strona główna // forum // chat // kontakt // dodaj do ulubionych // ustaw jako startową


Powrót do Archiwum

STYCZEŃ 2008




31 stycznia 2008, by kluz_kaa
Rekordowy Tomb Raider
Guinness World Records zapowiedziało wydanie Księgi Rekordów Guinessa - Edycja Graczy. Będzie to zbiór rekordów, które padły w dziedzinie gier komputerowych. Oczywiście panna Croft znalazła swoje miejsce wśród najlepszych. Z książki można dowiedzieć się, o wielu rekordach, które osiągnęła Lara, wraz ze swoimi przygodami:

- Gra sprzedała się w liczbie 27 milionów egzemplarzy.

- Za najbardziej rozpoznawalne modelki uznano aktorkę Rhonę Mitrę oraz Nell McAndrew.

- Najlepszym filmem opartym na grze komputerowej okrzyknięto Tomb Raider Movie. Produkcja zarobiła $274,703,340. Film sprzedał się w liczbie 5 milionów egzemplarzy, zarówno na DVD jak i na VHS.

- Za najbardziej rozpoznawalną postać gier komputerowych uznano Larę Croft.

- Najszybciej sprzedająca się gra serii: Tomb Raider Legend - w pierwsze pięć tygodni sprzedała się w liczbie 2.5 miliona kopii.

- Najwyżej oceniana gra serii: Tomb Raider I; średnia ocen 91%.

- Największy przeciwnik w serii: wąż morski w Tomb Raider Legend; Lara stawiła mu czoła podczas eksploracji grobowca króla Artura.

Książkę będzie można kupić już w tym roku.



31 stycznia 2008, by Mr Macphisto
Mobilna gra roku po raz drugi - tym razem dla TRA
Dzisiejszej nocy w Londynie przyznano TIGA Awards 2007 (TIGA - The Independent Game Developers Association's). Jedną z wyróżnionych gier został Tomb Raider Anniversary. Rocznicowe wydanie przygód Lary Croft zostało uznane za najlepszą mobilną grę 2007 roku, a nagrodę przyznano jej producentowi - firmie Finblade.

Była to czwarta doroczna impreza z cyklu TIGA Awards, podczas której nagrody przyznawane są na podstawie głosowania członków organizacji.

Dwa dni temu podobną nagrodę zdobyła mobilna wersja Tomb Raider Legend.



31 stycznia 2008, by Mr Macphisto
Właściciele Tomb Raidera kopią własny grób
Nie mając żadnych wielkich hitów na koncie i mając przy tym nieco zbyt optymistyczną wizję własnej firmy, część zarządu SCI straciła posady - informuje weekendowe wydanie The Independent.

SCI słania się ostatnimi siłami na nogach po zignorowaniu wielu ostrzeżeń dotyczących utraty zysków i zawaleniu kolejnych rozmów dotyczących przejęcia firmy przez inny koncern. "Wydawca toczy obecnie trudniejszą walkę niż jakakolwiek z bitew stoczona przez ich największą gwiazdę, bohaterkę gry Tomb Raider" - ocenia dziennik. Jeżeli dokładny przegląd firmy nie doprowadzi do ożywienia jej działań, nowy zarząd może być zmuszony do przyznania porażki.

SCI Entertainment Group przejęło Eidos Interactive w maju 2005 roku, dzięki czemu mogło czerpać zyski z marki jaką jest Tomb Raider i jego bohaterka, Lara Croft. "Zakup Eidos Interactive był naprawdę świetnym interesem, a my wyglądaliśmy jak prawdziwi bohaterowie", mówi osoba, która była bilsko wydarzeń sprzed trzech lat. Zyski podskoczyły jak szalone. Niestety, branża gier komputerowych zmieniła się i do odniesienia sukcesu nie wystarczyło już po prostu wydawać wielu gier. Zaczęły liczyć się prawdziwe hity, których SCI w ostatnim czasie nie miało. Biorąc pod uwagę, że stworzenie megaprzeboju może zająć do dwóch lat, wszystko wskazywało na to, że firma chyli się ku upadkowi. Wtedy rozpoczęto rozmowy o przejęciu przez innego wydawcę, jednak managerka SCI, Jane Cavanagh, miała zbyt wielkie wyobrażenie odnośnie wartości zarządzanego przez nią przedsiębiorstwa, w wyniku czego kolejne rozmowy były zrywane. Cavanagh zwolniono z pracy 18 stycznia. Jakby tego było mało, SCI ogłosiło, że przesunięcie premiery nowej gry z Larą Croft w roli głównej doprowadzi do zakończenia obecnego roku fiskalnego niemałą stratą. Informacja ta spowodowała, że kolejne negocjacje dotyczące przejęcia firmy zostały zerwane. Podobno zakupem zainteresowany był między innymi Ubisoft oraz Time Warner.

Dalsze losy SCI leżą w rękach nowego zarządu, który zapowiada szybki powrót do formy. "Naszym zadaniem jest stworzenie planu, który sprawi, że SCI stanie się najbardziej efektywnym i produktywnym biznesem jak to możliwe" - zapowiadają.



29 stycznia 2008, by Cez
Kolejne materiały z TR: Anniversary Edition
Do sieci wyciekły kolejne materiały przedstawiające anulowany projekt "Tomb Raider: Anniversary Edition". Za pośrednictwem naszej strony, można obejrzeć drugi trailer oraz scenki ze wspomnianej gry - pliki znajdziecie w dziale download.

Przypomnijmy, że „TR: Anniversary Edition” było tworzone przez Core Design, developera pierwszych sześciu gier z serii Tomb Raider. Projekt powstawał równolegle z TR: Anniversary, który ostatecznie został wydany wiosną zeszłego roku. Przez niemal rok Eidos zabraniał publikowania jakichkolwiek materiałów o anulowanym projekcie Anniversary Edition. Zakaz został zniesiony, dzięki czemu światło dzienne ujrzały nieznane dotąd materiały, jak np. wspomniany drugi trailer. Pierwszy trailer nasz serwis opublikował ponad półtora roku temu.



29 stycznia 2008, by Mek & kluz_kaa
TRL Mobile zdobywa prestiżową nagrodę
Mobilna wersja Tomb Raider: Legend została uznana podczas Spike Video Game Awards, za najlepszą grę akcji na telefony komórkowe w 2007 roku. Tytuł ten został również nominowany w kategorii "Mobile Game of the Year".

Siódma części przygód Lary Croft na telefony komórkowe jest prawdziwym osiągnięciem ciągle rozwijającej się branży mobilnych gier. Konstrukcja poszczególnych poziomów została zaprojektowana i wykonana od podstaw, aby w pełni wykorzystać potencjał nowych aparatów. TRL stał się wyznacznikiem dla całej branży, odzwierciedlając tym samym sukces pierwszego TR, który 10 lat temu oczarował graczy i nadal jest jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo.

Spike Video Game Awards to program telewizyjny emitowany przez telewizję SPIKE TV, która jest oddziałem MTV Networks. Sieć ta zajmuje czołowe miejsce w tworzeniu programów telewizyjnych i szeregu innych medialnych projektów.



29 stycznia 2008, by Mek
Zapowiedź TRU w Total PC Gaming
W nowym numerze magazynu Total PC Gaming ukazała się ekskluzywna zapowiedź Tomb Raider: Underworld.

Czwarte dopiero wydanie Total PC Gaming ujawnia niewidziane wcześniej screeny i informacje o TRU. Na łamach magazynu zostały także opublikowane wywiady z twórcami gry dotyczące rozgrywki następnej generacji i oczekiwań graczy na Gwiazdkę 2008, kiedy to kolejna częśc przygód Lary Croft trafi do sklepów. Ponadto zostały potwierdzone nowe możliwości rozgrywki - trzymając dwa pistolety, bohaterka będzie mogła strzelać do dwóch przeciwników jednocześnie. Poza tym strzelanie będzie możliwe także w trakcie wspinaczki.

"Jesteśmy zachwyceni tym, że zaledwie po kilku miesiącach od wprowadzenia na rynek, Total PC Gaming był zdolny zdobyć prestiżowy materiał o dziedzictwie serii Tomb Raider." - powiedział redaktor naczelny, Dave Harfield. "Nie ma większej od Lary Croft ikony gier komputerowych. To, że Eidos wybrał Total PC Gaming do ujawnienia jej najnowszego wcielenia, jest świadectwem jakości czasopisma".

Total PC Gaming jest młodym zagranicznym magazynem o grach PC następnej generacji. Pierwszy numer ukazał się w październiku 2007.



19 stycznia 2008, by Mek
Motion capture i inne nowości w TR: Underworld
Magazyn Game Informer opublikował wywiad z Ericiem Lindstormem, dyrektorem kreatywnym Crystal Dynamics, na temat Tomb Raider: Underworld. Eric potwierdził podtytuł gry, tłumacząc jego wybór tym, że Zaświaty są wspólnym motywem, który towarzyszy Larze przez całą nową przygodę i występuje w mitologii starożytnych kultur.

Lindstorm zdradził także informacje o rozgrywce. Wspinanie się, strzelanie i rozwiązywanie zagadek zostały zintegrowane. Twórcy zastanawiają się nad tym, co nowego mogłaby zrobić Lara. Jest to główna idea przyświecająca developerowi podczas tworzenia gry.

Game Informer przynosi także inne wieści na temat Tomb Raider: Underworld, włączając w to nowe opcje walki, ulepszony wachlarz ruchów oraz nowe możliwości chwytania, które sprawią, że będzie można chwycić się każdego obiektu, manipulując nim, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Magazyn informuje także o skorzystaniu przez ekipę Crystal Dynamics z metody motion capture, czyli techniki tworzenia animacji postaci w grach komputerowych, sprawiającej, że ruchy tej postaci wyglądają płynniej i realniej. Technika ta polega na nagrywaniu kamerą ruchów prawdziwego człowieka i przenoszeniu ich do komputera. W nagraniach motion capture do TRU uczestniczyła wybitna mistrzyni olimpijska, Heidi Moneymaker.



17 stycznia 2008, by kluz_kaa
TR Anniversary na Wii - premiera w Polsce
Już 25 stycznia bieżącego roku, Cenega Poland wprowadzi na polski rynek Tomb Raider: Anniversary na najnowszą konsolę Nintendo - Wii. Gra będzie dostępna w oryginalnej wersji językowej, a jej cena wynosi 229,90zł. Przypomnijmy, że na potrzeby konsoli Wii i jej kontrolera - Wiimote'a, został stworzony specjalny interfejs użytkownika, dzięki któremu możliwe jest rozwiązywanie zagadek, w zupełnie nowatorski sposób.



12 stycznia 2008, by kluz_kaa
Zmarł jeden z programistów gier Tomb Raider
Kyle Mannerberg, utalentowany programista zespołu Crystal Dynamics, który brał udział w pracach nad Tomb Raider: Legend, Tomb Raider: Anniversary i Legacy of Kain, zmarł we wtorek 28 grudnia 2007 roku, miał 29 lat. Uruchomiono specjalną stronę internetową, upamiętniającą życie Kyle’a. W serwisie umieszczono znany wszystkim "dziennik" z prac nad TR: Anniversary, w którym można wysłuchać komentarzy Kyle’a.



10 stycznia 2008, by Mr Macphisto
Underworld na gwiazdkę
Eidos Interactive oficjalnie poinformował o przesunięciu premiery Tomb Raider Underworld. Gra, pierwotnie zapowiadana przez wydawcę na przełom najbliższej wiosny i lata, ukaże się w okresie świątecznym 2008.

Ponadto poinformowano o większej liczbie konwersji. Do zapowiadanych dotąd platform - PC, PlayStation 3 i Xbox360 - dołączyły konsole NDS, Wii oraz PS2.



7 stycznia 2008, by Mek
TR: Underworld w serii Games for Windows
Tomb Raider: Underworld dołączył do serii gier zgodnych z platformą firmy Microsoft, Games for Windows. Jest to kolejne potwierdzenie tytułu nadchodzącej ósmej części serii Tomb Raider.

Cały szereg nowych tytułów, objętych tym programem, został dzisiaj ujawniony na CES 2008 - odbywającej się w Las Vegas międzynarodowej konferencji firmy z Redmond. Obok TRU są to m.in.: Alone In The Dark, LEGO Indiana Jones oraz Conflict Denied Ops.

Games for Windows jest platformą do gier służącą kapmanii marketingowej firmy Microsoft. Gry wchodzące w jej skład muszą spełnić kilka ściśle określonych warunków, np. powinny być kompatybilne z konsolą Xbox 360, a ich uruchomienie i działanie na systemach 64-bitowych nie może sprawiać problemów.



6 stycznia 2008, by Boone
A jednak Underworld
Jak podaje "U.S. Trademark Applications and Registrations Retrieval system", spółka Eidos Interactive zatwierdziła kolejną ochronę tytułu "Tomb Raider: Underworld" by chronić prawnie różnego rodzaju gadżety związne z będącą w produkcji najnowszą częścią przygód Lary Croft. Tym samym potwierdza to ostatecznie iż podtytuł Underworld jest oficjalną nazwą ósmej części Tomb Raidera. Kolejne inormacje niebawem.



4 stycznia 2008, by Mek
Głos Lary w Tomb Raider: Underworld
Keeley Hawes podłoży ponownie głos Larze Croft w nadchodzącym Tomb Raider: Underworld. Aktorka użyczyła już głosu lady Croft w dwóch poprzednich grach z serii Tomb Raider - TR: Legend i TR: Anniversary.

Hawes jest 31-letnią gwiazdą brytyjskiej telewizji, znaną między innymi z serialu "The Vicar of Dibley". Zagrała także w pełnometrażowym filmie, który w Polsce pojawił się pod tytułem "Zgon na pogrzebie".



3 stycznia 2008, by kluz_kaa
Umiejętności Lary oraz efekty pogodowe w TR8
W Tomb Raider: Underworld znacznemu ulepszeniu ulegnie system sterowania Larą. Możecie zapomnieć o ściśle określonych krawędziach, których panna Croft mogła się chwycić. Nie będzie już to tak bardzo liniowe jak w dwóch poprzednich grach. Firma Crystal Dynamics realizuje bowiem ambitny plan - chce stworzyć jak najbardziej realną i nieliniową odsłonę przygód Lary.

Nie tylko nasza bohaterka zostanie obdarzona nowymi umiejętnościami. Przykładowo od teraz pająki będą jeszcze bardziej podstępne, szybsze i przebiegłe; potrafią mknąć wzdłuż podłogi, następnie wspiąć się po ścianie lub słupie, po to aby przeszkodzić Larze w ucieczce. Programiści zapowiadają wiele innych budzących podziw przeciwników Lary.

Bardzo realistyczny system odpowiedzialny za pogodę, wprawi w ruch liście podczas ulewnych deszczów czy porywających wiatrów. Przerażające burze czy błyskawice będą efektownie oświetlać zachmurzone niebo, a rośliny w chwili błysku będą tworzyły niesamowite cienie. Grafice mają towarzyszyć zdumiewające efekty dźwiękowe.