strona główna // forum // chat // kontakt // facebook // youtube

Powrót do Archiwum

LUTY 2017



26 lutego 2017, by Cez
Nasi Czytelnicy nie przepadają za epoką reboota
...przynajmniej większość. W ciągu ostatnich tygodni na naszym profilu na Facebooku publikowaliśmy pojedynki, w których wzięły udział setki osób. Pora na podsumowanie - sprawdźcie, jakie gry z Larą najbardziej lubią nasi Czytelnicy oraz która wersja Lary Croft jest Waszą ulubioną.

Zacznijmy od najstarszych sześciu przygód Lary od Core Design. 30 proc. głosujących wybrało grę Tomb Raider II, która zwyciężyła. Drugie miejsce zajął Tomb Raider IV (26 proc.), a trzecie TR Angel of Darkness (19 proc.). Kolejny pojedynek dotyczył trylogii zapoczątkowanej przez Tomb Raider Legend. Okazuje się, że właśnie ten tytuł jest Waszym ulubionym spośród wspomnianej trójki - zdobył aż 43 proc. Waszych głosów. Drugie miejsce należy do Tomb Raider Anniversary (31 proc.), a trzecie do Tomb Raider Underworld (26 proc.). Następne głosowanie dotyczyło epoki reboota. Gra Tomb Raider (2013) z wynikiem 56 proc. wypadła lepiej od Rise of the Tomb Raider, który zdobył 44 proc. Waszych głosów.


Pora na ostateczny pojedynek - którą Larę najbardziej lubicie, tę z epoki klasycznych gier Core Design, z trylogii Legend czy też z epoki reboota? Tu wyniki są również jednoznaczne. Klasyczna Lara zdobyła 47 proc. głosów, ta z trylogii Legend 36 proc., a Lara zrestartowana zaledwie 17 proc. W pojedynku "klasyczna vs zrebootowana" ta druga poradziła sobie jeszcze gorzej - zdobyła tylko 26 proc. głosów, podczas gdy klasyczna aż 74 proc. Przy okazji spytaliśmy też o najlepszą broń dla Lary Croft. Aż 77 proc. głosów powędrowało dla podwójnych pistoletów, z kolei zaledwie 23 proc. dla łuku i czekana.

Spytaliśmy Was również o ulubiony film. Pierwszy Tomb Raider Movie z 2001 roku uzyskał aż 80 procent głosów, z kolei Cradle of Life z 2003 roku zaledwie 20 proc. To oczywiście nie koniec pojedynków, wkrótce na Facebooku zamieścimy kolejne.

   


25 lutego 2017, by Cez
Crystalsi znów eksperymentują
W kolejnej grze z serii Tomb Raider ponownie zobaczymy nowe, eksperymentalne elementy rozgrywki - tak wynika z wypowiedzi przedstawicielki Crystal Dynamics, którą opublikowano w serwisie Gadgets360.


W Rise of the Tomb Raider twórcy zrezygnowali z klasycznego trybu multiplayer, który był obecny w grze Tomb Raider (2013). Zamiast tego dostaliśmy Karty Wypraw powiązane m.in. z Trybem Wytrzymałości, który poza szukaniem artefaktów w zimnej Syberii, polegał też na zaspokajaniu głodu głównej bohaterki i zapewnieniu ciepła. Jesienią ubiegłego roku tryb ten został wzbogacony kooperacją. Przedstawicielka Crystalsów wyjawia, że studio nadal będzie szukać nowych, eksperymentalnych sposobów na dodatkową rozgrywkę.

"Możemy potwierdzić, że studio nadal będzie kontynuowało poszukiwania nowych sposobów rozszerzenia gameplayu, poza to co zobaczymy w głównej kampanii. Będzie to podobne do Trybu Wytrzymałości z Rise of the Tomb Raider" - informuje Meagan Marie.

   


21 lutego 2017, by Cez
Tak świętowaliśmy 20-lecie serii
Firma Crystal Dynamics opublikowała filmik, który podsumowuje wydarzenia z ubiegłego roku >> klik! Mowa oczywiście o atrakcjach związanych z 20-leciem serii Tomb Raider. W filmiku trwającym niemal 4 minuty znajdziecie informacje o dodatkach do Rise of the Tomb Raider, o koncercie, komiksach czy międzynarodowych spotkaniach fanów. Wszystko to działo się w 2016 roku i o każdym takim zdarzeniu mogliście przeczytać w naszym serwisie.


Przy okazji dzięki filmikowi dowiedzieliśmy się, że zestaw sześciu kolekcjonerskich figurek pojawi się jesienią tego roku. Do materiału wdarł się też błąd. Alicia Vikander została ogłoszona nową filmową Larą nie w sierpniu 2016 roku, ale już w kwietniu.

Rok 2017 to także okrągła rocznica, a nawet dwie! W tym roku obchodzimy dwudziestą rocznicę premiery gry Tomb Raider II oraz dziesiątą Tomb Raider Anniversary. Dodajmy, że w grudniu będziemy również obchodzić piętnastolecie serwisu WoTR.

   


19 lutego 2017, by Cez
Powstrzymasz się od patrzenia w dół?
Timur Gagiev, fan panny Croft z Rosji, stworzył projekt o nazwie OpenLara, który polega na gruntownej modyfikacji silnika gry Tomb Raider I z 1996 roku. Najbardziej widowiskową zmianą jest ulepszenie animacji wody oraz... tryb FPP.


Główne gry z serii Tomb Raider od zawsze oferowały widok z perspektywy trzeciej osoby, czyli TPP. Wielu fanów nie wyobraża sobie zmiany tej tradycji, ale Timur Gagiev udowodnił, że opcjonalny tryb FPP, czyli widok z perspektywy pierwszej osoby, mógłby być ciekawym dodatkiem. Zaciekawieni? Jeśli tak, to zajrzyjcie na stronę OpenLara, na której uruchomi Wam się jeden z leveli TR1. Gdy wciśniecie na klawiaturze literę "V", widok przełączy się z TPP na FPP. Dodatkowo można wcisnąć Alt+Enter, by uzyskać pełny ekran oraz poruszać we wszystkie strony myszką, by pod każdym kątem zobaczyć świat, a także Larę... Życzymy Wam miłej gry!

Na koniec zobaczcie kilka filmików, przedstawiających zmiany w kodzie TR1, które udało się uzyskać Timurowi >> klik!

   


18 lutego 2017, by Cez
Zajrzyj do nowej siedziby Crystal Dynamics
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o przeprowadzce pracowników studia Crystal Dynamics do nowej siedziby. Znajduje się ona w Redwood w Kalifornii w tym samym kompleksie biurowców co poprzednio, ale ma niemal dwukrotnie większą powierzchnię i zawiera studio specjalnie przygotowane do sesji motion capture oraz dodatkowe sale konferencyjne.


"Po miesiącach planowania, budowy i po nocach spędzonych razem z ekipą remontową, właśnie przenieśliśmy się do naszego nowego, wspaniałego, supernowoczesnego studia! Mamy kilka świetnych nowych udogodnień, od biurek hydraulicznych, które każdy może sobie dostosować wedle potrzeb, po farbę absorbującą światło dla tych twórców, którzy kochają mrok" - mówi Scot Amos, jeden z szefów Crystalsów. "Nowe studio pomoże Crystal Dynamics przenieść pracę na wyższy poziom" - dodaje Ron Rosenberg, drugi szef studia.


Przypomnijmy, że obecnie firma Crystal Dynamics pracuje nad dwiema grami: nad nowymi przygodami Lary Croft oraz nad tytułem osadzonym w uniwersum Marvela.

   


17 lutego 2017, by Cez
Czy to Sam, a może Himiko?
Pojawiły się kolejne plotki związane z filmem Tomb Raider (2018). Południowoafrykańska kaskaderka Saskia Mitchell opublikowała na Instagramie zdjęcie, na którym trzyma scenariusz wspomnianego obrazu (kliknij, by powiększyć). W sieci krążą niepotwierdzone informacje, jakoby Saskia, która ma azjatyckie rysy, miała zagrać Sam lub też królową Himiko.


Z jednej strony można przypuszczać, że Saskia Mitchell jest jedynie dublerką, ale z drugiej jej wpis na Instagramie może sugerować, że otrzymała rolę w filmie. "Dublerzy nie potrzebują scenariusza" - tak napisała w jednym z komentarzy, a w innym dodała "Moje usta milczą".

Kolejna plotka dotyczy duńskiego aktora Alexandra Willaume'a. Oficjalnie nadal nie wiadomo w kogo wcieli się w nowym filmie. Początkowo fani skłaniali się ku teorii, że zagra Rotha, a obecnie, że Konstantina. Informacja o tym ostatnim została zamieszczona w bazie danych serwisu IMDb - niewykluczone jednak, że wpisu dokonał któryś z użytkowników. Jeśli ta plotka by się potwierdziła, oznaczałoby to, że film Tomb Raider (2018) łączyłby pewne elementy fabuły gry Tomb Raider (2013) z Rise of the Tomb Raider.

   


16 lutego 2017, by Cez
Tomb Raidery tańsze nawet o 75 procent
Firma Square Enix tymczasowo obniżyła ceny wielu swoich tytułów na platformie Steam. W ten oto sposób przeceniono wszystkie gry z Larą Croft, także te najnowsze. Przykładowo Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration jest tańsze o 60 procent i kosztuje obecnie zaledwie około 85 zł. Większość pozostałych gier z Larą przeceniono aż o 75 procent.


Link do wszystkich przecenionych tytułów znajdziecie tutaj. Promocja na Steamie trwa do najbliższego poniedziałku 20 lutego.

   


15 lutego 2017, by Cez
Potrójna dawka filmowej Lary
Już dziś o godzinie 21.00 kanał TVN Fabuła wyemituje drugi film z Larą o podtytule Cradle of Life. Powtórna emisja tego obrazu nastąpi w najbliższy poniedziałek 20 lutego o godzinie 23:50. Z kolei pierwszy Tomb Raider Movie zostanie wyemitowany w TVN Fabuła w niedzielę 19 lutego o godzinie 23:45.


Skoro już o filmach mowa - wczoraj z okazji urodzin Lary Croft reżyser nowego filmu Tomb Raider (2018) opublikował wiadomość o treści "wszystkiego najlepszego, Laro". Co ciekawe firma Crystal Dynamics w tym roku nie uczciła w żaden sposób tego dnia. Przypomnijmy, że rok temu na ekranie ładowania w grze Rise of the Tomb Raider wyświetlały się życzenia dla Lary (link do zeszłorocznego newsa).

   


14 lutego 2017, by Cez
Wygraj Rise of the Tomb Raider z artbookiem!
Zgodnie z obietnicą rozpoczynamy walentynkowo-urodzinowy konkurs. Prosto z Kalifornii od studia Crystal Dynamics otrzymaliśmy trzy egzemplarze amerykańskiej edycji Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration, która działa na europejskich konsolach PlayStation 4, ale nie zawiera polskiej wersji językowej. W skład wydania wchodzi kolekcjonerski artbook przygotowany z okazji 20-lecia serii. Znajdują się w nim prace zarówno utalentowanych fanów Lary Croft jak i takich artystów jak np. Andy Park (rysownik Komiksów z serii Tomb Raider z epoki Top Cow). Warto mieć to wydanie w swojej kolekcji!


Regulamin konkursu:

1. W konkursie może wziąć udział każdy z wyjątkiem redakcji i współpracowników serwisu World of Tomb Raider.

2. Nagrodami w konkursie są trzy egzemplarze kolekcjonerskiego, amerykańskiego wydania Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration na PS4, które prócz gry na płycie Blu-Ray zawiera również artbook.

3. Aby wziąć udział w konkursie, należy na naszego maila redakcjawotr@gmail.com przesłać prawidłową odpowiedź na pytanie: "w którym roku urodziła się Lara Croft według najstarszej biografii"? W temacie maila należy wpisać "Urodziny Lary", a w treści swoje imię i nazwisko. Jeden uczestnik może wysłać maksymalnie jedno zgłoszenie.

4. Spośród prawidłowych odpowiedzi wybierzemy zgłoszenie nr 2, 14 oraz 17 według kolejności nadsyłanych maili. Osoby te otrzymają po nagrodzie wymienionej w punkcie nr 2 regulaminu konkursu, które prześlemy pocztą.

5. Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (zgodnie z Ust. z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 101/2002, poz. 926 z późn. zm.) przez World of Tomb Raider wyłącznie na potrzeby przeprowadzenia konkursu.

UPDATE (14.02)
Konkurs zakończony, prosimy już nie wysyłać maili. Prawidłowa odpowiedź na pytanie to oczywiście 1968 rok. Nagrody zdobywają: Michał Pawłowski, Dominika Kuryłowicz i Kinga Turek. Gratulujemy!

   


14 lutego 2017, by Cez
Wszystkiego najlepszego, Laro!
Zgodnie z tradycją dziś w Walentynki klasyczna Lara Croft obchodzi 49. urodziny - tak wynika z jej pierwotnego życiorysu. Z kolei zrestartowana pani archeolog kończy dziś 25 lat, jeśli przyjmiemy, że w 2013 roku miała 21. Więcej informacji o różnych wersjach biografii pani archeolog znajdziecie w dziale Lara Croft. Poniżej widzicie świetną pracę, którą otrzymaliśmy od naszego Czytelnika o nicku Szusti!


Jeszcze dziś z okazji kolejnych urodzin Lary Croft ogłosimy KONKURS, w którym będzie można wygrać kilka pudełkowych egzemplarzy Rise of the Tomb Raider! Zaglądajcie dziś do nas często!

   


12 lutego 2017, by Cez
RotTR i Final Fantasy zwiększyły zyski Square Enix
Firma Square Enix udostępniła swoje wyniki finansowe za okres dziewięciu miesięcy - od 1 kwietnia do 31 grudnia 2016 roku. Japoński gigant jest bardzo zadowolony z zysku, a duża w tym zasługa gry Rise of the Tomb Raider.

Przychody ze sprzedaży we wspomnianym okresie wyniosły 190 miliardów jenów (ok. 1,7 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 24,4 procent w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Warto przy tym dodać, że w skład wymienionego przychodu aż 146 miliardów jenów pochodzi z departamentu gier. W tym przypadku wzrost nastąpił aż o 32,7 procent. Z kolei czysty zysk całej korporacji Square Enix wyniósł 17 miliardów jenów (ok. 151 milionów dolarów), co stanowi wzrost o 26 procent względem roku poprzedniego - wtedy było to 13,5 miliona jenów, czyli 120 milionów dolarów.

Wydawca chwali głównie dwa tytuły, które przyczyniły się do pozytywnych wyników finansowych - mowa o grze Final Fantasy XV, która sprzedała się w liczbie 6 milionów egzemplarzy oraz o Rise of the Tomb Raider - w tym drugim przypadku firma wciąż nie ujawnia liczby sprzedanych kopii, ale z nieoficjalnych danych wynika, że prawdopodobnie jest to też ok. 6 milionów sztuk (link do newsa na ten temat).

Square Enix liczy na to, że kolejne lata również przyniosą spore zyski, a to za sprawą współpracy z firmą Marvel, o czym pisaliśmy kilka tygodni temu (klik). Przypomnijmy, że studia Crystal Dynamics i Eidos Montreal prócz nowego Tomb Raidera tworzą także tytuł z bohaterami Avengers, przez co to drugie studio musi na jakiś czas zawiesić kontynuację serii Deus Ex.

   


10 lutego 2017, by Cez
Figurki kiedyś będą
Dwa tygodnie temu opublikowaliśmy newsa o opóźnionej o rok nowej figurce nawiązującej do gry Lara Croft and the Temple of Osiris, a tymczasem pytacie nas co z kolekcją sześciu figurek zapowiedzianych w czerwcu ubiegłego roku (link do newsa). Zestaw został przygotowany z okazji 20-lecia serii, więc wydawało się, że ukaże się w 2016 roku. Tak jednak się nie stało. Dlaczego?

"Figurki nie zostały anulowane" - poinformowała nas Meagan Marie z Crystal Dynamics. "Nie mówiliśmy, że pojawią się w 2016 roku, jedynie je zapowiedzieliśmy. Wkrótce wyjawimy więcej szczegółów. Wyprodukowanie figurek od Gaming Heads zajmuje trochę czasu, jednak naprawdę warto poczekać, bo ich jakość wykonania jest fantastyczna".


Zestaw sześciu figurek od Gaming Heads przedstawi różne Lary Croft - trzy z nich będą ukazywać panią archeolog z epoki Core Design, a pozostałe z Crystal Dynamics. Figurki będą naprawdę spore, bo wykonane w skali 1:4. Każdą z nich będzie można nabyć osobno, ale największą atrakcją będzie zakup ich wszystkich razem - dzięki kompletowi będzie można ułożyć ze wszystkich sześciu Lar spójną kompozycję.

Cena, data wydania i wygląd figurek wciąż nie zostały ujawnione, ale powyżej możecie podejrzeć ich kontury. Więcej informacji o innych miniaturowych Larach znajdziecie w naszym dziale Figurki.

   


9 lutego 2017, by Cez
Zapowiedziano trzeci tom archiwum
Wydawnictwo Dark Horse ujawniło okładkę i datę premiery Tomb Raider Archives Vol. 3, czyli zbioru komiksów w twardej oprawie z zeszytami #35-50 regularnej serii Top Cow oraz z wydaniami specjalnymi #0 i #1/2. Trzeci tom pojawi się 31 października tego roku w cenie ok. 40 dolarów.

Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku w sklepach pojawiła się publikacja Tomb Raider Archives Vol. 1, zawierająca zeszyty #1-15, z kolei Tomb Raider Archives Vol. 2, który będzie zbiorem numerów #16-24 i #26-34, pojawi się na rynku 27 czerwca tego roku. Dodajmy, że w publikacji zabraknie numeru #25, ponieważ Top Cow nie wydało na to zgody wydawnictwu Dark Horse, które odpowiada za tę reedycję (numer #25 był częścią crossoveru End Game; Dark Horse nie uzyskało praw do postaci stworzonych przez Top Cow, m.in. do detektyw Sary Pezzini). Okładkę Vol. 2 publikowaliśmy w newsie w grudniu.

W dalszej kolejności zostanie wydany ostatni tom pt. Tomb Raider Archives Vol. 4, w którym znajdziemy 12 zeszytów miniserii Tomb Raider Journeys oraz one-shoty: Arabian Nights, Origins, Epiphany, The Greatest Treasure of All oraz Takeover. W kolekcji nie zobaczymy niestety opowieści pt. Scarface's Treasure i Sphere of Influence.

Zapraszamy do naszego działu Komiks, gdzie znajdziecie informacje na temat wszystkich, starych i nowych, komiksów z serii Tomb Raider i Lara Croft.

   


8 lutego 2017, by Cez
Pora na przeprowadzkę
Nie, nie chodzi o nas, a o studio Crystal Dynamics. Dziś firma poinformowała, że przeprowadza się do obszerniejszej siedziby w obrębie tego samego miasta, czyli w Redwood City w aglomeracji San Francisco. Nowe biura mieszczą się dokładnie naprzeciwko starych, ale są większe i zawierają studio specjalnie przygotowane do sesji motion capture oraz dodatkowe sale konferencyjne.


Warto przy tym dodać, że Crystalsi nadal szukają sporo dodatkowych pracowników. Pełną listę ofert pracy możecie znaleźć tutaj. To kolejny dowód na to, że firma intensywnie się rozwija i że będzie pracować nad dwiema grami jednocześnie, nad nowymi przygodami Lary oraz nad produkcjami z uniwersum Marvela.

Przypomnijmy, że redaktorzy naszego serwisu mieli okazję zwiedzić kilka siedzib firm związanych z serią Tomb Raider. W czerwcu 2015 roku byliśmy w Redwood City w studiu Crystal Dynamics (link do naszej relacji), w lipcu 2015 roku w biurze Square Enix Europe w Londynie (link), a w grudniu ubiegłego roku odnaleźliśmy trzy dawne siedziby Core Design w Derby w Wielkiej Brytanii (link do relacji).

   


7 lutego 2017, by Cez
Znamy datę premiery filmu w Polsce!
Nowy film Tomb Raider (2018), który jest tworzony przez studia Metro-Goldwyn-Mayer i GK Films, będzie na świecie dystrybuowany przez firmę Warner Bros Pictures. Okazuje się, że w Polsce obraz będzie wyświetlany za sprawą Forum Film Poland. Przedstawiciel firmy potwierdził nam, że data polskiej premiery pokryje się ze światową, czyli nowe przygody Lary zobaczymy od 16 marca 2018 roku.

Przypomnijmy, że dwa poprzednie filmy, Tomb Raider Movie i Cradle of Life, były na świecie dystrybuowane przez Paramount Pictures, a w Polsce przez UIP. Premiery poprzednich kinowych przygód Lary zaliczały w naszym kraju spore opóźnienia. Światowa premiera Tomb Raider Movie miała miejsce 15 czerwca 2001 roku, a w Polsce dwa miesiące później, 10 sierpnia. Z kolei Cradle of Life pojawił się na świecie 25 lipca 2003 roku, a w Polsce miesiąc później - dopiero 29 sierpnia.

Dodajmy, że serwis World of Tomb Raider będzie współpracował z firmą Forum Film Poland w zakresie promocji nadchodzącego filmu z Larą Croft, podobnie jak ma to miejsce z grami - w tym drugim przypadku od dziesięciu lat współpracujemy z firmą Cenega.

   


6 lutego 2017, by Cez
Mamy to! Pierwsze zdjęcia Alicii w roli Lary!
Zaledwie wczoraj informowaliśmy o wycieku zdjęć, które przedstawiały dublerkę Alicii Vikander na planie nowego filmu Tomb Raider (2018), a dziś możemy podziwiać samą Alicię na poniższych sześciu fotkach pochodzących z serwisu Dailymail! Kliknijcie na zdjęcia, by zobaczyć ich większe wersje.


Z fotografii wynika, że Lara Croft będzie nosić strój podobny do tego, który widzieliśmy w grze Tomb Raider (2013). Na nodze bohaterki jest założony bandaż.


UPDATE (06.02)
Opublikowano kolejne zdjęcia Alicii Vikander w roli Lary Croft. Łącznie możecie już zobaczyć nie sześć, a czternaście fotek >> klik!

   


5 lutego 2017, by Cez
Zobacz pierwsze zdjęcia filmowej Lary Croft!
Południowoafrykański serwis IOL opublikował nowe informacje i zdjęcia wykonane po kryjomu na planie filmu Tomb Raider (2018). Fotki przedstawiają kaskaderkę, wcielającą się w Larę Croft. Kliknij, by je powiększyć.


Na zdjęciach widzicie brytyjską kaskaderkę Heidi Dickson, która skacze i wspina się po skrzydle wraku samolotu. Ujęcia te wykonano w pobliżu Cape Town Film Studios w Kapsztadzie. Heidi pracowała również na planach takich filmów jak "Assassin's Creed" i "Spectre" z serii o Jamesie Bondzie. Okazuje się, że Brytyjka nie jest jedyną kaskaderką, która pomaga Alicii Vikander w wykonywaniu trudniejszych scen - zatrudniono łącznie aż trzy kobiety. Mowa również o pochodzącej z RPA Fleur van Eeden, która występowała na planie m.in. "Mad Max: Na drodze gniewu" oraz o pochodzącej z Irlandii Hannah Behan, która pracowała przy serialu "Kraina bezprawia".


Serwis IOL dodaje, że kilka dni temu Alicia Vikander odegrała scenę pierwszego zabójstwa. Odbyło się to na prywatnej plaży w miejscowości Forest Hall. Wcześniej sceny były nagrywane w kamieniołomie w Paarl Wine Estates, które odegrało rolę kopalni.

   


5 lutego 2017, by Cez
Jak się sprzedał Rise of the Tomb Raider?
Minęło półtora roku od premiery Rise of the Tomb Raider na konsolach Xbox One i Xbox 360, rok od premiery na PC i kilka miesięcy od premiery na PS4, a firma Square Enix nadal nie zaprezentowała oficjalnych, całkowitych wyników sprzedaży. Czego nie zrobiła firma, wykonała to za nią strona VGChartz. Jak wypada RotTR na tle gry Tomb Raider (2013), która sprzedała się łącznie w rekordowej ilości 8,5 miliona egzemplarzy? Całkiem nieźle, ale rozczarowująco, jeśli chodzi o Xboxy.

Na stronie VGChartz możemy znaleźć nieoficjalne wyniki sprzedaży Rise of the Tomb Raider w wersji pudełkowej (link). I tak gra na konsoli Xbox One sprzedała się w ilości 1,48 mln egzemplarzy, na Xbox 360 - 338 tysięcy, a na PS4 - 1,54 mln. Wyraźnie widać, że wynik konsoli Sony jest nieporównywalnie lepszy od konsol Microsoftu - gra na PS4 jest w sprzedaży zaledwie od października, zaś na Xboxach od półtora roku, a mimo to wynik PS4 jest większy. Jeśli chodzi o pudełkową sprzedaż wersji na PC, jest ona najsłabsza, bo wynosi zaledwie ok. 145 tysięcy egzemplarzy. Do tego należy jednak dodać 1,33 mln cyfrowych kopii gry, jakie sprzedano na platformie Steam >> klik.

Sumując powyższe liczby otrzymujemy 4,84 mln egzemplarzy RotTR. To jednak nie wszystko, ponieważ nieznana jest liczba pobranych cyfrowych kopii w sklepie Xbox Live i PlayStation Store. Można dość pewnie założyć, że całkowita liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 5 mln i być może zbliża się do 6 mln. Biorąc pod uwagę mocno krytykowaną roczną konsolową wyłączność Xboxów, nie jest to wynik zły, ale gorszy od wyniku poprzedniej części, a chyba nie takie były założenia, gdy decydowano się na przekazanie Microsoftowi wyłączności.

Na koniec zestawienie wyników całej serii: Tomb Raider I - 7,5 mln sprzedanych egzemplarzy, Tomb Raider II - 8 mln, Tomb Raider III - 6,5 mln, Tomb Raider IV - 5 mln, Tomb Raider V - 1,5 mln, TR Angel of Darkness - 2,5 mln, Tomb Raider Legend - 4,5 mln, Tomb Raider Anniversary - 1,3 mln, Tomb Raider Underworld - 2,6 mln, Tomb Raider (2013) - 8,5 mln.

   


4 lutego 2017, by Cez
Co słychać na planie nowego filmu?
Roar Uthaug, reżyser nowego filmu Tomb Raider (2018), opublikował kolejne zdjęcie wykonane za kulisami planu filmowego (kliknij, by powiększyć). Reżysera widzicie po prawej, a po lewej Grahama Kinga, producenta. Realizacja filmu nadal odbywa się w Republice Południowej Afryki, jednak z informacji publikowanych w mediach społecznościowych przez poszczególnych aktorów można wywnioskować, że najwięcej pracy ma Alicia Vikander. Pozostali członkowie obsady ostatnio mieli sporo wolnego i ten czas poświęcili na zwiedzanie Afryki.


Mamy też dla Was informację o filmie prosto od studia Crystal Dynamics. Spytaliśmy Meagan Marie, rzeczniczkę firmy, o to czy nowy film faktycznie będzie kanoniczny względem ostatnich gier, komiksów i książki czy też nie. Odpowiedź brzmi: "Mogę jedynie potwierdzić, że akcja rozgrywa się w uniwersum reboota. Musicie poczekać na kampanię promocyjną filmu, aby uzyskać więcej informacji".

Na koniec ciekawostka. W chwili obecnej na 16 marca 2018 roku, czyli na dzień premiery filmu Tomb Raider (2018), nie przypadają żadne inne premiery. Wiemy jedynie, że 9 marca, czyli tydzień wcześniej, zadebiutuje animacja Disneya pt. Ralf Demolka 2. Z kolei tydzień po Tomb Raiderze, czyli 23 marca 2018 roku, odbędzie się premiera filmu Robin Hood: Origins.

   


3 lutego 2017, by Cez
Dowiedz się, czym jest serafin i młynki modlitewne
W sieci zadebiutował drugi odcinek cyklu dokumentalnego, opowiadający o historii i geografii obecnej w grze Tomb Raider II >> klik! Z materiału, który trwa ponad godzinę, dowiecie się czym były m.in. młynki modlitewne czy też serafin. W drugim epizodzie narratorką jest fanka Lary Croft, Jenni Milward.


Przypomnijmy, że w pierwszym odcinku (link), opowiadającym o grach Tomb Raider I i Tomb Raider Anniversary, w roli narratorki słyszeliśmy Shelley Blond - pierwszy głos Lary Croft z gry z 1996 roku.

   


1 lutego 2017, by Cez
Powróciły wygibasy Lary na pulpicie
Dokładnie 11 lat temu w newsie informowaliśmy o pojawieniu się małej aplikacji związanej z ówczesną promocją gry Tomb Raider Legend. Mowa o wirtualnej Larze Croft, która pojawiała się na naszym pulpicie i wcale nie mamy na myśli tapety. Croft po pulpicie chodzi, skacze, wspina się, komentuje zbyt dużą ilość ikon czy też... stwierdza, że jej nudno. Przez wiele lat aplikacja ta nie działała na nowych Windowsach, ale amerykański fan Daniel Goggia, sprawił, że znów jest możliwa do uruchomienia!


Plik z aplikacją można pobrać tutaj. Rozpakuj zawartość do folderu "DesktopLara" i następnie uruchom plik "DesktopLara.exe". To wszystko, od teraz, podobnie jak 11 lat temu, możesz cieszyć się obecnością Lary w trakcie pracy, nauki czy też zabawy.