Xbox Live.

Patch ma poprawić kilka poważniejszych błędów w trybach single i multiplayer. Chodzi m.in. o sytuacje, które uniemożliwiały graczom przejście gry (np. nieruchoma skrzynia w Bunkrze na ścianie klifu), czy sporadyczne freezy w czasie odtwarzania cutscenek.

W wypadku trybu multiplayer, patch poprawiać ma ogólną stabilność, problemy z zawieszaniem gry oraz kolizją (postaci blokujące się w różnych miejscach, czy wpadające pod mapę).

Łatka ma załatwić w sumie kilkadziesiąt mniejszych i większych bugów związanych z loadingami, systemem szybkiej podróży, czy nieprawidłowym doczytywaniem się lokacji i obiektów.

 


14 marca 2013, by Cez
Spotkanie z Karoliną Gorczycą - relacja
Zgodnie z obietnicą przygotowaliśmy dla Was relację z wtorkowego spotkania z Karoliną Gorczycą. W dziale Tomb Raider znajdziecie sekcję "Dubbing PL", a w niej ponad czterdzieści zdjęć ze spotkania, filmy oraz opis przebiegu tego eventu. W dziale zamieściliśmy także listę całej polskiej obsady nowej gry oraz dla przypomnienia - nasz wywiad z Gorczycą.

Na koniec niespodzianka dla tych, którym nie udało się przybyć na spotkanie. Mamy dla Was kilka plakatów i autografy od samej Karoliny! Szczegóły wkrótce.

 


14 marca 2013, by Mr Macphisto
Lara Rocks!
Tego to się nie spodziewaliśmy. Dwóch fanów Lary postanowiło zrobić limitowaną, jedyną w swoim rodzaju... gitarę TR! To polsko-brytyjska współpraca dwóch ...Polaków - Marcina Pośpiecha i Artura Walczaka. Niespodzianka za niespodzianką, chciałoby się rzec. A to wcale nie koniec. Jeden z panów na stałe współpracuje ze Square Enix.

Wiosło powstaje we Wrocławiu, na bazie klasycznego Gibsona SG. Jego barwy, to barwy nowego Tomb Raidera. "Chodziło o oddanie hołdu dwóm legendom - ponadczasowej gitarze, i ponadczasowej grze".



Prace właśnie ruszyły i potrwają jakieś 3 tygodnie. Ale - Marcin zaznacza, że nie mogą tego obiecać tak co do dnia - "prace mogą się trochę przeciągnąć, bo apetyt rośnie w miarę jedzenia, i dochodzą różne nowe pomysły jak ją dopracować". Tak czy inaczej, efekt końcowy to będzie w pełni działające cacko. Wystarczy podłączyć do pieca i ryknie lepiej niż Lara spadająca w przepaść. Z takiej gitary (ale nie z tak wypasionym malowaniem!) korzystają lub korzystali między innymi gitarzyści AC/DC, Black Sabbath czy U2.

Jeśli chodzi o wersję TR - to będzie jeden, jedyny egzemplarz tej zabawki. Pewnie myślicie to co my - shut up and take my money! No, niestety, nic z tego. Marcin gasi nasz apetyt mówiąc, że "nie będzie ona na sprzedaż z oczywistych prawnych względów". O tym co będzie z gitarą, kiedy panowie już ją skończą - na razie nic nie wiadomo. My obiecujemy czcić ją do końca naszych dni ;-)

Wcześniej jednak, na World of Tomb Raider będziemy śledzić rozwój projektu!

 


13 marca 2013, by Mr Macphisto
KONKURS! Rozdajemy pada, grę i soundtrack!
To był prawdziwy survival. Jeśli ktoś myśli, że przyszło mooooże zaledwie 100 maili, to jest w wielkim, wielkim błędzie. Ale to już za nami - wybraliśmy zwycięzców. Na razie jeszcze potrzymamy Was w niepewności, i zaczniemy od małego podsumowania. Okazało się, że Waszym ulubionym sposobem użycia pada do przetrwania jest rzucanie nim jak bumerangiem. Sporo osób doceniło też trwałość tego cacka. Co za tym idzie - zostało ono na wszelkie możliwe sposoby obite i zarysowane o drzewa, skały i... zęby wilków.

Do rzeczy. Po długich bojach i dyskusjach - zdecydowaliśmy, że pierwsze miejsce i ekskluzywny, limitowany xboxowy pad należy się Marcie Jakobiszyn. Marta tak wykorzystałaby kontroler na bezludnej wyspie:

Już sam fakt, iż jest to pad do Xboxa, a nie do PS3 daje nam na samym wstępie niebagatelną przewagę i diametralnie poszerza nam wachlarz możliwości, ponieważ można nim wbijać gwoździe, rzucać w małpy, rozłupywać kokosy i stosować jako przeciwwagę przy prostych konstrukcjach dźwigowych. Pojemnik na baterie można wykorzystać, gdy zaczniemy chorować na szkorbut - można wtedy schować wypadające zęby na pamiątkę. Gdy opuści nas już wszelka nadzieja możemy sobie przywiązać pada do nogi i skoczyć do morza. Ewentualnie możemy położyć pada na szyję i pozwolić grawitacji robić swoje.

Gratulujemy - pad, który zasponsorował polski wydawca Tomb Raidera, firma Cenega Poland - jest Twój!

Drugie miejsce, czyli pełnego, PeCetowego TR w wersji digital - dostaje Filip Emil. Trzeci jest Michał Heczko, który wygrał soundtrack z gry. Wszystkie zwycięskie prace możecie zobaczyć na naszym forum. Dziękujemy za wszystkie nadesłane zgłoszenia, znaczna większość to naprawdę kawał dobrej roboty! W tym miejscu warto jeszcze wyróżnić pisemną (zaznaczamy: tylko pisemną!) pracę Weroniki:

Jako, iż byłabym na bezludnej wyspie, miała w wyposażeniu tylko pad'a, wokół mężczyzny ani widu, ani słychu... Włączyłabym funkcję wibracji i w chwilach słabości działała na korzyść mojego libido ;-)

Wysłalibyśmy koleżance specjalną nagrodę "pocieszenia", ale niestety, nie wiemy czy nie jest nieletnia, także ten... Do następnego razu! Już niedługo rozdamy kolejne egzemplarze nowego Tomb Raidera!

 


12 marca 2013, by Mr Macphisto
I po spotkaniu!
W końcu zagrała w nowego Tomb Raidera. To chyba najważniejsza rzecz, jakiej dowiedzieliśmy się na dzisiejszym spotkaniu z Karoliną Gorczycą w warszawskim Empiku. Aktorka odpowiedziała na pytania graczy, podpisała plakaty i pozowała do wspólnych zdjęć – także z naszymi czytelnikami i forumowiczami, których oczywiście nie mogło zabraknąć na takiej imprezie.

Więcej o spotkaniu z Karoliną przeczytacie już wkrótce, a na razie zapraszamy do obejrzenia pierwszego zdjęcia. Wystarczy kliknąć w miniaturkę obok.

 


12 marca 2013, by Cez
Lara zawróciła Polakom w głowie
Tomb Raider sprzedaje się znakomicie nie tylko na świecie, ale i w Polsce. W sieci salonów Empik nowe przygody Lary Croft zajęły czołowe miejsce w trzech najważniejszych kategoriach - pierwsze miejsce w TOP najlepiej sprzedających się gier na PC, na PlayStation 3 oraz na konsolę Xbox 360. Z kolei w muve.pl nowy Tomb Raider okazał się najlepiej sprzedającą się grą w historii tego sklepu. Dobre wyniki odnotowano także w sieciach Media Markt i Saturn.

Przypomnijmy, że na całym świecie zaledwie w dwa dni sprzedało się milion sztuk nowego Tomb Raidera.

 


9 marca 2013, by Cez
Przypominamy - spotkaj się z polską Larą Croft
Pamiętajcie, że już w najbliższy wtorek, 12 marca, fani Tomb Raidera będą mogli spotkać się z polską Larą Croft, czyli Karoliną Gorczycą.

Spotkanie odbędzie się w Empiku Junior przy ul. Marszałkowskiej 116/122 w Warszawie, na I piętrze, o godzinie 18.00. W trakcie spotkania będzie można dowiedzieć się więcej o procesie dubbingu czy też zdobyć autograf, dlatego warto zabrać ze sobą swój własny egzemplarz gry. Na miejscu nie zabraknie redakcji serwisu World of Tomb Raider oraz organizatora, firmy Cenega Poland.

Na Facebooku utworzyliśmy specjalne wydarzenie związane z tym spotkaniem. Dopisujcie się!

 


8 marca 2013, by Cez
Horror z Larą na planecie małp?
Mroczny horror, w którym prócz Lary pojawia się małpa, małe dziecko, giganci czy zombie? Tak właśnie wyglądałby nowy Tomb Raider, gdyby Crystal Dynamics trzymali się pierwotnego planu. Studio opublikowało cyfrową książkę "The Final Hours of Tomb Raider", z której dowiadujemy się szczegółów na ten temat.

Pierwotnie gra miała nosić tytuł "Tomb Raider: Ascension". Wczesny projekt powstał na początku 2009 roku i zakładał radykalne zmiany w serii. Lara miała trafić na wyspę, na której spotkała 6-letnią dziewczynkę o imieniu Izumi (w języku japońskim - źródło wody). Współpraca bohaterek miała wyglądać podobnie jak w grze "Ico". Lara opiekowałaby się Izumi, np. nosiłaby ją na barana, podczas gdy ta mogłaby np. wczołgać się do małych, wąskich przejść, w celu popchnięcia rozgrywki do przodu. Z biegiem czasu miało się okazać, że dziewczynka ma magiczne zdolności - potrafi kontrolować wodę.

Ten pomysł szybko porzucono i miejsce małej dziewczynki zajęła wymagająca opieki... mała małpa. Jednak i to nie doszło do skutku, ponieważ Crystalsi poszli w stronę horroru. Niczym w grze "Shadow of the Colossus" zasiedlili wyspę gigantami, z którymi Lara walczyła jeżdżąc konno. Poza olbrzymami w grze miały się pojawić zombie i mutanty. Kliknijcie na zdjęcie obok, by zobaczyć wczesne grafiki.

Właśnie w tym momencie Crystal Dynamics zlecili firmie Nielsen Group przeprowadzenie tajnego badania fokusowego, mającego stwierdzić czy pomysł z horrorem zyska aprobatę odbiorców. Spytano o to grupę mężczyzn w przedziale wiekowym 18-34 lat, zamieszkujących Anglię oraz USA. Właśnie wtedy jeden z badanych udostępnił materiały w internecie. Pisaliśmy o tym wycieku w newsach w lipcu 2009 roku.

Wyniki badania były jednoznaczne - firma Nielsen Group oznajmiła twórcom gry, że ich pomysły to najlepszy sposób na stworzenie produktu, którego nikt nie kupi. W tym momencie Crystalsi ostatecznie odrzucili wstępną wizję i zajęli się historią o rozbitkach na wyspie. Chyba postąpili słusznie, skoro nowa gra tak dobrze przyjęła się na całym świecie, prawda?

Aplikację z książką "The Final Hours of Tomb Raider" można kupić w sklepie iTunes lub Steam. Cena - 2,99 euro/dolara. >>TUTAJ<< możecie obejrzeć video - prototyp "Tomb Raider: Ascension" w ruchu.

 


8 marca 2013, by Cez
Oto ludzka twarz Lary Croft
Twórcy Tomb Raidera ujawnili, że obecny wygląd Lary to efekt inspiracji modelką, Megan Farquhar.

25-letnia Farquhar pochodzi z Huntington Beach w Kalifornii. Profesjonalnym modelingiem zajmuje się od sześciu lat. Ukończyła studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Jeśli chodzi o pracę w modelingu - reprezentuje się sama. Nie jest związana z żadnymi agencjami, bo ceni sobie wolność i swobodę.



Jak myślicie, rzeczywiście jest podobna do nowej Lary? Kliknijcie na fotkę wyżej, by zobaczyć więcej zdjęć Megan.

 


8 marca 2013, by Cez
Padł pierwszy milion!
Karl Stewart, odpowiedzialny w firmie Crystal Dynamics za markę Tomb Raidera, poinformował, że na całym świecie sprzedano już milion egzemplarzy nowej gry. I to zaledwie w czterdzieści osiem godzin.

Przypomnijmy, że Tomb Raider Underworld, czyli poprzednia część serii, uzyskała wynik półtora miliona sprzedanych egzemplarzy po około dwóch miesiącach od premiery. Możemy zatem założyć, że skoro nowy Tomb Raider zaliczył pierwszy milion w ciągu dwóch dni, to po dwóch miesiącach wynik powinien być imponujący.

 


7 marca 2013, by Cez
Ściągnij dwa darmowe utwory z TR
Legalnie! Square Enix udostępniło na swoim serwerze dwa bonusowe utwory z nowego Tomb Raidera, skomponowane przez Jasona Gravesa. Pliki zarówno w formacie MP3 jak i Wav możecie pobrać stąd: utwór Hunted oraz Scaling The Mountain.

Dwie bonusowe kompozycje nie pojawiają się na oficjalnym soundtracku z nowej gry, gdzie znajduje się ich dwadzieścia. Z kolei do edycji kolekcjonerskich dołączony jest kod, umożliwiający pobranie dziesięciu utworów spośród tych dwudziestu. W efekcie liczba wszystkich kompozycji z nowego Tomb Raidera zwiększyła się w chwili obecnej do dwudziestu dwóch.

 


7 marca 2013, by Mr Macphisto & Arcioo
Rozpieszczanie trwa
Crystal Dynamics najwyraźniej mają na zbyciu za dużo gadżetów z nowego Tomb Raidera. Camilla Luddington, głos Lary Croft, dostała kolejne niespodzianki związane z grą. Po specjalnej konsoli, o której pisaliśmy wczoraj, teraz - to cały zestaw prezentów.

Na pierwszym miejscu jest... skrzynia. Identyczna jak te, które znamy z gry. Sama Camilla mówi, że była zdziwiona po powrocie do domu, kiedy pod drzwiami znalazła "bardzo dziwną skrzynię... wyglądała jak wyciągnięta prosto z wraku statku". W środku aktorka znalazła między innymi... Tomb Raidera. W tym miejscu twórcom należy pogratulować pomysłowości, to już 5 egzemplarz, jaki aktorka dostała w ciągu ostatnich dni. Może opchnie taniej na ebayu ;-)

Na szczęście dalej jest tylko lepiej. Termo-kubek, książka, specjalna deska TR z autografami i litograf - również podpisany.

Wszystkie możecie zobaczyć na zdjęciach obok.

A więcej o wczorajszych prezentach - w newsie poniżej.

 


6 marca 2013, by Cez & Arcioo
Lara u chirurgów
Na planie serialu "Chirurdzy" doszło do niecodziennej sytuacji. Jedna z aktorek dostała prezent - ekskluzywną edycję konsoli Xbox 360 z motywem nowego Tomb Raidera, a do tego dwa pady i cztery gry. Nie chodzi jednak o "jakąś" aktorkę. Mowa o Camilli Luddington, oficjalnym głosie Lary Croft.

"Oto co znalazłam dziś w przyczepie na planie filmowym!" - napisała na swoim Twitterze, po tym jak została zaskoczona niespodzianką przez twórców Tomb Raidera. Prezentem zainteresowała się również ekipa serialu, w tym makijażystka Camilli. Zamiast pracować nad serialem, filmowcy grali w grę. W Tomb Raidera.

Przy okazji Camilla pstryknęła fotki, które zamieściła na Twitterze. Kliknijcie na miniaturkę, by je zobaczyć. Niezła kolekcja, prawda?

 


6 marca 2013, by K@t
Pierwsze DLC zapowiedziane. Serio.
Cóż, Square ulega światowym trendom i zapowiada pierwszy dodatek dla Tomb Raidera zaledwie jeden dzień po premierze samej gry. Dowiedzieliśmy się właśnie, że 19 marca na Xbox Live wylądują nowe multiplayerowe mapki. "Caves & Cliffs Multiplayer Map Pack" będzie kosztować 400MSP, a w jego skład wejdą w sumie trzy areny.

Scavenger Caverns to sieć podziemnych tuneli, którą Zbieracze wykorzystują jako więzienie. Cliff Shantytown, to ich wielopoziomowe osiedle zbudowane na wysokim klifie. To jednak zupełnie inna mapa niż ta, która została udostępniona w preorderze. The Burning Village, to jak sama nazwa wskazuje, opuszczona japońska wioska, w której rozpętał się pożar.

Potwierdzono też, że DLC trafi także na PC i PS3, ale w późniejszym terminie – najprawdopodobniej po upływie miesiąca.

 


5 marca 2013, by Mr Macphisto
KONKURS! Zgarnij pada, grę albo soundtrack!
Już gracie? Będziecie grać wkrótce? A może przechodzicie raz w wersji ENG, a potem PL? Tak czy inaczej - warto byłoby to zrobić na godnym tego padzie. I my Wam tego pada damy! Panie i panowie, zaczynamy walkę o wyjątkowy, niedostepny w Polsce kontroler Xbox360!



Wszystko co musicie zrobić to... lekko ruszyć głową i wysłać maila. Wyobraźcie sobie, że trafiliście na bezludną wyspę. Tylko wy i xboxowy pad. Jak przetrwacie? Jak wykorzystacie to cacko? Na odpowiedzi czekamy pod adresem worldof@wp.pl. Do boju, pad jest tylko jeden!*

* - ale nie jest jedyną nagrodą ;-) Za drugie miejsce wręczymy cyfrową kopię nowego Tomb Raidera. Za trzecie - soundtrack z gry w MP3! Na odpowiedzi czekamy do piątku, 8 marca.

A tak nawiasem mówiąc... wkrótce więcej nagród. Tylko ciiiiicho, nikomu nie mówcie!

 


5 marca 2013, by Cez
Twórcy o nowej grze Tomb Raider
W dniu premiery nowego Tomb Raidera nie mogło zabraknąć specjalnego materiału video. Serwis GameTrailers opublikował 20-minutowy dokument, poświęcony najnowszej grze. Znajdziemy w nim wiele wypowiedzi twórców, a także wspomnienia związane z poprzednimi odsłonami serii. Nie zabrakło Camilli Luddington, czyli oficjalnego głosu Lary.

Video zatytułowane Tomb Raider: The Final Hours możecie zobaczyć >>TUTAJ<<.

 


5 marca 2013, by Cez
Co z tym filmem?
Dobre pytanie. Poniżej świeża wypowiedź szefa Crystal Dynamics, Darrella Gallaghera, dla magazynu Variety. Niczego nowego się z niej nie dowiadujemy, możemy jedynie z tego wywnioskować, że temat trzeciego filmu z Larą Croft nie umarł. Może ostatnie milczenie to cisza przed burzą?

"Filmowcy bazują na naszej grze, to bardzo dobra współpraca. Mamy podobne spojrzenie na czekające nas wyzwania. Ważne dla nas jest, aby mieć spójną wizję marki. Nie chcielibyśmy kontynuacji poprzedniej serii filmów."

Przypomnijmy, że krótko po ogłoszeniu nowego Tomb Raidera, poinformowano, że wytwórnia GK Films stworzy obraz oparty na zrestartowanej marce. W efekcie otrzymamy ekranizację gry o 21-letniej Larze, która trafiła na wyspę Yamatai. Jest to nietypowa sytuacja, ponieważ najczęściej twórcy filmów kupują licencję i tworzą dzieło luźno związane z oryginałem. Tym razem mamy jednak do czynienia z bardzo bliską współpracą Crystalsów z GK Films.

 


5 marca 2013, by Cez
Wspomnień czar, część 3
Serwis GameTrailers opublikował trzecią i ostatnią część podsumowania, zatytułowanego Tomb Raider Retrospective. Video trwa 17 minut i zawiera informacje o grach Tomb Raider Legend, Anniversary, Underworld, a także o The Guardian of Light. Nie zabrakło na koniec informacji o różnych głosach Lary i modelkach. Materiał znajdziecie >>TUTAJ<<.

Jeśli przegapiliście, to warto obejrzeć pierwszą i drugą część tego ciekawego cyklu. Zapraszamy również do zapoznania się z naszym cyklem artykułów zatytułowanych "Koniec 'starego' TR. Definitywne podsumowanie serii". Opisy wszystkich poprzednich gier z serii Tomb Raider, zawierające także Wasze wypowiedzi, znajdziecie w dziale Teksty.

 


5 marca 2013, by Mr Macphisto
TOMB RAIDER - DZIŚ PREMIERA!
1559 dni. Dokładnie tyle czekaliśmy na nowego Tomb Raidera. To była najdłuższa przerwa w historii serii, ale... było warto! My to wiemy, wy przekonacie się lada moment. Posiadacze kopii na PlayStation 3 i Xbox360 mogą już grać, posiadacze PC-tów... zależy kiedy to czytają ;-) Koło 1:00 nad ranem Steam powinien odblokować dostęp do gry.

My - zapraszamy. Zapraszamy do naszego nowego działu Tomb Raider, który będziemy systematycznie uzupełniać. Zapraszamy do dalszych odwiedzin World of Tomb Raider po najświeższe wiadomości ze świata Lary Croft. I zapraszamy do udziału w konkursie - bo jego start to już kwestia godzin!

A teraz - pady w dłoń, i życzymy miłej nieprzespanej nocy z Larą - pierwszy raz od ponad 4 lat!

 


4 marca 2013, by Cez
Tajemnicze morderstwa wyjaśnione
Zakończyła się facebookowa gra przygodowa Tomb Raider: Oko Księżyca. Polegała na uczestniczeniu w śledztwie na statku Hanako, na którym dochodziło do dziwnych, okultystycznych morderstw, powiązanych z japońskimi wierzeniami. Zabawa trwała trzy tygodnie, jednak nie wszyscy gracze poznali właściwe zakończenie fabuły. Jeśli w ostatnim zadaniu nie udało nam się zidentyfikować nazwy niewidzialnego kwiatu (a był to mieczyk), pojawiał się komunikat o ucieczce Larsa, głównego podejrzanego w grze. Jak zatem właściwie kończy się ta historia?

W Oku Księżyca wcielaliśmy się w Grima, przyjaciela Lary Croft, starającego się złapać mordercę. W przypadku pozytywnego zakończenia gry, Grimowi udaje się powstrzymać psychopatycznego Larsa, który okazał się być guru sekty. Wysługiwał się Markiem, młodym spawaczem na statku, który zabił dla guru trzy ofiary. Następnie chłopak popełnił samobójstwo. W grze nie tylko odkrywaliśmy nowe sekrety, ale także wykonując specjalne zadania, mogliśmy sprawdzić się w roli fotografa, zręcznego strzelcy, znawcy broni i astronomii, a nawet japońskiego poety. W nagrodę otrzymywaliśmy specjalne odznaki.

Oko Księżyca było nie tylko grą, ale i konkursem. Nagrody otrzymało dwunastu graczy z największą ilością punktów z trybu fabularnego oraz dodatkowe trzy osoby z trybu odznak. Przykładowo za pierwsze miejsce gracz otrzymał m.in. laptopa, robota mrówkę od Discovery Science, album, kubek termiczny, plecak i wiele innych. Pierwsze trzy miejsca w trybie fabularnym zajęli: Agnieszka Przybylska, Maja Męzia oraz Łukasz Fabr.

Fabuła gry nie należy do nowego kanonu serii Tomb Raider, stworzonego przez Crystal Dynamics. Projekt powstał z inicjatywy polskiego dystrybutora.

 


4 marca 2013, by Cez
Codziennie... niskie ceny
Tym razem nie chodzi o nowego Tomb Raidera. Od 7 marca w sieci sklepów Biedronka będzie można zakupić zbiorczą edycję poprzednich gier z Larą. Codziennie. W niskiej cenie - 19,99 zł.

Biedronka zaoferuje Tomb Raider: Ultimate Edition, czyli kolekcję zawierającą wszystkie części serii, od Tomb Raidera I po TR: Underworld, łącznie z dodatkami Gold. Cały pakiet dziewięciu gier otrzymacie za niecałe 20 zł, czyli wychodzi 2,22 zł za dany tytuł. W ofercie sklepu pojawi się także wiele innych gier w tej samej cenie. To co, biegniemy do Biedronki?

 


4 marca 2013, by Mr Macphisto
Last but not least
Rodzina jest w komplecie. Do sieci wyciekła kolejna wersja nowego Tomb Raidera. Dogłębny proces tentegowania w głowie, pozwala łatwo wydedukować, że chodzi o wydanie na PC. Choć trzeba przyznać, że to wyjątkowo późno, jak na przygody Lary Croft. Zazwyczaj komputery przodowały na czarnym rynku.

Nielegalne kopie to angielska wersja gry. Pliki ważą 8.86 GB.

No ale dziś to chyba już nikomu nawet nie przyjdzie do głowy, żeby ściągać? Kurierzy już w drodze, pierwsze pudełka już w sklepach, a oficjalna premiera za kilka godzin!

 


3 marca 2013, by Redakcja
A pod koniec...
To miała być niespodzianka do samego końca, no ale skoro 'ynternety już huczom' - powiedzmy to oficjalnie. World of Tomb Raider znalazł się w gronie serwisów wyróżnionych przez twórców najnowszego Tomb Raidera. Dzięki temu nasz - i Wasz serwis - został wymieniony w napisach końcowych gry.

To już nie jest nasz pierwszy raz. Przypomnijmy choćby umieszczenie nazwisk zwycięzców naszego konkursu w instrukcji Tomb Raider: Anniversary. Tym bardziej miło jest być nadal docenianym po ponad 10 latach pracy i 7 latach po patronatem wydawcy gry.

Zresztą - to tylko drobne dowody uznania. Prawdziwe mamy od Was - i w postaci Waszego udziału w konkursach i w postaci codziennych odwiedzin. Luty 2013 w statystykach serwisu był najlepszy od 4 lat, a to o czymś świadczy! Dziękujemy, bo to dla Was, a nie dla napisów warto ciągnąć ten - gigantyczny już - pociąg!

I w ramach tych podziękowań - nieśmiało zapowiadamy konkurs. Do wygrania będzie limitowany, niedostępny w Polsce xboxowy pad z serii Tomb Raider. Nagród będzie zresztą więcej i będą nie mniej atrakcyjne. Śledźcie uważnie WoTR, zwłaszcza w nadchodzącym tygodniu. To nie koniec niespodzianek!

 


2 marca 2013, by Cez
Lara poliglotka, czyli o wersjach językowych
Crystal Dynamics opublikowali szczegóły dotyczące wydań językowych nowego Tomb Raidera na całym świecie. Przy okazji dowiadujemy się, że w polskiej edycji gry na Xboxa zabrakło angielskiego dubbingu, ponieważ... zastąpił go rosyjski. Wcześniej zapowiadano, że na płycie z grą nie zmieści się inny dubbing niż polski, co okazało się nieprawdą.

Jak ostatecznie wygląda sprawa w przypadku polskich edycji? W jaki sposób grę wydano w Ameryce, w Azji czy w Australii? Ile powstało łącznie dubbingów na świecie i jakie aktorki użyczyły głosów w różnych wersjach językowych? Tego dowiecie się z naszego szczegółowego podsumowania, które znajduje się w dziale Teksty.